Ikävä!

Meriläinen

Tänään on minulla ikävän päivä.
Pitäkää huolta perheistänne ja rakkaistanne.
Minä ikävöin poisnukkuneita äitiä ja isää ja veljeä sekä siskoa.
Tämä kappale oli veljen suosikki, veljen joka opetti luonnon rakkauden ja paljon muutakin.
Moody bluesia!

http://www.youtube.com/watch?v=TXJpgqhWvNY

38

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paapuuri
    • Heikunkeikku

..Ikäviäkin päiviä tarvitaan, ne ovat osa elämää. Silloin, kun ne ikävät päivät ovat kohdalla, niin ne tuntuvat tosi raskailta ja kurjilta. Jälkeenpäin kuitenkin huomaa ja ymmärtää niiden merkityksen.

Kävin lainaamassa kirjoja täs vähän aikaa sitten ja otin myös Maaria Leinosen runokirjan mukaani. Tähän runoilijaan en ollut aikaisemmin tutustunut. Illalla otin hänen kirjansa käteen ja aloin lukemaan.
      Sitten eteeni tuli eräs runo ja se vaikutti minuun Niin suuresti, että purskahdin itkuun. Suorastaan olin vihainen itselleni, kun tällä tavalla reagoin. Menin ulos istumaan sen kirjan kanssa ja luin yhä uudelleen ja uudelleen tätä runoa. Kuin jotenkin tahtoen lisätä huonoa oloani. Se oli minulle vaikuttava runo.
      Kirjoitan sen tähän.

Monet pitkät vuodet
      surin särkynyttä unelmaa,
      jonka veit mukanasi
      lopulliseen pimeään.
      Kunnes tajusin:
      ei unelma kuollut kanssasi.
      Se on ollut mukanani koko ajan.

Unelma, jota emme saaneet
      elää todeksi,
      joka karkasi käsistämme.
      Ja nyt vasta ymmärrän:
      se on kantanut minua
      kaikki nämä vuodet.
      Tukenut. Rohkaissut.
      Pitänyt sinua lähelläni.

(Nyt tuli mullekin ikävä päivä, sinun puolestasi ja nyt, kun taas tämän runon luin. Pidän pienen paussin, meen tonne ulos ja odottelen, että olo menisi ohi)

• Kiitos kauniista runosta. Tuo on todella kaunis ja myös lohduttava runo. Kun luet sen monta kertaa ahdistuksesi häviää aivan varmasti, uskon niin.

• Näitä tällaisia päiviä vaan välillä on, ja niin pitääkin, jaksaa sit taas iloita muista iloista ja mukavista asioista:))
      Tää kappale kolahti minuunki jo silloin joskus nuorena kun sen ensimmäisen kerran kuulin.

• kivellä.istuja

aina välillä ja tuo mukanaan muistoja ja halua jähmettyä, sitoutumisen pelkoa, koska tietää ettää silloin voi myös menettää, ehkä liikaa.

Laitan tähen yhden miun nuoruusajan lempparilaulajan laulun. Laulu on hengellinen ja kuvitus on kyllä otuksista joita minä ihan oikeasti pelkään. Mutta laulun melodia ja äänen käyttö myös instrumenttina on minusta tällä laulajalla ihkusti kiehtova:

http://www.youtube.com/watch?v=y2CG8E0iBwA

• Oikein ihana laulu.

• Meriläinen

• kivellä.istuja

• Meriläinen
        kivellä.istuja kirjoitti:

paljon, tuosta laulusta. Tämäkin on hyvä ja varsinkin nuo kaikki ihanat kivet:

http://www.youtube.com/watch?v=q_E2rpCyfHo&feature=related

onnistuin kerran kuvaamaan kun aurinko oli juuri laskemassa.
        Se on yksi harvinäisia todella onnistuneita valokuvia, vielä paperikuvien aikaan.
        Sillä kivellä olen istunut usein, tänäkin kesänä.

• kivellä.istuja
        Meriläinen kirjoitti:

onnistuin kerran kuvaamaan kun aurinko oli juuri laskemassa.
        Se on yksi harvinäisia todella onnistuneita valokuvia, vielä paperikuvien aikaan.
        Sillä kivellä olen istunut usein, tänäkin kesänä.

haikeus on kaunista;

http://www.youtube.com/watch?v=l1EnLeLjP7g

• Heikunkeikku

..tähän pistää sulle yhen linkin. Vaan ei se nyt onnistu.
      Merta olisin laittanut sulle ja mulle ja muille katseltavaksi ja taustalle soimaan:
      Pink Martinin La Soledad

• paapuuri

• Heikunkeikku

• paapuuri**
        Heikunkeikku kirjoitti:

..paapulle, oikea on.

ja kaunista musiikkia, kiitos itsellesi!

• Meriläinen

• Meriläinen
        sasus kirjoitti:

upeeta. Vaihdetaan taas paikkaa:))

http://www.youtube.com/watch?v=MyjIdIG7dkA&feature=related

No kurki ja Kai Hyttinen. Olen todella pahoillani siitä ettei täällä ole Kain lappiaiheisia lauluja, mulla on kun ostin cd:n heti viime jouluna kun se sen teki.
        Tosi upeaa musiikkia.

• Meriläinen kirjoitti:

No kurki ja Kai Hyttinen. Olen todella pahoillani siitä ettei täällä ole Kain lappiaiheisia lauluja, mulla on kun ostin cd:n heti viime jouluna kun se sen teki.
        Tosi upeaa musiikkia.

Kujulla on jonkin verran sellaisia kappaleita jotka on hyviä, hällä on viel niin mielyttävä ääni, jota on mukava kuunnella:))

• HTZA

Ei ole oikein järkevää.
      Pitäisi iloita siitä mitä he ovat antaneet.
      Minä en ikävöi kuolleita, en vanhempianikaan. He ja muut sukulaiset ja tutut antoivat eläessään niin paljon onnea ja iloa.
      Lähitulevaisuus antaa 50 porukalle kaksi vaihtoehtoa, heihin nähden: Jonkinlainen jälleennäkeminen tai täydellinen unhola.

Elävien pitäis ikävöidä elämää ja elämäänsä liittyviä, eläviä asioita.
      Tämän laulelman olen laittanut palstalle useasti.
      Se liittyy varhaisnuoren ensimmäisiin "rakkauksiin", lapsellinen nyt, mutta aikanaan kuolemanvakavaa, niin vakavaa että kaipauksia jäi, paljonkin.
      Jos joskus kuulen tämän niin se saa aikaan, vaikka en itkekään, "sateen lävitse paistavan auringon"-fiiliksen.

http://www.youtube.com/watch?v=Qux0spFH4Po

• PimuF.

ja silloin pitää ikävöidä, jos siltä tuntuu...Vaikka muuten samaa mieltä olen. Elämä tässä ja nyt...Itseäni lohduttaa sellainen ajatus..että, omat rakkaat tuleevat tavallaan kyllä sitten vastaan....kun oma aikani on lähteä....Kundin kanssa paljon tuosta (kuolemasta nyt juteltu, kuuluu hänen ikäänsä...nyt pohtia ja myös tästä omasta hima tilanteestamme johtuu)...Sanonut vaan että, älä turhaan pelkää Pupuseni kuolemaa....äiti ja isä siellä sinua vastassa...hyppäät vaan...ojennamme käden...kyllä sinä yhden hypyn uskallat tehdä...sinulla kun tuollaiset loistavat, hyvin treenatut hyppyjalat....vielä..täyttä lihasta.( Kundin oma maailma kun todella konkreettinen).

Surra täytyy silloin kun ikävä...ja kyllä se aurinko sitten taas jaksaa paistaa...ehkäpä vielä kirkkaammin....

t.Pimu

• Meriläinen

tulla tänne joten laitan sen tännekin, jotain sekoilua multa taas, onneks ihan tuttua:

kaikkia yhteisviestissä:
      Paapu: sydän on lapissa vieläkin, pitää joskus hakea pois :))
      *
      Heikku ja Paapu: Ihana merikappale, äitini kohdussa opin merta rakastamaan ja veljeni sitä rakkautta ja ihmettelyä opettivat lisää. Siskolle ja isälle ei ollut koskaan meri niin läheinen, heiltä sain muuta.
      *
      Heikku: Runo meni arkistoon koska ei ole takeita että se täällä pysyy: kiitos.
      *
      Sasus: Nyt on sunnuntai ja sopi ikävän pitoon, kun vielä on vapaa. Kiitos päivänsäteestä.
      *
      Kivellä istuja: ihana laulu mietin vain, että varo siellä kivellä niitä voi ötököitä tulla yhtäkkiä jostain kolosta.
      *
      HTZA: Ikävä ei ole looginen tai ymmärrettävä tunne ja minusta kuolleitten ikävöiminen on mielekkäämpää kun elävien, heihin ei saa kännyllä yhteyttä niin kuin saa eläviin.
      Eikä se poista kiitollisuutta, pikemminkin lisää sitä. Miksi muuten jätä lapsillesi runoja ja muuta itsestäsi. Varmasti salaa toivot että he ikävöisivät sinua
      Ja mietin elämän ikävöimistä, minä haluan elää elämäni en ikävöidä sitä.
      Kun oma lähtöni tulee haluan ottaa sen vastaan tietäen että olen elänyt, en ikävöinyt. Ja elänyt totta vieköön olenkin, onneksi nyt on rauhallisempaa, mutta yhtäkaikki elämää tämäkin.
      *
      Pimu: Tiedän että tiedät, kiitos.
      *
      Ja lopuksi elämä tuli kesken ikävöinnin ovesta, naapurin emäntä toi sekamehupullon. Mustaviinimarjasta ja punaviinimarjasta tehtyä. On muuten hyvää.
      Hänellä on joskus ennenkin ollut mielenkiintoisia tilanteita jolloin tullut katkaisemaan ajatukseni, vaikka ei toisinaan nähdä edes viikkoon toisiamme.
      Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille.

• Meriläinen

toisaalta, lisää sekoilua.

• paapuuri

• Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

hyvää sunnuntain jatkoa myös sinulle!

http://www.youtube.com/watch?v=ITtf73qVEm4&feature=related

siipirikkoksi toisinaan tunnenkin itseni, vaan kukapa ei.
        Niin sä tiedä valo löytää sun, Antti Tuisku.

http://www.youtube.com/watch?v=lq5qLHS76nk&feature=related

• paapuuri

• henri|
      • kivellä.istuja

• Meriläinen

Mistä sä oikein aina löydät näitä :))

• Meriläinen
        kivellä.istuja kirjoitti:

Hiih:

http://www.youtube.com/watch?v=1Bhk7ZtGZ3M&feature=related

Tuli mieleen tota katellessa että pitäiskö ens talveks laittaa haku miehistä jotka katsoo jääkiekkoa, yksin en tykkää.
        Tai sitte mentävä johonkin kapakkaan missä on ihmisiä, mut kun siellä on sitte jotain muutakin...

• Mitä sun on ikävä? Kenen luo sun on ikävä? Minäkin kaipaan joitain poisnukkuneita, kuten anoppiani.. ja isääni.. Niin monta asiaa jäi puhumatta silloin kun he elivät..

On sanonta myös.. ihmisen ikävä toisen luo.. lisätietoja ao. asiasta oheisen linkin takaa.. http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/ACDE8C63BC7BFC37C225704500213499?openDocument&lang=FI

• Meriläinen

mutta olen kyllä ihan sinut ikäväni kanssa.
        Ikävöin aikani ja jatkan elämää. Ikävä kuuluu ihmisen elämään ja olen ihan kiitollinen että olen saanut täällä nyt jakaa sitä.
        Loppujen lopuksi ihan hymyn kera joka sekin kuuluu ikävään.

• aikaa,
      • Meriläinen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe