http://www.stabu.net/satasyyt.html
Jos ei vielä onnistu (15v. vanhempien suostumus) niin sitten viimeistään, kun se on mahdollista (18v.). Tämä ikäjuttukin on vääryys, joka tulisi nopeasti korjata..
nuoret lukekaa ja
46
699
Vastaukset
- sennaa
"Eroamalla autat myös kaikkia oikeuksistaan taistelevia vähemmistöryhmiä sekä nopeutat yhteiskunnan positiivista kehitystä."??
--Siis onko muslimipakolaisia tiloissaan suojeleva kirkko sortamassa vähemmistöryhmiä antamalla suojaa maastakarkotukselta?
Sivulla myös sanotaan että: "Jos kuulut kirkkoon ja olet harkinnut eroa."
--Eli tämän sivun oletettu tarkoitus ei ole edes suostutella ketään eroamaan.
Jos sen tarkoitus on juuri se on kyseessä jotain muuta kuin ystävällinen neuvo.
"Kirkon vaikutusvalta ja suosio ovat jatkuvassa laskussa, mutta siitä huolimatta kirkko ei vähennä toimintaansa, vaan työntekijöiden määrä kasvaa ja he "hääräävät muualla"."
--Jos kerran suosia on laskussa niin mistä tulevat koulutetut työntekijät?
"18. (x) Syystä ettei Wiccaa hyväksytty viralliseksi uskonnoksi."
-Siis miten luonnonhenkien palvominen ja uuspakanismi soveltuu kirkosta eroamiseen?
"86. (x) Vaikka tiedeyhteisö on jo aikoja sitten hylännyt kreationismin, ev.lut. kirkko pitää siitä vielä kiinni. Tosin kirkko ei nykyään enää uskalla ottaa siihen kantaa, koska aihe on "liian arka"."
--Tiedeyhteisö ei ole mikään yhtenäinen elin, jolla on keskuspäämaja Brysselissä.
Ja jos tutkimuksia haluat:Esimerkiksi Ralph Seelken (2005) kokeellinen tutkimus osoittaa, että evoluutio pysähtyy, jos organismille hyödyllinen muutos edellyttää useampaa kuin kahta samanaikaista ja toisiaan täydentävää mutaatiota.
Seelken mukaan rajana mutaatioille yhden järjestelmän sisällä on "korkeintaan kaksi , jos molempia tarvitaan." Kokeellinen todistusaineisto osoittaa, että yksi tai useampi mutaatio voi muuttaa yhdessä kohdassa geenien järjestystä niin, että geeni saa uuden tehtävän. Mutta sattuma ei ole toistaiseksi koeolosuhteissa tuottanut uusia geenisekvenssejä tukemaan useimmista proteiineista muodustuvaa järjestelmää. Jos jo esimerkiksi viittä proteiinia koodaavan viiden geenin järjestelmän synty näyttää täysin mahdottomalta pelkän sattuman ja luonnonvalinnan varassa, miten on mahdollista selittää nisäkkäiden perimään kuuluvien 20 000 toistensa kanssa yhteistyössä olevan geenin synty ilman älykästä suunnittelijaa? (Woodward 2006: 178)
"96. (x) Kirkko on oppeineen äärimmäisen ihmiskeskeinen eikä ota mitään selkeää kantaa eläinten kohteluun.
97. (x) Kirkon tarjoama maailmankuva korostaa maapallon kuulumista ihmiselle ja siten on osasyyllinen ympäristön saastumiselle."
--Itseasiassa Raamattu puhuu eläinten oikeuksien puolesta, korostaa ihmisen vastuuta ympäristöstä ja velvoittaa tekemään sitä mitä haluaisit sinulle tehtävän. Eli jos tuhoan luontoa satutan muita eli en saa tuhota luontoa.
100 on maaginen luku.
Jo sen laittaminen kuvastaa suurta määrää.
Mutta määrä ei korvaa laatua.
Jos haluamme keskustella niin on edettävä kohta kerrallaan.- ajanhaaskausta
Kun lopetat uskonnolliset ajatukset, olet vapaa tuollaisista mietinnöistä ja pystyt keskittymään elämässä tärkeämpiin asioihin.
Sen verran voin valottaa, että kirkko rikkoo Suomen lakeja vastaan pitämällä karkotettuja ihmisiä luonaan. Mikset yhtä lailla sinä varasta leipää kaupasta ja sano, ettei minun tarvitse laista välittää minähän varastin vain nälkääni ja suojelen sillä itseäni. Jos kirkko "voi" pitää karkotettuja, mikset itsekin ottaisi heitä luoksesi asumaan.. - sennaa
ajanhaaskausta kirjoitti:
Kun lopetat uskonnolliset ajatukset, olet vapaa tuollaisista mietinnöistä ja pystyt keskittymään elämässä tärkeämpiin asioihin.
Sen verran voin valottaa, että kirkko rikkoo Suomen lakeja vastaan pitämällä karkotettuja ihmisiä luonaan. Mikset yhtä lailla sinä varasta leipää kaupasta ja sano, ettei minun tarvitse laista välittää minähän varastin vain nälkääni ja suojelen sillä itseäni. Jos kirkko "voi" pitää karkotettuja, mikset itsekin ottaisi heitä luoksesi asumaan..Niin usein kuulen tuon lauseen että pitää keskittyä tärkeämpiin asioihin.
Mutta luuletko todella että tiedän maailmasta vähemmän kuin muut?
Ja jos luulet niin miten? - harhaisuuteen
sennaa kirjoitti:
Niin usein kuulen tuon lauseen että pitää keskittyä tärkeämpiin asioihin.
Mutta luuletko todella että tiedän maailmasta vähemmän kuin muut?
Ja jos luulet niin miten?Jokainen tietää mitä tietää, mutta kannattaa silti keskittyä niihin uskontoa tärkeämpiin asioihin, koska uskontoajatukset vievät pois siitä elämästä mikä on tässä ja nyt.
- selvästi kiinnostaa
Jos vain 7 asiaa sadasta askarruttaa, niin silloin jo kannattaa lopettaa rahojensa antaminen sellaiseen mikä ei vastaa omia näkemyksiä.
Jokaisen kohdan ei tarvitse sopia omaan maailmankuvaan, mutta yhdenkin kohdan yhdenmukaisuus on riittävä syy olla kuulumatta kirkkoon ja kannattamatta ahdasmielistä uskonnollista ryhmittymää.
Jos asioiden märehtiminen kiinnostaa, netti on pullollaan tietoa, jota voi omatoimisesti lueskella. - sennaa
harhaisuuteen kirjoitti:
Jokainen tietää mitä tietää, mutta kannattaa silti keskittyä niihin uskontoa tärkeämpiin asioihin, koska uskontoajatukset vievät pois siitä elämästä mikä on tässä ja nyt.
olen mukana jokapäiväisessä elämässä.
Teen työtä jne.
Miten en keskity siihen mitä on tässä ja nyt? - sennaa
selvästi kiinnostaa kirjoitti:
Jos vain 7 asiaa sadasta askarruttaa, niin silloin jo kannattaa lopettaa rahojensa antaminen sellaiseen mikä ei vastaa omia näkemyksiä.
Jokaisen kohdan ei tarvitse sopia omaan maailmankuvaan, mutta yhdenkin kohdan yhdenmukaisuus on riittävä syy olla kuulumatta kirkkoon ja kannattamatta ahdasmielistä uskonnollista ryhmittymää.
