Nissan Primera vm. 1999 1.6 moottorilla, käynnistyi ensin normaalisti, mutta sitten sammui, eikä enää yritäkään käynnistyä. Luulen että sytytyspuolella jotakin, sillä jos olisi bensansaanniissa, niin kyllä se yrittelisi käyntiin, nykisi ym.
Onko kellään mitään vinkkiä antaa? Vai pitääkö korjaamon äijät tilata paikalle?
Primera sammui, eikä käynnisty
10
5146
Vastaukset
- voi olla
pyörrin,jakajan kansi,tulpat,tulpanjohdot.Katso nuo ensin,onko paljon ajettu koneella?Nostaako bensapumppu kuulee ku laittaa virran pääle,miten hurisee.
- AP
Yritin irroittaa Primerasta tulpanjohtoa moottorin kannesta, mutta ei vetämällä noussut irti. Eikö se pitäisi irrota ihan vetämällä siitä vaan? Voisi kokeilla siten, onko kipinä hukassa.
- pitäis normaalisti
irrota mutta älä vedä johdosta,ettei johto vioitu.Vedä ihan siitä tutti osasta joka on kantta vasten,ovat joskus tiukassa yritä nitkutella edes takaisin.Pitäis noussa pois koloista.
- AP
pitäis normaalisti kirjoitti:
irrota mutta älä vedä johdosta,ettei johto vioitu.Vedä ihan siitä tutti osasta joka on kantta vasten,ovat joskus tiukassa yritä nitkutella edes takaisin.Pitäis noussa pois koloista.
Eli autoni (Primera v. 99 1.6 moottori) sytytysjärjestelmässä se vika piilee, kipinä uupuu. Siinä on puola, ym. mahdolliset vialliset komponentit virranjakajan sisällä. Mutta virranjakajan kannen ruuvit niin kiinniruostuneita, ettei niitä saa auki. Sytytysjärjestelmä käsittää myös jonkun asentoanturin, joka on jossakin vauhtipyörän lähellä. En tiedä, voiko se aiheuttaa ko. vikaa?
Toisin sanoen jos haen hajottamolta vaihtovirranjakajan ja vaihdan tilalle, niin onko kaikki vikamahdollisuudet silloin eliminoitu pois? Vai voiko kuitenkin käydä niin että vika voisi olla vielä jossakin muualla ja yllä mainittu olisi rahojen tuhlausta?
Vielä, voiko uutta virranjakajaa asettaa jotenkin väärin siten, että sen akseli jäisi "väärään vaiheeseen, eli väärään asentoon", jolloin myös sytytys olisi täysin pielessä, vai voiko sisäakselia asettaa vain yhteen asentoon? En tarkoita virranjakajan hienosäätöä, joka tehdään sitä hieman pyörittämällä eteen tai taakse muutaman millin. - ensin kuites
AP kirjoitti:
Eli autoni (Primera v. 99 1.6 moottori) sytytysjärjestelmässä se vika piilee, kipinä uupuu. Siinä on puola, ym. mahdolliset vialliset komponentit virranjakajan sisällä. Mutta virranjakajan kannen ruuvit niin kiinniruostuneita, ettei niitä saa auki. Sytytysjärjestelmä käsittää myös jonkun asentoanturin, joka on jossakin vauhtipyörän lähellä. En tiedä, voiko se aiheuttaa ko. vikaa?
Toisin sanoen jos haen hajottamolta vaihtovirranjakajan ja vaihdan tilalle, niin onko kaikki vikamahdollisuudet silloin eliminoitu pois? Vai voiko kuitenkin käydä niin että vika voisi olla vielä jossakin muualla ja yllä mainittu olisi rahojen tuhlausta?
Vielä, voiko uutta virranjakajaa asettaa jotenkin väärin siten, että sen akseli jäisi "väärään vaiheeseen, eli väärään asentoon", jolloin myös sytytys olisi täysin pielessä, vai voiko sisäakselia asettaa vain yhteen asentoon? En tarkoita virranjakajan hienosäätöä, joka tehdään sitä hieman pyörittämällä eteen tai taakse muutaman millin.Tulpanjohdot uusia.yleensä on niissä ongelma.koska tulpat vaihdettu,onko ngk merkkiset.Paljonko yleensä ajettu koko autolla?Kyllä virranjakajan kansi lähtee irti,jos ei ruuvit lähe meisselillä,aukase pienellä hylsyllä ja räikällä aukee kylläkin.koko on muistaakseni 8 millinen hylsy,kokeile kuites nuita ensin,ennen ku kallista virranjakajaa alat vaihtaan,jakajan vaihto onnistaa ennen ku irti otat,laita merkit valkoisella tussilla.Molempiin kiinnitys kohtiin,yleensä ei mene väärään asentoon,ku laittaa takaisin.Mutta itse kylläkin laittaisin yyk asentoon ennen ku irroitaisin varmuuden vuoksi,ettei pääse vahinkoa tapahtuun.Kokeile uusilla johdoilla ja tulpilla(NGK)ennen ku kallista jakajaa vaihdat.
