eivät kuulune yhteen, mutta kun haluaisin ne yhdistää. Pitäs ehdottomasti laihtua jo tereydenkin tähden, tänäänkin olen salsannut tunnin ja pyöräillyt 10 km, joten yritystä on. Unohdin syödä päivällä mitään - no se korjaantui illalla, en ylensyönyt.
Liikunta elvyttää kuulemma aineenvaihdunnan. Mutta jos eloni jatkossa on liikuntaa ja järkisyömistä, niin haluisin kumminkin edes pari kertaa viikossa juoda viiniä ja joitakin olusia. En kaiketi voi, koska niistä tulee kaikki kalorit takaisin? Karkin ja pullat olen poistanut ruokavaliosta. Mites te jotka olette saaneet painoa alas? Voiko alkoholin ja terveet elämäntavat yhdistää? Vai mistä sitä iloa ja vaihtelua tiristäs viikonloppuisin?
Alkoholi ja laihduttaminen
62
3658
Vastaukset
- neuvomaan,
itsekin tiedät, miten laihtuu. Tuossa on hyvä linkki, josta löytyy lähes kaikkien suuhun pantavien kalorimäärät. Voi tosin olla tuttu sinulle jo ennestään.
70 palstalla laihdutetaan kimpassa.
http://www.fineli.fi/ - .,............
Voihan sitä laihduttaa laskeskelemalla taskulaskimella kaloreita ja sykemittarilla sykkeitä. Musta laihduttaminen on lähinnä kokonaisvaltainen asia. Pari kertaa pitänyt pudottaa kymmeniä kiloja. Nyt ollut monta kymmentä vuotta paino suunnilleen sama.
Tarvitsee ihminen sokeriakin. Ei sitä kuitenkaan ole pakko syödä kilokaupalla. Sama liikkumisen ja juopottelunkin kanssa. kaikki, mikä menee liiallisuuksiin on typerää. Normaalilla elolla pärjää parhaiten. Kun pudottaa painoa, siihen tietty pitää panostaa. Tärkeintä on, että se pudotettu paino ei tule hetimiten takaisin. Sese on melkein kaikilla ongelma, ei niinkää itse laihduttaminen.
Viinissä ja kaljassa on vähän kaloreita. Jokin limunaati tai punanen maito vaarallisempaa. Jos muutama viinilasi virkistää mieltä, se on kokonaisuuden kannalta parempi, kuin muutama ylimääräinen gramma painossa. Tytyväinen ihminen garvoin syö suruunsa.
Jaa iloa viikonloppuihin. Ala harrastamaan seksiä, se on myös hyvää liikuntaa.
=DW= - voi nauttia
alkoholia. Kunhan muistaa ruokavalion ja liikunnan! Laihdutin pari vuotta sitten 10 kg pelkästään jättämällä oluen pois (siis ei juuri yhtään olutta enää). Valkoviini on hyvää! Kilot ovat pysyneet poissa. Liikunta ja järkevä syöminen on se taika.
- julku
Onko viina ja olut niin hyvää että sitä pitää juoda? Eikö pysty olemaan ilman? Itse lopetin alkoholin juonnin kokonaan 22 vuotta sitten. En ole edes kaljapulloa sen jälkeen juonut.
Alkoholin terveyshaitat tiedetään. Laihduttaja tietää sen kaloripommin joka niissä on. Miksi siis pitää juoda? No siksi ettei ilman sitä enää pysty olemaan ja elämään. Se on elämäntapa. Moni väittää nyt vastaan mutta tota se on. Sanotte ettei se minulle ole ongelma. Mutta kokeilkaa nyt sitten olla vaikka yksi kesä ilman mitään kahvia väkevämpää. Ei saunakaljaa, ei viiniä ruoan kanssa, ei siideriä terassilla, selvinpäin kaveriporukassa. Onnistuuko? Voi olla vaikeaa. Väittäkää vastaan jos olen väärässä mutta älkää sanoko mitään ennenkuin kokeilette!- en ymmärrä
on aika tiukkapiposia,eli ei hyväksytä muidenkaan silloin tällöin juomista?
- Meriläinen
en ymmärrä kirjoitti:
on aika tiukkapiposia,eli ei hyväksytä muidenkaan silloin tällöin juomista?
paikkaansa. Kuulostaa kateelliselta tuo lause.
Kokeilepa olla juomatta, niin voit yllättyä.
Kun aikasi olet huomaat "mihin hittoon sitä päätä sekottavaa tarviikaan"
Ja sen jälkeen et edes halua ottaa, vaikka muut vetäis lärvit joka viikonloppu. Meriläinen kirjoitti:
Ja sen jälkeen et edes halua ottaa, vaikka muut vetäis lärvit joka viikonloppu.Juuri näin on asia! Kun itse ei juo, on helppo moralisoida ja saakin niin tehdä. Kokeilkoon jokainen pystyykö olemaan ilman. Luulen että helpompi on sanoa että ei alkoholi ainakaan minulle ole ongelma mutta jos siitä joutuu kokonaan luopumaan niin monikaan ei siihen pysty.
Itse täysraittiina katson kauhulla tätä nykyistä maailman menoa! kalja ja siideri on monessa paikassa ja tilaisuudessa ihan itsestäänselvyys. Niinkuin nyt urheilikilpailuissa! Moniko sinne jäähalliin lätkämatsiin menisi jos sieltä ei saisi juomia ostaa.
Tipaton elämä tiputtais kiloja mutta näkyisi myös monessa muussa asiassa.- viivatiina
vaan viinistä ja oluesta eikä se viini tai olut sen kummempi kaloripommi ole kun maito tai limasa mitä ihmiset juovat litra tolkulla päivässä ja onko viineissä sen kummempaa terveyshaittaa kun sokerissa ja kovissa rasvoissa mun mielestä ihminen voi syödä ja juoda vapaasti kaikkia silloin kun se ei ole ongelma samalla lailla ruokakin on ongelma kun alkoholi kun syödään yli äyräitten ja aivan yhtä epäterveellistä ja kyllä on elämääni mahtunut useempia kaveritapaamisia johon ei kuulu alkoholia mutta myös alkoholillisia en oo koskaan nähny niissä mitään eroa eikä ole koskaan tarvinnut ajatella onko vaikeaa olla ottamatta jos muutama muu ottaa riippuu fiiliksestä ja ja myös siitä millä kulkuneuvolla on liikkeellä ja täältä pitää usein lähtee autolla kun on niin pitkät matkat viini on mulle nautintoaine ja tykkään hyvän viinin mausta mutta on myös käynyt niin että tympeen makuinen on mennyt viemäristä alas enkä oo vielä keksiny syytä minkä takia pitäis elää ja olla ilman maitoa ja limsoja en juo.
- mie.....
viivatiina kirjoitti:
vaan viinistä ja oluesta eikä se viini tai olut sen kummempi kaloripommi ole kun maito tai limasa mitä ihmiset juovat litra tolkulla päivässä ja onko viineissä sen kummempaa terveyshaittaa kun sokerissa ja kovissa rasvoissa mun mielestä ihminen voi syödä ja juoda vapaasti kaikkia silloin kun se ei ole ongelma samalla lailla ruokakin on ongelma kun alkoholi kun syödään yli äyräitten ja aivan yhtä epäterveellistä ja kyllä on elämääni mahtunut useempia kaveritapaamisia johon ei kuulu alkoholia mutta myös alkoholillisia en oo koskaan nähny niissä mitään eroa eikä ole koskaan tarvinnut ajatella onko vaikeaa olla ottamatta jos muutama muu ottaa riippuu fiiliksestä ja ja myös siitä millä kulkuneuvolla on liikkeellä ja täältä pitää usein lähtee autolla kun on niin pitkät matkat viini on mulle nautintoaine ja tykkään hyvän viinin mausta mutta on myös käynyt niin että tympeen makuinen on mennyt viemäristä alas enkä oo vielä keksiny syytä minkä takia pitäis elää ja olla ilman maitoa ja limsoja en juo.
Jos ei ole ongelma!!! Pystyt olemaan ilmankin, vai pystytkö??? Siis ihan kokonaan?
- viivatiina
Meriläinen kirjoitti:
Ja sen jälkeen et edes halua ottaa, vaikka muut vetäis lärvit joka viikonloppu.ja eikös se lärvien vetäminen joka viikonloppu oo vähän nuorempien hommaa ja jos vielä viiskymppisen täytyy juoda olutta ja viiniä niin että ei tiedä tästä maailmasta mitään sit ehkä kannattaakin olla korkaamatta pulloa sillon on jo varmaan kyse jonkin sortin ongelmasta mutta tässä mun mielestä oli siitä kyse lihottaako muutama olut ja viinilasillinen pari kertaa viikossa joka on ihan eri asia kun ongelmajuominen kunnioitan kyllä ihmisten valintaa olla ottamatta alkoholia mutta omalla kohdallani en ole vielä löytänyt syytä olla ottamatta.
- viivatiina
mie..... kirjoitti:
Jos ei ole ongelma!!! Pystyt olemaan ilmankin, vai pystytkö??? Siis ihan kokonaan?
kerroppa mulle siihen syy miks pitäs olla ilman ihan kokonaan.
- Meriläinen
piive kirjoitti:
Juuri näin on asia! Kun itse ei juo, on helppo moralisoida ja saakin niin tehdä. Kokeilkoon jokainen pystyykö olemaan ilman. Luulen että helpompi on sanoa että ei alkoholi ainakaan minulle ole ongelma mutta jos siitä joutuu kokonaan luopumaan niin monikaan ei siihen pysty.
Itse täysraittiina katson kauhulla tätä nykyistä maailman menoa! kalja ja siideri on monessa paikassa ja tilaisuudessa ihan itsestäänselvyys. Niinkuin nyt urheilikilpailuissa! Moniko sinne jäähalliin lätkämatsiin menisi jos sieltä ei saisi juomia ostaa.
Tipaton elämä tiputtais kiloja mutta näkyisi myös monessa muussa asiassa.raitis koska olen oman pohjani käynyt.
Ja todellakaan ei ollut helppoa alussa, kaksi vuotta tein työtä että pääsin tähän tilaan jossa ei ole väliä onko viinaa vai ei. Eli ei.
Mutta minulle riittää että pulloja ei minun kotonani näy.
Jokainen muuten elää ihan niinkuin haluaa.
Mutta aina kun luen että raittiit on tiukkapipoja tekee mieli sanoa ettei niin ole.
Tiedän ja tunnen paljon raittiita jotka kulkee kapakoissa ja toimii kuskeina.
Kaikille ei viina sovi ja minä olen yksi niistä.
Maailmahan menee eteenpäin ihan niinkuin menee, alkoholismi lisääntyy ja kaikki sen lieveilmiöt.
Alkoholi on hyvin monen kuoleman takana, vaikka sairaalassa kirjoitetaan kuolinsyyksi milloin sydänkohtaus milloin joku muu, ja monet loukkaantumiset jotka johtaa kuolemaan on sattuneet humalassa mutta siitä ei välttämättä lue papereissa.
Yksinäisyyteen on usein syynä alkoholismi, jotkut pelkää selvin päin ulos menoa.
Mutta elämä on, kenelle minkinlaista, minulle raitista. - Meriläinen
viivatiina kirjoitti:
ja eikös se lärvien vetäminen joka viikonloppu oo vähän nuorempien hommaa ja jos vielä viiskymppisen täytyy juoda olutta ja viiniä niin että ei tiedä tästä maailmasta mitään sit ehkä kannattaakin olla korkaamatta pulloa sillon on jo varmaan kyse jonkin sortin ongelmasta mutta tässä mun mielestä oli siitä kyse lihottaako muutama olut ja viinilasillinen pari kertaa viikossa joka on ihan eri asia kun ongelmajuominen kunnioitan kyllä ihmisten valintaa olla ottamatta alkoholia mutta omalla kohdallani en ole vielä löytänyt syytä olla ottamatta.
on paljon meidän ikäisiä jotka vetää lärvit joka viikonloppu.
Sinä näet maailman omien kokemustesi kautta ja minä omien, eikä kumpikaan lie väärässä tai oikeaassa.
Viini ja olut kuuluu mun maailmassa viinoihin, jotka sekoittaa päätä.
Enkä minä moralisoi kerron vain omaa kokemusta raittiista ihmisistä joita meitäkin on yllättävän paljon, kuka mistäkin syystä.
Mä en vastannut aloittajalle vaan sille joka kyseli onko kaikki raittiit tiukkapipoja.
Niistä kaloreistahan joku jo laittoi linkin siihen en puutu.
Oonks mie tiukkis, sen voi paremmin sanoa joku ulkopuolinen, en omasta mielestä.
Kyllä meiän nuoret ottaa munkin aikana eikä ole koskaan tullut sanomista, kun mie meen muille jokainen saa elää niin kun haluaa, ja kun ne tulee meille ne ei edes halua ottaa. Niillä on tieto mun menneisyydestä. - viivatiina
Meriläinen kirjoitti:
raitis koska olen oman pohjani käynyt.
Ja todellakaan ei ollut helppoa alussa, kaksi vuotta tein työtä että pääsin tähän tilaan jossa ei ole väliä onko viinaa vai ei. Eli ei.
Mutta aina kun luen että raittiit on tiukkapipoja tekee mieli sanoa ettei niin ole.
Maailmahan menee eteenpäin ihan niinkuin menee, alkoholismi lisääntyy ja kaikki sen lieveilmiöt.
Alkoholi on hyvin monen kuoleman takana, vaikka sairaalassa kirjoitetaan kuolinsyyksi milloin sydänkohtaus milloin joku muu, ja monet loukkaantumiset jotka johtaa kuolemaan on sattuneet humalassa mutta siitä ei välttämättä lue papereissa.
Yksinäisyyteen on usein syynä alkoholismi, jotkut pelkää selvin päin ulos menoa.
Mutta elämä on, kenelle minkinlaista, minulle raitista.toki raittiusen silloin kun syynä on ongelma mutta se ei suinkaan ole kaikilla ja yhtä suuri terveysriski ja ongelma on ylipaino ihmisellä jolla sitä on kymmeniä kiloja kaikkine siihen liittyvine sairauksineen mun miniä on raitis syystä että on kotonaan ja läheisissään törmännyt alkoholin tuomiin ongelmiin siksi on itse tehnyt päätöksensä ennenkö rupeaa edes maisteleen itse olen säästynyt alkoholin tuomista ongelmista lähipiirissäni.
- viivatiina
Meriläinen kirjoitti:
on paljon meidän ikäisiä jotka vetää lärvit joka viikonloppu.
Sinä näet maailman omien kokemustesi kautta ja minä omien, eikä kumpikaan lie väärässä tai oikeaassa.
Viini ja olut kuuluu mun maailmassa viinoihin, jotka sekoittaa päätä.
Enkä minä moralisoi kerron vain omaa kokemusta raittiista ihmisistä joita meitäkin on yllättävän paljon, kuka mistäkin syystä.
Mä en vastannut aloittajalle vaan sille joka kyseli onko kaikki raittiit tiukkapipoja.
Niistä kaloreistahan joku jo laittoi linkin siihen en puutu.
Oonks mie tiukkis, sen voi paremmin sanoa joku ulkopuolinen, en omasta mielestä.
Kyllä meiän nuoret ottaa munkin aikana eikä ole koskaan tullut sanomista, kun mie meen muille jokainen saa elää niin kun haluaa, ja kun ne tulee meille ne ei edes halua ottaa. Niillä on tieto mun menneisyydestä.jos niitä ottaa pullo tolkulla ja sillonhan onkin kyse jo jonkin sortin ongelmasta sillä eihän viini maailmasta juomalla lopu tiukkapipoisuuteen en ota kantaa kun ei kuulu mun tuttavapiiriin enkä nyt tarkoita vaan asiassa alkoholi vaan yleensä asiassa kun asiassa alkoholismi on sairaus siinä kun joku syömishäiriökin toiset niihin sairastuu ja toiset vaan ei koskaan toiset osaa kontrolloida juomisensa ja syömisensä toiset taas ei tupakka oli mulle aikoinaan ongelma ja terveysriski ja sitä en uskalla maistaa enää koskaan koska tiedän jääväni koukkuun kun olen joskus ollut koukussa mut en oo tiukkapipo siinäkään suhteessa jos joku polttaa niin polttakoon ei se naista eikä miestä pahenna.
- Meriläinen
viivatiina kirjoitti:
jos niitä ottaa pullo tolkulla ja sillonhan onkin kyse jo jonkin sortin ongelmasta sillä eihän viini maailmasta juomalla lopu tiukkapipoisuuteen en ota kantaa kun ei kuulu mun tuttavapiiriin enkä nyt tarkoita vaan asiassa alkoholi vaan yleensä asiassa kun asiassa alkoholismi on sairaus siinä kun joku syömishäiriökin toiset niihin sairastuu ja toiset vaan ei koskaan toiset osaa kontrolloida juomisensa ja syömisensä toiset taas ei tupakka oli mulle aikoinaan ongelma ja terveysriski ja sitä en uskalla maistaa enää koskaan koska tiedän jääväni koukkuun kun olen joskus ollut koukussa mut en oo tiukkapipo siinäkään suhteessa jos joku polttaa niin polttakoon ei se naista eikä miestä pahenna.
toisin sanoen, samoilla linjoilla ollaan.
Mulla ei kokemusta tupakasta kun en ole koskaan polttanut, vaikka join en polttanut. Ei sentään ihan kaikkia paheita mullakaan ollut:)) Muita olikin sitten sen edestä. - viivi-amaldiina
piive kirjoitti:
Juuri näin on asia! Kun itse ei juo, on helppo moralisoida ja saakin niin tehdä. Kokeilkoon jokainen pystyykö olemaan ilman. Luulen että helpompi on sanoa että ei alkoholi ainakaan minulle ole ongelma mutta jos siitä joutuu kokonaan luopumaan niin monikaan ei siihen pysty.
Tipaton elämä tiputtais kiloja mutta näkyisi myös monessa muussa asiassa.on asian laita.
Tuo jäähallissa myynti on kyllä käsittämätöntä, lapset saa hyvän kuvan, olut ja urheilu kuuluu yhteen. :( - viivatiina
Meriläinen kirjoitti:
toisin sanoen, samoilla linjoilla ollaan.
Mulla ei kokemusta tupakasta kun en ole koskaan polttanut, vaikka join en polttanut. Ei sentään ihan kaikkia paheita mullakaan ollut:)) Muita olikin sitten sen edestä.kirjainyhdistelmä rvt ruoka viini tupakka kaikki mitä suurimpia nautintoaineita sarjassaan oikeen käytettynä mutta silloin kun kokee ne ongelmaksi niin silloin on tehtävä jotain ja mikä näistä terveydelle kaikista vaarallisinta on väärin käytettynä kuka sen osaa sanoo en ainakaan minä.
- viivi-amaldiina
Meriläinen kirjoitti:
raitis koska olen oman pohjani käynyt.
Mutta elämä on, kenelle minkinlaista, minulle raitista.olet vahva.
Ihmettelen kovasti näitä jotka puolustelee itseään, ei se alkoholi mulle ongelma ole. Mutta jos aamulla krapulaansa ottaa ensimmäiseksi oluen, minusta se kertoo jo paljon muustakin.....tuttavani (nainen) toimi näin pariviikkoa sitten ja sanoi et ei hänellä ongelmaa ole. - viivi-amaldiina
viivi-amaldiina kirjoitti:
olet vahva.
Ihmettelen kovasti näitä jotka puolustelee itseään, ei se alkoholi mulle ongelma ole. Mutta jos aamulla krapulaansa ottaa ensimmäiseksi oluen, minusta se kertoo jo paljon muustakin.....tuttavani (nainen) toimi näin pariviikkoa sitten ja sanoi et ei hänellä ongelmaa ole.ei pitäisi ilman klaseja kirjoitella....
- Meriläinen
olet vahva.
Ihmettelen kovasti näitä jotka puolustelee itseään, ei se alkoholi mulle ongelma ole. Mutta jos aamulla krapulaansa ottaa ensimmäiseksi oluen, minusta se kertoo jo paljon muustakin.....tuttavani (nainen) toimi näin pariviikkoa sitten ja sanoi et ei hänellä ongelmaa ole.kävi myös mun tie ja ensin kaikenlaisten puolustelujen ja kieltojen.
Meitä on tälläkin tiellä niin monenlaista kulkijaa.
Joku tajuaa hetkessä ja on helppo lopettaa.
Joku ei halua luopua koskaan vaan menee pohjan läpi.
Ja joku sitten on niin kuin minä että tarpeeksi päätä seinään lyötyään hakee apua.
Yksin se ei mulla onnistunut. Kiersin kaikki mahdolliset paikat ja viimein kun aikaa meni niin toiset saman tien kulkijat, raitistuneet auttoivat. - Meriläinen
ei pitäisi ilman klaseja kirjoitella....
Mulla menis ihan solmuun "lasien" kanssa. Päässä ne kyllä on mullakin hih.
- viivatiina
olet vahva.
Ihmettelen kovasti näitä jotka puolustelee itseään, ei se alkoholi mulle ongelma ole. Mutta jos aamulla krapulaansa ottaa ensimmäiseksi oluen, minusta se kertoo jo paljon muustakin.....tuttavani (nainen) toimi näin pariviikkoa sitten ja sanoi et ei hänellä ongelmaa ole.mutta sihän alkohoholin käytön aina tarvitse suinkaan ongelma olla itsellänikin on yksi naispuoleinen ystävä jolla on alkoholiongelma ja itse kyllä myöntää sen mutta liian paljon kuitenkin mielestäni ihmisistä jotka käyttää alkoholia tehdään ongelmaisia vaikka he eivät ole.
- mie......
viivatiina kirjoitti:
kerroppa mulle siihen syy miks pitäs olla ilman ihan kokonaan.
Miks pitää ylipäätään ottaa, miks ei voi olla ilman? Minäpä kerron: ilman ei pysty olemaan! Karua mutta totta!
Tämä maailma olis paljon parempi jos viinaa, viiniä, mitä vaan alkoholijuomaa ei olis ollenkaan.
Moni sanoo olevansa "kohtuukäyttäjä"! Höpönlöpöä, sanon minä! Sellaista ei ole olemassakaan. Vaikka se nyt tuntuu siltä että minä hallitsen juomistani niin se onkin juominen joka hallitsee minua. Jossain vaiheessa juominen salakavalasti lisääntyy, ei sitä ainakaan pysty vähentämään, se on lopetettava kokonaan.
Juu onhan se hienoa juoda viiniä ruoan kanssa. Moniko viitsisi tehdä hienoja kokkauksia jos sitä viiniä ei saisi juoda. Arkisemmat olis sapuskat ja vähemmän ruokaa kotona laitettaisi. Terassi ja kesä on lyömätön kaksikko, siideriä on siis ihan pakko siellä lipittää.
Naapurini kertoi aikoinaan juovansa VAIN saunakaljat. saunanlämmityskerrat lisääntyivät ja sen mukana saunakaljat. Salakavalaa touhua, parempi siis olla ihan kokonaan ilman. Kyl se näin on, uso pois! - viivatiina
mie...... kirjoitti:
Miks pitää ylipäätään ottaa, miks ei voi olla ilman? Minäpä kerron: ilman ei pysty olemaan! Karua mutta totta!
Tämä maailma olis paljon parempi jos viinaa, viiniä, mitä vaan alkoholijuomaa ei olis ollenkaan.
Moni sanoo olevansa "kohtuukäyttäjä"! Höpönlöpöä, sanon minä! Sellaista ei ole olemassakaan. Vaikka se nyt tuntuu siltä että minä hallitsen juomistani niin se onkin juominen joka hallitsee minua. Jossain vaiheessa juominen salakavalasti lisääntyy, ei sitä ainakaan pysty vähentämään, se on lopetettava kokonaan.
Juu onhan se hienoa juoda viiniä ruoan kanssa. Moniko viitsisi tehdä hienoja kokkauksia jos sitä viiniä ei saisi juoda. Arkisemmat olis sapuskat ja vähemmän ruokaa kotona laitettaisi. Terassi ja kesä on lyömätön kaksikko, siideriä on siis ihan pakko siellä lipittää.
Naapurini kertoi aikoinaan juovansa VAIN saunakaljat. saunanlämmityskerrat lisääntyivät ja sen mukana saunakaljat. Salakavalaa touhua, parempi siis olla ihan kokonaan ilman. Kyl se näin on, uso pois!selityksiä selitysten perään en koe maailmaan mitenkää viinin pilaamaksi ei ole ainakaan mulla pilannu koskaan edes yhtä iltaa jokainen voi päättää juoko vai eikö eikä siitä mun mielestä tarvi elämää isompaa asiaa tehdä työssäni kuulen päivästä toiseen näistä saunanlämmityksistä jokainen elää elämänsä parhaaksi katsomallaan tavalla ja jos syö juo tai tupakoi itsensä hengiltä se on oma valinta kaikki nää kolme on nautinto aineita ja niillä hyvää oloa ja rentoutta enkä usko vieläkään ei ollu tarpeeks hyvää selitystä sitä vanhaa vaan minkä jo kaikki tietää.
- viivi-amaldiina
viivatiina kirjoitti:
mutta sihän alkohoholin käytön aina tarvitse suinkaan ongelma olla itsellänikin on yksi naispuoleinen ystävä jolla on alkoholiongelma ja itse kyllä myöntää sen mutta liian paljon kuitenkin mielestäni ihmisistä jotka käyttää alkoholia tehdään ongelmaisia vaikka he eivät ole.
ottaa joka viikonloppu humalatilaan asti alkoholia, minusta se on jo ongelma heillä.
Vai mitä mieltä itse olet tälläisestä, perjantaina karaokea sekavassa tilassa, lauantaina jälleen karaokea sekavassa tilassa.
Maanantaina tukka nurin töihin, ollaan pahalla-tuulella.....viikko kuluu, ja jälleen aletaan odottaa perjantaita, yleensä viikonvaihdetta .
Samaa ruljanssia jatkuu, en voi muuta kuin sanoa että heillä on iso-ongelma...
Ja jos nämä ihmiset ei itse myönnä ongelmaa, sen tietää kyllä ympärillä olevat ihmiset. - viivatiina
ottaa joka viikonloppu humalatilaan asti alkoholia, minusta se on jo ongelma heillä.
Vai mitä mieltä itse olet tälläisestä, perjantaina karaokea sekavassa tilassa, lauantaina jälleen karaokea sekavassa tilassa.
Maanantaina tukka nurin töihin, ollaan pahalla-tuulella.....viikko kuluu, ja jälleen aletaan odottaa perjantaita, yleensä viikonvaihdetta .
Samaa ruljanssia jatkuu, en voi muuta kuin sanoa että heillä on iso-ongelma...
Ja jos nämä ihmiset ei itse myönnä ongelmaa, sen tietää kyllä ympärillä olevat ihmiset.ihmisistä jotka ei tule sekavaan tilaan alkoholista itse en jois ollenkaan jos se tekis mun olon sekavaksi ja muuttais mun persoonaa ja tässähän on taas määristä kysymys pari lasillista silloin tällöin ei varmaan tee ketään sekavaksi ja jos ei ihmisellä ole muuta iloa elämässä kun viikonlopun kännääminen niin kyllä kai ne sit hetkellisesti ainakin viikonloppuna unohtuu ne viikon kurjuudet.
- mie,seliseli
viivatiina kirjoitti:
selityksiä selitysten perään en koe maailmaan mitenkää viinin pilaamaksi ei ole ainakaan mulla pilannu koskaan edes yhtä iltaa jokainen voi päättää juoko vai eikö eikä siitä mun mielestä tarvi elämää isompaa asiaa tehdä työssäni kuulen päivästä toiseen näistä saunanlämmityksistä jokainen elää elämänsä parhaaksi katsomallaan tavalla ja jos syö juo tai tupakoi itsensä hengiltä se on oma valinta kaikki nää kolme on nautinto aineita ja niillä hyvää oloa ja rentoutta enkä usko vieläkään ei ollu tarpeeks hyvää selitystä sitä vanhaa vaan minkä jo kaikki tietää.
Okei, älä nyt hikeenny!
Mutta et voi kyllä kieltää sitä, etteikö alkoholin juonti olis lisääntynyt Suomessa! Onko siinä mitään pahaa, no ON! Mielestäni juominen on liian itsestäänselvää. Kuuluu ottaa pari huurteista. Ja vielä pari lisää ja vielä pari jne jne... Siitä se alkaa, lapset näkee jo kotona miten vanhemmat juo jotain päivittäin. Se on tapa, juodaan viiniä ruoan kanssa, illalla kaljaa saunan jälkeen, alkoholi kuuluu elämään. MJUTTA KUN SE ON PAHASTA! USKO JO!
Mistä tulee ns. puliukot? Nekin on kuule olleet aluksi kohtuukäyttäjiä. Entäs nää jotka on juoneet työpaikkansa, talonsa tavaransa? Miksi turvakodit on täynnä kotoa karkuun lähteneitä naisia ja lapsia? Tässä vain pari esimerkkiä. Keksi itse lisää ja tuomitse vasta sitten. Joo on jokaisen oma asia ottaako vai ei mutta miksi siitä sitten joutuu sivulliset kärsimään!!!
Tupakan polttajat on joutuneet tuomiolle juuri siksi kun ympäristö kärsii. Miksi julki juopottelua ei tuomita, sekin häiritsee? Miten monta perhettä on hajonnut tukakoinnin takia? Entäs alkoholin takia? Kummat on suurempia "rikollisia"? Yleisen mielipiteen mukaan tupakoitsijat! Viinaa saat juoda melkein missä vaan mutta tupakkaa et saa polttaa juur missään. - viivatiina
mie,seliseli kirjoitti:
Okei, älä nyt hikeenny!
Mutta et voi kyllä kieltää sitä, etteikö alkoholin juonti olis lisääntynyt Suomessa! Onko siinä mitään pahaa, no ON! Mielestäni juominen on liian itsestäänselvää. Kuuluu ottaa pari huurteista. Ja vielä pari lisää ja vielä pari jne jne... Siitä se alkaa, lapset näkee jo kotona miten vanhemmat juo jotain päivittäin. Se on tapa, juodaan viiniä ruoan kanssa, illalla kaljaa saunan jälkeen, alkoholi kuuluu elämään. MJUTTA KUN SE ON PAHASTA! USKO JO!