Jos asioiden märehtiminen kiinnostaa, netti on pullollaan tietoa, jota voi omatoimisesti lueskella.kertoo että näet asian aivan liian yksimuotoisena.
Kyseessä on kokonaisuus mutta erityisesti yksilöllisten valintojen ja tekojen moninaisuus.
Entäs ne syyt kuulua kirkkoon?
Näinä huonon talouden aikoina kirkko on auttaja kuten se oli viime lamankin aikana.
Kun ilmaista talousneuvontaa, lasten hoitoa ja apua masennukseen niin kirkko niitä antaa. - kuulua kirkkoon
sennaa kirjoitti:
kertoo että näet asian aivan liian yksimuotoisena.
Kyseessä on kokonaisuus mutta erityisesti yksilöllisten valintojen ja tekojen moninaisuus.
Entäs ne syyt kuulua kirkkoon?
Näinä huonon talouden aikoina kirkko on auttaja kuten se oli viime lamankin aikana.
Kun ilmaista talousneuvontaa, lasten hoitoa ja apua masennukseen niin kirkko niitä antaa.Näen miten näen, sinä et siitä tiedä mitään.
Ei ole yhtään syytä kuulua kirkkoon. Kirkko ei ole auttaja vaan se, joka on ajanut ihmiset ahdinkoon viemällä ihmiseltä kyvyn pitää itsestä huolta. Uskonto tekee ihmisestä alistujan ja riippuvaisen muiden tuesta. Sitten kun ihmiset on ajettu ahdinkoon, rientää kirkko apuun ja näyttää miten se on olevinaan niin auttavainen taho. Mainoskikka..
Mikään ei ole ilmaista, kirkko vie ihmisiltä ja yhteiskunnalta rahaa kustantaakseen omia menojaan, esim. juuri tuota masentuneiden auttamista, joka muutenkin on erittäin kyseenalaista toimintaa. Masentuneet ihmiset kuuluvat ammattiauttajien hoidettavaksi eikä heidän päätään ole hyvä missään tapauksessa enempää sekoittaa mielikuvituksellisilla kirkollisilla tarinoilla. - pelkkiä tekoja
sennaa kirjoitti:
olen mukana jokapäiväisessä elämässä.
Teen työtä jne.
Miten en keskity siihen mitä on tässä ja nyt?Elämässä voi roikkua muun virran mukana tajuamatta, että elääkin ajatuksissaan vain menneessä ja tulevassa.
Kristinusko kehottaa oman oppinsa mukaisesti katsomaan jokaisen syntiseen menneisyyteen ja antaa lupauksen paremmasta tulevasta. Se jopa lupaa kuolemanjälkeistä elämää. Siihen tähyäminen ei ainakaan ole elämää tässä ja nyt..
http://www.itseoivallus.fi/zen/enemman.html - sennaa
kuulua kirkkoon kirjoitti:
Näen miten näen, sinä et siitä tiedä mitään.
Ei ole yhtään syytä kuulua kirkkoon. Kirkko ei ole auttaja vaan se, joka on ajanut ihmiset ahdinkoon viemällä ihmiseltä kyvyn pitää itsestä huolta. Uskonto tekee ihmisestä alistujan ja riippuvaisen muiden tuesta. Sitten kun ihmiset on ajettu ahdinkoon, rientää kirkko apuun ja näyttää miten se on olevinaan niin auttavainen taho. Mainoskikka..
Mikään ei ole ilmaista, kirkko vie ihmisiltä ja yhteiskunnalta rahaa kustantaakseen omia menojaan, esim. juuri tuota masentuneiden auttamista, joka muutenkin on erittäin kyseenalaista toimintaa. Masentuneet ihmiset kuuluvat ammattiauttajien hoidettavaksi eikä heidän päätään ole hyvä missään tapauksessa enempää sekoittaa mielikuvituksellisilla kirkollisilla tarinoilla.kyse ei ole oppimattomista auttajista.
Ja jos on niin toivon että sellainen seurakunta kouluttaa työntekijänsä paremmin.
Ihan yhteiskunta itse on kouluttanut papit ja diakonit.
Yliopisto on kaikkien paikka siinä suhteessa.
Aika harvalla seurakunnalla on budjetti loppuvuona enää plussan puolella.
Ei tällä "alalla" rikastu.
Harvemmin auttamisesta saa muuta kuin hyvän mielen.
Jos asut pääkaupunki suedulla niin Cygnaukse koululla Johanneksen kirkon lähellä on Helgellisiin syventymispäiviin liittyen luentoja:
Ulos masennuksesta, Elämän eväät avioeron jälkeen, Välinpitämättömyydestä auttamiseen- miten näen nuoren hädän?, Lamauttaako lomautus, tylsyttääkö työttömyys?, Miten ehkäisemme syömishäiriöt ja autamme siitä kärsivää, Miten rakennamme avioliittomme.
Nämä ja muita lauantaina 29.8 klo 11.30-13.00.
Kaikki tuokin ilmaiseksi ja voin sanoa että laskua kyllä tulee mutta vain järjestäjille.
Eli mitä mainosta tuokin on kun saa ilmaista tukea?
Ja apua selvitä itse. - sennaa
pelkkiä tekoja kirjoitti:
Elämässä voi roikkua muun virran mukana tajuamatta, että elääkin ajatuksissaan vain menneessä ja tulevassa.
Kristinusko kehottaa oman oppinsa mukaisesti katsomaan jokaisen syntiseen menneisyyteen ja antaa lupauksen paremmasta tulevasta. Se jopa lupaa kuolemanjälkeistä elämää. Siihen tähyäminen ei ainakaan ole elämää tässä ja nyt..
http://www.itseoivallus.fi/zen/enemman.htmlZenin mukaan minä olen valaistunut aikoja sitten.
Oletatko ettei uskovainen saa lukea arkielämästä ja nauttia hyvistä neuvoista?
Arjessa on Jumala mukana.
En minä ajattele: Pääsen Taivaaseen, kohta kuolen ja pääsen, oi miten odotan, oi miten odotankaan, paska maailma, josta ei tarvitse välittää, kohta pääsen pois!!
Juu en todellakaan.
Papilla on perhe ja hän elää, tekee työtä ja lopulta kuolee.
Maajussi elää, hänellä on perhe, hän tekee työtä ja lopulta kuolee.
Molemmat uskoivat Jumalaan ja elivät elämäänsä.
Mikä tässä on väärää?
Arjessa molemmat.
Mies putosi kuoppaa.
Hän ei päässyt sieltä omin avuin ylös.
Kuopan ohi kävelee Kungfutse. Hän katsoo kuoppaan ja kertoo miten huonosti mies katsoi eteensä ja neuvoo miten ei enää putoa kuoppaan. Ja sen jälkeen hän lähti pois.
-
Sitten reunan yli kurkistaa Buddha niminen mies: "Sinulta puuttuu mielentyyneys. Annapa kun kerron miten saavutat sen." Nämä sanottuaan Buddha lähtee pois.
-
Sitten ohi kävelee Muhammed: "Sinä olet tuon ansainnut. Kestä se kuin hieno mies, joka olet!" Ja hänkin kävelee pois.
-
Sitten tulee Karl Marx niminen mies: "Kylläpä kaupunki on taas suunnitellut huonosti. Nyt vauhdetaan valtaapitäjät ja oikaistaan vääryydet!" Hänkin lähtee pois.
