soittimet käytettyinä?

mistä halvalla?

mistäköhän saisi ostettua huilut ja viulun käytettyinä? en pysty ostamaan uusina, rahaa menisi liikaa, kun muutenkin menoja koulun suhteen on..

10

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poida

      Missä steinerkoulussa ostetaan huilut ja viulut itse?

      • Ei missään

        joku taas esittää.


      • Poida
        Ei missään kirjoitti:

        joku taas esittää.

        Näin arvelinkin. Huilun joutuu jossakin vielä ostamaan itse mutta että viulu...?


      • tekemistä
        Poida kirjoitti:

        Näin arvelinkin. Huilun joutuu jossakin vielä ostamaan itse mutta että viulu...?

        Veli Viulun ja Veli Huilun kanssa?


      • asiallisista
        tekemistä kirjoitti:

        Veli Viulun ja Veli Huilun kanssa?

        viesteistä.

        viulun saa kuulemma lainaksi.

        puinen huilu maksaa n. 50€, laittoi ope lapsen mukana tietoa.


      • väsynyt kyselijä..
        asiallisista kirjoitti:

        viesteistä.

        viulun saa kuulemma lainaksi.

        puinen huilu maksaa n. 50€, laittoi ope lapsen mukana tietoa.

        eli en nyt 50€ halua huiliin sijoittaa, ihan siitä syystä, et nyt ei ylimääräisiä ole. varsinkin kun pitää myös ne tossut eurytmiaan hankkia.

        joten miten saisin ostaa käytetyn puuhuilun? ja mistä?

        ilmoitellaanko koulun ilmoitustauluilla tai netissä tai edes jossain?


      • torvensoittajia.
        tekemistä kirjoitti:

        Veli Viulun ja Veli Huilun kanssa?

        Luulin kirjoittaneeni hauskankin jutun. Mutta sorry. Ollaan virallisia. Elämä on vakavaa.


    • Kysy muilta vanhemmilta tai opettajilta. Ei ole pakko yhtään mitään ostaa. Se kannattaa muistaa. Ihan sama, kuin liikuntatunnillekaan ei ole mikään "pakko" ostaa verkkareita ja lenkkareita, mutta tietysti se vähän helpottaa...

      Helsingissä, Espoossa ja Tampereella ainakin saa lainaksi ja huilun käsittääkseni ilmaiseksi?

      • opea vaikea

        saada kiinni, varsinkin kun sähköpostit ei kulje, kun ope vanhan kansan satoa..

        voikkavehkeet kyllä löytyy, vaan kun mietin soitinbudjettia. ja tosiaan eurytmiatossut velvoitetaan itse ostamaan...

        rahatilanne niin miinuksella, vanhempainiltoja ei ole vielä ollut ja kun itse haluan hommata kaiken etukäteen. mm. ens talven kaikki vaatteet ostettu jo edellisen talven alesta..

        josko nuo soittimet nyt sitten saa ilmaiseksi, niin voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä kaikki on maksullista!? kiitos etukäteen.

        ja totiseks vetää, kun laskua lappaa nenän eteen, eikä jää rahaa ruokaan... mutta jossain kohtaa ylöspäin.


      • opea vaikea kirjoitti:

        saada kiinni, varsinkin kun sähköpostit ei kulje, kun ope vanhan kansan satoa..

        voikkavehkeet kyllä löytyy, vaan kun mietin soitinbudjettia. ja tosiaan eurytmiatossut velvoitetaan itse ostamaan...

        rahatilanne niin miinuksella, vanhempainiltoja ei ole vielä ollut ja kun itse haluan hommata kaiken etukäteen. mm. ens talven kaikki vaatteet ostettu jo edellisen talven alesta..

        josko nuo soittimet nyt sitten saa ilmaiseksi, niin voisitteko ystävällisesti kertoa, mikä kaikki on maksullista!? kiitos etukäteen.

        ja totiseks vetää, kun laskua lappaa nenän eteen, eikä jää rahaa ruokaan... mutta jossain kohtaa ylöspäin.

        Steinerkoulu on yksityiskoulu, joten osa sen toiminnasta rahoitetaan talkootyön ja tukimaksujen kautta. Suurin osa toki tulee valtionosuuksista. Opetukseen osallistuminen ei saa olla kiinni siitä, että lapselle ostetaan jotain ylimääräistä tai suoritetaan joku maksu. Siihen voi vedota.

        Meidän luokillamme homma on hoidettu niin, että ne joilla on aikaa, muttei rahaa, osallistuvat talkootöihin ja ne joilla on rahaa, muttei aikaa, maksavat hiukan. Taisi olla 50€ vuodessa jne. Sillä rahalla järjestellään erilaisia retkiä yms.

        Steinerkoulu kyllä vaatii aika paljon panostusta vanhemmalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1243
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      976
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      899
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      879
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      864
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    7. 3
      770
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      751
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    Aihe