Mistä tulee ns. puliukot? Nekin on kuule olleet aluksi kohtuukäyttäjiä. Entäs nää jotka on juoneet työpaikkansa, talonsa tavaransa? Miksi turvakodit on täynnä kotoa karkuun lähteneitä naisia ja lapsia? Tässä vain pari esimerkkiä. Keksi itse lisää ja tuomitse vasta sitten. Joo on jokaisen oma asia ottaako vai ei mutta miksi siitä sitten joutuu sivulliset kärsimään!!!
Tupakan polttajat on joutuneet tuomiolle juuri siksi kun ympäristö kärsii. Miksi julki juopottelua ei tuomita, sekin häiritsee? Miten monta perhettä on hajonnut tukakoinnin takia? Entäs alkoholin takia? Kummat on suurempia "rikollisia"? Yleisen mielipiteen mukaan tupakoitsijat! Viinaa saat juoda melkein missä vaan mutta tupakkaa et saa polttaa juur missään.aihe on aina vaan niin mielenkiintoinen tämmöisessä tapauksessahan pitäs ruveta ajaan asiaa ettei suomessa myydä alkoholia ja se puliukkous ja akkaus on jokaisen oma valinta ja myös kaikilla on vapaus valita puolisonsa ystäväpiirinsä vanhempiaan ja sukuaan ei voi mutta niistäkin voi olla erossa jos kokee asian ongelmalliseksi syy siihen että ihmisistä jotkut kerta toisensa jälkeen löytää itsensä alkoholistin puolisona löytyy varmaan hoivavietistä ja uskosta että kyllä minä pystyn tähän mihin muut ei ole pystyneet elikkä vetään toisen kuiville kannattas luovuttaa ennen kun on myöhästä on mullakin yksi kokemus seurustelusta ja kihlauksesta viikonloppu juopon kanssa suuresta rakkaudesta huolimatta totesin ettei oo mun juttu ja vetäydyin vielä kun oli mahdollisuus tätä nykyä mies on alkoholisoitunut eronnut neljän lapsen isä joo ja kyllähän toiset juo talonsa ja työpaikkansa mutta ehkä se on niitten niitten mielestä sit sen arvosta mutta varmaan näissäkin tapauksissa taustalla on joku syy josta tämä on seurauksena ja tähän syyhyn olis alunperin pitänyt tarttua ennen kun mitään paluuta ei enää ole.
- mie.......
viivatiina kirjoitti:
aihe on aina vaan niin mielenkiintoinen tämmöisessä tapauksessahan pitäs ruveta ajaan asiaa ettei suomessa myydä alkoholia ja se puliukkous ja akkaus on jokaisen oma valinta ja myös kaikilla on vapaus valita puolisonsa ystäväpiirinsä vanhempiaan ja sukuaan ei voi mutta niistäkin voi olla erossa jos kokee asian ongelmalliseksi syy siihen että ihmisistä jotkut kerta toisensa jälkeen löytää itsensä alkoholistin puolisona löytyy varmaan hoivavietistä ja uskosta että kyllä minä pystyn tähän mihin muut ei ole pystyneet elikkä vetään toisen kuiville kannattas luovuttaa ennen kun on myöhästä on mullakin yksi kokemus seurustelusta ja kihlauksesta viikonloppu juopon kanssa suuresta rakkaudesta huolimatta totesin ettei oo mun juttu ja vetäydyin vielä kun oli mahdollisuus tätä nykyä mies on alkoholisoitunut eronnut neljän lapsen isä joo ja kyllähän toiset juo talonsa ja työpaikkansa mutta ehkä se on niitten niitten mielestä sit sen arvosta mutta varmaan näissäkin tapauksissa taustalla on joku syy josta tämä on seurauksena ja tähän syyhyn olis alunperin pitänyt tarttua ennen kun mitään paluuta ei enää ole.
Puliukko! Et ole tosissasi! Että joku on ihan itse päättänyt ryhtyä puliukoksi! Kyllä siinä on käynyt niin että viinan takia on mennyt kaikki, ei ole ollut enää mitään. Siinäpä sen nyt näkee ettei juomista ainakaan kannata puolustella eikä ihannoida. Näin voi käydä. Ja kun menee työpaikat, rahat, talot niin ei sekään ole ollut ennalta suunniteltua. Viinalla vaan on niin suuri valta että sen kanssa jää toiseksi. Ei puolison rakkaus riitä parantamaan alkoholistia jos tällä ei itsellä ole siihen halua.
Viinaveron lasku oli hallituksen suurimpia mokia. Seuraukset on nyt nähtävissä. Nuoremmat naureskelee kun heille kertoo millaista alkoholipolitiikkaa vielä viisikymmentä vuotta sittenkin harjoitettiin: oli viinakortti, olutta ei tarjoiltu ennen puoltapäivää jos ei ostanut ruokaa, juopuneena ei saanut esiintyä, se oli putkareissa ja sakko. Pulloja ei saanut olla näkyvillä julkisilla paikoilla. Kuulostaako naurettavalta? Minusta ei. Varsinkaan kun katsoo ulos ja siellä alaikäiset kantaa kaljakasseja ja kadut on täynnä mitä epämääräisemmän näköistä porukkaa. Ja pahemmaksi se tästä vaan menee. - viivatiina
mie....... kirjoitti:
Puliukko! Et ole tosissasi! Että joku on ihan itse päättänyt ryhtyä puliukoksi! Kyllä siinä on käynyt niin että viinan takia on mennyt kaikki, ei ole ollut enää mitään. Siinäpä sen nyt näkee ettei juomista ainakaan kannata puolustella eikä ihannoida. Näin voi käydä. Ja kun menee työpaikat, rahat, talot niin ei sekään ole ollut ennalta suunniteltua. Viinalla vaan on niin suuri valta että sen kanssa jää toiseksi. Ei puolison rakkaus riitä parantamaan alkoholistia jos tällä ei itsellä ole siihen halua.
Viinaveron lasku oli hallituksen suurimpia mokia. Seuraukset on nyt nähtävissä. Nuoremmat naureskelee kun heille kertoo millaista alkoholipolitiikkaa vielä viisikymmentä vuotta sittenkin harjoitettiin: oli viinakortti, olutta ei tarjoiltu ennen puoltapäivää jos ei ostanut ruokaa, juopuneena ei saanut esiintyä, se oli putkareissa ja sakko. Pulloja ei saanut olla näkyvillä julkisilla paikoilla. Kuulostaako naurettavalta? Minusta ei. Varsinkaan kun katsoo ulos ja siellä alaikäiset kantaa kaljakasseja ja kadut on täynnä mitä epämääräisemmän näköistä porukkaa. Ja pahemmaksi se tästä vaan menee.sehän on syy jostain ongelmasta se puliukkous ja akkaus ja jos siihen ongelmaan ei tartuta sillon kun on tarvis saattaa joskus olla myöhästä ja jos ei siihen osaa itse tarttua siihen on läheisten tartuttava ja sen jälkeen kun kaikki on voitavansa tehneet jos edelleen vaan maistuu hyvälle niin sillon se on oma valinta tunsin miehen joka joi itsensä hengiltä lääkäri sanoi puoli vuotta ennen kuolemaa että joko tai hän valitsi tai jos ei apua itselleen halua niin mikä se sillon sit on jos ei oma valinta.