-
Sitten tulee Make: "Ei täälläkään ne asiat en paremmin ole kuin siellä." Ja hänkin lähtee.
-
Sitten tulee Jeesus: "Ilman minua sinä et pärjää." Ja Jeesus laskeutuu kuoppaan-mies kiipeää hänen hartioilleen ja pääsee ylös.
(Luonnollisesti tarinassa on käytetty personifiointia) - Huhahhhei
"Itseasiassa Raamattu puhuu eläinten oikeuksien puolesta, korostaa ihmisen vastuuta ympäristöstä ja velvoittaa tekemään sitä mitä haluaisit sinulle tehtävän. Eli jos tuhoan luontoa satutan muita eli en saa tuhota luontoa."
Itseasiassahan raamattu puhuu sitä sun tätä ristiin rastiin, tulkinnanvaraista ja hulluille aseet käteen antavaa sekasotkua, jossa yks jae sanoo sitä, toinen toista. Jos noin ei olisi, olisivat kaikki raamattuun uskovat kirjasta samaa mieltä, mutta ovatko? - söljfgdgjs
sennaa kirjoitti:
kyse ei ole oppimattomista auttajista.
Ja jos on niin toivon että sellainen seurakunta kouluttaa työntekijänsä paremmin.
Jos asut pääkaupunki suedulla niin Cygnaukse koululla Johanneksen kirkon lähellä on Helgellisiin syventymispäiviin liittyen luentoja:
Ulos masennuksesta, Elämän eväät avioeron jälkeen, Välinpitämättömyydestä auttamiseen- miten näen nuoren hädän?, Lamauttaako lomautus, tylsyttääkö työttömyys?, Miten ehkäisemme syömishäiriöt ja autamme siitä kärsivää, Miten rakennamme avioliittomme.
Kaikki tuokin ilmaiseksi ja voin sanoa että laskua kyllä tulee mutta vain järjestäjille.
Ja apua selvitä itse.A. Kirkollisvero.
B. Osuus yhteisöverosta.
C. Rippileirimaksu.
D. Kirkko on valtion jälkeen Suomen suurin maanomistaja, suurimpia kiinteistöjen omistajia, pääomatuloja helvetillinen määrä. Voin etsiä virallisetkin luvut, jos haluat.
E. Kirkon tuloista kokonainen YKSI (1) prosentti menee apuna kohteeseen. 1 prosentti. Loput 99 prosenttia käytetään pyörittämään pystyynpaskannettua instituutiota ja tuottamaan lisää voittoa. - yllyttävä uskonto
sennaa kirjoitti:
Zenin mukaan minä olen valaistunut aikoja sitten.
Oletatko ettei uskovainen saa lukea arkielämästä ja nauttia hyvistä neuvoista?
Arjessa on Jumala mukana.
En minä ajattele: Pääsen Taivaaseen, kohta kuolen ja pääsen, oi miten odotan, oi miten odotankaan, paska maailma, josta ei tarvitse välittää, kohta pääsen pois!!
Juu en todellakaan.
Papilla on perhe ja hän elää, tekee työtä ja lopulta kuolee.
Maajussi elää, hänellä on perhe, hän tekee työtä ja lopulta kuolee.
Molemmat uskoivat Jumalaan ja elivät elämäänsä.
Mikä tässä on väärää?
Arjessa molemmat.
Mies putosi kuoppaa.
Hän ei päässyt sieltä omin avuin ylös.
Kuopan ohi kävelee Kungfutse. Hän katsoo kuoppaan ja kertoo miten huonosti mies katsoi eteensä ja neuvoo miten ei enää putoa kuoppaan. Ja sen jälkeen hän lähti pois.
-
Sitten reunan yli kurkistaa Buddha niminen mies: "Sinulta puuttuu mielentyyneys. Annapa kun kerron miten saavutat sen." Nämä sanottuaan Buddha lähtee pois.
-
Sitten ohi kävelee Muhammed: "Sinä olet tuon ansainnut. Kestä se kuin hieno mies, joka olet!" Ja hänkin kävelee pois.
-
Sitten tulee Karl Marx niminen mies: "Kylläpä kaupunki on taas suunnitellut huonosti. Nyt vauhdetaan valtaapitäjät ja oikaistaan vääryydet!" Hänkin lähtee pois.
-
Sitten tulee Make: "Ei täälläkään ne asiat en paremmin ole kuin siellä." Ja hänkin lähtee.
-
Sitten tulee Jeesus: "Ilman minua sinä et pärjää." Ja Jeesus laskeutuu kuoppaan-mies kiipeää hänen hartioilleen ja pääsee ylös.
(Luonnollisesti tarinassa on käytetty personifiointia)hmm.. oletpa ylimielinen.. etkä vieläkään näyttänyt ymmärtävän jutun juonta, mutta ehkä sekin aika tulee vielä..
Totuudellisempi kuvaus kristinuskosta:
Raamattu, Hesekiel 28:
..sanoo Herra Jumala: -- Sinä olet käynyt ylpeäksi. Oman viisautesi ja järkesi avulla olet hankkinut itsellesi rikkauksia, koonnut varastoihisi kultaa ja hopeaa. Olet tehnyt viisaita kauppoja ja lisännyt vaurauttasi. Mutta rikkaus teki sinusta ylpeän. Sen tähden sanoo Herra Jumala: -- Koska pidät itseäsi jumalana,
minä nostan vieraat kansat sinua vastaan, minä tuon kansoista julmimmat, ja ne paljastavat miekkansa ja iskevät kopeaan viisauteesi, tallaavat loistosi tomuun.
Ne syöksevät sinut hautaasi, sinä kuolet miekan lävistämänä keskellä merta. Vieläkö sanot: "Minä olen jumala", kun seisot surmaajiesi edessä? Ihminen sinä olet, et jumala, olet tappajiesi armoilla.
Sinä kuolet muukalaisten käsissä kuin kuka tahansa ympärileikkaamaton. Minä olen puhunut, sanoo Herra Jumala."
Jeremia 25: Ennustus seitsemänkymmentä vuotta kestävästä pakkosiirtolaisuudesta:
Älkää seuratko vieraita jumalia, älkää palvelko ja rukoilko niitä! Älkää suututtako minua jumalilla, jotka olette itse tehneet, muuten minä syöksen teidät tuhoon!..minä kutsun tänne kaikki pohjoisen kansat ja palvelijani Nebukadnessarin, Babylonian kuninkaan. Minä tuon heidät tämän maan, sen asukkaiden ja kaikkien sen naapurikansojen kimppuun. Minä vihin teidät tuhon omaksi, teen maanne autioksi, pelkäksi rauniokasaksi, jossa ei koskaan enää asuta. Kaikki kavahtavat teidän kohtaloanne! Minä vaiennan keskeltänne riemun ja ilon huudot, sulhasen äänen ja morsiamen äänen. Minä vaiennan jauhinkivien äänen ja annan lamppujen valon sammua. Koko tämä maa tulee täyteen raunioita ja autioituu, ja nämä kansat palvelevat Babylonian kuningasta seitsemänkymmentä vuotta.
