Exän uusi suhde

vihaksi pistää

Exä on siis omassa tapauksessa ex-mieheni, jonka luona yhteinen tyttäremme 9v on joka toinen vkonloppu. Mies on alkanut seurustelemaan nyt kesällä ja ilmoitti jo elokuun alussa lapsellemme että seurustelee. Melko nopeasti omasta mielestäni. Ilmoitus tapahtui puhelimitse, tuntia ennen kuin tytön oli määrä mennä isälleen.. Ja uusi tyttöystävä olikin siellä isän luona sitten odottamassa..
Tyttöystävä on siitä lähtien ollut joka toinen viikonloppu siellä lapsen isällä kun tytsy on siellä ollut. Omasta mielestäni tässä tapauksessa tyttö ei paljoa saanut sopeutumisaikaa vaan isä vaati että tyttöystävän pitää saada olla mukana alusta alkaen. Tyttäreni on melko arka ja vaatii aikaa esim. tutustua uusiin ihmisiin. En ymmärrä miksi uuden naisen pitää heti viettää koko viikonloppu siellä mukana kun ei lapsen mukaan juurikaan edes juttele hänelle.
Nyt onkin lapsi alkanut sanomaan ettei enää halua mennä isälleen koska ei saa isältä enää kahdenkeskistä aikaa eikä isä enää hänen kanssaan touhua. Isillä ja tyttöystävällä on omat jutut ja isi halii tyttöystävää mutta ei tytärtään ja se on lapsesta vaikea ymmärtää.. Tyttö on myös soittanut isältään itku kurkussa ikävöiden. Suurimman osan ajastaan isällään tytär touhuilee omiaan, leikkii yksin ja isä touhuaa tyttöystävänsä kanssa. Tässä vain muutama esimerkki mitä tyttöni on mulle kertonut ja voin sanoa että kyllä äidin sydäntä riistetään...

Missä vaiheessa uutta seurustelusuhdetta olette kertoneet lapselle uudesta tyttö/poikaystävästä ja miten?
Miten annatte lapsen sopeutua uuteen tilanteeseen?
Entä miten olette toimineet tällaisessa tilanteessa jossa lapsi alkaa karttaa etävanhemman luo menoa, "pakotatteko" lapsen etävanhemman luokse jos hän ei halua?
Miten saada exä oikeesti ymmärtämään, että voisi hoitaa näitä asioita enemmän lapsen ehdolla!!!? Mä en enää ymmärrä mitä pitäisi tehdä.. mutta tosi pahalta tuntuu lapsen puolesta.

Asiallisia kommentteja, kokemuksia, ehdotuksia, ajatuksia kaipailen! Kiitos jo etukäteen :)

32

2963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroäiti

viime vuoden aikana noita samoja asioita,joita sinä käyt nyt läpi ja siksi haluankin tuoda esille omia näkökulmiani.Muutimme erillemme noin vuosi sitten,eroa olin hakenut kuukautta aiemmin.Tyttömme(18- ja 13-vuotiaat) muuttivat kanssani asumaan ja isänsä muutti lähelle meitä.Kuukauden päästä siitä,aika pian siis tapasin uuden miehen,nykyisen kihlattuni.Halusin kertoa asiasta lapsilleni ja odotin sopivaa hetkeä.En halunnut heidän kuulevan meistä jonkun muun ihmisen kertomana.Kerroin heille miten tärkeitä he ovat ja tulevat aina olemaan ja sanoin että vaikka elämässäni on nyt uusi tärkeä ihminen se ei tule olemaan heiltä pois.Sanoin että voidaan tavata kaikki yhdessä kun he ovat valmiita ja he olivat luonnollisesti uteliaita.Vastailin heidän kysymyksiinsä reilusti ja noin viikon päästä menimme kaikki yhdessä syömään ravintolaan,jossa he saivat kaikki kolme tutustua toisiinsa.Mielestäni on hyvä jos ensimmäisellä tapaamiskerralla lapsi tapaa vanhempansa uuden kumppanin jossain ns. puolueettomalla maaperällä niin hänelle ei tule sitä tunnetta että vieras ihminen on valtaamassa hänelle tärkeää kotiaan.Kaikki meni hienosti ja lapseni pitivät uudesta kumppanistani alusta alkaen.Se oli minulle erittäin tärkeää sillä en haluaisi rinnalleni miestä joka ei tulisi toimeen lasteni kanssa ja joka ei arvostaisi myös heitä.Asiaa helpotti sekin että rakkaallani on oma lähes nuoremman tyttäreni ikäinen tytär edellisestä liitosta.Tärkeaää lapselle on myös se miten oma vanhempi huomioi lapsensa uuden kumppanin läsnäollessa ja se että lapsi kokee aina olevansa rakas ja tärkeä äidilleen ja isälleen.Antamalla kaiken huomion uudelle kumppanilleen lapsen läsnä ollessa,hän tuntee itsensä tarpeettomaksi ja vähemmän tärkeäksi.Tyttärelläsi pitäisi olla oikeus isänsä aitoon huomioon ja yhdessäoloon hänen kanssa.Voisiko exäsi kenties tavata uutta ystäväänsä muina päivinä ja viikonloppuina?Miehet eivät aina välttämättä tule ajatelleeksi näitä juttuja.Neuvon että puhut exäsi kanssa tyttäresi tarpeista rauhallisesti ja käskemättä ja syyllistämättä vaikka se olisikin vaikeaa.Vetoa hänen isäntunteisiin ja kerro kuinka paljon teidän yhteinen lapsenne kaipaa isänsä aikaa ja huomiota.9-vuotiaanne on hyvin herkässä iässä ja nyt tehtyjä virheitä on vaikea korjata myöhemmin.Paremmin hän hyväksyy vanhempansa uuden kumppanin jos häntä kuunnellaan nyt ja otetaan kauniisti huomioon.Toivottavasti voitte keskustella pelisäännöt kaikille sopiviksi,itsekin jatkan "kädenvääntöä" exäni kanssa tapaamisasioista kun välillä tuntuu että häntä kiinnostaa enemmän uudet naiskuviot kuin oma tyttärensä.Tsemppiä!

• -hmm-

No onhan minunkin lapsellani jo toinen äitipuoli parin vuoden sisään. Kun se ensimmäinen äitipuoli sai lähtöpassit niin siitä kahden viikon kuluttua muistaakseni lapseni esiteltiin toiselle äitipuolelle. Tänään kysyin lapseltani, kumpi heistä on kivempi...se ensimmäinen äitipuoli vai tämä nykyinen. Lapseni vastasi jonkin aikaa mietittyään: "Sinä". Se oli äidin sydämen ihana kuulla :). Minä olen kyllä joutunut "pakottamaan" lapsen isänsä luokse, koska on yhteishuoltajuus ja kumminkin hän rakastaa isäänsä sydämessänsä vastusteluistansa huolimatta. Minunkin lapseni koki tuota samaista, ettei saa isältä riittävästi huomiota ja kahdenoloa. Marmatinkin siitä toistuvasti exälle ja kai hän sitä tilannetta jotenkin pyrki korjaamaan, vaikka oli sitä mieltä, että lapsen on sopeuduttava siihen, ettei enää ole ainut huomion kohde. On tämä vaan niin rankkaa lapsille nämä avioerot ja uusperhekuviot. Ja on se ollut minullekin rankkaa aina lähetellä lasta pois kotoa.

• katkera viinirypäle

on menossa neljäs "äitipuoli",erosta on hieman yli vuosi.
        Seitsemän vuotias saattaa olla ihmeissään,kun menee isän luo,koskaan ei tiedä,kuka iskän sängyssä makaa.
        Ja minä en saa asiaa kommentoida,muuten olen kontrollifriikki,estäjä vanhempi ja katkera,petetty rusina exä. perkele!

Mä en ole vieläkään miesystävääni lapselle esitellyt,koska en tunne olevani vielä niin varma asiasta 4 kk jälkeen..

• wilma60

Minä olen viimeinen ihminen neuvomaan miten pitää toimia sillä omassa elämässäni on varmaan tehty kaikki virheet.

Ex-mieheni (siihen aikaan mieheni) esitteli uuden naisystävänsä esikoisellemme jo siinä vaiheessa kun minä en tiennyt hänen olemassalostaan mitään. Olimme avioliitossa, toki pitkässä liitossa ei onni kukoistanut mutta ajattelin sen olevan normaalia. Kun sitten sain tietää miehen naisesta niin mies muutti suoraan naisensa luokse asumaan ja nainen on ollut mukana kaikissa niissä harvoissa tapaamisissa jotka lapsilla on isänsä kanssa ollut. Tällä hetkellä vanhin lapsista haluaa isän luokse aina kun isä sitä ehdottaa mutta kaksi nuorempaa on kieltäytynyt aika monesta tapaamisesta. En ole pakottanut heitä koska en halua että he vastentahtoisesti isänsä luokse menisivät. Isä olisi voinut jo vuosia sitten miettiä miten ja miten paljon hän haluaa lapsiaan tavata. Aikuista ihmistä en ainakaan minä ole saanut ymmärtämään että asioita voisi ajatella lapsen ehdoilla. Kyllä ex ajattelee aina asiat ensin omalta kannaltaan ja lapset tulevat jossain hyvin kaukana hänen arvomaailmassaan.

Itse elin yksin yli kaksi vuotta eikä tarvinnut miettiä missä vaiheessa esitellä uutta suhdetta heille. Yhtenä iltana sitten "kolahti", vanhasta ystävästä löytyi uusia puolia ja huomasimme että meillä voisi olla enemmänkin yhteistä. Seuraavalla kerralla kun hän tuli meille kylään niin kerroimme lapsille että nyt me aikuiset olemme huomanneet että me tykkäämme toisistamme. Lapset olivat onnellisia ja tyytyväisiä sillä mies oli heille tuttu ja tärkeä. Eron jälkeen hän oli pitänyt meistä "huolta" ja viettänyt aikaa lasten kanssa.

• ...........

Ettei täälläkään kyllä exälle infottu, että nyt tyttöystävä tapaa lapsen - eikä sieltäkään tilitetty parisuhteesta. Tuossa oli kait jonkinlainen luottamus siihen, että toinen vanhempi kyllä osaa handlata noi jutut ja sellainen infoaminen olisi tuntunut jopa vähän typerältä.

Surullista kuulla noista, että lapsi vastuutetaan siitä miten hänen väleille käy toisen vanhempansa kanssa. Itse mm. uhosin äidilleni soittavani lastensuojeluun kun pakotti syömään vihanneksia eikä aina ollut kivaa ja kaikki mennyt niin kuin minä tahdoin. Pikkuvelikin olisi puolestani voinut joskus lähteä takaisin laitokselle, kun haukkasi palan saamastani huomiosta. Jotenkin tuntuu liian suurelta päätökseltä lapsen tehtäväksi, että isää/äitiä ei enää näkisi. Parempi ratkaisu olisi lähinnä selvitellä niitä syitä ja yrittää tehdä rakentavia ratkaisuja ilman, että uhrattaisiin yhtä tärkeää sidettä lapsella. Tottakai se uusi ihminen on aina lapselle suuri totuttelemisen aihe, mutta siinä voi tukea lasta muillakin tavoilla. Mutta ymmärrän toki, jos ei yhteistyökykyä löydy sitten tippaakaan ja toinen aikuinen ei oikeasti pätkääkään välitä, että kodin kaikilla ihmisillä olisi hyvä olla, niin... :(

Alkuperäiselle meillä piti "esittely" hoitaa aika nopsaa, koska mies oli yksin lapsen kanssa jatkuvasti. Lapsi oli silloin pieni, joten ei taidettu mitään naisystävä/ystävä-juttua heittää vaan ihan "tässä on Nimi". Ihan kuten kaikki muutkin ihmiset esiteltiin. Seurustelimme eri huusholleissa aika pitkään ja samalla katsoimme miten nyt ihmiset keskenään toimeen tulivat ja hyvin kaikki sujui sekä kaikki olivat iloisia siitä kun yhteen muutettiin. En oikein osaa sanoa tuohon, että jos kemiat ei toimi. Täällä sekä lapsen äidin puolella otettu uusi kumppani hyvin vastaan. Toivottavasti nyt ex ei ihan täysin ihastumisen huumaan uppoudu ettei se lapsi jää täysin huomiotta. Sitä sitten saataisiin paikkailla tosi pitkään ja vaivalla tulevaisuudessa ja heijastuisi tämän exäsi perhe-eloonkin, kunhan hänenkin silmät avautuu.

• alkuperäinen kirj.

.. nämä tähän astiset saamani viestit ovat vain vahvistaneet ajatustani etteivät kaikki isät todellakaan osaa ajatella asioita lapsen parasta ajatellen. Todella surullista. Toisaalta lohduttavaa kuulla ettei meidän tapaus ole ainoa laatuaan vaan että muutkin kamppailevat näiden juttujen kanssa. Silti on todella epäreilua ja VÄÄRIN lasta kohtaan että isä ei voi joustaa näissä asioissa eikä ajattele omaa napaa pidemmälle..

Itse äitinä haluaisi että lapsi ei joutuisi yhtään kärsimään enää aikuisten juttujen takia, erossakin on lapselle jo tarpeeksi sulattelemista. En hitto vie anna periksi ex-ukon haluille, minä taistelen lapseni hyvinvoinnin puolesta vaikka hautaan asti. Niin :)

Kiitokset hyville kommenteillenne ja kokemuksille joita olette täällä jakaneet!!

• eroäiti

että haluan taistella lapseni hyvinvoinnin puolesta vaikka en haluakaan asioista ensimmäiseksi taistelua ja yritän sopua.Olen silti kuin naarasleijona joka huolehtii lapsestaan kuten sinäkin.Minulta jäi sanomatta eräs asia eli se että kun exäni kysyy lapseltani voisiko iskä tapaamisviikonloppuna käydä jossain muualla iltamyöhään kun lapseni on siellä ja selittää että hän tulee kotiin kun tämä on jo nukkumassa,kerron lapselleni ettei iskän mieliksi tarvitse suostua siihen tai voin tulla hakemaan kotiin.Lapset eivät jostain syystä haluaisi kieltää vanhempien toiveita kun haluavat rakkautta ja hyväksyntää.Äiti tai isä ei saisi käyttää sitä tunnetta hyväkseen.

• alkup. kirjoittaja
        eroäiti kirjoitti:

että haluan taistella lapseni hyvinvoinnin puolesta vaikka en haluakaan asioista ensimmäiseksi taistelua ja yritän sopua.Olen silti kuin naarasleijona joka huolehtii lapsestaan kuten sinäkin.Minulta jäi sanomatta eräs asia eli se että kun exäni kysyy lapseltani voisiko iskä tapaamisviikonloppuna käydä jossain muualla iltamyöhään kun lapseni on siellä ja selittää että hän tulee kotiin kun tämä on jo nukkumassa,kerron lapselleni ettei iskän mieliksi tarvitse suostua siihen tai voin tulla hakemaan kotiin.Lapset eivät jostain syystä haluaisi kieltää vanhempien toiveita kun haluavat rakkautta ja hyväksyntää.Äiti tai isä ei saisi käyttää sitä tunnetta hyväkseen.

.. käyttäytymistä exältäsi, miten se voi jättää lapsen sinne itekseen, eikö joutaisi muina viikonloppuina tai iltoina ravaamaan asioillaan (tai kuppiloissa) eikä silloin kun lapsi on siellä..!

Mulla muksu soitti isältään viime viikonlopulla illalla 22 jälkeen itkien ettei saa unta ja että on äitiä ikävä, mulle sanoi puhelimessa että haluaisi tulla kotiin mutta heti kun isä tuli huoneeseen niin sanoi että jää sinne. Ei halunnut pahoittaa isän mieltä. Jäi itselle tosi kurja fiilis.. Seuraavana aamuna soitin heti lapselle (joka oli aamu varhaisesta alkaen pelannut pleikaa kun isä ja tyttöystävä olivat vielä sängyssä toisessa huoneessa..) ja sanoin et nyt äiti hakee kotiin. Mulle riitti. Jos ei yhtään voi panostaa tapaamisiin lapsensa kanssa vaan huomioi vaan uutta eukkoansa niin ei tartteis olla oikeutta lapsen tapaamiseen olleskaan. Mutta toisaalta onhan lapsella oikeus isäänsä, sitä taas ei voi kieltää. Tosi hankala tilanne vielä siinäkin mielessä, että kun pitäis olla niin kannustava jotta tapaamiset isällä onnistuisi ja yrittää kertoa lapselle että isä rakastaa yms.. kun mielessä pyörii ihan toisenlaiset ajatukset joita ei tietenkään voi lapselle sanoa!

• mut susta paistaa
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

.. käyttäytymistä exältäsi, miten se voi jättää lapsen sinne itekseen, eikö joutaisi muina viikonloppuina tai iltoina ravaamaan asioillaan (tai kuppiloissa) eikä silloin kun lapsi on siellä..!

Mulla muksu soitti isältään viime viikonlopulla illalla 22 jälkeen itkien ettei saa unta ja että on äitiä ikävä, mulle sanoi puhelimessa että haluaisi tulla kotiin mutta heti kun isä tuli huoneeseen niin sanoi että jää sinne. Ei halunnut pahoittaa isän mieltä. Jäi itselle tosi kurja fiilis.. Seuraavana aamuna soitin heti lapselle (joka oli aamu varhaisesta alkaen pelannut pleikaa kun isä ja tyttöystävä olivat vielä sängyssä toisessa huoneessa..) ja sanoin et nyt äiti hakee kotiin. Mulle riitti. Jos ei yhtään voi panostaa tapaamisiin lapsensa kanssa vaan huomioi vaan uutta eukkoansa niin ei tartteis olla oikeutta lapsen tapaamiseen olleskaan. Mutta toisaalta onhan lapsella oikeus isäänsä, sitä taas ei voi kieltää. Tosi hankala tilanne vielä siinäkin mielessä, että kun pitäis olla niin kannustava jotta tapaamiset isällä onnistuisi ja yrittää kertoa lapselle että isä rakastaa yms.. kun mielessä pyörii ihan toisenlaiset ajatukset joita ei tietenkään voi lapselle sanoa!

suuri mustasukkaisuus läpi. Sä et halua, että ex miehesi löysi uuden naisen, kun itse olet vielä yksin ja kukaan ei ole edes katsonut sinuun päin siinä mielessä.

Jospa itse kävisit eron läpi ja hyväksyisit tosia-asiat siitä ja et ala säveltämään lapsen ja isän suhteita sekaisin mustasukaisuudellasi. Ex mies on mennyt ja ei tule takaisin vaikka kuinka vittumaiseksi herkeät lapsen tapaamisen suhteen. Tällä hetkellä sä vedät marttyyrin kruunua päähäsi ja vielä pahennat puhelasi ja käytökselläsi lapsen ja isän suhdetta KOSKA SINÄ ITSE JAUHAT TUOTA NEGATIIVISTA PASKAA LAPSELLE JA LAPSEN KUULLEN.

• eroäiti
        mut susta paistaa kirjoitti:

suuri mustasukkaisuus läpi. Sä et halua, että ex miehesi löysi uuden naisen, kun itse olet vielä yksin ja kukaan ei ole edes katsonut sinuun päin siinä mielessä.

Jospa itse kävisit eron läpi ja hyväksyisit tosia-asiat siitä ja et ala säveltämään lapsen ja isän suhteita sekaisin mustasukaisuudellasi. Ex mies on mennyt ja ei tule takaisin vaikka kuinka vittumaiseksi herkeät lapsen tapaamisen suhteen. Tällä hetkellä sä vedät marttyyrin kruunua päähäsi ja vielä pahennat puhelasi ja käytökselläsi lapsen ja isän suhdetta KOSKA SINÄ ITSE JAUHAT TUOTA NEGATIIVISTA PASKAA LAPSELLE JA LAPSEN KUULLEN.

mutta edellisen kirjoittajan viestistä paistaa läpi täydellinen kokemattomuus uusperheasioista tai sitten kova katkeruus naisia kohtaan.Et ole tainnut lukea näitä kirjoituksia ihan aidosti kiinnostuneena.Miten voit väittää ettei kukaan muu mies ole osoittanut häneen huomiota kun et tiedä asiasta mitään?Oletko kenties itse sellainen luuseri että jos nainen jättää sinut luulet ettei kukaan muu voisi olla hänelle parempi ja kiinnostunut.Millainen itsetuntosi on?Fiksu äiti ei lähde tekemään hallaa lapsen ja isän väliseen suhteeseen vaan isän ja lapsen suhdetta eronkin jälkeen arvossa.Ainakaan minulle ei tullut noita fiiliksiä viestejä lukiessani vaan näen halun jakaa asiallisesti kokemuksia.

• puolin ja toisin...

Jos lapsi menee kummin luo yökylään ja kummilla onkin nyt uusi parisuhde

- lapsella on vaihtovaatteet mukana

- jos lapsi soittaa "äitiä ikävä", äiti ei ryntää hakemaan lasta ja hauku kummia, vaan rauhoittelee lasta puhelimessa ja toivottaa hyvää yötä

- aikuinen/aikuiset ei jätä lasta yksin asuntoon

- jos lapsi herää aikaisemmin, hän voi hyvin pelata tai lukea

- aikuiset nousevat ihmisten aikaan (ennen klo 10) pedistään ja sitäkin ennen tarkistavat että lapsella on kaikki hyvin

- aikuiset huomioivat lapsen ja arvostavat tätä

- aikuiset eivät kuhertele lapsen nähden, mutteivat välttele normaalia läheisyyttä

- aikuinen, jonka vieraana lapsi on osoittaa erityishuomiota ja hellyyttä lapselle ja kertoo kuinka iloinen on lapsen vierailusta

- lapsi ja uusi suhde tutustuvat pikku hiljaa

mikä tässä on niin vaikeaa ?

Ai, niin kun se ei ollutkaan kiva kummi, vaan paska-isä, jolla on nyt joku hullu akka

• isä panostaa

tapamisiin, mutta omalla tavallaan ja se ei sua miellytä.
        Tuskin on jättänyt lastaan yksin, silloin kun on tapaamisvuoro,
        vai oletko varma asiasta?
        Jos on töissä käyvä ihminen, niin ei voi käydä viikolla kuppilassa.
        Mikä siinä on väärin, jos isä omalla vuorollaan käy illasta ulkona ja lapsella on luotettava hoitaja paikalla?
        Niinhän tekee lähi-äiditkin välillä?

Jos lapsi herää aamulla ennen kukonlaulua, niin miksi ei voi pelailla tai
        touhuta omiaan?
        Ei kotonakaan vanhemmat vapaa aamunaan nouse lapsensa takia turhan aikaisin, vaan jää makailemaan sänkyyn, kunnes itse haluaa nousta.

Teet asioista omalla käytökselläsi vaikeita, anna isän touhuta tavallaan lastensa kanssa ja
        isälläkin on oikeus aikuiseen parisuhteeseen, vaikka on eronnut.
        Ja lapsi voi esittää sinulle ettei viihdy, kun tietää sinun sitä haluavan.

• kirjoitus...
        puolin ja toisin... kirjoitti:

Jos lapsi menee kummin luo yökylään ja kummilla onkin nyt uusi parisuhde

- lapsella on vaihtovaatteet mukana

- jos lapsi soittaa "äitiä ikävä", äiti ei ryntää hakemaan lasta ja hauku kummia, vaan rauhoittelee lasta puhelimessa ja toivottaa hyvää yötä

- aikuinen/aikuiset ei jätä lasta yksin asuntoon

- jos lapsi herää aikaisemmin, hän voi hyvin pelata tai lukea

- aikuiset nousevat ihmisten aikaan (ennen klo 10) pedistään ja sitäkin ennen tarkistavat että lapsella on kaikki hyvin

- aikuiset huomioivat lapsen ja arvostavat tätä

- aikuiset eivät kuhertele lapsen nähden, mutteivat välttele normaalia läheisyyttä

- aikuinen, jonka vieraana lapsi on osoittaa erityishuomiota ja hellyyttä lapselle ja kertoo kuinka iloinen on lapsen vierailusta

- lapsi ja uusi suhde tutustuvat pikku hiljaa

mikä tässä on niin vaikeaa ?

Ai, niin kun se ei ollutkaan kiva kummi, vaan paska-isä, jolla on nyt joku hullu akka

Oli se sitten kummi tai vaikkapa vanhemman sisarus, jolla on joku uusi, sen PITÄISI olla eroperheen vanhemman mielessä samankaltainen asia, kun ex-puolison uusi. Ja sen kenellä joku uusi on, pitäisi siitä huolimatta tietenkin huomioida oma lapsensa - ihan kuten siihenkin asti on kyennyt huomioimaan, kun perhe ei vielä ollut hajonnut. Samalla systeemillä olla vanhempi, vaikka sitä olisikin ajallisesti vähemmän.

Siinähän näissä jutuissa usein kiikastaa, että kumppanilta siedetään minkälaista vanhemmuutta tahansa silloin kun sen kanssa ollaan yhdessä - mutta kun erotaan, siitä yht'äkkiä pitäisi tulla jotain aivan ihmeellistä vanhemmuuden saralla.

Ja siitä, kun omat tunteet on vielä kesken eroprosessin osalta, vaikka järki jo asian ymmärtäisikin, siitä syystä sitä helposti tekee pienemmistäkin asioista aivan kamalia.

Jos joku on ollut alunperinkin ymmärtämätön vanhempi, ei hänestä yht'äkkiä valitettavasti tule todella ymmärtäväistä. Eikä sitä myöskään edesauta ex-puolison piikittelyt ja kiukut, pikemminkin päinvastoin. Sitten aletaan vain puhumaan ex-puolison katkerasta mustasukkaisuudesta ja tilanne senkun pahenee.

Jospa ihmiset osaisivatkin olla edes vanhempia, vaikka eivät niin kovin hyvin osaa olla kumppaneita. Osaisivat erotella asioita ja pystyisivät hoitamaan vanhemmuuden kunnialla, vaikka eivät parisuhdettaan pystyneetkään. Olisipa se lapselle suuri onni kaiken erosurun keskellä.

• noin...

kun on erottu, niin on erottu. Sulla ei ole kyllä minkään valtakunnan oikeutta kommentoida ex:si ihmissuhteita saati käyttää niitä peliisi ja hankaloittaa isän ja lapsen tapaamisia.
      Ex:si on siirtynyt eteenpäin, oiskohan sinunkin aika.

• alkup.kirj.

..halua että isän ja lapsen tapaamiset hankaloituisivat - juuri siksihän tänne kirjoittelin ja pyysin neuvojanne! Ja tiedän kyllä, että eron jälkeen jossakin vaiheessa tulee uudet ihmissuhteet kuvioihin eikä mielestäni siinä ole mitään pahaa, päinvastoin, hyvä vain että menee elämässä eteenpäin.

Ja tiedoksenne teille, jotka annoitte tosi "kannustavia" kommenttejanne minun mustasukkaisuudesta ym; että minä olin se, joka halusin erota. Mies olisi halunnut kanssani vielä jatkaa ja ruinasi kuukausia eron jälkeen yhteenpaluuta, mutta minä en halua. Miestä ei juuri yhdessä olomme aikaan lapsiperheen arki kiinnostanut vaan täysin muut asiat..

Tiedoksi myös että minulla itsellä on ollut keväästä lähtien ihana miesystävä, jonka kanssa olen tapaillut. Olemme sopineet että etenemme kaikessa rauhassa eikä mihinkään ole kiire. En ole häntä vielä lapsellenikaan esitellyt. Haluan miettiä rauhassa milloin ja missä sen teen. Joten mistään mustasukkaisuudesta ei tod. ole kysymys. Sitten kun miesystävä tulee lapsen elämään niin sen aion ainakin varmistaa, että lapsi saa osakseen rakkautta ja huomiota tuolloinkin eikä jää miehen varjoon.

Pointtini on se, että kun näitä uusia suhteita tulee, niin miten sopeuttaa lapsi niihin kaikista parhaiten ja miten tällaisissa kinkkisissä tilanteissa kannattaisi toimia? Miten saada toisen vanhemman silmät avautumaan ja näkemään, että olisi tärkeää myös huomioida lasta silloin kun lapsi siellä harvoin kyläilee? Jos lapsi sanoo että isälle on kurja mennä kun se lääppii uutta naisystävää eikä anna lapselle edes halia niin kyllä se on mielestäni surullista.

• alkup.kirj.
        alkup.kirj. kirjoitti:

..halua että isän ja lapsen tapaamiset hankaloituisivat - juuri siksihän tänne kirjoittelin ja pyysin neuvojanne! Ja tiedän kyllä, että eron jälkeen jossakin vaiheessa tulee uudet ihmissuhteet kuvioihin eikä mielestäni siinä ole mitään pahaa, päinvastoin, hyvä vain että menee elämässä eteenpäin.

Ja tiedoksenne teille, jotka annoitte tosi "kannustavia" kommenttejanne minun mustasukkaisuudesta ym; että minä olin se, joka halusin erota. Mies olisi halunnut kanssani vielä jatkaa ja ruinasi kuukausia eron jälkeen yhteenpaluuta, mutta minä en halua. Miestä ei juuri yhdessä olomme aikaan lapsiperheen arki kiinnostanut vaan täysin muut asiat..

Tiedoksi myös että minulla itsellä on ollut keväästä lähtien ihana miesystävä, jonka kanssa olen tapaillut. Olemme sopineet että etenemme kaikessa rauhassa eikä mihinkään ole kiire. En ole häntä vielä lapsellenikaan esitellyt. Haluan miettiä rauhassa milloin ja missä sen teen. Joten mistään mustasukkaisuudesta ei tod. ole kysymys. Sitten kun miesystävä tulee lapsen elämään niin sen aion ainakin varmistaa, että lapsi saa osakseen rakkautta ja huomiota tuolloinkin eikä jää miehen varjoon.

Pointtini on se, että kun näitä uusia suhteita tulee, niin miten sopeuttaa lapsi niihin kaikista parhaiten ja miten tällaisissa kinkkisissä tilanteissa kannattaisi toimia? Miten saada toisen vanhemman silmät avautumaan ja näkemään, että olisi tärkeää myös huomioida lasta silloin kun lapsi siellä harvoin kyläilee? Jos lapsi sanoo että isälle on kurja mennä kun se lääppii uutta naisystävää eikä anna lapselle edes halia niin kyllä se on mielestäni surullista.

että en kertaakaan ole puhunut paskaa lapselleni hänen isästään tai uudesta tyttöystävästä. Päinvastoin, puhun miten tyttöystävä vaikuttaa mukavalta ja että ei ihme että isi on siihen ihastunut ja tykkää häntä halailla.. ja että miten isi silti rakastaa sinua.
        Ja yöllä rauhoittelin lapsen nukkumaan kun hän soitti, enkä todellakaan lähtenyt häntä heti sieltä hakemaan. Tosin jos tilanne olisi vaatinut sen niin olisin kyllä hakenut lapseni kotiin.

• siitä tasoittuuu....
        alkup.kirj. kirjoitti:

että en kertaakaan ole puhunut paskaa lapselleni hänen isästään tai uudesta tyttöystävästä. Päinvastoin, puhun miten tyttöystävä vaikuttaa mukavalta ja että ei ihme että isi on siihen ihastunut ja tykkää häntä halailla.. ja että miten isi silti rakastaa sinua.
        Ja yöllä rauhoittelin lapsen nukkumaan kun hän soitti, enkä todellakaan lähtenyt häntä heti sieltä hakemaan. Tosin jos tilanne olisi vaatinut sen niin olisin kyllä hakenut lapseni kotiin.

Sehän se näissä on , kun keskustelu rönsyilee ja monet katkerat kommentit menee ap:n piikkiin. Sinä toimit ihanan miesystäväsi kanssa rauhallisemmalla aikataululla, hyvä ettet ole heti raahaamassa isäpuolta nurkkiin. Ex-miehesi toimii eri aikataululla, sinun on hyväksyttävä se: Hienoa, että kannustat lasta tapaamisiin. Mies on nyt rakastunut ja se on sellasta kun vanhalla miehellä nousee pi..u päähän.

• johan oli lause
        siitä tasoittuuu.... kirjoitti:

Sehän se näissä on , kun keskustelu rönsyilee ja monet katkerat kommentit menee ap:n piikkiin. Sinä toimit ihanan miesystäväsi kanssa rauhallisemmalla aikataululla, hyvä ettet ole heti raahaamassa isäpuolta nurkkiin. Ex-miehesi toimii eri aikataululla, sinun on hyväksyttävä se: Hienoa, että kannustat lasta tapaamisiin. Mies on nyt rakastunut ja se on sellasta kun vanhalla miehellä nousee pi..u päähän.

Mies on nyt rakastunut ja se on sellasta kun vanhalla miehellä nousee pi..u päähän.

Olin kirjoituksesi alun kanssa samalla kannalla, mutta tää sun viimeinen lause on kyllä outo.
        Mitä tekemistä rakkaudella ja kuten sinä ilmaiset pi..ulla on keskenään ?
        Irtotavaraa saa aina, rakkaus tulee eteen vain harvoin.

• et oo tosissAS

VOI LUOJA SUN JUTTUUS.

• h

minulla on murrosikäinen poika, joka on onnellinen kun äiti rakastunut.mies käynyt luonani kerran. miehellä kaksi lasta, seurusteltu 5 kk, hän ei ole kertonut vielä lapsilleen, ovat alakoululaisia. me tapaamme joka toinen vkl kun hänen lapset äidillään. olen alkanut kysellä, milloin hän kertoo, vastaus, älä hosu. olemme kyllä rakastuneita, mutta vaivaa kun hän ei kerro kellekkään seurustelustamme emmekä liiku missään. olemme vain hänen luona. tekstiviestit liikkuu joka päivä ja ikävääkin vannoo. en ymmärrä miksemme tapaile useammin.

• Erolapsi

Vanhempani erosivat minun ollessa kymmenvuotias ja isän uuden kumppanin tapasin vuotta myöhemmin. Minulla ei koskaan ole ollut mitään äitipuolta vastaan ja tulemme tarpeen tullen myös toimeen. Isän uuteen perheeseen kuuluu kuitenkin myös kolme pientä (omaa) lasta joten heidän elämänsä on erittäin kiireistä. He asuvat myös sen verran kaukana että kylässä olen käynyt yleensä kaksi korkeintaan kolme kertaa vuodessa, joten kyllähän se harmittaa kun ei saa isän kanssa yhtään kaksinkeskeistä aikaa. Olen yrittänyt ehdottaa että hän yksin tulisi käymään minun kotikaupungissani mutta ei ole vielä toteutunut. Pidän sisaruspuolistani erittäin paljon ja hoidan heitä mielelläni kylässä ollessani mutta nyt yhdeksän vuoden jälkeen vanhempieni erosta minusta tuntuu etten tunne isääni ja pikku hiljaa olen menettänyt toivoni että koskaan tutustuisinkaan.

Vuotta nuorempi (oikea)siskoni ei ole nähnyt isäämme yli kahteen vuoteen koska ei halua enään käydä tämän luona juuri siitä syystä että kahdenkeskistä aikaa ei ole eikä tule. Hän ei myöskään tule toimeen äitipuolen kanssa eikä liioin välitä uusista lapsistakaan.

Puhelimessa puhun isän kanssa kerran kahdessa kuussa mutta nekin ovat erittäin lyhyitä keskusteluja säästä tai koulusta/töistä.

Äiti ei koskaan pakottanut isän tykö menemään. En muista miten reagoin äitipuolen esittelyyn mutta koskaan en ole pitänyt heidän yhteistä kotia minun kotinani. Ikävästä isää kohtaan selvisin olemalla ajattelematta häntä.

• .........

Anteeksi nyt vaan, mutta vali vali.

Tekstisi kuulostaa tasan siltä, että otti pikkuprinsessalla koville, kun isi ei enää ollutkaan vain sinua varten.

Mitä jos vanhempasi olisivatkin jatkaneet yhdessä ja tehneet sen 3 lasta lisää, valittaisitko silloin, että onpas kiirettä eikä iskällä ole enää mulle kahdenkeskistä aikaa? Ei sitä kuule ydinperheessäkään välttämättä ole isukilla sitä kahdenkeskistä aikaa antaa, varsinkaan jos lapsia on useampi. Pitää lopettaa se omaan napaan tuijottaminen ja huomata, että ympärillä on muitakin ihmisiä.

Ja mitä isäsi luona vierailuihin tulee, niin on oma vikasi, että käyt siellä vain 2-3 kertaa vuodessa. Välimatka ei ole ongelma, jollei hän asu toisella puolen maailmaa. Jos kyse rahasta, oletko koskaan edes pyytänyt isältäsi matkarahaa, jotta pääsisit käymään? On kohtuutonta odottaa, että isukki tanssisi sinun pillisi mukaan, jos hänellä on kerran 3 pientä lastakin. Ja itsekästä vaatia, että isän pitää tulla yksin. Teet kantasi aika selväksi kun et kutsu kaikkia!

Ja mitä tulee pikkusiskoosi, kuulostaa erittäin tunnekylmältä ihmiseltä. Ei välitä edes omista sisaruksistaan. Hän saa myös syyttää vain itseään, itsehän hän on kieltäytynyt käymästä isänsä luona.

Ja mikä sinua estää soittamasta isällesi useammin?

Hohhoijaa. Vaikka kuinka olisi erolapsi, ei sitä tarvi alkaa paapomaan ja antamaan etuoikeuksia. Sillä tavoin niistä eroperheen lapsista tulee ongelmaisia, kun syyllisyyttään aletaan antamaan kaikki tarjottimella ja annetaan maailman pyöriä oman navan ympärillä.

Ei sitä ydinperheissäkään tanssita kenenkään yksilön pillin mukaan.

• Lapset*
        ......... kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta vali vali.

Tekstisi kuulostaa tasan siltä, että otti pikkuprinsessalla koville, kun isi ei enää ollutkaan vain sinua varten.

Mitä jos vanhempasi olisivatkin jatkaneet yhdessä ja tehneet sen 3 lasta lisää, valittaisitko silloin, että onpas kiirettä eikä iskällä ole enää mulle kahdenkeskistä aikaa? Ei sitä kuule ydinperheessäkään välttämättä ole isukilla sitä kahdenkeskistä aikaa antaa, varsinkaan jos lapsia on useampi. Pitää lopettaa se omaan napaan tuijottaminen ja huomata, että ympärillä on muitakin ihmisiä.

Ja mitä isäsi luona vierailuihin tulee, niin on oma vikasi, että käyt siellä vain 2-3 kertaa vuodessa. Välimatka ei ole ongelma, jollei hän asu toisella puolen maailmaa. Jos kyse rahasta, oletko koskaan edes pyytänyt isältäsi matkarahaa, jotta pääsisit käymään? On kohtuutonta odottaa, että isukki tanssisi sinun pillisi mukaan, jos hänellä on kerran 3 pientä lastakin. Ja itsekästä vaatia, että isän pitää tulla yksin. Teet kantasi aika selväksi kun et kutsu kaikkia!

Ja mitä tulee pikkusiskoosi, kuulostaa erittäin tunnekylmältä ihmiseltä. Ei välitä edes omista sisaruksistaan. Hän saa myös syyttää vain itseään, itsehän hän on kieltäytynyt käymästä isänsä luona.

Ja mikä sinua estää soittamasta isällesi useammin?

Hohhoijaa. Vaikka kuinka olisi erolapsi, ei sitä tarvi alkaa paapomaan ja antamaan etuoikeuksia. Sillä tavoin niistä eroperheen lapsista tulee ongelmaisia, kun syyllisyyttään aletaan antamaan kaikki tarjottimella ja annetaan maailman pyöriä oman navan ympärillä.

Ei sitä ydinperheissäkään tanssita kenenkään yksilön pillin mukaan.

Otapa nyt järki käteen ja yritä hieman avartaa itsekästä ajatteluasi:

1) Millainen vanhempi muuttaa niin pitkälle, että ei voi olla mukana lapsensa elämässä? Onko tällainen vanhempi kypsä, huolehtiva aikuinen?
        2) Lapsilla on oikeus olla lapsia, VANHEMMAN tehtävä on huolehtia siitä, että tapaa lapsiaan säännöllisesti.
        3) Jos erolasta ja erolapsen sisarta olisi huomioitu kuten lapsia tulee huomioida, eroplapsen siskokin todennäköisesti pitäisi sisarpuolistaan.
        4) Erolasten ongelmat eivät johdu siitä, että heitä olisi huomioitu liikaa tai paapottu. Kuvatut ongelmat johtuvat siitä, että isä ei ole hoitanut asioita kypsän aikuisen tavalla lapsensa huomioiden.

• jambo76

Olet ihan oikeassa asiasta, mutta kyllä me miehetkin ajattelevat ko. asioita samallalailla, no jotkut ainakin. Mielestäni on kuitenkin hieman aikaista, että esim. 1kk:si eron jälkeen tuodaa jo uutta tarjolle, koska lapsi/ lapset eivät vielä ole käsitelleet asiaa esoata kokonaisuudessaan ja varmaan ei kaikki aikuisetkaan ole vielä toipuneet, vaan etsivät läheisyyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Itse otin sen päämääräksi, että katson toimiiko ensin aikuisilla kemiat ja tehtiin selviksi että, jos ei synkkaa lapsen kanssa, niin on turha jatkaa suhdetta. Onneksi kaikki sutviintui vaikka ex-vaimo vetikin hillittömät pultit, kun aloin seurusteleen uudestaan ja vaikka ex oli jo itse pidempään rillutellut yhdenillan suhteissa ja oli seurustellut jonkin aikaa, mutta riita syntyi siitä kun lapsi onkin minulla ja ex-vaimo taas tapasi lastaan harvaseltaan, ehkä kerran kuussa viikonloppuna. Valitettavasti tällä toiminnalla hän vain työntää jo 12v. tytärtään pois luotaan, varsinkin kun tytär on tulossa esi-teini ikään ja alkaa itsenäistyyn. Onneksi nykyinen kumppanini voi antaa naisen mallia tyttärelleni, että edes jostain saa rahkeet aikuistumiseen. Tsemppiä kaikille t. "ex" yh-iskä

• naikkoset pakottaa j

Totta, kyllä ajattelee vaikka joskus siltä ei tunnukkaan.
      Meillä ex mies ajattelee meitä kaikkia, ja meidän hyvinvointia. Milloinkaan ei ole pakottanut lapsiamme tapaamaan hänen naisiaan, ei koskaan, eikä tuonut niitä näytille meillekkään. Siitä voi jo päätellä paljon, että mies kunnioittaa meitä, ja ei kehtaa näyttää naisiaan, häpee heitä.

On samaa mieltä meidän kanssa, mutta sitä me lasten kanssa ei ymmärretä, että miski se naikkonen rikkoi meidän perheen? Oli varmaan niin epätoivoinen, että kun rikkoo lapsiperheen, tietää ainakin, että saa ex vaimon ja lapset raivon partaalle, ja voi itse loistaa että ähäkutti!!! Sairasta touhua.

• avaa jo silmäsi!

"Meillä ex mies ajattelee meitä kaikkia, ja meidän hyvinvointia. Milloinkaan ei ole pakottanut lapsiamme tapaamaan hänen naisiaan, ei koskaan, eikä tuonut niitä näytille meillekkään. Siitä voi jo päätellä paljon, että mies kunnioittaa meitä, ja ei kehtaa näyttää naisiaan, häpee heitä.
        On samaa mieltä meidän kanssa, mutta sitä me lasten kanssa ei ymmärretä, että miski se naikkonen rikkoi meidän perheen? "

Ethän sinä voi olla tosissasi....

Ex-miehessäsikö ei siis ole mitään vikaa?
        Ei, vaikka HÄN oli se joka otti ja lähti rikkoi perheenne lähdöllään??
        Hänkö ajattelee teidän hyvinvointianne ja kunnioittaa teitä kun ei tuo naistaan teidän eteen, siitä viis että hän siis tosissaan ELÄÄ tämän naisen kanssa, todennäköisesti erittäin tyytyväisenä elämäänsä???

Olet uskomattoman sinisilmäinen ja naiivi ihminen. Ex-miehesi tosissaan saa kantaa marttyyrin kruunua ja jauhaa sinulle vaikka mitä paskaa "no kun se nainen tuli ja vei minut väkisin ja pakotti ja rikkoi meidän perheen"...Voi luoja!

Minäpä paljastan sinulle nyt suuren totuuden: se, joka rikkoi teidän perheenne, on EX-MIEHESI. HÄN oli se joka jätti vaimonsa ja lapsensa ja vaihtoi uuteen naiseen. HÄN oli se sikapetturi, paskiainen, joka ei kunnioita sinua pätkän vertaa, eikä tuhlaa sinuun ajatustakaan. Todennäköisin syy sille, ettei hän tuo naistaan sinun luoksesi on se, ettei hänellä ole siihen mitään syytä!! Miksi ihmeessä hän veisi uuden naisensa ex-vaimonsa luo?? Eihän hänen uudella naisella ja sinulla ole mitään tekemistä keskenänne. Mies jätti sinut, piste. Teidän yhteiselonne on ohitse, piste. Hän viettää auvoista yhteiseloa uuden puolisonsa kanssa, piste. On todella todella todella naiivia ja typerää ja itsekeskeistä sinulta kuvitella, että ex-miehesi ajattelisi ja kunnioittaisi sinua millään tavoin, tai että hän ei olisi aikoinaan lähtenyt jos häntä ei olisi "pakotettu"!!

Sinun tulisi nyt tosissaan sisäistää tämä asia: ex-miehesi on se perheenrikkoja, ei kukaan nainen. Ex-miehesi itse, omavaltaisena aikuisena ihmisenä, teki päätöksensä jättää sinut. Hän on se, joka perheen ja avioliiton rikkoi lähdöllään. Häntä ei ole pakotettu eikä painostettu, ketään aikuista ihmistä ei voi pakottaa jättämään perhettään, paitsi aseella uhaten, mutta tuskin tässä tapauksessa kukaan on aseilla uhannut. Ex-miehesi nyt vain sattui olemaan onneton, ja todennäköisesti liittonne jo rakoili valmiiksi, sillä ehjästä ja onnellisesta liitosta ei ketään voi väkisin viedä.

Ja sinähän taatusti vastaat tähän näillä sanoilla: "kylläpäs oli se naikkonen perheenrikkoja, pakotti miehen jättämään perheensä, mies valitsi mieluummin vapaan ja lapsettoman elämän", tämähän on yleisin vastauksesi tällaiseen.
        MUTTA, oletko tullut ajatelleeksi, että eikös siinäkin tapauksessa se sika perheenrikkoja ole juurikin se ex-miehesi?? Jos mies jättää perheensä vapaamman elämän toivossa, niin SE MIESHÄN SE SILLOIN ON SE PASKIAINEN, JOKA EI VÄLITÄ PERHEESTÄÄN eikä se, jonka kanssa tätä uutta vapautta on aikomus toteuttaa!!!!! Sinun ex-miehelläsi on ollut täysi valta tehdä omat valintansa elämässään. Jos hän todella rakastaisi, ajattelisi ja kunnioittaisi sinua, hän olisi sanonut tälle kuuta taivaalta tarjoavalle naiselle:
        "ei kiitos, olen varattu perheellinen mies, rakastan vaimoani ja lapsiani, en jätä heitä vuoksesi" tai vaikka "kuulostaa kieltämättä houkuttelevalta, mutta ei kiitos, sillä olen onnellinen avioliitossani ja valitsen kaikesta huolimatta perheeni"!!! Mutta ei. Sinun ex-miehesi otti ja lähti ja sille tielle jäi.

Ja usko pois, tämän ex-miehesi uuden naisen tarkoitusperät eivät ole koskaan ole olleet henkilökohtaisia! Sinä et voi edes olla 100% varma, että kyseinen nainen edes tiesi sinun ja lasten olemassaolosta kun tapasi miehesi. Ex-miehesi on nimittäin hyvinkin saattanut salata teidän olemassaolonne juurikin sen vapaamman elämän toivossa, ja tällöin nimenomaan mies on se paskiainen, ei se toinen nainen! Ja vaikka nainen olisikin tiennyt teidän olemassaolostanne, hän tuskin on ajatellut "ähäkutti, minäpäs rikon tuon perheen jotta voin itse loistaa!", vaan todennäköisesti ex-miehesi on hänelle luvannut rakkautensa, aikansa, kuun ja auringon taivaalta, leperrellyt, saanut itsensä rakastumaan mieheen...juuri näin ex-miehesi kaltaiset auervaarat toimivat!

Ja kirjoitat aina näistä "katkerista ja epätoivoista perheenrikkojanaikkosista", mutta tiedätkös, ei heillä ole mitään syytä olle katkeria tai epätoivoisia! He ovat todennäköisesti menneet ja rakastuneet varattuun mieheen, joka on puhunut heidät ympäri "rakastan sinua, en vaimoani, jätän vaimoni heti"-tyyliin, ja hehän ovat saaneet haluamansa! Se katkeran ja epätoivoisen osa on vain ja ainoastaan SINUN, ex-miehesi elää uuden nuorikkonsa kanssa onnellista elämää, eivät he märehdi asioita, mutta sinä märehdit heidän osaansa päivittäin!

• onnen ydin perhe
        avaa jo silmäsi! kirjoitti:

"Meillä ex mies ajattelee meitä kaikkia, ja meidän hyvinvointia. Milloinkaan ei ole pakottanut lapsiamme tapaamaan hänen naisiaan, ei koskaan, eikä tuonut niitä näytille meillekkään. Siitä voi jo päätellä paljon, että mies kunnioittaa meitä, ja ei kehtaa näyttää naisiaan, häpee heitä.
        On samaa mieltä meidän kanssa, mutta sitä me lasten kanssa ei ymmärretä, että miski se naikkonen rikkoi meidän perheen? "

Ethän sinä voi olla tosissasi....

Ex-miehessäsikö ei siis ole mitään vikaa?
        Ei, vaikka HÄN oli se joka otti ja lähti rikkoi perheenne lähdöllään??
        Hänkö ajattelee teidän hyvinvointianne ja kunnioittaa teitä kun ei tuo naistaan teidän eteen, siitä viis että hän siis tosissaan ELÄÄ tämän naisen kanssa, todennäköisesti erittäin tyytyväisenä elämäänsä???

Olet uskomattoman sinisilmäinen ja naiivi ihminen. Ex-miehesi tosissaan saa kantaa marttyyrin kruunua ja jauhaa sinulle vaikka mitä paskaa "no kun se nainen tuli ja vei minut väkisin ja pakotti ja rikkoi meidän perheen"...Voi luoja!

Minäpä paljastan sinulle nyt suuren totuuden: se, joka rikkoi teidän perheenne, on EX-MIEHESI. HÄN oli se joka jätti vaimonsa ja lapsensa ja vaihtoi uuteen naiseen. HÄN oli se sikapetturi, paskiainen, joka ei kunnioita sinua pätkän vertaa, eikä tuhlaa sinuun ajatustakaan. Todennäköisin syy sille, ettei hän tuo naistaan sinun luoksesi on se, ettei hänellä ole siihen mitään syytä!! Miksi ihmeessä hän veisi uuden naisensa ex-vaimonsa luo?? Eihän hänen uudella naisella ja sinulla ole mitään tekemistä keskenänne. Mies jätti sinut, piste. Teidän yhteiselonne on ohitse, piste. Hän viettää auvoista yhteiseloa uuden puolisonsa kanssa, piste. On todella todella todella naiivia ja typerää ja itsekeskeistä sinulta kuvitella, että ex-miehesi ajattelisi ja kunnioittaisi sinua millään tavoin, tai että hän ei olisi aikoinaan lähtenyt jos häntä ei olisi "pakotettu"!!

Sinun tulisi nyt tosissaan sisäistää tämä asia: ex-miehesi on se perheenrikkoja, ei kukaan nainen. Ex-miehesi itse, omavaltaisena aikuisena ihmisenä, teki päätöksensä jättää sinut. Hän on se, joka perheen ja avioliiton rikkoi lähdöllään. Häntä ei ole pakotettu eikä painostettu, ketään aikuista ihmistä ei voi pakottaa jättämään perhettään, paitsi aseella uhaten, mutta tuskin tässä tapauksessa kukaan on aseilla uhannut. Ex-miehesi nyt vain sattui olemaan onneton, ja todennäköisesti liittonne jo rakoili valmiiksi, sillä ehjästä ja onnellisesta liitosta ei ketään voi väkisin viedä.

Ja sinähän taatusti vastaat tähän näillä sanoilla: "kylläpäs oli se naikkonen perheenrikkoja, pakotti miehen jättämään perheensä, mies valitsi mieluummin vapaan ja lapsettoman elämän", tämähän on yleisin vastauksesi tällaiseen.
        MUTTA, oletko tullut ajatelleeksi, että eikös siinäkin tapauksessa se sika perheenrikkoja ole juurikin se ex-miehesi?? Jos mies jättää perheensä vapaamman elämän toivossa, niin SE MIESHÄN SE SILLOIN ON SE PASKIAINEN, JOKA EI VÄLITÄ PERHEESTÄÄN eikä se, jonka kanssa tätä uutta vapautta on aikomus toteuttaa!!!!! Sinun ex-miehelläsi on ollut täysi valta tehdä omat valintansa elämässään. Jos hän todella rakastaisi, ajattelisi ja kunnioittaisi sinua, hän olisi sanonut tälle kuuta taivaalta tarjoavalle naiselle:
        "ei kiitos, olen varattu perheellinen mies, rakastan vaimoani ja lapsiani, en jätä heitä vuoksesi" tai vaikka "kuulostaa kieltämättä houkuttelevalta, mutta ei kiitos, sillä olen onnellinen avioliitossani ja valitsen kaikesta huolimatta perheeni"!!! Mutta ei. Sinun ex-miehesi otti ja lähti ja sille tielle jäi.

Ja usko pois, tämän ex-miehesi uuden naisen tarkoitusperät eivät ole koskaan ole olleet henkilökohtaisia! Sinä et voi edes olla 100% varma, että kyseinen nainen edes tiesi sinun ja lasten olemassaolosta kun tapasi miehesi. Ex-miehesi on nimittäin hyvinkin saattanut salata teidän olemassaolonne juurikin sen vapaamman elämän toivossa, ja tällöin nimenomaan mies on se paskiainen, ei se toinen nainen! Ja vaikka nainen olisikin tiennyt teidän olemassaolostanne, hän tuskin on ajatellut "ähäkutti, minäpäs rikon tuon perheen jotta voin itse loistaa!", vaan todennäköisesti ex-miehesi on hänelle luvannut rakkautensa, aikansa, kuun ja auringon taivaalta, leperrellyt, saanut itsensä rakastumaan mieheen...juuri näin ex-miehesi kaltaiset auervaarat toimivat!

Ja kirjoitat aina näistä "katkerista ja epätoivoista perheenrikkojanaikkosista", mutta tiedätkös, ei heillä ole mitään syytä olle katkeria tai epätoivoisia! He ovat todennäköisesti menneet ja rakastuneet varattuun mieheen, joka on puhunut heidät ympäri "rakastan sinua, en vaimoani, jätän vaimoni heti"-tyyliin, ja hehän ovat saaneet haluamansa! Se katkeran ja epätoivoisen osa on vain ja ainoastaan SINUN, ex-miehesi elää uuden nuorikkonsa kanssa onnellista elämää, eivät he märehdi asioita, mutta sinä märehdit heidän osaansa päivittäin!

No eipä olisi lähtenyt ellei joku miehen kipee ja halu rikkoa toisten perheen olevan naikkonen olisi tullut. Kolmas rikkoi perheemme.

Onneksi kuitenkin mies oli sen verran järissään, ettei koskaan laskenut niitä naisiaan meille eikä antanut koskaan tulla lasten ja mun lähelle.

Siihen emme olisi koskaan lähteneet mukaan, että täysin vieras ja ulkopuolinen ihminen tulee vielä rikkomisen jälkeenkin säätämään meidän elämää ja haukkumaan meitä. Me halusisimme lapsille hyvä n lapsuuden ja siihen ei kuulunut miehen naiset. Se olisi ollut julmaa jo lapsia ajatellen, että perheenrikkoja täysin vieras ihminen tulisi meille meitä haukkumaan.

Emme mekään halua menne sinne niitä naikkosia katsomaan. Emme vaan alistu moiseen sakkiin.

Jos mies on valmis hylkäämään omat lapset ja vaihtaa ne vieraisiin perheenrikkojiin, niin eihän se ole edes isä semmonen, eikä ansaitse lapsia ja minun ymmärrystä moiseen tekoon. Hävetä saa ja niin tekeekin, onneksi lapset ovat nyt hylänneet isän, mitä muuta mies ansaitsee? Ei mitään, saman kuin itsekin kun hylkäsi lapsensa pienenä, tosin perhenrikkojan painostamana. Ei muuten olisi hylännyt, mutta kun lapseton kirahvi niin sanoi että hylkää niin mitä muuta mise osaa tehdä ei mitään.

Kyllä ne vieraaat naikkoset tiesi mitä teki, tisei että miehellä oli kaunis vaimo ja ihanat lapset, mutta niin vaan katkerana ja epävoivoisena piti rikkoa toisten perhe. Kun itsellä ei ole mitään, ei muillakaan saisi olla.

• avaa jo silmäsi!
        onnen ydin perhe kirjoitti:

No eipä olisi lähtenyt ellei joku miehen kipee ja halu rikkoa toisten perheen olevan naikkonen olisi tullut. Kolmas rikkoi perheemme.

Onneksi kuitenkin mies oli sen verran järissään, ettei koskaan laskenut niitä naisiaan meille eikä antanut koskaan tulla lasten ja mun lähelle.

Siihen emme olisi koskaan lähteneet mukaan, että täysin vieras ja ulkopuolinen ihminen tulee vielä rikkomisen jälkeenkin säätämään meidän elämää ja haukkumaan meitä. Me halusisimme lapsille hyvä n lapsuuden ja siihen ei kuulunut miehen naiset. Se olisi ollut julmaa jo lapsia ajatellen, että perheenrikkoja täysin vieras ihminen tulisi meille meitä haukkumaan.

Emme mekään halua menne sinne niitä naikkosia katsomaan. Emme vaan alistu moiseen sakkiin.

Jos mies on valmis hylkäämään omat lapset ja vaihtaa ne vieraisiin perheenrikkojiin, niin eihän se ole edes isä semmonen, eikä ansaitse lapsia ja minun ymmärrystä moiseen tekoon. Hävetä saa ja niin tekeekin, onneksi lapset ovat nyt hylänneet isän, mitä muuta mies ansaitsee? Ei mitään, saman kuin itsekin kun hylkäsi lapsensa pienenä, tosin perhenrikkojan painostamana. Ei muuten olisi hylännyt, mutta kun lapseton kirahvi niin sanoi että hylkää niin mitä muuta mise osaa tehdä ei mitään.

Kyllä ne vieraaat naikkoset tiesi mitä teki, tisei että miehellä oli kaunis vaimo ja ihanat lapset, mutta niin vaan katkerana ja epävoivoisena piti rikkoa toisten perhe. Kun itsellä ei ole mitään, ei muillakaan saisi olla.

Olet toivoton tapaus.
        Mutta yritinpä kuitenkin.
        Hyvää päivänjatkoa.

• adressi liikkelle pi

Nyt kun ollaan tuota lapsen toisesta vanhmmasta vieroitusasiaa viemässä eteenpäin oikein lakimielessä, olisi varmaan syytä kaikkien lähivanhempien syytä tehdä vastine tähän, jotta lapsen tilanne ei pahentuisi.

Kun tuoss luin, että lapsi on törmännyt etävanhemman uuteen ystävään suorastaan tietämättä ja nämä ovat vaihtuneet moneen kertaan jo vuodenkin aikana, ei ole lapsen paikka "huoratalossa ei".

Pitää saada tähän lakiin sellainen pykälä, että näissä tapauksissa lasta ei tarvitse edes lähetää etävanhemman luokse, jos siellä on ilotalo, tai sitten uusio on hirvittävä lapselle, syyllistää, syöttää eri ruokaa ja paljon muuta.
      Lakiin pitää tulla myös valvonta asia, jolla katsotaan aina, että lapsen kodissa olo on turvallista, vanhammat, jotka ovat masentuneita tia sairaita saatetaan hoitoon. Laste ei laitea sijoitukseen kuin äärimmäisessä hädässä.
      Vanhammilel annetaan mieluimmin tukea hoitaa lapset omassa kodissa ja valvotaan tilannetta.

Lasten pitkät matkat etävanhemman luokse suljetaan kokonaan pois, sillä lapsen koko elämä kärsii pitkistäa jatkuvista viikonlopun matkustamista ja vieraiden henkilöiden seassa, busseissa, junissa, lentokoneissa.

Joko etävanhempi tulee samalle paikkakunnalee tai tapaa lasta vain lomien aikana.

Joku järki näihin lasten tapaamisiin. Uusikot voisi myös velvoittaa pysymään erossa lapsista tai poistumaan kokonaan silloin kun lapset ovat vanhempansa luona. Kilpailijoita ei tarvita.

• xdfhgjbknm,

Ilotalohan ei voi olla kuin äidin luona, jos äiti myy persettä. Isä tuskin sitä tekee.
        Lapset siis pois huoraavilta mutseiltaan

• pyhä mustasukkaisuus

Siis ootteko te kaikki ihan sekoja???? Mitä väliä sillä on missä vaiheessa lapsi tapaa uuden puolison?? tapaa hän sen kuitenkin. Minusta parempi nopeasti kuin vitkuttamalla. Itselläni lapsia kaksi,miehelläni kuusi. ja heti kun oli mahdollista tutustuimme toistemme lapsiin!!! Itse myös sanoin ex-miehelleni että jos kiva nainen osuu kohdalle esittele ihmeessä lapset hänelle. ja näin ex-mieheni teki!!! Kun taas sitten nykyisen mieheni ex teki samaa kuin te täällä,VOI KUINKA JÄRKYTYKSISSÄ MEIDÄN BIOLOGISET LAPSET NYT OVAT!!! Voi terve! Hän itse oli ilmeisesti järkyttynyt kun mies löytikin uuden puolison eikä hoippunut hänen perässään,ja tästähän syystä ongelmat alkoivatkin... Sossussa istumista,meidän mustamaalaamista,syyttelyä,haukkumista lapsille ja muille... Mutta HUPS! tuli pvä myös että hänkin löysi uuden eipä siinä paljoa tuumattu tätä kaikkea mitä itse aiheutti meille mustasukkaisuuksissaan. vaan toimi asiassa ihan samalla tavoin kuin mekin!!!! :D

• Anonyymi

Tilanteeni oli toivoton, minä ja mieheni olimme avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää jaksanut elämääni. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jolle tulin paljon arvostelua hänen temppelistään, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle jälleennäkemisen rakkausloitsun ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Kiitos paljon pappi TAKUTA avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAAN hänen sähköpostiinsa [email protected] tai whatsappilla tähän puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia: 1) Lottovoitto2) Kadonnut rakkausloitsu. 3) Avioeroloitsu. 4) Avioliittoloitsu. 5) Sitoutumisloitsu. 6) Eroloitsu. 7) Karkottaa entisen rakastajan. 8.) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      246
      9280
    2. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      4
      2785
    3. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      104
      1899
    4. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      193
      1879
    5. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      139
      1391
    6. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      60
      1377
    7. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      128
      1286
    8. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      93
      1006
    9. Uusi mahdollisuus

Mitä tekisit toisin, jos saisit siihen mahdollisuuden?
      Ikävä
      64
      845
    10. Odotanko ihan

Turhaan jotain välillemme?
      Ikävä
      40
      818
    Aihe