vw polo museorekkariin?

kasaritukka

Ostin tuossa vm.84 pulun, halvalla. Sillä on ajettu vain 236 tuhatta, eli n. 10000/vuosi ja huoltokirja on kattava. Se on ollut toisella omistajallaan 20 vuotta ja ukko on pitänyt sitä ihan vimpan päälle hyvin.
Se on nyt mulla työajossa 5-kilsaa suunta. Sitä ei ole koskaan hitsattu ja pohja on vieläkin lähes täysin ruosteeton.
Sisusta on ikikestävää matskua ja täysin silpomaton, virheetön ja ryhdissä.
Pyörinä on joko orkikset peltivanteet tai volkkarin omat silloiset alumiinivanteet.

Tottakai käytön jälkiä näkyy, eli maalivammaa on, mutta edelleen orkkis maali niskassa. Jarrut joutuu ehkä täys-remppaamaan vuoden-parin päästä, ja koneen yläkerta alkaa olemaan vähän äänekäs, vaikka huoltokirjan mukaan täysi venttiiliremppa on tehty joskus 90-luvulla. Kone on myös hoonattu joskus silloin.
Myös alustan puslat ja nivelet ja iskarit kannattaa varmaan uusia kerralla sitten kun johonkin tulee klabatusta.
Moottorin kannatinkumit on kanssa löystyneet ja kaipais uusintaa.


Onkohan tuollaista mitään järkeä laittaa museo-kuntoon, miten hyvässä kuosissa sen ylipäätään pitäisi olla? Mikä se museoikä oli?
25v vai 30v?
Onko noita yhtään museorekkarissa?

Olis jotenkin sääli kuluttaa sitä poloa loppuun ja viedä se paaliin parin vuoden päästä, eihän se kaksinen kulkine ole mutta ilmeisen laadukas ja ikuisen oloinen, ja todella vähäruokainen.

5

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasaritukka

      Kuulin uutta: Se on kuulemma harvinaista mallia koska siinä on neliskanttiset etulamput! Ppersk.. Eikä niitä lokarinkaarien muovisuojia.
      Täytyy myöntää että yhtään samanlaista ei ole tulla rallattanut vastaan...

    • jos on tilat

      laitella. Muista sitten että auton tulee olla jotakuinkin siinä kunnossa kuin se on uutena ostettaessa ollut jos sen meinaat museokatsastaa. Eli saattaa vaatia kokonaan uudelleen maalauksen, mitkään spraymaalipaikat ei kelpaa jne. Hyvin vähänhän noita 80 lukulaisia käyttöautoja on entisöity, vaikka syytä ehkä olisi kun niitä vielä löytää hyväkuntoisia jotka suht vähällä laitolla olisi laitettavissa. Muutamien vuosien päästä asiat on toisin, suurin osa on paalissa ja jäljellä olevat isotöisiä pommeja.

      • Geeli hius

        Jospa tuo tuossa käytön aikana korjaantuisi, se oli niin halpa että siihen voi upottaa jokusen satkun/vuosi, korjauksiin ja huoltoon että pysyy käyttöarvoisessa kunnossa.
        On sen verran hyvä pohja että siihen voi väsätä tukevan kakun.

        Kyllä se sen maalin tarvii sitten jossain vaiheessa, pari paikkamaalausta on tehty näköjään koli-koli-pullolla. Olen parit autot maalaillut jo, en museoon vaan muuten vaan ja se on sitten se ihan vika jonka teen -jos teen. On aika työlästä hommaa jos aikoo tehdä hyvän. Hyvä että sitä ei ole jo maalattu yli eikä "vittumaisissa" paikoissa näy kittailun jälkiä.

        Vakuutus ei tuohon maksa paljon ilman museotäplääkään, ajan sillä kylläkin verrattain minimaalisesti kun sattuu olemaan ammattina ajaminen niin ei paljon ratin pyöritys kiinnosta/ei ole kovin tarpeellista omalla kotterolla. Kaksipyöräisellä hoidetaan ne hupiajot. Sinällään olis nastaa jos pääsis halvemmalla kun poloa pitää oikein asiakseen lähteä kurittamaan välillä motarille että karstat irtoaa.

        Jotenkin vaan epäilyttää kun se on vain polo. Noitahan on tehty samalla korilla 90-luvulle asti? Etteivät vaan naura pihalle siellä konttorilla...? Siitäpä lähti ajatus kysellä vähän ympäriinsä koska, täytyisiköhän sen sitten olla aivan kohtuuttoman hyvän näköinen? Sitä se ei kyllä ole alkujaankaan.


      • Geeli hius kirjoitti:

        Jospa tuo tuossa käytön aikana korjaantuisi, se oli niin halpa että siihen voi upottaa jokusen satkun/vuosi, korjauksiin ja huoltoon että pysyy käyttöarvoisessa kunnossa.
        On sen verran hyvä pohja että siihen voi väsätä tukevan kakun.

        Kyllä se sen maalin tarvii sitten jossain vaiheessa, pari paikkamaalausta on tehty näköjään koli-koli-pullolla. Olen parit autot maalaillut jo, en museoon vaan muuten vaan ja se on sitten se ihan vika jonka teen -jos teen. On aika työlästä hommaa jos aikoo tehdä hyvän. Hyvä että sitä ei ole jo maalattu yli eikä "vittumaisissa" paikoissa näy kittailun jälkiä.

        Vakuutus ei tuohon maksa paljon ilman museotäplääkään, ajan sillä kylläkin verrattain minimaalisesti kun sattuu olemaan ammattina ajaminen niin ei paljon ratin pyöritys kiinnosta/ei ole kovin tarpeellista omalla kotterolla. Kaksipyöräisellä hoidetaan ne hupiajot. Sinällään olis nastaa jos pääsis halvemmalla kun poloa pitää oikein asiakseen lähteä kurittamaan välillä motarille että karstat irtoaa.

        Jotenkin vaan epäilyttää kun se on vain polo. Noitahan on tehty samalla korilla 90-luvulle asti? Etteivät vaan naura pihalle siellä konttorilla...? Siitäpä lähti ajatus kysellä vähän ympäriinsä koska, täytyisiköhän sen sitten olla aivan kohtuuttoman hyvän näköinen? Sitä se ei kyllä ole alkujaankaan.

        mulla on yks kpl Poloja odottelemassa korjauksia.


      • p1800
        Niekku kirjoitti:

        mulla on yks kpl Poloja odottelemassa korjauksia.

        ikä on ollut 30 vuotta jo muutaman vuoden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

      -toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      124
      6043
    2. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      156
      5613
    3. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      55
      4405
    4. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      102
      3912
    5. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      15
      3879
    6. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      38
      3701
    7. Perussuomalaisiin minä luotan

      Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      67
      3444
    8. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

      Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      24
      3054
    9. Anna palautetta kaivatullesi.

      Sana on vapaa!
      Ikävä
      230
      2817
    10. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

      Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2403
    Aihe