Mutta kun seitsemänkymmentä vuotta on kulunut, minä vaadin Babylonian kuninkaan ja hänen kansansa tilille rikoksistaan, sanoo Herra. Myös heidän maataan minä rankaisen, minä teen sen autiomaaksi, jossa ei koskaan enää asuta. Kun minä annan tuhon ensin kohdata sitä kaupunkia, jonka olen ottanut omakseni, niin luuletteko, että te muut jäisitte rankaisematta? Ette jää! Minä lähetän miekan kaikkien ihmisten kimppuun maan päällä.. Sinä päivänä kaikkialla, maan äärestä ääreen, viruu kuolleita, jotka Herra on surmannut. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata, vaan heidän ruumiinsa jäävät hajalleen maatumaan. Tappavalla miekallaan, hehkuvalla vihallaan hän tekee heidän maansa autioksi!
Että näin ystävällistä meininkiä tuo kristinusko opettaa.
Samoin se yllyttää tappamiseen ja kostamiseen, vaikka toisaalla sanotaan, että älä tapa..:
Moos. 24:21: Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon.
Moos. 35:17: Jos joku heittää toista niin suurella kivellä, että sillä voi tappaa, ja tämä kuolee, heittäjä on murhamies ja hänet on surmattava.
Moos. 35:19: Verikostoon velvoitettu vainajan sukulainen saa surmata hänet heti, kun hänet kohtaa.
Moos. 35:27: ..ja jos verikostoon velvoitettu vainajan sukulainen tappaa hänet, kostaja ei joudu vastuuseen verenvuodatuksesta. - myös vääristynyttä
sennaa kirjoitti:
kyse ei ole oppimattomista auttajista.
Ja apua selvitä itse.Höpönpöä mitään psykoligin papereita ole papeilla, älä nyt viitsi edes yrittää tuollaista paskaa syöttää hyväuskoisille nuorille!
Papiksi ja diakoniksi otetaan vain tietyn suuntauksen omaavia henkilöitä, ei kaikkia. Niinpä, yhteiskunnan vähillä varoilla sitä vaan kouluttaudutaan satuja ja valheita kertomaan. Nekin rahat voisi paremmin käyttää vaikka työttömyyden vähentämiseen.
Eli jos seurakunta ei saa pidettyä talouttaan kurissa niin joutaisi sen lopettaakin.
"Ulos masennuksesta, Elämän eväät avioeron jälkeen, Välinpitämättömyydestä auttamiseen- miten näen nuoren hädän?, Lamauttaako lomautus, tylsyttääkö työttömyys?, Miten ehkäisemme syömishäiriöt ja autamme siitä kärsivää, Miten rakennamme avioliittomme."
Nämäkin aiheet kuuluisivat ammattiauttajien piiriin, eikä missään tapauksessa saisi lisää sekoittaa yliluonnolisilla tarinoilla tällaisten ihmisten ajatuksia.
Ei ole edelleenkään ilmaista tukea. Järjestäjät nyhtävät maksut veronmaksajilta. - sennaa
yllyttävä uskonto kirjoitti:
hmm.. oletpa ylimielinen.. etkä vieläkään näyttänyt ymmärtävän jutun juonta, mutta ehkä sekin aika tulee vielä..
Totuudellisempi kuvaus kristinuskosta:
Raamattu, Hesekiel 28:
..sanoo Herra Jumala: -- Sinä olet käynyt ylpeäksi. Oman viisautesi ja järkesi avulla olet hankkinut itsellesi rikkauksia, koonnut varastoihisi kultaa ja hopeaa. Olet tehnyt viisaita kauppoja ja lisännyt vaurauttasi. Mutta rikkaus teki sinusta ylpeän. Sen tähden sanoo Herra Jumala: -- Koska pidät itseäsi jumalana,
minä nostan vieraat kansat sinua vastaan, minä tuon kansoista julmimmat, ja ne paljastavat miekkansa ja iskevät kopeaan viisauteesi, tallaavat loistosi tomuun.
Ne syöksevät sinut hautaasi, sinä kuolet miekan lävistämänä keskellä merta. Vieläkö sanot: "Minä olen jumala", kun seisot surmaajiesi edessä? Ihminen sinä olet, et jumala, olet tappajiesi armoilla.
Sinä kuolet muukalaisten käsissä kuin kuka tahansa ympärileikkaamaton. Minä olen puhunut, sanoo Herra Jumala."
Jeremia 25: Ennustus seitsemänkymmentä vuotta kestävästä pakkosiirtolaisuudesta:
Älkää seuratko vieraita jumalia, älkää palvelko ja rukoilko niitä! Älkää suututtako minua jumalilla, jotka olette itse tehneet, muuten minä syöksen teidät tuhoon!..minä kutsun tänne kaikki pohjoisen kansat ja palvelijani Nebukadnessarin, Babylonian kuninkaan. Minä tuon heidät tämän maan, sen asukkaiden ja kaikkien sen naapurikansojen kimppuun. Minä vihin teidät tuhon omaksi, teen maanne autioksi, pelkäksi rauniokasaksi, jossa ei koskaan enää asuta. Kaikki kavahtavat teidän kohtaloanne! Minä vaiennan keskeltänne riemun ja ilon huudot, sulhasen äänen ja morsiamen äänen. Minä vaiennan jauhinkivien äänen ja annan lamppujen valon sammua. Koko tämä maa tulee täyteen raunioita ja autioituu, ja nämä kansat palvelevat Babylonian kuningasta seitsemänkymmentä vuotta.
Mutta kun seitsemänkymmentä vuotta on kulunut, minä vaadin Babylonian kuninkaan ja hänen kansansa tilille rikoksistaan, sanoo Herra. Myös heidän maataan minä rankaisen, minä teen sen autiomaaksi, jossa ei koskaan enää asuta. Kun minä annan tuhon ensin kohdata sitä kaupunkia, jonka olen ottanut omakseni, niin luuletteko, että te muut jäisitte rankaisematta? Ette jää! Minä lähetän miekan kaikkien ihmisten kimppuun maan päällä.. Sinä päivänä kaikkialla, maan äärestä ääreen, viruu kuolleita, jotka Herra on surmannut. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata, vaan heidän ruumiinsa jäävät hajalleen maatumaan. Tappavalla miekallaan, hehkuvalla vihallaan hän tekee heidän maansa autioksi!
Että näin ystävällistä meininkiä tuo kristinusko opettaa.
Samoin se yllyttää tappamiseen ja kostamiseen, vaikka toisaalla sanotaan, että älä tapa..:
Moos. 24:21: Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon.
Moos. 35:17: Jos joku heittää toista niin suurella kivellä, että sillä voi tappaa, ja tämä kuolee, heittäjä on murhamies ja hänet on surmattava.
Moos. 35:19: Verikostoon velvoitettu vainajan sukulainen saa surmata hänet heti, kun hänet kohtaa.
Moos. 35:27: ..ja jos verikostoon velvoitettu vainajan sukulainen tappaa hänet, kostaja ei joudu vastuuseen verenvuodatuksesta.Jumala rankaisee eikä ihminen.
Siitä puhuu Hesekielin kirja.
Jeremian kirja mitä tapahtuu jos seuraa epäjumalia, joiden palvominen tuohon aikaan tarkoitti ihmisuhreja, lapsien surmaamista hyvän sadon toivossa jne.
Eikä Mooseksen kirjoissa ilmoitettu Laki olisi niin julma elleivät ihmiset olisi julmia.
Mutta eikö olekin outoa että silti Jumala rohkaisee hyvyyteen?
