Kenelle kuuluvat Suomen marjat?? Miksi ei suomalaisille. Miksi rahdataan thaimaasta poimijoita. Keräsin aikaisemmin marjoja myyntiinkin.En kerää enää. ei ole mitä kerätä. Thaimaalaiset ovat jo hoitaneet sen. Kuusamossa ja Taivalkoskella on uusi marjakulttuuri; marjat kerärään raakoina. Menimme hillaan,kävimme ensin katsomassa, koskahan mustikan pominnan voi aloittaa; ajattelimme, että siihen menee ainakin 3-4 päivää. Tulimme hillasta ja kas kummaa. Siellähän Thaimaalaiset kantoivat mustikka säkkejä. Kypsyminen oli tosiaan tapahtunut nopeasti. Marjat jäävät edelleen metsiin, koska ulkolaiset keräävät helpot ja hyvät paikat, josta kyllä suomalaisetkin keräisivät. Kuusamossa kaupunginjohtaja Halonen voisi olla jo huolissaan marja mökkeilyn vähentymisestä.Tunne useita perheitä, jotka sanovat,että Kuusamoon ei kannata syksyllä mennä marjastamaan, kun ei sielä enää ole marjoja. Mielipiteeni on : POIS ULKOLAISET MARJANPOMIJAT SUOMEN METSISTÄ.JOKAMIEHEN OIKEUS VAIN SUOMALAISILLE. Lupaan ääsestää seuraavissa vaaleissa sitä puoluetta, joka saa aikaan lain eduskunnassa, että jokamiehen oikeus marjastamiseen vain suomalaisille.
Marjanpominta
harmistunut
1
402
Vastaukset
- fgjhghjkhk
Mitäs vittua asialla on tekemistä magian kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101070
- 102948
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96807- 86733
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17627- 48536
- 36536
- 25515
- 43492