Kissojen Katastrofiyhdistys, mitä ihmettä!!!???

TYYTYMÄTÖN

Jos luitte Aamulehden tänään. Yleisönosastolla oli iso kirjoitus aiheesta, jota aivan samaa olen ihmetellyt jo vuoden verran.
Eli, Pirkanmaalla toimivalla Kissojen Katastrofiyhdistyksellä on ja on ollut rahat (ja ylikin) ties kuinka kauan (vuosia) valmiina, jotta voitaisiin ostaa ensikotina toimiva kiinteistö kodittomille kissoille. Mutta, sitä vaan ei osteta. Rahat makaavat ja kaikki hoito usutetaan vapaaehtoisille, kaikki kissat siis suoraan sanoen tungetaan heidän koteihinsa!
Miksi yhdistys ei halua laittaa ensikotia pystyyn??????

21

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon paljon

halvemmaksi lopettaa kissat!

• ....

Voisiko olla että on jonkinlaista huijausta takana? En osaa sanoa.

• kummallista.

Toivottavasti ei ole taas samanlaiset tyypit takana kuin ne syöpäyhdistyshuijarit.

• sopiva_

Sopivaa tontti/taloa ei kuulma ole löydetty. Pitäisi olla lähellä keskustaa jotta saadaan vapaaehtoisia paikalle hoitamaan. Ei se ihan niin vain mene, että poks otetaan tuosta metsän reunasta tontti ja pykätään siihen kissatalo. Säädökset on kovat myös talon suhteen.

Eiköhän ne vapaaehtoiset ihan mielellään ota kissat kotiinsa, eivät kai he muuten olisi ensikodiksi ryhtyneet?

• +++

Aamulehden kirjoittaja oli itse näiden kissojen ensikotina toimiva ihminen ja juuri hän kritisoi todella voimakkaasti asiaa. Hän tietää yhdistyksen asioista ja laittoi suoraan että kotia ei haluta ostaa, rahat halutaan ns pitää, ja kissat heitetään väkisin vapaaehtoisten koteihin ja vapaaehtoiset ovat aivan poikki ja äärirajoilla.
        Kyllä itsekin luulen että tässä on jotain outoa takana. Kirjoittaja laittoi että hän kyseenalaistaa todella yhdistyksen toiminnan.

• johtoporras
        +++ kirjoitti:

Aamulehden kirjoittaja oli itse näiden kissojen ensikotina toimiva ihminen ja juuri hän kritisoi todella voimakkaasti asiaa. Hän tietää yhdistyksen asioista ja laittoi suoraan että kotia ei haluta ostaa, rahat halutaan ns pitää, ja kissat heitetään väkisin vapaaehtoisten koteihin ja vapaaehtoiset ovat aivan poikki ja äärirajoilla.
        Kyllä itsekin luulen että tässä on jotain outoa takana. Kirjoittaja laittoi että hän kyseenalaistaa todella yhdistyksen toiminnan.

Siellä on sama nainen ollut puheenjohtajana alusta asti eikä kukaan uskalla laittaa sille kampoihin. Se siellä mättää. Tuskin mitään vilunkia missään on, saamattomuutta vain.

• kiskis..
        johtoporras kirjoitti:

Siellä on sama nainen ollut puheenjohtajana alusta asti eikä kukaan uskalla laittaa sille kampoihin. Se siellä mättää. Tuskin mitään vilunkia missään on, saamattomuutta vain.

Haluaisin KKY, toimintaa tukeneena tietää todellakin, mikä on yhdistyksen tilinpäätös vuodelta 2008?
        He keräävät rahaa kissoille, mutta ensikodit joutuvat itse kustantamaan matkakulut?
        Toki ensikoti voi kissatoimintaa tukea sillä, että itse maksaa kulut, myös ruoan, hiekan ja eläinlääkärin. Mutta jos sitä rahaa ei ole niin yhdistyksen tulisi avustaa.

Toinen oli fakta Boondoksista. Jos heille maksetaan löytökissojen vastaanotosta, miksi KKY ottaa löytökissoja. eikö tämä ole lain vastaista? Eihän kukaan muukaan pidä löydettyjä kissoja itsellään vaan toimittaa ne löytöeläintarhalle. Kuinka muuten omistaja kissansa löytää?