Anteeksiantoon siitä huolimatta että ihmiset ovat hirveitä olentoja, jotka todellakin haluavat usein kuolemaa.
Kun jossakin Raamatun kohdassa puhutaan sodasta niin se oli tietty sota, jossa Israelin kohtalo oli vaakalaudalla.
Ei voi yleistää.
Mutta Jeesus opetti meille anteeksinatoa.
Jeesus, Jumala itse, opetti että nyt on aika rakastaa eikä sotia.
Jos uskot että väkivaltaa halajaa kristinusko niin tietysti voit siihen tulokseen tulla.
Jos katsot sitä mitä kristityiksi itseään kutsuvat ovat tehneet niin siltä näyttäisikin.
Moni on oikeuttanut omat edesottamuksensa Raamatusta otetuilla kohdilla mitkä todellisuudessa tuomitsisivat itse edesottajan.
Mutta Jeesus ei sanonut että maksakaa paha pahalla. - sennaa
söljfgdgjs kirjoitti:
A. Kirkollisvero.
B. Osuus yhteisöverosta.
C. Rippileirimaksu.
D. Kirkko on valtion jälkeen Suomen suurin maanomistaja, suurimpia kiinteistöjen omistajia, pääomatuloja helvetillinen määrä. Voin etsiä virallisetkin luvut, jos haluat.
E. Kirkon tuloista kokonainen YKSI (1) prosentti menee apuna kohteeseen. 1 prosentti. Loput 99 prosenttia käytetään pyörittämään pystyynpaskannettua instituutiota ja tuottamaan lisää voittoa.Kyllä.
Ilmaiseksi.
A. Ei kata kaikkia menoja.
B. Ei kata kaikkia seurakuntia.
C. Koskee vain tiettyä seurakuntaa ja pitäähän majoitus, ruoka, keittäjien palkka jne maksaa jostain. Aika edullinne loppujen lopuksi kun katsoo muita leirejä.
D. Kiinteistöistä joutuu maksamaan veroa. Joutuu kirkkokin myymään metsiään jos tarvitaan rahaa uuteen pakolaiskeskukseen. Eikä Luterilaisen kirkon maanomistus kata kaikkia seurakuntia.
E. Tähän haluan linkin. - sennaa
myös vääristynyttä kirjoitti:
Höpönpöä mitään psykoligin papereita ole papeilla, älä nyt viitsi edes yrittää tuollaista paskaa syöttää hyväuskoisille nuorille!
Papiksi ja diakoniksi otetaan vain tietyn suuntauksen omaavia henkilöitä, ei kaikkia. Niinpä, yhteiskunnan vähillä varoilla sitä vaan kouluttaudutaan satuja ja valheita kertomaan. Nekin rahat voisi paremmin käyttää vaikka työttömyyden vähentämiseen.
Eli jos seurakunta ei saa pidettyä talouttaan kurissa niin joutaisi sen lopettaakin.
"Ulos masennuksesta, Elämän eväät avioeron jälkeen, Välinpitämättömyydestä auttamiseen- miten näen nuoren hädän?, Lamauttaako lomautus, tylsyttääkö työttömyys?, Miten ehkäisemme syömishäiriöt ja autamme siitä kärsivää, Miten rakennamme avioliittomme."
Nämäkin aiheet kuuluisivat ammattiauttajien piiriin, eikä missään tapauksessa saisi lisää sekoittaa yliluonnolisilla tarinoilla tällaisten ihmisten ajatuksia.
Ei ole edelleenkään ilmaista tukea. Järjestäjät nyhtävät maksut veronmaksajilta.Et tainnut olla uskonnontunneilla tai kuunnella niillä.
Siellä kerrottiin kuten myös psykologian tunneilla minkälaista on apu seurakunnissa.
Etkö ottanut huomioon seurakuntien maallikkohenkilökuntaa?
Luuletko oikeasti että kaikesta pyydetään maksu ja että koulutettuja ammattilaisia ei ole?
Tiedoksi muuten että ateistejakin on papeiksi itsensä lukenut. - sennaa
Huhahhhei kirjoitti:
"Itseasiassa Raamattu puhuu eläinten oikeuksien puolesta, korostaa ihmisen vastuuta ympäristöstä ja velvoittaa tekemään sitä mitä haluaisit sinulle tehtävän. Eli jos tuhoan luontoa satutan muita eli en saa tuhota luontoa."
Itseasiassahan raamattu puhuu sitä sun tätä ristiin rastiin, tulkinnanvaraista ja hulluille aseet käteen antavaa sekasotkua, jossa yks jae sanoo sitä, toinen toista. Jos noin ei olisi, olisivat kaikki raamattuun uskovat kirjasta samaa mieltä, mutta ovatko?Entä jos lauseen sanonut onkin puhumassa Jumalaa vastaan ja parin lauseen päästä hänen sanomansa kumotaan?
Siksi pitääkin juuri lukea kokonaisuutta eli ihan koko luku vähimmässäkin määrin. - jumala sanoo "älä tapa"
Huhahhhei kirjoitti:
Itseasiassahan raamattu puhuu sitä sun tätä ristiin rastiin, tulkinnanvaraista ja hulluille aseet käteen antavaa sekasotkua, jossa yks jae sanoo sitä, toinen toista. Jos noin ei olisi, olisivat kaikki raamattuun uskovat kirjasta samaa mieltä, mutta ovatko?Ihan just!
Eläimiä ei raamatussa edes tapeta ravinnoksi vaan jumalalle uhrilahjoiksi, eikä sille kelpaakaan mikä tahansa..jumala ei taida tykätä vammaisistakaan:
Moos. 29:38 "Sinun tulee joka päivä uhrata alttarilla kaksi vuoden ikäistä urospuolista karitsaa.
Moos. 1:14 "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen.
Moos. 9:4 Tuokaa myös sonni ja pässi, jotka tulee uhrata yhteysuhrina Herran edessä, sekä ruokauhri, johon on sekoitettu öljyä, sillä tänään Herra ilmestyy teille.'"
Moos. 1:10 "Jos hän tahtoo uhrata pikkukarjaa, lampaan tai vuohen, hän tuokoon virheettömän pässin tai pukin
Moos. 22:23 Viallisen tai kitukasvuisen sonnin tai lampaan voitte uhrata vapaaehtoisena lahjana, mutta se ei kelpaa Herralle tehdyn uhrilupauksen täyttämiseen.
Moos. 17:1 "Ette saa uhrata Herralle, Jumalallenne, sellaista nautaa, lammasta tai vuohta, jossa on jokin vamma tai muu vika, sillä se on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.
Moos. 15:21 "Jos esikoiseläimessä on jokin vamma, niin että eläin on rampa, sokea tai muulla tavoin pahasti viallinen, ette saa pyhittää sitä Herralle, Jumalallenne.
Aik. 16:40 Heidän tuli aamuin ja illoin uhrata polttouhrialttarilla Herralle polttouhreja sen mukaan kuin on määrätty laissa, jonka Herra on antanut israelilaisille.
Hes. 45:22 Sinä päivänä ruhtinaan tulee uhrata sonni syntiuhriksi omasta puolestaan ja maan kaikkien asukkaiden puolesta.
Moos. 20:15 Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. (heh heh..osattiin sitä ennekin..)
Moos. 15:27 "Jos joku yksityinen ihminen tekee erehdyksessä jonkin synnin, hänen on tuotava syntiuhriksi vuoden vanha vuohi.