- mie.......
viivatiina kirjoitti:
sehän on syy jostain ongelmasta se puliukkous ja akkaus ja jos siihen ongelmaan ei tartuta sillon kun on tarvis saattaa joskus olla myöhästä ja jos ei siihen osaa itse tarttua siihen on läheisten tartuttava ja sen jälkeen kun kaikki on voitavansa tehneet jos edelleen vaan maistuu hyvälle niin sillon se on oma valinta tunsin miehen joka joi itsensä hengiltä lääkäri sanoi puoli vuotta ennen kuolemaa että joko tai hän valitsi tai jos ei apua itselleen halua niin mikä se sillon sit on jos ei oma valinta.
Mies on nyt tilanteessa, että vuosi on enää elinaikaa jäljellä. On vasta alle kuudenkymmenen. Maksa ja munuaiset ja varmaan haimakin on mennyt. AAt ja muut auttavat tahot on käynyt läpi. Mikään ei ole auttanut. Ja hänkin oli aluksi ns. kohtuukäyttäjä. Hauska veikko, joka tarvitsi aina pari kaljaa että pääsi vauhtiin. Pari kaljaa muuttui pariksi pulloksi kirkasta. Sitten meni työpaikka, talo on kiinnitetty viimeistä hirttä myöten, velkaa kylälle vaikka kuinka paljon, ei tiedä vippiensä määrää itsekkään. Perhe hajalla.
Nyt on naamasta jo niin keltainen että tiedän loppusuoran alkaneen.
Tämä mies oli kerran parhaita ystäviäni. Minä eivätkä muutkaan saaneet häntä kuiville. Luottamuksemme hän on pettänyt mennen tullen. Olen erittäin surullinen hänen puolestaan. Mutta myös erittäin vihainen! Miksi maailman mukavin mies, hyvä ystävä, mainio tyyppi, pidetty työmies, puoliso ja isä ei päässyt viinasta eroon? Miksi viinalla oli niin suuri valta? Hän itse kyselee miksi otin aikoinaan sen ensimmäisen ryypyn.
Joko ymmärrät miksi olen niin alkoholi kielteinen? Ei hyväkään ihminen.
vaikka hänellä olisi suuri tukijoukko, pääse viinasta eroon jos luonne on heikko.
Siksi ei kenenkään pitäisi ottaa sitä ensimmäistä ryyppyä... - mustavalkoiseen
mie....... kirjoitti:
Mies on nyt tilanteessa, että vuosi on enää elinaikaa jäljellä. On vasta alle kuudenkymmenen. Maksa ja munuaiset ja varmaan haimakin on mennyt. AAt ja muut auttavat tahot on käynyt läpi. Mikään ei ole auttanut. Ja hänkin oli aluksi ns. kohtuukäyttäjä. Hauska veikko, joka tarvitsi aina pari kaljaa että pääsi vauhtiin. Pari kaljaa muuttui pariksi pulloksi kirkasta. Sitten meni työpaikka, talo on kiinnitetty viimeistä hirttä myöten, velkaa kylälle vaikka kuinka paljon, ei tiedä vippiensä määrää itsekkään. Perhe hajalla.
Tämä mies oli kerran parhaita ystäviäni. Minä eivätkä muutkaan saaneet häntä kuiville. Luottamuksemme hän on pettänyt mennen tullen. Olen erittäin surullinen hänen puolestaan. Mutta myös erittäin vihainen! Miksi maailman mukavin mies, hyvä ystävä, mainio tyyppi, pidetty työmies, puoliso ja isä ei päässyt viinasta eroon? Miksi viinalla oli niin suuri valta? Hän itse kyselee miksi otin aikoinaan sen ensimmäisen ryypyn.
vaikka hänellä olisi suuri tukijoukko, pääse viinasta eroon jos luonne on heikko.
Siksi ei kenenkään pitäisi ottaa sitä ensimmäistä ryyppyä...maailmaasi. toivottavasti et kuole tylsistymiseen.
- viivatiina
mie....... kirjoitti:
Siksi ei kenenkään pitäisi ottaa sitä ensimmäistä ryyppyä...kun tietäiskin aina kuka siihen sairastuu mulla on sama tilanne hyvä ystävä nainen tähän mennessä mennyt kaikki muu paitsi ei talo ja perhe ajan kysymys sekin haimatulehdus tämän tästä ei vielä vienyt henkeä mutta tiedossa on kaikki alkoi hoitamattomasta masennuksesta kansan tauti tämäkin nykyään hän tiedostaa sen itse perhe tiedostaa lääkärit mutta viime kädessä päätös on oma on edelleenkin mun hyvä ystävä vaikka on alkoholisti ja itsetuhoiset ihmiset kyllä keksii sen konstin ilman alkoholiakin alkoholi vaan on yksi keino muiden keinojen myötä oikein käytetynä nautintoaine.
- mie.....
viivatiina kirjoitti:
kun tietäiskin aina kuka siihen sairastuu mulla on sama tilanne hyvä ystävä nainen tähän mennessä mennyt kaikki muu paitsi ei talo ja perhe ajan kysymys sekin haimatulehdus tämän tästä ei vielä vienyt henkeä mutta tiedossa on kaikki alkoi hoitamattomasta masennuksesta kansan tauti tämäkin nykyään hän tiedostaa sen itse perhe tiedostaa lääkärit mutta viime kädessä päätös on oma on edelleenkin mun hyvä ystävä vaikka on alkoholisti ja itsetuhoiset ihmiset kyllä keksii sen konstin ilman alkoholiakin alkoholi vaan on yksi keino muiden keinojen myötä oikein käytetynä nautintoaine.
Siksi sen kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Se on salakavala kaveri.
Tällä entisellä ystävällä viimeinen vuosi, viimeiset ajat menossa ja aina vaan viina maistuu. Ei sitä oikein ymmärrä... - viivatiina
mie..... kirjoitti:
Siksi sen kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Se on salakavala kaveri.
Tällä entisellä ystävällä viimeinen vuosi, viimeiset ajat menossa ja aina vaan viina maistuu. Ei sitä oikein ymmärrä...mää oon vahva ihminen kyllä tää viiskyt vuotta jo ois näyttäny mutta uskon että monilla on takana liian pitkälle päässyt stressi toiset vaan stressaantuu ja masentuu helpommin kun toiset eikä mikään ihme tässä nyky yhteiskunnassa ja ne syyt mitkä siihen masennukseen ajaa on monesti niin syvällä ettei niitä saa ammatti ihmisetkään kaivettua esille mielenkiintoista oli vaihtaa mielipiteitä kanssasi nyt työt kutsuu ei muuta kun lämmintä syyspäivää ja yritetään elää hyvää ja tervettä elämää.
- aika jokapäiväistä,
kun tavoitteena on, että EDES pari kertaa viikossa sitä voisi tissutella, siis vähentää sitä siihen määrään.
Monet alkoholisoituvat huomaamattaan, kun töiden jälkeen tissutellaan pari olutta. Se ei ole olevinaan vaarallista, mutta huomaamatta se menee niin veriin, että ajatuskin alkoholittomasta viiksosta tuntuu puisevalta.
Sitten piereksitään pahanhajuisia pieruja ja elimistö löyhkää aina hienoisesti vanhalle viinalle, mutta sitähän eivät nämä "sivistyneesti ottajat" itse huomaa. Kaikista vihonviimeisintä on juuri joka päivä tissuttelu, olen joskus seurustellut sellaisen ihmisen kanssa. Kyllä se iho aina vain eritti sitä kaljanlöyhkää, tulipa vaikka suihkusta juuri.
- RIMMIR
myytävänä ja lieneekö niin hirvittävän vaarallista ottaa esim 2 lasia kevyttä puna/valkoviiniä tai pullo kevytolutta viikossa, vaikka laihduttaisikin.
Jätä makeat liköörit/viinat ja grokit pois ainakin puoleksi vuodeksi niin alat näkemään tuloksia ja niitä ei sitten tee edes mieli.
Olethan sentään ne pahimmat, karkit ja pullat, jo pystynyt jättämään.
Säännöllinen syöminen aineenvaihdunnan takia on välttämätöntä. Ei saa jättää vain yhteen ateriaan päivässä.
Liikunta on tosi tärkeää muutenkin kuin laihduttamisen kannalta. ...on hieno juttu ja siitä tulee hyvä fiilinki -siis ainakin niille jotka siitä tykkää- , mutta ei se kovin hyvä laihdutuskonsti ole. Raitis ilma ja fyysinen rasitus nimittäin lisää ihan hitosti nälkää, ja nälässä laihduttaminen on syvältä.
Eli kyllä se on se syöminen ja kaloreiden vähentäminen joka saa laihtumaan. Taitaa olla sitten vähän ihmisestä kiinni tapauskohtaisesti että kuinka se parhaiten onnistuu, itselläni se onnistuu hiilihydraatteja rajoittamalla. Ja näin ollen voin ihan huoletta litkiä kuivia punkkuja ja lite-oluita silloin tällöin, niissä ei pahemmin hiilareita ole.- viivatiina
hiilareitten vähentämistä muttei tehny mun oloo hyväksi kun hetkeksi sit rupes väheneen elimistöstä tää elintärkeä kaaliumi koska ei kuitenkaan tullu joka päivä syötyä sitä lihaa ja kalaa sellaisia määriä että sais kaaliumia tarpeeksi ja se se on sellainen aine ettei hyvää päivää nää jos sen arvo on alakantissa ja nyt vasta olen oppinut tajuamaan kuinka tärkeetä on suola kaikkee sitä oppii kun kauan elää tässä muutama viikko sit kuulin yhdeltä naiselta että ihmisten pitäs syödä samalla lailla kun lääkkeitä otetaan yhtä tarkasti kuka syö niin.
viivatiina kirjoitti:
hiilareitten vähentämistä muttei tehny mun oloo hyväksi kun hetkeksi sit rupes väheneen elimistöstä tää elintärkeä kaaliumi koska ei kuitenkaan tullu joka päivä syötyä sitä lihaa ja kalaa sellaisia määriä että sais kaaliumia tarpeeksi ja se se on sellainen aine ettei hyvää päivää nää jos sen arvo on alakantissa ja nyt vasta olen oppinut tajuamaan kuinka tärkeetä on suola kaikkee sitä oppii kun kauan elää tässä muutama viikko sit kuulin yhdeltä naiselta että ihmisten pitäs syödä samalla lailla kun lääkkeitä otetaan yhtä tarkasti kuka syö niin.
Siihen kaliumin tarpeeseen ei kyllä hiilihydraatteja tarvita. Mineraalisuola on sille ihan hyvä saantilähde.
- viivatiina
DaddyFrank kirjoitti:
Siihen kaliumin tarpeeseen ei kyllä hiilihydraatteja tarvita. Mineraalisuola on sille ihan hyvä saantilähde.
nyt oo väärillä jäljillä et pysty koskaan syömään suolaa niin paljoo että saat kaaliumin tarpeen tyydytettyä natrium on se aine jota kaalium tarvitsee imeytyäkseen.
viivatiina kirjoitti:
nyt oo väärillä jäljillä et pysty koskaan syömään suolaa niin paljoo että saat kaaliumin tarpeen tyydytettyä natrium on se aine jota kaalium tarvitsee imeytyäkseen.
Saatan tietysti ollakin väärillä jäljillä, mutta kun sitä natriumiakin saa siitä ihan samasta suolasta josta kaliumiakin. Mutta kaikin mokomin, jos tarvitset hiilareita niin syö niitä toki ihan rauhassa. Mulle tuntuu riittävän ihan suolasta tulevat mineraalit ;)
- viivatiina
DaddyFrank kirjoitti:
Saatan tietysti ollakin väärillä jäljillä, mutta kun sitä natriumiakin saa siitä ihan samasta suolasta josta kaliumiakin. Mutta kaikin mokomin, jos tarvitset hiilareita niin syö niitä toki ihan rauhassa. Mulle tuntuu riittävän ihan suolasta tulevat mineraalit ;)
tullu vuosien varrella vähennettyä niin se ei oikeen maistu sillon se on haettava ruoka aineista ne kaliumin lähteet ja mieluummin teenkin sen sillei niin tulee syötyä monipuolisemmin ja se hiilareitten syöminen mitä se sit on vatsa voi huonosti sokerista jauhoja en oo voinu käyttää vuosiin vatsa ongelmien takia sen takia en voi syödä pastoja perunasta vaan en oo tykänny mutta nyt olen opetellut syömään sitä sen kaaliumin takia se vaan se suolamäärä joka pitäisi syödä ei onnistu multa.
- viivatiina
viivatiina kirjoitti:
tullu vuosien varrella vähennettyä niin se ei oikeen maistu sillon se on haettava ruoka aineista ne kaliumin lähteet ja mieluummin teenkin sen sillei niin tulee syötyä monipuolisemmin ja se hiilareitten syöminen mitä se sit on vatsa voi huonosti sokerista jauhoja en oo voinu käyttää vuosiin vatsa ongelmien takia sen takia en voi syödä pastoja perunasta vaan en oo tykänny mutta nyt olen opetellut syömään sitä sen kaaliumin takia se vaan se suolamäärä joka pitäisi syödä ei onnistu multa.
tärkeen asian mikä mulla lisää sitä kaliumin tarvetta se on verenpainelääkkeissä oleva nesteenpoistolääke juu ja saishan sitä purkistakin muttei mielellään kaikkia purkista.
- Meriläinen
viivatiina kirjoitti:
aina välillä hiilarittomalla koska mun maha tykkää siitä.
Nyt taas kovalla ja päätin jättää hiilarit vähemmälle kun oon leipää taas mässyttänyt liikaa.
Mun maha toimii paremmin silloin, en kuitenkaan ihan kamalan tarkka silleen ole etten ala jojottelemaan niden kanssa.
Joku sano että kuidut toimittaa mahaa, mie kait saan sitten hedelmistä sen kuitumäärän tai en tiiä.
Kyllä on muutenkin helpompi olla kun vähemmän hiilareita leivän ja perunan ym. muodossa nappaa. - -tiina
Meriläinen kirjoitti:
aina välillä hiilarittomalla koska mun maha tykkää siitä.
Nyt taas kovalla ja päätin jättää hiilarit vähemmälle kun oon leipää taas mässyttänyt liikaa.
Mun maha toimii paremmin silloin, en kuitenkaan ihan kamalan tarkka silleen ole etten ala jojottelemaan niden kanssa.
Joku sano että kuidut toimittaa mahaa, mie kait saan sitten hedelmistä sen kuitumäärän tai en tiiä.
Kyllä on muutenkin helpompi olla kun vähemmän hiilareita leivän ja perunan ym. muodossa nappaa.ennen töihin lähtöö tutustuppa kaliumiin natriumiin ja tryptofaaniin ihan niinkun yleisen hyvinvoinnin kannalta kahdelta pitäs lähtee rupee pukkaan kiirettä moi.
- Meriläinen
-tiina kirjoitti:
ennen töihin lähtöö tutustuppa kaliumiin natriumiin ja tryptofaaniin ihan niinkun yleisen hyvinvoinnin kannalta kahdelta pitäs lähtee rupee pukkaan kiirettä moi.
Täytyy tutkia.
- nimenomaan
viivatiina kirjoitti:
Ei siihen auta että vetää jotain pihviä. Muun muassa banaani on hyvä kaliumin lähde, mutta rankasti myrkytettynä muuten vähän epäilyttävää mössöä. Perunassa on runsaasti kaliumia, mutta nopeana hiilihydraattina sekään ei ole ihanteellisin. Kaali esim. on parempi.
- -tiina
nimenomaan kirjoitti:
Ei siihen auta että vetää jotain pihviä. Muun muassa banaani on hyvä kaliumin lähde, mutta rankasti myrkytettynä muuten vähän epäilyttävää mössöä. Perunassa on runsaasti kaliumia, mutta nopeana hiilihydraattina sekään ei ole ihanteellisin. Kaali esim. on parempi.
mutta perunassa broilerissa lihassa pavuissa linsseissä kuivatuissa hedelmissä on kaikissa paljon enemmän kun banaanissa soijarouheessa on viisinkertainen määrä banaaniin nähden ei sitä kaalia ja banaaniakaan jaksa loputtomiin mussutella.
nimenomaan kirjoitti:
...en kyllä lue kumpaakaan laihduttajan eväiksi, melkoisia energiapommeja molemmat. Mutta jos paino on hallinnassa niin mikä ettei, hyviä eväitä ovat.
- viivatiina
DaddyFrank kirjoitti:
...en kyllä lue kumpaakaan laihduttajan eväiksi, melkoisia energiapommeja molemmat. Mutta jos paino on hallinnassa niin mikä ettei, hyviä eväitä ovat.
kaliumiin ja tryptofaaniin yleisen hyvinvoinnin kannalta mutta ei se parisataa grammaa perunaa päivässä vielä mikään mahdoton energia pommi ole mennääs taas asiasta toiseen muistan kerran kun yks keski ikäinen rouva mulle sanoi kun oli tullu painoa kesän aikana päätteli että kun hän useinkin oli ostanut torilta herneitä kilon ja söi kaikki kerralla itse syön herneitä aika paljon ja ainaisena painontarkkailijana oon sit kuorinu puol kiloo kerralla kun ne on ollu sellaisessa puolen kilon paketissa useempaankin kertaan oon testannu hernettä on sataviiskyt grammaa ja jos sadassa grammassa on noin kuuskytseittemän kaloria niin väitän ettei vielä kilostakaan herneitä pääse kovin paljoo lihomaan.
- ummetus
mahdollisista niin ei alkoa ollenkaan ainakaan viikolla.
Saat hyviä tuloksia itsessäsi aikaan, tarkkailemalla ja suunnittelemalla mitä syöt ja juot.
Liikuntaa oletkin jo harrastanut jatka sitä, syö mieluummin aamusta enempi kuin illasta.
Alkoholi, no jaa.....ei tänne palstalle kuuluva keskusteltavaksi, kuten huomaat.- viivatiina
sopii tälle palstalle voiko ihmiset yleensä olla toista mieltä kun muut pitääkö kaikkien aina myöntää että näihän se asia on mun mielestä tässä on vaihdettu mielipiteitä niin alkoholista kun laihduttamisesta ja ruoka aineista ihan sulassa sovussa eihän kaikille ylipainokaan ole ongelma tää mun vastaus ei oikeestaan kuulu sun kirjoituksees vaan kirjoituksen vihjailevaan loppuun mutta oikeesti ihan ystävällisessä ja keskustelevassa hengessä.
- tänne ..
sovussa mahdu kaikki maailman asiat keskusteltaviksi. Ei se mene päähän, jos alkosta joku puhuu.
Ihan järkeenkäypä aloitus. Onhan meidänikäisillä jo kokemuksia, asiasta, jos toisestakin. Ja laihdutus on senverran vaikea asia, ettei sitä kokematon osaa sitä tietääkään. Muiden kokemukset ja neuvot ovat ihan tervetulleita. - HamiN50
mielestäni ole mikään ongelma. Tämän ikäisenäkin sinkkuna se auttaa vastaikkaisen sukupuolen kanssa jutustelua ja rentouttaa sosiaalisissa suhteissa. En juo viikolla yleensäkään mitään eli vain sosiaalisissa tilanteissa, en yksin. Mietin tuota kokonaan lopettamista mikä tuntuu jotenkin tylsälle ajatukselle. En saa painokäyrää alenemaan, vaan painoindeksi jo yli 32. Olen saanut teiltä paljon hyviä vinkkejä, kiitos! Todennäköisesti ruokavalion kanssa täytyy olla hirmu tarkka ja syödä säännöllisestio 3 tunnin välein. Minulla saattaa tulla 5 tunnin välejä ja sitten on tietysti nälkä. Liikunnasta haen nivelten liikkuvuutta, kiinteytymistä, kunnon kohenemista ja hyvää itsetuntoa. Jos sillä joku kilokin lähtisi, niin hienoa olisi.
Tuttavani on alkanut käyttää apteekista saatavaa reseptivapaata Alli-laihdutusvalmistetta jota itsekin harkitsen. Kyllä se turhauttaa kun ajattelee että paino menisi kohti normaalia ja se kiipeääkin ylöspäin. Joku jo ehdotti, että onko kyseessä aineenvaihduntahäiriö... enpä tiedä.
- linkki sinulle
http://www.mtv3.fi/kevatremppa/artikkelit.shtml?853028
alkoholista ym. - näin:
En lopettanut mitään vaan vähensin kaikkea. Kirkasta viinaa sillointällöin
- Kaupunkilainen
Onpas kovasti tiukkapipoista porukkaa täällä. Minusta alkoholi ja laihdutus sopivat yhteen, olen itse aikanani laihduttanut 20 kiloa, vaikka olen käyttänyt laihdutusaikana alkoholia. Avainsana on se, minkä useimmat kirjoittajat tuntuvat unohtaneen: KOHTUUS.
Yleensä ruokavalio-ohjeissa neuvotaan, ettei alkoholista saisi tulla kuin korkeintaan viisi prosenttia energiasta. Se tarkoittaa 1500 kcal dieetillä noin kuutta-seitsemää annosta viikossa.
Tunnettu lihavuustutkija Pertti Mustajoki taas on antanut sellaisen nyrkkisäännön, että yksi olut (tai mikä tahansa alkoholiannos) päivässä merkitsee kuutta kiloa vuodessa. Jos siis pystyt vähentämään alkoholinkäyttöä seitsemän annosta viikossa, laihdut pelkästään sillä kuusi kiloa vuodessa. Jos kokonaiskulutuksesi on seitsemää viikkoannosta vähäisempää, sillä ei ole juurikaan vaikutusta painoon.
Loppujen lopuksi olisin melkeinpä sitä mieltä, että jos joku käyttää alkoholia niin paljon, että sillä on vaikutusta painoon, ongelma ei silloin ole paino, vaan alkoholi.- Meriläinen
sori vaikka tiedän ettet naurun aiheeksi laittanutkaan.
Meinaan sillä alkoholin lopetus määrällä aikoinaan olisin kuihtunut kokonaan olemattomiin :)))
Enkä viitti nyt enempää jatkaa oli pakko kirjoittaa. - joutis
Sisältää vinhan totuuden!
Pudotin itse pysyvästi 16kg täydellä atkinsilla.
= 0-hiilarit, vahva ketonen.
Yhtään olutpullollista ei voinut juoda ketosten heikentymättä mutta pirtu sokerittoman kokiksen kanssa sopi erinomaisesti.
Hihat tyhjenivät helposti mutta ketoset juhlivat vahvimmillaan.
Jälkimainingit eivät olleet mukavat.
Normaalisti en pode väsymystä kummempaa krapulaa.
Siis, sokeriton viina kalorittoman veden kanssa on dieettijuomaa!
laihduttamisesta tai alkoholin käytöstä tjn
waan siitä miten kulutat saamasi enerkiamäärän?
eikö :=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke442604- 1252010
- 871688
- 1621309
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?681260- 511137
- 691092
- 611066
Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂671004Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t32977