• olet..
        kiskis.. kirjoitti:

Haluaisin KKY, toimintaa tukeneena tietää todellakin, mikä on yhdistyksen tilinpäätös vuodelta 2008?
        He keräävät rahaa kissoille, mutta ensikodit joutuvat itse kustantamaan matkakulut?
        Toki ensikoti voi kissatoimintaa tukea sillä, että itse maksaa kulut, myös ruoan, hiekan ja eläinlääkärin. Mutta jos sitä rahaa ei ole niin yhdistyksen tulisi avustaa.

Toinen oli fakta Boondoksista. Jos heille maksetaan löytökissojen vastaanotosta, miksi KKY ottaa löytökissoja. eikö tämä ole lain vastaista? Eihän kukaan muukaan pidä löydettyjä kissoja itsellään vaan toimittaa ne löytöeläintarhalle. Kuinka muuten omistaja kissansa löytää?

oletettavasti ymmärtänyt liittyä kyseisen yhdistyksen jäseneksi. Silloin saat kutsun vuosikokoukseen, jossa tilinpäätöskin käsitellään.

• ex-ensikoti
        kiskis.. kirjoitti:

Mitä matkakuluja ensikodin pitäisi kustantaa? Kissat tuodaan heille ja haetaan heiltä.

KKY kyllä avustaa ruoka, hiekka ja eläinlääkärikuluissa, ensikodin ei tarvitse näitä maksaa.

KKY ottanee kissoja, koska haluaa auttaa kodittomia kissoja ja koska Boondocks hukkuisi kissoihin. Lain puolesta en mene vannomaan mitään.

• ei hyvä
        ex-ensikoti kirjoitti:

Mitä matkakuluja ensikodin pitäisi kustantaa? Kissat tuodaan heille ja haetaan heiltä.

KKY kyllä avustaa ruoka, hiekka ja eläinlääkärikuluissa, ensikodin ei tarvitse näitä maksaa.

KKY ottanee kissoja, koska haluaa auttaa kodittomia kissoja ja koska Boondocks hukkuisi kissoihin. Lain puolesta en mene vannomaan mitään.

Joo, tämä yhdistys pitäisi ottaa mielestäni syyniin. Jos kerran rahat on ja ovat olleet vuosikausia yhdistyksen tilillä talon ostoa varten, ja yhdistys on ilmeisen "rikas", mikä tässä mättää? Miksi taloa kissoille ei perusteta? Jonkin asiaohjelman pitäisi ottaa asia syyniin.

• ei hyvä
        ex-ensikoti kirjoitti:

Joo, tämä yhdistys pitäisi ottaa mielestäni syyniin. Jos kerran rahat on ja ovat olleet vuosikausia yhdistyksen tilillä talon ostoa varten, ja yhdistys on ilmeisen "rikas", mikä tässä mättää? Miksi taloa kissoille ei perusteta? Jonkin asiaohjelman pitäisi ottaa asia tutkinnan alle.

• ryhtiä.
        ei hyvä kirjoitti:

Joo, tämä yhdistys pitäisi ottaa mielestäni syyniin. Jos kerran rahat on ja ovat olleet vuosikausia yhdistyksen tilillä talon ostoa varten, ja yhdistys on ilmeisen "rikas", mikä tässä mättää? Miksi taloa kissoille ei perusteta? Jonkin asiaohjelman pitäisi ottaa asia tutkinnan alle.

Sinähän voit lähteä ajamaan asiaa. Hyvä alku on esiintyä omalla nimellään, jos selvityksiä kaipaa. Anonyyminä vinkuminen epämääräisellä nettipalstalla ei ole kovin vakuuttavaa.

• väärin.....
        olet.. kirjoitti:

oletettavasti ymmärtänyt liittyä kyseisen yhdistyksen jäseneksi. Silloin saat kutsun vuosikokoukseen, jossa tilinpäätöskin käsitellään.

En ole ko. yhdistyksen jäsen. Heidän toimintaansa voi tukea muutoinkin. Ja näin teinkin.

• valehtelee??
        ex-ensikoti kirjoitti:

Eli sanotko että jutun kirjoittanut ensikoti valehtelee? Kuka KKYstä noutaa, vie ja palauttaa kissat eläinlääkäri ym. reissuilta?