Mooseksen kirja 15 "Silloin Herra sanoi hänelle: "Hae kolmivuotias hieho, kolmivuotias vuohi, kolmivuotias pässi, metsäkyyhky ja kyyhkysenpoikanen."
Ja Abram haki ne kaikki, halkaisi ne keskeltä ja asetti kunkin eläimen puolikkaat vastakkain; lintuja hän ei kuitenkaan halkaissut."
jne..jne..
Todellista eläinrakkautta tuo huvikseen eläinten murhaaminen! - huijaaa..
sennaa kirjoitti:
Et tainnut olla uskonnontunneilla tai kuunnella niillä.
Siellä kerrottiin kuten myös psykologian tunneilla minkälaista on apu seurakunnissa.
Etkö ottanut huomioon seurakuntien maallikkohenkilökuntaa?
Luuletko oikeasti että kaikesta pyydetään maksu ja että koulutettuja ammattilaisia ei ole?
Tiedoksi muuten että ateistejakin on papeiksi itsensä lukenut.Eihän suinkaan pappien psykologin pätevyys ole minun psykan tunneistani kiinni. Kyse ei ollut minusta vaan pappien koulutuksesta.
Seurakuntien henkilökunnan koulutus nojaa uskonnolliseen aatteeseen. He ovat koulutettuja ammatillisesti levittämään omaa uskonnollista propagandaansa ja höynäyttämään hyväuskoisia.
"Tiedoksi muuten että ateistejakin on papeiksi itsensä lukenut."
Hyvä, ateistit soluttautuvat.. - selittelyt
sennaa kirjoitti:
Jumala rankaisee eikä ihminen.
Siitä puhuu Hesekielin kirja.
Jeremian kirja mitä tapahtuu jos seuraa epäjumalia, joiden palvominen tuohon aikaan tarkoitti ihmisuhreja, lapsien surmaamista hyvän sadon toivossa jne.
Eikä Mooseksen kirjoissa ilmoitettu Laki olisi niin julma elleivät ihmiset olisi julmia.
Mutta eikö olekin outoa että silti Jumala rohkaisee hyvyyteen?
Anteeksiantoon siitä huolimatta että ihmiset ovat hirveitä olentoja, jotka todellakin haluavat usein kuolemaa.
Kun jossakin Raamatun kohdassa puhutaan sodasta niin se oli tietty sota, jossa Israelin kohtalo oli vaakalaudalla.
Ei voi yleistää.
Mutta Jeesus opetti meille anteeksinatoa.
Jeesus, Jumala itse, opetti että nyt on aika rakastaa eikä sotia.
Jos uskot että väkivaltaa halajaa kristinusko niin tietysti voit siihen tulokseen tulla.
Jos katsot sitä mitä kristityiksi itseään kutsuvat ovat tehneet niin siltä näyttäisikin.
Moni on oikeuttanut omat edesottamuksensa Raamatusta otetuilla kohdilla mitkä todellisuudessa tuomitsisivat itse edesottajan.
Mutta Jeesus ei sanonut että maksakaa paha pahalla.Raamattu on skitsofreeninen. Tapa - älä tapa..
Ei sitä auta selitellä, näin vain on. - koko uskonto
sennaa kirjoitti:
Entä jos lauseen sanonut onkin puhumassa Jumalaa vastaan ja parin lauseen päästä hänen sanomansa kumotaan?
Siksi pitääkin juuri lukea kokonaisuutta eli ihan koko luku vähimmässäkin määrin.Kaikille parempi kun ei lueta sitä kirjaa ollenkaan. Sekoittaa vain turhaan ihmisten mieliä.
- sennaa
huijaaa.. kirjoitti:
Eihän suinkaan pappien psykologin pätevyys ole minun psykan tunneistani kiinni. Kyse ei ollut minusta vaan pappien koulutuksesta.
Seurakuntien henkilökunnan koulutus nojaa uskonnolliseen aatteeseen. He ovat koulutettuja ammatillisesti levittämään omaa uskonnollista propagandaansa ja höynäyttämään hyväuskoisia.
"Tiedoksi muuten että ateistejakin on papeiksi itsensä lukenut."
Hyvä, ateistit soluttautuvat..että papit käyvät läpi saman koulutuksen kuin psykologitkin.
- sennaa
jumala sanoo "älä tapa" kirjoitti:
Ihan just!
Eläimiä ei raamatussa edes tapeta ravinnoksi vaan jumalalle uhrilahjoiksi, eikä sille kelpaakaan mikä tahansa..jumala ei taida tykätä vammaisistakaan:
Moos. 29:38 "Sinun tulee joka päivä uhrata alttarilla kaksi vuoden ikäistä urospuolista karitsaa.
Moos. 1:14 "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen.
Moos. 9:4 Tuokaa myös sonni ja pässi, jotka tulee uhrata yhteysuhrina Herran edessä, sekä ruokauhri, johon on sekoitettu öljyä, sillä tänään Herra ilmestyy teille.'"
Moos. 1:10 "Jos hän tahtoo uhrata pikkukarjaa, lampaan tai vuohen, hän tuokoon virheettömän pässin tai pukin
Moos. 22:23 Viallisen tai kitukasvuisen sonnin tai lampaan voitte uhrata vapaaehtoisena lahjana, mutta se ei kelpaa Herralle tehdyn uhrilupauksen täyttämiseen.
Moos. 17:1 "Ette saa uhrata Herralle, Jumalallenne, sellaista nautaa, lammasta tai vuohta, jossa on jokin vamma tai muu vika, sillä se on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.
Moos. 15:21 "Jos esikoiseläimessä on jokin vamma, niin että eläin on rampa, sokea tai muulla tavoin pahasti viallinen, ette saa pyhittää sitä Herralle, Jumalallenne.
Aik. 16:40 Heidän tuli aamuin ja illoin uhrata polttouhrialttarilla Herralle polttouhreja sen mukaan kuin on määrätty laissa, jonka Herra on antanut israelilaisille.
Hes. 45:22 Sinä päivänä ruhtinaan tulee uhrata sonni syntiuhriksi omasta puolestaan ja maan kaikkien asukkaiden puolesta.
Moos. 20:15 Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. (heh heh..osattiin sitä ennekin..)
Moos. 15:27 "Jos joku yksityinen ihminen tekee erehdyksessä jonkin synnin, hänen on tuotava syntiuhriksi vuoden vanha vuohi.
Mooseksen kirja 15 "Silloin Herra sanoi hänelle: "Hae kolmivuotias hieho, kolmivuotias vuohi, kolmivuotias pässi, metsäkyyhky ja kyyhkysenpoikanen."
Ja Abram haki ne kaikki, halkaisi ne keskeltä ja asetti kunkin eläimen puolikkaat vastakkain; lintuja hän ei kuitenkaan halkaissut."
jne..jne..
Todellista eläinrakkautta tuo huvikseen eläinten murhaaminen!Uhrieläimet elivät pelloilla, vapaina.
Kun aika tuli ne teurastettiin niin ettei turhaa kipua tullut.
Ja mitä meillä on nyt?
Laitoskasvatettuja eläimiä, ei raihasta tietoa.
Teurastus on nopea mutta koko elämä ennen sitä on kaukana vapaasta.
Ja mistä lihamme siis tulee?
Mikä onkaan hukkaprosentti kun ei liha myy?
Tiedätkö miksei eläimiä enää uhrata?
Koska Jeesus kuoli meidän tähtemme.
Jeesus on täydellinen uhri.
Synnin itselleen ottanut vapaahetoinen uhri.
Ei ole väliä on likainen, vammainen vaiko koko elämänsä syntiä tehnyt niinkuin jokainen ihminen on.
Jeesus on jokaisen synnit kantanut.
Onko ihminen hyvä?
Täysin hyvä joka päivä ja hetki?
Ei tietenkään.
Jos luulit että Taivaaseen menee hyviä ihmisiä ja näennäisesti koko elämänsä pelkkää hyvää tehneitä niin ei se ikinä pitänyt niin mennä.
Armahdetut ihmiset pääsevät Taivaaseen ja heihin mahtuu kaikkia.
Ei uskossa olossa muistella jotakin tuulenpuuskaa, joka antoi hyvän olon.
Uskossa ollaan mitä ollaan.
Luotetaan Jeesukseen.
Ei sitä ole edes määritelty. - sennaa
koko uskonto kirjoitti:
Kaikille parempi kun ei lueta sitä kirjaa ollenkaan. Sekoittaa vain turhaan ihmisten mieliä.
Jos mieli menisis sekaisin olisi 1/3 maapallon väestöstä aika sekaisin.
- käy..
sennaa kirjoitti:
Uhrieläimet elivät pelloilla, vapaina.
Kun aika tuli ne teurastettiin niin ettei turhaa kipua tullut.
Ja mitä meillä on nyt?
Laitoskasvatettuja eläimiä, ei raihasta tietoa.
Teurastus on nopea mutta koko elämä ennen sitä on kaukana vapaasta.
Ja mistä lihamme siis tulee?
Mikä onkaan hukkaprosentti kun ei liha myy?
Tiedätkö miksei eläimiä enää uhrata?
Koska Jeesus kuoli meidän tähtemme.
Jeesus on täydellinen uhri.
Synnin itselleen ottanut vapaahetoinen uhri.
Ei ole väliä on likainen, vammainen vaiko koko elämänsä syntiä tehnyt niinkuin jokainen ihminen on.
Jeesus on jokaisen synnit kantanut.
Onko ihminen hyvä?
Täysin hyvä joka päivä ja hetki?
Ei tietenkään.
Jos luulit että Taivaaseen menee hyviä ihmisiä ja näennäisesti koko elämänsä pelkkää hyvää tehneitä niin ei se ikinä pitänyt niin mennä.
Armahdetut ihmiset pääsevät Taivaaseen ja heihin mahtuu kaikkia.
Ei uskossa olossa muistella jotakin tuulenpuuskaa, joka antoi hyvän olon.
Uskossa ollaan mitä ollaan.
Luotetaan Jeesukseen.
Ei sitä ole edes määritelty.Olet sekaisin ja menetetty..
- kelkasta
sennaa kirjoitti:
että papit käyvät läpi saman koulutuksen kuin psykologitkin.
Uskot näemmä kaikken skeidan mitä sinulle syötetään.
- sekoittajista
sennaa kirjoitti:
Jos mieli menisis sekaisin olisi 1/3 maapallon väestöstä aika sekaisin.
Niin onkin sekaisin ja useampikin.
- sennaa
kelkasta kirjoitti:
Uskot näemmä kaikken skeidan mitä sinulle syötetään.
Vaikka ehkä ajattelit minusta muuta.
En voi muuttaa sitä miten katsot maailmaa ja muita.
Enkä voikkaan.
Jumala herättää ihmisessä uskon.
Ei minä sitä tee vaan Hän. - sennaa
käy.. kirjoitti:
Olet sekaisin ja menetetty..
menetetty Jeesukselle kuin joillekin ihmisille, jotka haluavat toisesta omien nuotsiensa mukaan tansivaa.
Eli, miten olen menetetty ja mistä?
Missä sinä olet nyt? selittelyt kirjoitti:
Raamattu on skitsofreeninen. Tapa - älä tapa..
Ei sitä auta selitellä, näin vain on.Kerätään netissä yhtä monta kirjoittajaa kuin Raamattuakin on työstänyt, ja katsotaan millaisen kirjan saamme kootuksi. :) Kuka alkaa?
Kristinusko ei ole väkivaltaan yllyttävä uskonto. Vanhan Testamentin osat ovat periaatteessa vain juutalaisten Raamattu. Tärkeämpi tekijä kristinuskolle on Uusi Testamentti ja Jeesus. Jeesushan sanoi vuorisaarnassaan: "Jos joku sinua lyö, käännä hänelle toinenkin poski." Ei oikein kuulosta väkivallan lietsonnalta, vai menikös minulta jokin ohi?selvästi kiinnostaa kirjoitti:
Jos asioiden märehtiminen kiinnostaa, netti on pullollaan tietoa, jota voi omatoimisesti lueskella.Nettiähän se aina kannattaakin uskoa ;) mihin me muka peruskoulutusta tarvitsemme? Lapset vain ekaluokalle että oppivat lukemaan, muuten oppikoot netistä.
- seli seli..
wer-wet kirjoitti:
Kerätään netissä yhtä monta kirjoittajaa kuin Raamattuakin on työstänyt, ja katsotaan millaisen kirjan saamme kootuksi. :) Kuka alkaa?
Kristinusko ei ole väkivaltaan yllyttävä uskonto. Vanhan Testamentin osat ovat periaatteessa vain juutalaisten Raamattu. Tärkeämpi tekijä kristinuskolle on Uusi Testamentti ja Jeesus. Jeesushan sanoi vuorisaarnassaan: "Jos joku sinua lyö, käännä hänelle toinenkin poski." Ei oikein kuulosta väkivallan lietsonnalta, vai menikös minulta jokin ohi?Tuo on nyt sitten sitä selittelyä taas..
Juuri tuo skitsofreeninen tarkoittaa, että toisaalla sanotaan toista ja vähän matkan päässä sanotaan täysin päinvastaista.
Uudesta testamentista uhkailua, kiristystä ja vihan lietsontaa:
"Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään."
"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa." - et ole valitettavsti ainoa..
sennaa kirjoitti:
menetetty Jeesukselle kuin joillekin ihmisille, jotka haluavat toisesta omien nuotsiensa mukaan tansivaa.
Eli, miten olen menetetty ja mistä?
Missä sinä olet nyt?Menetetty uskonnolle = uskonnon uhri.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto
Sinulle on käynyt niin, mitä linkissä on luettavissa:
"Manipulointi tarkoittaa ihmisten mielten ohjaamista haluttuun suuntaan. Valitettavasti ilmiö on hyvin tavallinen uskonnollisissa yhteisöissä.
Uskonnollisissa yhteisöissä elää usein vahva käsitys, että oma tapa uskoa on ainoa oikea ja muidenkin olisi syytä uskoa juuri samoin. Yhteisön jäsenet ajattelevat, että ulkopuolisten ihmisten elämä on vailla päämäärää ja johtaa kadotukseen. Sellaisen ilmapiirin vallitessa kiusaus levittää omaa uskoa keinoja kaihtamatta voi käydä liian suureksi." - ymir göbez
koska muutama viikko laboratoriossa ei ole tuottanut samoja tuloksia kuin 3 miljardia vuotta evoluutiota, evoluutio ei ole totta.
eli koska jotain nyt vaan ei voi todistaa 100% tässä maailmassa (maailma nyt vaan on sellainen) on pakko uskoa täysin tuulesta temmattuihin fantasioihin joista kuka tahansa näkee että ne on 100% humpuukia!
jee. - hurg (ei kirj)
sennaa kirjoitti:
että papit käyvät läpi saman koulutuksen kuin psykologitkin.
eihän papit osaa näköjään teologian perusteitakaan...
- sennaa
seli seli.. kirjoitti:
Tuo on nyt sitten sitä selittelyä taas..
Juuri tuo skitsofreeninen tarkoittaa, että toisaalla sanotaan toista ja vähän matkan päässä sanotaan täysin päinvastaista.
Uudesta testamentista uhkailua, kiristystä ja vihan lietsontaa:
"Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään."
"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa.""Ja kun te siitä syötte olette kuoleman oma."
Sanottiin kielletyn hedelmän syömisestä.
Mutta eiväthän Aatami ja eeva kuolleet.
Mutta tila ilman Jumalaa eli se ett on pois Hänen yhteydestään on kuolema.
Ei se fyysinen minkä koemme vaan jotain muuta.
Ei tässä tarkoiteta että nyt ole hamamsta purren tässä vaan ja hymyile.
Vaan ihan jotain plajon muuta ja parempaa.
Jumala näkee ihmisten sydämeen. Hän tietää. - sennaa
hurg (ei kirj) kirjoitti:
eihän papit osaa näköjään teologian perusteitakaan...
180 opintopistettä A1 linjassa täytyy suorittaa jos papiksi haluaa.
- sennaa
et ole valitettavsti ainoa.. kirjoitti:
Menetetty uskonnolle = uskonnon uhri.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto
Sinulle on käynyt niin, mitä linkissä on luettavissa:
"Manipulointi tarkoittaa ihmisten mielten ohjaamista haluttuun suuntaan. Valitettavasti ilmiö on hyvin tavallinen uskonnollisissa yhteisöissä.
Uskonnollisissa yhteisöissä elää usein vahva käsitys, että oma tapa uskoa on ainoa oikea ja muidenkin olisi syytä uskoa juuri samoin. Yhteisön jäsenet ajattelevat, että ulkopuolisten ihmisten elämä on vailla päämäärää ja johtaa kadotukseen. Sellaisen ilmapiirin vallitessa kiusaus levittää omaa uskoa keinoja kaihtamatta voi käydä liian suureksi."En ole edes kirkossa käyvästä perheestä.
Kun baarissa puhuimme teologian opiskelijoiden kanssa niin taustat olivat hyvinkin erilaiset.
Ateistisesta perheestä aikuisikään tullut tuli uskoon.
Konservatiivinen ateisti tlee uskoon.
Hyvinkin erilaiset ovat jo teologienkin taustat. - sennaa
ymir göbez kirjoitti:
koska muutama viikko laboratoriossa ei ole tuottanut samoja tuloksia kuin 3 miljardia vuotta evoluutiota, evoluutio ei ole totta.
eli koska jotain nyt vaan ei voi todistaa 100% tässä maailmassa (maailma nyt vaan on sellainen) on pakko uskoa täysin tuulesta temmattuihin fantasioihin joista kuka tahansa näkee että ne on 100% humpuukia!
jee.Perustan myös evoluution vastaisen ajatteluni erilaisiin argumentteihin fossiilien vähäisyydestä aina elämää ylläpitäviin tähtiin ja kosmiseen hienosäätöön.
Uskoni ei kuitenkaan perustu sille että evoluutio ei ole totta.
Ihmisiä on uskossa ja samalla katsovat evoluution toimivaksi.
- jemmica_laamanen
Luettu on.
Minun ei edes tarvinnut mennä rippileirille, sillä isäni erosi kirkosta vuosia sitten eikä äitini ole koskaan kuulunutkaan.
Mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa käydä rippileirin, uskoi hän tai ei. Esim. luen itsekin Raamattua ihan uteliaisuudesta.
Luokkatovereiden kertomusten mukaan siellä ei edes ole niin paljoa kirkollisia toimituksia kuin voisi luulla ja näin poispäin.- kenellekkään pakollinen
kenenkään ei tarvitse mennä riparille vaikka kuuluisikin kirkkoon. Ikävää, kun nuorille uskotellaan, että sinne on pakko mennä ainakin kirkkoon kuuluvien.
Kuinha vanha tuo sivu on?
Ainakin kohta 46 nykyään pielessä. Ja myös se aborttikohta.- sellaista se on
Nooh, eihän raamatussa suinkaan ole kirjoituksia edesmenneeltä ajalta.. että siitä vain toteuttamaan pääsiäisen viettoa raamatun mukaisesti:
"Tämän kuun kymmenentenä päivänä ottakoon kukin perheenpää karitsan. Eläimen tulee olla virheetön, vuoden vanha uros, ja se voi olla lammas tai vuohi. Jokainen teurastakoon karitsansa iltahämärissä. Ottakaa sen verta ja sivelkää sitä ovenpieliin ja ovenkamanaan niissä taloissa, joissa karitsaa syödään. Syödessänne teillä tulee olla viitta vyötettynä, kengät jalassa ja sauva kädessä, ja teidän on syötävä nopeasti. Joka tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, hänen on ympärileikkautettava itsensä ja jokainen perheeseensä kuuluva mies ja poika. Silloin hän voi tulla mukaan pääsiäisen viettoon, mutta kukaan ympärileikkaamaton ei saa syödä pääsiäislammasta. Näin vietetään pääsiäistä Herran kunniaksi. (otteita Mooseksen kirjasta) - sennaa
sellaista se on kirjoitti:
Nooh, eihän raamatussa suinkaan ole kirjoituksia edesmenneeltä ajalta.. että siitä vain toteuttamaan pääsiäisen viettoa raamatun mukaisesti:
"Tämän kuun kymmenentenä päivänä ottakoon kukin perheenpää karitsan. Eläimen tulee olla virheetön, vuoden vanha uros, ja se voi olla lammas tai vuohi. Jokainen teurastakoon karitsansa iltahämärissä. Ottakaa sen verta ja sivelkää sitä ovenpieliin ja ovenkamanaan niissä taloissa, joissa karitsaa syödään. Syödessänne teillä tulee olla viitta vyötettynä, kengät jalassa ja sauva kädessä, ja teidän on syötävä nopeasti. Joka tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, hänen on ympärileikkautettava itsensä ja jokainen perheeseensä kuuluva mies ja poika. Silloin hän voi tulla mukaan pääsiäisen viettoon, mutta kukaan ympärileikkaamaton ei saa syödä pääsiäislammasta. Näin vietetään pääsiäistä Herran kunniaksi. (otteita Mooseksen kirjasta)Jeesus on juuri täydellinen uhri.
Uhri, jonka jälkeen ei voi eikä tarvitse uhrata koska täydellinen ja kaiken synnin pois vievyt uhri antautui kuolemaan ihmisten tähden.
Kaikki uhrit on jo annettu Jeesuksessa.
Jumala antoi meille lahjjan.
Ei pelastus ole riippuvainen pilkulleen suoritettavisti menoista vaan armosta, jonka Jumala antoi rakkaudessaa.
Usko Jeesuskeen pelastaa.
Ei mikään oma pyhyys tai kuka on paras rukoili kilpailun voittaminen.
Jumala rakastaa kaikkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001700Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561326Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731275Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311018Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108840
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830