voiko ilmalämpöpumpun sisäyksikön asentaa kellariin, vai pitääkö se aina olla korkeammalla kuin ulkoyksikkö
ilmalämpöpumppu kellariin
12
6064
Vastaukset
- jorgh
Ilmalämpöpumpun voi ihan hyvin asentaa kellariin, niinkuin mäkin tein!
Asennutin Fuji Electric ilmalämpöpumpun, malli oli varustettu 10 asteen ylläpitotoiminnolla. Kosteus poistui ja ilmakin on huomattavasti parempaa.- tarvitse
sisäyksikön olla ylempänä kuin ulkoyksikkö. Jos näin asennetaan niin putkistoon pitää tehdä öljymutka. Minulla on sisäyksikkö eteisessä ja ulkoyksikkö kuistin katon päällä.
- puuhastelija 4
kiitos tiedosta, eipä sitten muuta kuin pumppua tilaamaan.
- ajattelit
puuhastelija 4 kirjoitti:
kiitos tiedosta, eipä sitten muuta kuin pumppua tilaamaan.
LAittaa ja minkä kokoiseen tilaan?
- terry 1
tarvitse kirjoitti:
sisäyksikön olla ylempänä kuin ulkoyksikkö. Jos näin asennetaan niin putkistoon pitää tehdä öljymutka. Minulla on sisäyksikkö eteisessä ja ulkoyksikkö kuistin katon päällä.
Lämmityskäytössä ei öljymutkia tarvita,sillä höyrystinhän on aina samalla korkeudella kompuraan nähden. Viilennettäessä sisäyksikkö muuttuu höyrystimeksi ja silloin mutkan voi laittaa.
- puuhastelija 4
ajattelit kirjoitti:
LAittaa ja minkä kokoiseen tilaan?
vielä minkä koneen laittaisen.Ensin ajattelin jotain ultimatemarketin konetta, mutta mahtaako niillä tehdä mitään. kellarin koko on noin 60m2.
- sama 2
vielä minkä koneen laittaisen.Ensin ajattelin jotain ultimatemarketin konetta, mutta mahtaako niillä tehdä mitään. kellarin koko on noin 60m2.
laita mitsun ge 25. Saa hintaan 900 €. 3 vuoden täystakuu ja 10 asteen ylläpitolämpö,joka myös toimii.
- puuhastelija 4
sama 2 kirjoitti:
laita mitsun ge 25. Saa hintaan 900 €. 3 vuoden täystakuu ja 10 asteen ylläpitolämpö,joka myös toimii.
mistä saa tuohon hintaan?
- tedi 3
mistä saa tuohon hintaan?
Vaikka multa,tietysti ilman asennusta.
- suosittelen
Laita Fuji Electric 07LG,mallissa on 10-asteen ylläpitolämpötila ja 6-vuoden täystakuu!! eikä ole kalleimmasta päästä.
- sorru
Ultimatesta saat vaan päänvaivaa ja harmia...eikä ne niin edullisiakaan loppujen lopuksi ole.
- kerran kokenut
sorru kirjoitti:
Ultimatesta saat vaan päänvaivaa ja harmia...eikä ne niin edullisiakaan loppujen lopuksi ole.
En viitsi edes kiusatakseni suositella tota Ultimatea, sen verran huonot omakohtaset kokemukset...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829