• KKYhyn
        valehtelee?? kirjoitti:

Eli sanotko että jutun kirjoittanut ensikoti valehtelee? Kuka KKYstä noutaa, vie ja palauttaa kissat eläinlääkäri ym. reissuilta?

Asiassa voisi edetä niin että jokainen joka kokee asian selvittämisen tärkeäksi, ottaa yhteyttä suoraan yhdistyksen puheenjohtajaan. Kun katsoo KKY sivuja siellä näkyy kyllä yhteystiedoissa sekä puh nro että sähköposti. Jos tarpeeksi moni laittaa sinne kysymyksen, missä rahat ovat ja miksi ei kotia ole perustettu, varmasti tulee vipinää aikaiseksi.

• ex-ensikoti
        valehtelee?? kirjoitti:

Minun kohdalla kissat tuotiin minulle, samoin tuleva omistaja haki kissan. Eläinlääkäriin vein itse bussilla tai läheisimpään kävellen, joskus joku toinen vapaaehtoinen vei. Osa kky:n tukijoista auttaa nimenomaan kuskailemalla kissoja, osa on ensikotina ja osa kerää apua muulla tapaa. Auttamistapoja on monenlaisia! Miksi lähteä VAPAAEHTOISTYÖHÖN mukaan jos ei ole valmis auttamaan omalla kustannuksella/ajalla? Mielestäni on jo iso apu kun yhdistys maksaa hiekat ja ruuat ensikodeille. Kukaan ei pakota alkamaan ensikodiksi. Ehdot ja käytännöt kyllä selitetään joten jokaisen pitäisi niistä olla tietoinen.

• missä rahat?
        ex-ensikoti kirjoitti:

Minun kohdalla kissat tuotiin minulle, samoin tuleva omistaja haki kissan. Eläinlääkäriin vein itse bussilla tai läheisimpään kävellen, joskus joku toinen vapaaehtoinen vei. Osa kky:n tukijoista auttaa nimenomaan kuskailemalla kissoja, osa on ensikotina ja osa kerää apua muulla tapaa. Auttamistapoja on monenlaisia! Miksi lähteä VAPAAEHTOISTYÖHÖN mukaan jos ei ole valmis auttamaan omalla kustannuksella/ajalla? Mielestäni on jo iso apu kun yhdistys maksaa hiekat ja ruuat ensikodeille. Kukaan ei pakota alkamaan ensikodiksi. Ehdot ja käytännöt kyllä selitetään joten jokaisen pitäisi niistä olla tietoinen.

Vapaaehtoistyö ei kyllä tarkoita välttämättä sitä, että itse joutuu maksamaan myös kulut.
        Hieman on haussa näemmä termit siellä KKYssä.
        Varsinkaan, jos on vuosia kerätty kissojen kustannuksella varoja niiden hyvinvointiin ja kissataloon. Miksi ei niistä tuhansista sitten makseta myös kissoista aiheutuvia kuluja niille, jotka haluavat auttaa ensikotina, mutta joilla ei ehkä oman elämäntilanteen vuoksi ole varaa olla myös VAPAAEHTOISMAKSAJIA.

Aika hävytöntä, jokainen auttakoot omien resurssiensa mukaan.
        Miksi edes keräämään rahaa (jota KKYllä on runsaasti), jos voi laittaa hyväuskoiset ja hyvää tarkoittavat ensikodit maksamaan?
        Eri asia jos ensikoti vaatii auttaa juuri maksamalla kaikki kulut.
        Vai eikö KKYn ensikodiksi tai vapaaehtoisauttajaksi pääse kuin ne, joilla on rahaa maksaa omasta pussistaan?

• ex-ensikoti
        missä rahat? kirjoitti:

Vapaaehtoistyö ei kyllä tarkoita välttämättä sitä, että itse joutuu maksamaan myös kulut.
        Hieman on haussa näemmä termit siellä KKYssä.
        Varsinkaan, jos on vuosia kerätty kissojen kustannuksella varoja niiden hyvinvointiin ja kissataloon. Miksi ei niistä tuhansista sitten makseta myös kissoista aiheutuvia kuluja niille, jotka haluavat auttaa ensikotina, mutta joilla ei ehkä oman elämäntilanteen vuoksi ole varaa olla myös VAPAAEHTOISMAKSAJIA.

Aika hävytöntä, jokainen auttakoot omien resurssiensa mukaan.
        Miksi edes keräämään rahaa (jota KKYllä on runsaasti), jos voi laittaa hyväuskoiset ja hyvää tarkoittavat ensikodit maksamaan?
        Eri asia jos ensikoti vaatii auttaa juuri maksamalla kaikki kulut.
        Vai eikö KKYn ensikodiksi tai vapaaehtoisauttajaksi pääse kuin ne, joilla on rahaa maksaa omasta pussistaan?

Menikö vähän ohi viestini sanoma? Eihän kaikki ensikodit maksa mitään. Minulle löytyi ainakin aina autokuski jos tarvisi. Hiekat ja ruuatkin maksettiin. En minä maksanut mitään ensikotina ollessa. Eikä niitä kissoja nyt joka viikko sinne lekuriin tarvitse kuskata, hyvä jos kerran kuussa. Toooosi iso kulu!

Ja miksi ihmeessä väenvängellä tunkea ensikodiksi jos ei ole valmis maksamaan mitään? Kyllä ensikodit tietävät nämä menot aloittaessaan homman. Vähän kun vänkäsi etten tahdo puhua mummojen kanssa, mutta menepäs vanhainkotiin auttamaan vapaaehtoisesti. Kukas näiden matkat maksaa?

• ohi meni ja vihelsi...
        ex-ensikoti kirjoitti:

Menikö vähän ohi viestini sanoma? Eihän kaikki ensikodit maksa mitään. Minulle löytyi ainakin aina autokuski jos tarvisi. Hiekat ja ruuatkin maksettiin. En minä maksanut mitään ensikotina ollessa. Eikä niitä kissoja nyt joka viikko sinne lekuriin tarvitse kuskata, hyvä jos kerran kuussa. Toooosi iso kulu!

Ja miksi ihmeessä väenvängellä tunkea ensikodiksi jos ei ole valmis maksamaan mitään? Kyllä ensikodit tietävät nämä menot aloittaessaan homman. Vähän kun vänkäsi etten tahdo puhua mummojen kanssa, mutta menepäs vanhainkotiin auttamaan vapaaehtoisesti. Kukas näiden matkat maksaa?

"miksi lähteä VAPAAEHTOISTYÖHÖN mukaan jos ei ole valmis auttamaan omalla kustannuksella/ajalla? "

Ja tuskin kukaan väenvängällä tunki ensikodiksi, luuli vain saavansa enemmän tukea kuin sai? Ja tuskin on enää ensikoti. Ethän sinäkään ole.

Ja tosiaan, mihin kaikki lahjoitusrahat ohjataan?

• ex-ensikoti
        ohi meni ja vihelsi... kirjoitti:

"miksi lähteä VAPAAEHTOISTYÖHÖN mukaan jos ei ole valmis auttamaan omalla kustannuksella/ajalla? "

Ja tuskin kukaan väenvängällä tunki ensikodiksi, luuli vain saavansa enemmän tukea kuin sai? Ja tuskin on enää ensikoti. Ethän sinäkään ole.

Ja tosiaan, mihin kaikki lahjoitusrahat ohjataan?

Taisi mielipidepalstan kirjoittaja olla niitä jotka eivät osaa sanoa ei. Sain tekstin käsiini ja hänellä oli pienessä kerrostaloasunnossa 12 (!?) kissaa. Hullua puuhaa sanon minä. Kukaan ei varmasti pakottanut tuollaiseen, minä sain itse ainakin määritellä monta kissaa meille mahtuu. Ei ihme jos hajoaa pää noin monen kissan kanssa.

En ole ensikoti enää, koska minulla on jo kaksi omaa löytökissaa. Ei mahdu enempää.

Olisi mukana tietää onko KKY vastannut Aamulehdessä ko. kirjoittajalla.

• kissat

Olen kuullut samaa viestiä usealta ihmiseltä, taloa ei osteta koska sen käyttökulut ovat valtavat. sijaiskodeilla säästetään nuo rahat ja ne voidaan sijoittaa kasvamaan korkoa.
      KKY saa vuosittain mm paikalliselta kissayhdistykseltä avustusta näyttelytuloista sekä suuret rahat lahjoituksena. Mielestäni KKY:n pitäisi myös näyttöä lahjoittajille että yhdistys toimii sekä haluaa auttaa todella kissoja mm kissatalona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3240
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1482
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      159
      1265
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      51
      838
    Aihe