Oltiin tuossa perjantai-iltaa viettämässä työkavereiden kanssa kalastuksen ja saunan sekä oluen merkeissä. Totta kai saunan yhteyteen kuului järvessä uinti ja olihan siitä laiturilta kivaa hypätä veteen. Laiturin päässä on kohtalaisen matalaa ja varoitin siitä muita. Sen jälkeen kun olin varoittanut muita siitä ja hyppäsin itse sinne perään, tunsin voimakkaan kolahduksen päässäni ja tajusin että olen osunut pää edellä kiveen. Pääsin pintaan ja huusin, että sain osuman päähän ja nousin laiturille. Verta tuli runsaasti ja pakkohan siinä oli sairaalaan lähteä. Voin vaan kiittää tuuria, että selvisin kuudella tikillä ja helvetillisellä kivulla tuosta. Ei ollut kaukana, että tällä hetkellä istuisin pyörätuolissa. Johan sitä tuosta oppi ja muille myös varoituksena et kattokaa tarkkaan mihin hyppäätte. Ja tuo oli ainoastaan omaa typeryyttä... "Kännissä se tuntui hyvältä idealta" -pätee tuohon kohtalaisen hyvin.
Päävamma
2
1633
Vastaukset
- Varmuuden vuoksi
Mikäli tuntuu, etteivät kivut lopu, tai ilmenee uusia oireita, niin mene takaisin sairaalaan ja yritä päästä magneettikuvaukseen, koska esim. aivoverenvuoto ei näy röntgenkuvassa, jos sinulta nyt edes sitä otettiin.
Tämän minulle sanoi TYKS:n ensiavussa hoitaja hiljaa ja käsittääkseni salaa, koska ei voinut hyppiä lääkärin varpaille.
Luultavasti äitini, joka jo toistamiseen oli sairaalatutkimuksissa kaatumisen vuoksi ja väen väkisin yritettiin jälleen lähettää kotiin, vaikka oli ihan jäykkä ja sekainen, olisi kuollut.
Kerrottuani lääkärille mitä hoitaja oli sanonut, lääkäri ilmiselvästi pelästyi ja alkoi tehdä lisätutkimuksia ja otettiin myös tietokonetomografia.
Siitä selvisi, että äidilläni oli suuri hematooma, joka leikattiin kiireellisenä kymmenen aikaan illalla.
Jos olisi tutkittu aikaisemmin, kaatumisesta oli kulunut jo useampi päivä, hematooma olisi ollut pienempi ja aiheuttanut vähemmän vaurioita.
Nyt tuli kahden viikon kuluttua uusi vuoto ja uusi leikkaus, eikä äitini luonnolisestikaan enää koskaan sen jälkeen pystynyt normaaliin elämään, vaikka henkiin jäikin.Oikeastaan ainoat kivut on tuo haavan särkeminen ja tuosta olenki tietonen, että voi hyvin tulla muitakin vaurioita kuin pelkkä iso haava. Sairaalassa tuosta sanottiinkin, et jos alkaa tuntumaan mitään epänormaalia kipua tms niin välittömästi lääkäriin. Mitään tutkimuksia mulle ei tehty sairaalassa.
Kyllä tässä kai on itelläkin ollu pientä luulotautia, että alkaa kuvittelemaan raajojen puutumista jne jne.. Isälläni tuli myös aikoja sitten aivoverenvuoto joka tuhosi koko toisen puolen aivoista ja halvaannutti toisen puolen vartalosta ja menetti puhekyvyn. Kyllä pää on vaan arka paikka ihmisen kehossa ja niin se menee että virheistä oppii ja ainakin itse osaan paljon enemmän arvostaa terveyttä taas. Toivottavasti muutkin pitää järjen mukana elämässä eikä tuolla tavalla kuin minä. Vaikka vahinko olikin eikä sille mitää voi mut en sitä ikinä olis osannu itelleni anteeksikaan antaa, et pienen kämmin takia istuisin nyt halvaantuneena vuoteessa..
Tsemppiä ja jaksamista äidillesi, harmi juttu.. Isäni oli myös sillon TYKS:ssa ja teholla pitkään ja aika kuoleman porteilla oli pitkään. Ja jaksamista myös sulle, ei se sen helpompaa oo läheisillekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697051
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642722- 562178
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661349Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3581303- 561264
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181176Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171010Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978