Ihoni on kuiva ja hilseilee! Kuorinut olen ja kaikki voiteet kokeillut, ei ole apua. Apteekin perusvoiteista vain hetken helpotus, paras ollut vauvaöljy. Syön terveellisesti ja ruoassani myös rasva mukana, joten ei siitäkään johdu. Onko joku löytänyt jonkun muun tuotteen kuin vauvaöljyn vaivaan? Mahtaakohan luontaistuotekaupoista löytyä parempaa vaihtoehtoa? Mutta selkeästi pitää olla joku öljy, muut ei auta. Vauva öljy auttaa nyt päivän, millähän vaiva lähtisi pidemmäksi aikaa edes?
Joskus olen kuullut jostain luontaistuote öljystä, joka on jotakin auttanut.. ei ollut neitsytkookosöljy.
Ja jos joku kärsii samasta ja tietää ratkaisun, niin autahan minuakin...
Kuivaa ihoa
13
2251
Vastaukset
- Takrolimuusivoide
http://dermaklinikka.fi/patient/Atooppinen ekseema/1425.html
http://www.tohtori.fi/?page=5817524&id=5888403
http://atopialiitto.fi/tietoa_atopiasta/atooppinen_ihottuma
http://atopialiitto.fi/tietoa_atopiasta/iholiiton_oppaita
kallis voide
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article125796.ece
Kela
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/laake317- apuaapua
Kiitos vastauksestasi. Iho tosiaankinvain paikoittain tavallisesti rutikuiva, kyse ei ole atooppisesta ihottumasta. Ystävältä joskus näitä atooppisen ihon voiteita kokeillut ja auttaahan ne...
mutta en taida kelan korvauksia näihin saada, lääkäri tuskin helpolla niitä on minulle myöntämässä. Viimeisin "määräys" oli Ceridal-öljy ja -kylpyöljy.. Kylpyöljyä hieman hankala käyttää, pitäisi varmaan joku lasten vanna sitä varten hankkia:) C-öljy auttaa mielestäni vähemmän kuin esimerkiksi tuo vauva-öljy.. - apuaapua
apuaapua kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Iho tosiaankinvain paikoittain tavallisesti rutikuiva, kyse ei ole atooppisesta ihottumasta. Ystävältä joskus näitä atooppisen ihon voiteita kokeillut ja auttaahan ne...
mutta en taida kelan korvauksia näihin saada, lääkäri tuskin helpolla niitä on minulle myöntämässä. Viimeisin "määräys" oli Ceridal-öljy ja -kylpyöljy.. Kylpyöljyä hieman hankala käyttää, pitäisi varmaan joku lasten vanna sitä varten hankkia:) C-öljy auttaa mielestäni vähemmän kuin esimerkiksi tuo vauva-öljy..Eli öljyjä tai muuta superkosteuttavaa/rasvoittavaa vieläkin etsin, kuka vain sellaisin tietää, niin sanoisiko...
- Whixie
apuaapua kirjoitti:
Eli öljyjä tai muuta superkosteuttavaa/rasvoittavaa vieläkin etsin, kuka vain sellaisin tietää, niin sanoisiko...
Mulla on sama ongelma, pahenee talvisin.
Käytän erisania ja muita perusvoiteita, vaatteet pesen hellävaraisilla ja juon erittäin paljon vettä. Tämä auttaa mulla hieman mutta ei poista ongelmaa kokonaan.
Kannattaa kysyä luontaistuotekaupoista apua.
Poltan tupakkaa, auttaisi paljon jos lopettaisin. - yhdistä kaksi
apuaapua kirjoitti:
mutta en taida kelan korvauksia näihin saada, lääkäri tuskin helpolla niitä on minulle myöntämässä. Viimeisin "määräys" oli Ceridal-öljy ja -kylpyöljy.. Kylpyöljyä hieman hankala käyttää, pitäisi varmaan joku lasten vanna sitä varten hankkia:) C-öljy auttaa mielestäni vähemmän kuin esimerkiksi tuo vauva-öljy..voidetta, toinen tosirasvainen, bepanthen, toinen vaikka juokseva perusvoide. Yöksi kuivaan ihoon. A-vitamiinivoide käy myös.
Kokeile oliiviöljyä päivittäin vaalean leivän kanssa.
- jos kokeilisit
sisäisesti nautittuna tyrniöljykapseleita. Niiden on todettu helpottavan ihon kuivuuteen liittyvää oireilua.
- tiedetään
Euhän sulla ole mitääsn sairautta, joka tuon aiheuttaa?
Halvin ja paras ihoöljy on rypsiöljy. - Ammeli
Mitenkäs se pesupuoli? Moni pesee itselleen kuivan ihon ongelman. Ihonhoidossa on motakerta joutunut toteamaan, että vähemmän on enemmän.
Jo pelkkä vedellä peseminen kuivattaa ihoa, puhumattakaan sitten pesuaineista, shampoista, puhdistusvoiteista ja kasvovesistä. Ei varmaan monikaan likaannu päivässä niin paljon, että joka päivä tarvitsisi kokovartalopesussa käydä. Strategiset paikat voi huuhtaista kastelematta itseään kokonaan.
Opeta ihosi vähitellen pois jatkuvasta pesemisestä niin saattaapa kuivumisongelmatkin loppua. - kuiva iho
Kuivaa ihoa ei kuorita. Kuivattaa vain enemmän. Älä käytä saippuaa, äläkä alkoholia sisältäviä tuotteita. Lisää kuivattaa. Onko ihosi pintakuiva vai syväkuiva? Pintakuivaan ihoon on omat tuotteet, pintaa syvemmältä kuivaan toiset. Käypä kosmetologilla kysymässä oikeat tuotteet itsellesi.
- jj--
Kokeilin kaikenlaisia kaupan rasvoja ja muutamaa apteekinkin, ihan toimivia noi apteekin mutta tosi kalliita. Koska ihoni on niin kuiva niin ajattelin että öljy on varmaan ainoa mikä auttaisi: laitoin pieneen suihkepulloon rypsiöljyä ja oon ollut tyytyväisin siihen tähän asti, hieman sotkuista hommaa välillä mutta pyyhettä alle, imetyy todella nopeasti
- Olivia1985
Itse kärsin samasta ongelmasta. Olen todennut nämä hyviksi:
1. Ihon puhdistukseen pehmeä pyyhe, kuumaa vettä ja oliiviöljyä. Eli öljyä käytetään ihan tavallisen putsarin tapaan. Pyyhkeeseen pyyhitään sitten ylimääräinen öljy. Tarkoitus on kuitenkin, että ihon pinta jää hieman öljyiseksi. Tämä siis toistetaan aamuin illoin ja on loistava meikinpuhdistukseen.
2. Aamuisin puhdistuksen jälkeen Yves Rocherin Culture Bio seerumi tai päivävoide (kummasta tykkää enemmän), jonka päälle vielä esim. apteekin Aqualan tai (mistä itse tykkään) The Body Shopin kookosvartalovoi. Sopii siis meikin alle ihan hyvin.
3. Yövoiteena käytän itse Yves Rocherin Sebo Spesific (meniköhän oikein?) yövoidetta alla ja jos haluaa niin päälle taas joku Aqualan esim. Tarkoitus on siis, että aina pohjalla hieman oliiviöljyä. Idea on siinä, että oliiviöljy ravitsee, pitää ihon kimmoisena ja pehmeänä, suojaa sekä estää hilseilyn. Oliiviöljy antaa loistavan pohjan kosteusvoiteelle. - Lady73
Hei!
Minä löysin apua kuivaan ja hilseilevään ihooni Arganölystä(sopii myös kuivaan päänahkaan). Öljy on erittäin laadukas ja hieno koostumukseltaan. Olen vakioasiakas tähän kauppaan www.arganoljy.fi- Ei mitään rypsiöljyä
Lady73 puhuu asiaa!!!!!!!!!! Otin neuvosta vaarin ja kokein Arganöljyä ja toimii!!! Kiitos sinulle!! Jos joku moittii Arganöljyä, niin valehtelee, kun ei ole varaa ostaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768