- paikoilleen, koska
ensin kuites kirjoitti:
Tulpanjohdot uusia.yleensä on niissä ongelma.koska tulpat vaihdettu,onko ngk merkkiset.Paljonko yleensä ajettu koko autolla?Kyllä virranjakajan kansi lähtee irti,jos ei ruuvit lähe meisselillä,aukase pienellä hylsyllä ja räikällä aukee kylläkin.koko on muistaakseni 8 millinen hylsy,kokeile kuites nuita ensin,ennen ku kallista virranjakajaa alat vaihtaan,jakajan vaihto onnistaa ennen ku irti otat,laita merkit valkoisella tussilla.Molempiin kiinnitys kohtiin,yleensä ei mene väärään asentoon,ku laittaa takaisin.Mutta itse kylläkin laittaisin yyk asentoon ennen ku irroitaisin varmuuden vuoksi,ettei pääse vahinkoa tapahtuun.Kokeile uusilla johdoilla ja tulpilla(NGK)ennen ku kallista jakajaa vaihdat.
Se ei voi mennä nokka-akseliin, kuin yhdessä asennossa. Se pää on semmonen.
- AP
ensin kuites kirjoitti:
Tulpanjohdot uusia.yleensä on niissä ongelma.koska tulpat vaihdettu,onko ngk merkkiset.Paljonko yleensä ajettu koko autolla?Kyllä virranjakajan kansi lähtee irti,jos ei ruuvit lähe meisselillä,aukase pienellä hylsyllä ja räikällä aukee kylläkin.koko on muistaakseni 8 millinen hylsy,kokeile kuites nuita ensin,ennen ku kallista virranjakajaa alat vaihtaan,jakajan vaihto onnistaa ennen ku irti otat,laita merkit valkoisella tussilla.Molempiin kiinnitys kohtiin,yleensä ei mene väärään asentoon,ku laittaa takaisin.Mutta itse kylläkin laittaisin yyk asentoon ennen ku irroitaisin varmuuden vuoksi,ettei pääse vahinkoa tapahtuun.Kokeile uusilla johdoilla ja tulpilla(NGK)ennen ku kallista jakajaa vaihdat.
Vika löytyi jakajasta. Löysin hajottamolta 200 e jakajan, joka olisi uutena maksanut 680 e. Kuntoon tuli. Tuo jakajavika on 90-luvun Primeoissa tyyppivika.
- Nissanistikin
AP kirjoitti:
Vika löytyi jakajasta. Löysin hajottamolta 200 e jakajan, joka olisi uutena maksanut 680 e. Kuntoon tuli. Tuo jakajavika on 90-luvun Primeoissa tyyppivika.
Kallis on näköjään jakaja, mutta tyyppivika?
Omalla ajettu yli 270tkm ja hyvin käy ja kukkii! :-) - Hnnnghhh
Nissanistikin kirjoitti:
Kallis on näköjään jakaja, mutta tyyppivika?
Omalla ajettu yli 270tkm ja hyvin käy ja kukkii! :-)Jos nämä kirjoittelijat enää palstalla käyvät niin kysyisin mielenkiinnosta että montako liitintä teillä meni virranjakajaan? Kun luin jostain väitteen että yksiliittimiset virranjakajat hajoaisivat useammin kuin kaksiliittimiset, toivottavasti pitää paikkansa koska itsellä 2 liitintä... heh.
- Hnnnghhh
Töppäsipä jakajan kannen tsekkaus noihin ruuveihin, ei varmaan koskaan ole kantta avattu (sisältäkin varmaan sen näköinen) ja ohuet ruuvit vaikutti niin jakajan runkoon kiinnisulautuneilta ettei uskaltanut alkaa vääntämään kovemmin. Ei olis napannut alkaa kehittämään siihen sitten jotain kikkakolmosia ulkona kylmässä kun ruuvit katki. Ehkä pitäs koittaa katkaista ruuvien päästä ylimenevä osa jos ruoste on ne paisuttanut ja aiheuttaa ahdistusta niin ruuvinreiässä kuin ruuvaajassakin tai sitten jossei muu auta niin katki vaan ja poraa reiät ja kansi pulteilla muttereilla kii?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235588Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891948Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60834- 74817
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714