Aaron Covingtonin legenda

Stadin kundi

Hämeestä kotoisin olevat vanhempani ovat kertoneet tämän Forssaan tulleen koripalloilijan maineesta. Nimi on kai joko Covington tai Govington. Hän taisi olla ensimmäisiä tummaihoisia Forssassa, joten naismarkkinoilla taisi olla vientiä. Legenda kertoo, että hän sai jälkikasvua usean naisen kanssa, eikä välittänyt kumppaniensa aviollisesta statuksesta. Olisiko jopa kaupunginisän vaimon kanssa ollut?

Voiko joku kertoa tästä enemmän?

27

6734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun mutsias

      Tämä puheenaihe on tällä kylällä vähän sellanen tabu, johon on niin moni sekaantunut, että unohdetaan "Musta Puomi" suosiolla kokonaan, ettei tule perheriitoja.

      • miksi...

        Heräsi mielenkiinto, mitä tämä Aaron sitten puuhaili jos vieläkin tabu on! Ei menneistä nyt mitään perheriitoja voi tulla, kai ne silloin on selvitetty.


      • tällä kylällä
        miksi... kirjoitti:

        Heräsi mielenkiinto, mitä tämä Aaron sitten puuhaili jos vieläkin tabu on! Ei menneistä nyt mitään perheriitoja voi tulla, kai ne silloin on selvitetty.

        ei "kovinttonin" nimeä kestä vieläkään kuulla. Moni vannoutunut rokkarikin lopetti Elviksen kuuntelun ton etunimen takia. Monta perhettä Paalujuntta hajotti aikoinaan. Hyvä pelaaja se oli kyllä sen ajan kriteereillä, ei sen puoleen.
        Mutsi punastuu vieläkin kun tulee koripalloa telkkarista ja isäukko kiristelee hampaitaan, mutta enempää en kerro.


      • seksikäs pörröpää
        tällä kylällä kirjoitti:

        ei "kovinttonin" nimeä kestä vieläkään kuulla. Moni vannoutunut rokkarikin lopetti Elviksen kuuntelun ton etunimen takia. Monta perhettä Paalujuntta hajotti aikoinaan. Hyvä pelaaja se oli kyllä sen ajan kriteereillä, ei sen puoleen.
        Mutsi punastuu vieläkin kun tulee koripalloa telkkarista ja isäukko kiristelee hampaitaan, mutta enempää en kerro.

        vaikka isä on punertavatukkainen ja äiti vaalee, molemmat aika lyhyitä. Olin koulussa hyvä koriksessa ja aika pitkä. Muistan kun isä raivostui kun pyysin sellaista esmes autotallin seinään kiinnitettävää koria tai kieltäyty vuokraamasta Mustat Donkkaa Tykimmin leffaa. Veljeni on vaalea ja tanakka.
        Minäs vuosina tämä Cowinton pelaili täällä?


      • LibraX
        seksikäs pörröpää kirjoitti:

        vaikka isä on punertavatukkainen ja äiti vaalee, molemmat aika lyhyitä. Olin koulussa hyvä koriksessa ja aika pitkä. Muistan kun isä raivostui kun pyysin sellaista esmes autotallin seinään kiinnitettävää koria tai kieltäyty vuokraamasta Mustat Donkkaa Tykimmin leffaa. Veljeni on vaalea ja tanakka.
        Minäs vuosina tämä Cowinton pelaili täällä?

        :)
        ei kyllä sais nauraa jos oot tosissas, mutta näin aamupopperössä sun kirjoituksesi kuulosti varsin huvittavalta.

        Kyllähän sisarukset voivat olla ihan erinäköisiä ja kokoisia. Ne geenit tulee kuitenkin pidemmältä kuin omista vanhemmista. Oma lapseni on punertavatukkainen ja olen sata prosenttisen varma vanhemmista. kummallakaan meistä ei ole punertavaa tukkaa :) Omasta suvustani minulla ei ole selvää käsitystä kun ei olla oltu läheisiä, mutta jostainhan sen on periydyttävä.

        Toivotaan nyt ettei sunkaan kohdalla ole mitään "muita isiä", ja eiköhän asia olisi joskun tullut esille :) Ehkä sun isä on vaan vähän rasistinen, eikä tykkää koripallosta.


      • cowintonin
        LibraX kirjoitti:

        :)
        ei kyllä sais nauraa jos oot tosissas, mutta näin aamupopperössä sun kirjoituksesi kuulosti varsin huvittavalta.

        Kyllähän sisarukset voivat olla ihan erinäköisiä ja kokoisia. Ne geenit tulee kuitenkin pidemmältä kuin omista vanhemmista. Oma lapseni on punertavatukkainen ja olen sata prosenttisen varma vanhemmista. kummallakaan meistä ei ole punertavaa tukkaa :) Omasta suvustani minulla ei ole selvää käsitystä kun ei olla oltu läheisiä, mutta jostainhan sen on periydyttävä.

        Toivotaan nyt ettei sunkaan kohdalla ole mitään "muita isiä", ja eiköhän asia olisi joskun tullut esille :) Ehkä sun isä on vaan vähän rasistinen, eikä tykkää koripallosta.

        puheeksi luin muka muina miehinä pari viestiä täältä Niin äijä lähti saman tien halkoja hakkaamaan moneksi tunniksi ja äiti otti pari lasia liikaa ja laitto jotain ihme jatsia soimaan ja nyt on mykkäkoulu meneillään. Että kai tossa alotusviestissäkin jotain perää on ja miksei kukaan puhu täällä asiasta?? Ja mä tosiaan näytän pete parkkoselta ja koko muu suku on vaaleaa lyhyttä ja tanakkaa.


      • aaronin
        cowintonin kirjoitti:

        puheeksi luin muka muina miehinä pari viestiä täältä Niin äijä lähti saman tien halkoja hakkaamaan moneksi tunniksi ja äiti otti pari lasia liikaa ja laitto jotain ihme jatsia soimaan ja nyt on mykkäkoulu meneillään. Että kai tossa alotusviestissäkin jotain perää on ja miksei kukaan puhu täällä asiasta?? Ja mä tosiaan näytän pete parkkoselta ja koko muu suku on vaaleaa lyhyttä ja tanakkaa.

        jälkeläisen tiedän.Siitähän aikoinaan kohistiin kovastikkin.


      • tiedä mitään
        aaronin kirjoitti:

        jälkeläisen tiedän.Siitähän aikoinaan kohistiin kovastikkin.

        kun ketään ei puhu suoraan. Valottakaa nyt joku asiaa nuoremmillekin ties kuinka monta sisar ja velipuolta mulla löytyy?? Aloitus viestin laittajalta toivois lisää infoo kun tuntus tietävän ei näitä nuoremmat tiedä ja vanhemmat ei puhu .


      • kyräilyä
        tiedä mitään kirjoitti:

        kun ketään ei puhu suoraan. Valottakaa nyt joku asiaa nuoremmillekin ties kuinka monta sisar ja velipuolta mulla löytyy?? Aloitus viestin laittajalta toivois lisää infoo kun tuntus tietävän ei näitä nuoremmat tiedä ja vanhemmat ei puhu .

        ja salailua. Mikä tää vanha juttu on?
        Mirri pöydälle, jotka asiasta tietää, nuorisonkin täytyy tietää vanhat legendat.
        Soitin itsekin isälleni asiasta kun alkoi kiinnostaa mutta luuria tuli käytännössä korvaan tyyliin mulla on nyt puinti kesken, soitellaan.


      • ha haa
        aaronin kirjoitti:

        jälkeläisen tiedän.Siitähän aikoinaan kohistiin kovastikkin.

        Kaikki Forssalaiset 30 molemmin puolin luultavasti tietävät ainakin yhden Aaronin jälkeläisen


    • Pimpauttaja66

      Ainakin aikoinaan virnailivat forssassa kasvavasta "jenkki viisikosta"...

      • maajussi...

        Tuostahan ne saivat idean letkulevittimeen Aarosta ...


      • olikos
        maajussi... kirjoitti:

        Tuostahan ne saivat idean letkulevittimeen Aarosta ...

        kuinka monta tummaihoista aikoinaan,eh ei kovin monta.


      • musta donkkaaja
        olikos kirjoitti:

        kuinka monta tummaihoista aikoinaan,eh ei kovin monta.

        täällä sitten vaikutti? todella mielenkiintoinen aihe, vaiettu salaisuus.
        vorssan naiset kertokaas ny


      • avulias Adolf
        musta donkkaaja kirjoitti:

        täällä sitten vaikutti? todella mielenkiintoinen aihe, vaiettu salaisuus.
        vorssan naiset kertokaas ny

        koripallo.comista löytyi 25.10.07 kirjoitettu viesti:

        "Mihin menee Suomikoris???Surullista. Muistakko ajat kun kentällä viiletti Katajan Jaakko, Merikko, Suontausta, Kulonen, Passi ja Mahlamäet? No olihan siellä jo silloin tietty Aaroni Covington ;D "

        Toivottavasti auttaa isän tai lapsesi isän etsinnöissä. Miksi hymiö viestin lopussa?


      • 70-lukulainen..
        avulias Adolf kirjoitti:

        koripallo.comista löytyi 25.10.07 kirjoitettu viesti:

        "Mihin menee Suomikoris???Surullista. Muistakko ajat kun kentällä viiletti Katajan Jaakko, Merikko, Suontausta, Kulonen, Passi ja Mahlamäet? No olihan siellä jo silloin tietty Aaroni Covington ;D "

        Toivottavasti auttaa isän tai lapsesi isän etsinnöissä. Miksi hymiö viestin lopussa?

        Suomessa n. 74 - 77.
        Asui Washington DC:n alueella. Kuoli jo joskus -80, urheilukentällä.


      • seksikäs pörröpää
        70-lukulainen.. kirjoitti:

        Suomessa n. 74 - 77.
        Asui Washington DC:n alueella. Kuoli jo joskus -80, urheilukentällä.

        No ite oon juuri tolla välillä syntyny mistäs tietoa sais lisää? Yritin guuklettaa, mutta nimi on aika yleinen? Näilllä näkymin mulla saattaa olla sisarus-puolia vaikka kuin ja vaik missä?


      • seksikäs pörröpää
        seksikäs pörröpää kirjoitti:

        No ite oon juuri tolla välillä syntyny mistäs tietoa sais lisää? Yritin guuklettaa, mutta nimi on aika yleinen? Näilllä näkymin mulla saattaa olla sisarus-puolia vaikka kuin ja vaik missä?

        Jos joku vois laittaa vaikka jonkun linkin miehen koko urasta seuroista jne? niin olisin kiitollinen.


      • 10+10
        seksikäs pörröpää kirjoitti:

        Jos joku vois laittaa vaikka jonkun linkin miehen koko urasta seuroista jne? niin olisin kiitollinen.

        Kokeile Canisius College Buffalo. Tai jos saat yhteyden Clyde Alexander Madison Florida. Oli A.C.:n koulukaveri.


      • 20+13
        10+10 kirjoitti:

        Kokeile Canisius College Buffalo. Tai jos saat yhteyden Clyde Alexander Madison Florida. Oli A.C.:n koulukaveri.

        PELASI ja opiskeli Buffalossa 70-73. Siitä eteenpäin.


    • patu2222

      no kai sen nyt näkee onko perus vorssalainen vai onko geeniperimä vähän kauempaa, muistan kyllä sen vitsin että mr.C jätti vorssaan aloitus viisikon, mut kyl kai silloin sentään suurin osa vorssan vosuista osasi huolehtia ehkäsystä. Pari jälkeläistä synty ja eli ainaki 80 luvul viäl vorssassa, ja yks muutti melkein heti syntymän jälkeen äitin kans muualle, et ei heitä ihan kai viittä ollut,

      • fanihani

        Clyde veti luurin korvaan, vaikka kalliin ulkomaanpuhelun soitin.
        "Raising few aarons myself", kauheeta kiroilua ja naisen huutoa, lauseet muodostuivat mf-, f- ja n- sanoista.


    • ääni Kekkalan takaa

      Eiks Aaroni päässyt oikein Kantakirjaan? Sen verran kova saamamies se oli.

      • a.c.

      • muisti pelaa

      • joonaros
        muisti pelaa kirjoitti:

        Yksi lapsi Aaronilta Vorssaan jäi. Ei kai siinä nyt mitään ihmeellistä ole? On niitä paljon kovempia mustia panomiehiä sen jälkeen Vorssasa käväissyt...

        Päivää kaikille. Tässä yksi herran jälkelainen. Nimeni on Aaron Joona Ilmari Rosenberg. Löytyy facebookista. Jos joku kokee olevansa Aaronin jälkeläinen, on hän myös sisko- tai velipuoleni. Että siitä vaan ottamaan yhteyttä.


    • Anonyymi

      MINKÄS IKÄINEN TÄÄ AARON COVINGTON TÄTÄ NYKYÄ MAHTAS OLLA....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe