Banff kansallispuisto & Calgary ??

autolla

Olen menossa Calgaryyn viikon päästä. Annapa vinkkejä mihin kannattaisi ainakin käydä tutustumassa? Yhtenä päivänä tarkoius vierailla autolla Banff kansallispuistossa - onko siellä jotain muitakin huikeita paikkoja kuin gondolialue - vai kannattaako oleilla päivä siellä?

7

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maata nähnyt

      Taitaa olla itsensä herra pääministerin kotikaupunki. Yleensäkään Alberta ei ole parasta mitä Kanadalla on tarjota.

    • Cänädä

      ...suunnitteilla ensi keväänä autolla Vancouver-Calgary.
      Kerrothan kokemuksia matkastasi, kun olet sen tehnyt.
      Voitais vaikka vaihdella s-postiakin...

      • Sleapy

        Hei!

        Opiskelen talla hetkella Calgaryssa. Itse rakastuin Albertaan hetkessa. Ei paikkana mikaan erikoinen, mutta ihmiset ovat mielettomat ystavallisia.

        Olin muutama viikko sitten Banffissa, ja voin hyvin lammolla suositella sita paikkaa. Banffin kansallispuisto on jotain niin kaunista. Auto toki alle ja menoksi vaan. Mahtavaa on. Suosittelen esim Banffin nakemista, mutta ala unohda Jasperia, paikkana myos hyvin kaunis. Jos kaupungista puhutaan niin Vancouver on ilman muuta hienoin ja kaunein. Calgaryssa ei ole paljon nahtavaa ja sen mita haluaan nahda, nakee paivassa.

        Toivottavasti oli jotain apua.


    • vuoristot

      Älä unohda myöskään Lake Louisea. Ylipäätään Kalliovuoret ovat upea nähtävyys.
      Oletko kuullut Johnston Canyonista (Banffin alueella sekin)?

      Calgaryssahan on myös Olympic Park, jossa pidettiin olympialaiset v. 1988.
      Heritage Park Calgaryssa on myös mielenkiintoinen.
      Calgary Tower on näköalatorni keskustassa.
      Calgary Stampede -keskuksessa järjestetään vuosittain "karjatapahtuma".

      Banff itsessään on suht pieni, mutta kyllä vierailu siellä kannattaa. Käy ihastelemassa myös jylhää Fairmont Banff Springs -hotellia. (Vastaava hotelli Lake Louisella Fairmont Chateau Lake Louise)

      • let me be your teddy

        Täytyy muistaa että Kanadassa on paljon vaarallisia karhuja näissä kansallispuistoissa, paljon on ihmisten kimppuun hyökätty ja tapettukin vuosien varrella. Eli jos lähtee patikoimaan mukaan kannattaa ottaa ainakin karhuspray, itse en lähtisi ilman varsinaista asetta.


      • winnie the pooh
        let me be your teddy kirjoitti:

        Täytyy muistaa että Kanadassa on paljon vaarallisia karhuja näissä kansallispuistoissa, paljon on ihmisten kimppuun hyökätty ja tapettukin vuosien varrella. Eli jos lähtee patikoimaan mukaan kannattaa ottaa ainakin karhuspray, itse en lähtisi ilman varsinaista asetta.

        nuo punatakit[rattupolliisit] ei tykkaa revollia heiluttavista turisteista,ei edes karhuja varten,
        voi tulla noppee matka maasta pois--- yhden suunnan tiketti..
        karhuja suojellaan melekein enampi ,kun homo sapienssia,,,noita immeisiahan saa aina lissaa..


    • CanadianRockies

      On toki totta ettei Albertassa ehkä pitkiksi ajoiksi ole näkemistä.. mutta itse olin siellä muutama vuosi sitten kuukauden, ja olen menossa jouluksi taas.. kuten joku aikaisemmin tässä keskustelussa sanoikin.. että ihmiset siellä ovat kerrassaan ihania.. ja Lake Louise Banffissa on todellakin näkemisen arvoinen!! :) (http://www.banfflakelouise.com/) Calgaryssa riittää myös jonkin verran nähtävää.. voi myöskin ajella Edmontoniin.. kävin myöskin Drumhellerissä (joka on jonkin ajomatkan päässä Calgarysta), jossa on aika mielenkiintoinen dinosaurusmuseo ja myöskin joku vesipuisto.. Jos menee Albertaan, niin kannattaa vuokrata auto, sillä jos haluaa käydä muuallakin kuin Calgaryssa, niin välimatkat ovat aika pitkiä! (Niinkuin kaikkialla muuallakin Kanadassa ja Jenkeissä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe