RAHAN VALLAN lipunkantaja alias MUSTA PORVARI, alias eliitti-"demari" kertoi viime viikolla ilmestyneessä lehdykässään, että ns. rivi-demarin varallisuusverot ovat hulppeassa kasvussa.
Kiinteistöverot nousevat peräti yli 70 %. Vuoden vaihteessa.
Näin on toimittava, koska rikkaiden, siis eliitti-"demarikin" lahjojilta todellinen varallisuusvero kokonaan poistettiin. Poiston vaikutus valtion talouteen oli vuositasolla n. 500 milj euroa ja tämä vajaus on nyt siis täytettävä, rivi-demaria kuppaamalla. Ja lisää on luvassa
Rivarin varallisuusverot +70%:n
25
464
Vastaukset
- tuossahan ennakoidaan
vain arvonmuutoksia, kun hinnat laskee, on veroa varaa nostaa, eikä maksut paljon muutu.
- pointti !!!
> tuossahan ennakoidaan vain arvonmuutoksia, kun
> hinnat laskee, on veroa varaa nostaa, eikä maksut
> paljon muutu.
No no, välittäjä, nythän sä myönnät, että asuntojen hinnat laskee. No niinhän siinä käy, STATin harhautusväitteistä huolimatta (="as.hinnat nousseet").
Mutta sen verra tiedoksi vain, että nyt toteutuvat varallisuusverojen korotukset lasketaan asuntojen HUIPPUHINTOJEN perusteella. Ikävää mutta totta. Lähivuosina, vaikka asuntojen hinnat kuinka laskisivat, eivät ne vaalilahjotut niitä veroja pudota.
- taloutta kaada
tosin toisin saattaa olla kaltaisellasi sairasaeläkeläisellä.
- 333444555666
Juuri näin. Esim. pienillä hiipuvilla eläkkeillään kituutteleville tällainen on tuntuvaa rokotusta. Niille taasen jotka ovat siinä asemassa että voivat kiristää vastaavasti palkankorotuksia tai saada tuloveroihin kevennystä(tai ainakin välttää niiden korotukset) se on vaan hyvä että verotuksen painopistettä näin suunnataan.
Huomiona kuitenkin se, että jos kerta mitättömistä korotuksista kysymys on, niin miksi sellaisia kuitenkin kiihkeästi ajetaan.
Myöskään niille jotka ovat jo sossun luukulle pudonneita ei tällaiset korotukset merkitse mitään, mitä näitä taloutensa hallinnan menettäneitä onkin aina vaan enemmän.
- mitä tuleman pitää
jottei lamasta jotuen verokertymä pääsisi pienenemään hintojen laskiessa täytyy veroa vastaavasti nostaa, jotta veroja saadaan kerättyä vastaava entinen määrä.
- punikin tulisi
olla mielissään kun verot nousee :)
- puoluekantaa
olen liikkuva äänestäjä ;)
- viestissä
puoluekantaa kirjoitti:
olen liikkuva äänestäjä ;)
Mutta Rebu tuntee sut kun omat taskunsa.
Joten sinun tulisi olla onnellinen näistä verojen koventamisesta, eikö niin? - suhdannevaihteluja
jos satut tietämään mitä ne on.
- maksukyvyttömät
viestissä kirjoitti:
Mutta Rebu tuntee sut kun omat taskunsa.
Joten sinun tulisi olla onnellinen näistä verojen koventamisesta, eikö niin?kuten sinä.
- otsaa ....
- On surkuhupaisaa, että valtiolta on rahat loppu. Peruspalveluihin ei ole riittävästi rahaa, ja kunnissa tehdään isoja leikkausohjelmia tänä syksynä. Hallituspuolueet ovat antamassa vihreitä myöten valtion verotulot pois, sen seurausta ovat kuntapalveluiden leikkaukset, sanoo SDP:n Eero Heinäluoma.
Ja nämä patamustien porvareiden jutut, ne voi jättää omaan arvoonsa.
""Eikös kaltaisesiKirjoittanut: punikin tulisi / Tänään / klo 11:35 olla mielissään kun verot nousee :)""
sillä rivarin kannattaa edelleenkin muistaa, että MUSTA PORVARI, joka tuoss edellä elämöi, oli poistamassa rikkaiden varallisuusveroja - viestiä minä
maksukyvyttömät kirjoitti:
kuten sinä.
olen veroista valittanut, olen vain todennut että punikin tulisi olla mielissään kovista veroista. Kannattaa vähän panostaa tuohon luetun ymmärtämiseen...
- vaikka yhdentekeviähän
viestiä minä kirjoitti:
olen veroista valittanut, olen vain todennut että punikin tulisi olla mielissään kovista veroista. Kannattaa vähän panostaa tuohon luetun ymmärtämiseen...
nuo verot on, turha niistä on meuhkata.
- auttaa, jo
viestiä minä kirjoitti:
tällä vaalikaudella. Punikille on Vanhaselta luvassa apuja. Sinusta en tiedä.
> olen vain todennut että punikin tulisi olla mielissään
> kovista veroista. Kannattaa vähän panostaa tuohon
> luetun ymmärtämiseen...
oletko muuten varmasti ymmärtänyt, Matti Vanhasen viestin, tulevista veronkorotuksista, jo tällä vaalikaudella? Mitä muita kuin rivarin em. varallisuusverot...nousussa? - vähennän töitä
auttaa, jo kirjoitti:
tällä vaalikaudella. Punikille on Vanhaselta luvassa apuja. Sinusta en tiedä.
> olen vain todennut että punikin tulisi olla mielissään
> kovista veroista. Kannattaa vähän panostaa tuohon
> luetun ymmärtämiseen...
oletko muuten varmasti ymmärtänyt, Matti Vanhasen viestin, tulevista veronkorotuksista, jo tällä vaalikaudella? Mitä muita kuin rivarin em. varallisuusverot...nousussa?samassa suhteessa, mitäpä sitä turhaan valtion hyväksi ahertamaan, kun saman saa vähemmälläkin, olen sellaisessa ammatissa, että voin vaikuttaa työaikaani.
Muuten sellaisista veroista joihin ei voi vaikuttaa on mielestäni turha meuhkata tai pistetään sitten kunnon mielenosoitus pystyyn, muu on vain turhaa valitusta, jota ei viitsisi kuunnella aikuisilta ihmisiltä. Tyyliin voi voi kun on huono sää... - lisätääntämä
vähennän töitä kirjoitti:
samassa suhteessa, mitäpä sitä turhaan valtion hyväksi ahertamaan, kun saman saa vähemmälläkin, olen sellaisessa ammatissa, että voin vaikuttaa työaikaani.
Muuten sellaisista veroista joihin ei voi vaikuttaa on mielestäni turha meuhkata tai pistetään sitten kunnon mielenosoitus pystyyn, muu on vain turhaa valitusta, jota ei viitsisi kuunnella aikuisilta ihmisiltä. Tyyliin voi voi kun on huono sää...
- ei valtion
Kiinteistöveron perii kunta...
Sikäli hassua että myös veron alarajaa nostettiin. Omassakin kotikaupungissa vero nousee väkisin, vaikka ei haluttaisi nostaa, sillä uusi alaraja on yli nykyisen verokannan.
Ja ihan vaan köyhille tiedoksi että kiinteistövero peritään myös vuokralla olevista asunnoista, joten se tulee siirtymään suoraan kuluttajaindekseihin ja sitä kautta vuokriin.- jossa halvempaa
putkeen... kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/08/vanhanen_ennakoi_yleisen_alvn_nostoa_949018.html
saa ainakin ilmaisen matkan ;) Netistä voi tilata ja on jo sovittukin perheessä, että aina katsotaan, josko sieltä saa tilattua edullisemmin vähänkin hintavammat jutut.
Jos teillä on hyviä postimyyntiosoitteita, niin pistäkää palstalle. Terveydenhoitovälineissä on isoja hintaeroaja kuten verenpainemittareissa jne. Saa todella paljon edullisemmin englannista ja saksasta lisävarusteilla, jotka suomessa maksaisivat lisää.
Näin eläen meillä on kenties varaa entisen hintaisiin asuntoihin, vaikka palkat laskisi ja verotkin nousisi ;) - "asianosaiseksi"?
jossa halvempaa kirjoitti:
saa ainakin ilmaisen matkan ;) Netistä voi tilata ja on jo sovittukin perheessä, että aina katsotaan, josko sieltä saa tilattua edullisemmin vähänkin hintavammat jutut.
Jos teillä on hyviä postimyyntiosoitteita, niin pistäkää palstalle. Terveydenhoitovälineissä on isoja hintaeroaja kuten verenpainemittareissa jne. Saa todella paljon edullisemmin englannista ja saksasta lisävarusteilla, jotka suomessa maksaisivat lisää.
Näin eläen meillä on kenties varaa entisen hintaisiin asuntoihin, vaikka palkat laskisi ja verotkin nousisi ;)>>>"Väkevien hinnat nousevat eniten, noin seitsemän prosenttia. Keskiolut kallistuu noin 3,5 prosenttia ja viinit runsaat kolme prosenttia".
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1723932
Kansan ryypiskelyä halutaan hillitä, eikä hallitus pane pahakseen, että samalla valtion verotulot kasvavat, ainakin jonkin verran. Alkoholiveron nosto tuottaa vuositasolla arviolta 70 miljoonaa euroa. - hampaat...
"asianosaiseksi"? kirjoitti:
>>>"Väkevien hinnat nousevat eniten, noin seitsemän prosenttia. Keskiolut kallistuu noin 3,5 prosenttia ja viinit runsaat kolme prosenttia".
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1723932
Kansan ryypiskelyä halutaan hillitä, eikä hallitus pane pahakseen, että samalla valtion verotulot kasvavat, ainakin jonkin verran. Alkoholiveron nosto tuottaa vuositasolla arviolta 70 miljoonaa euroa.lisäämällä pakkopiilovero-ARSENAALIINsa makeisveron.
Oikeistolaisten ylläpitämän oikeisto-YLEn mukaan makeisvero paitsi pelastaa konjakkimiehen kersojen hampaat niin myös LISÄÄ XO-miehen ostovoimaa !!!!!
oottakos ennen kuulleet moista, oikeisto-YLEstä :)))
- ylihintaisena
kuka hullu noita enää ostaa? Ei taida enää löytyä hulluja...
- pesuvesi
Musta on näyttänyt, että rivareissa onkin eniten miinusprosentteja Etuoven markkinapuntarissa ja oon ajatellut, että johtuuko se siitä, että niissä on ollut eniten pyynnöissä ylihintaa, mutta voi olla kiinteistöveron vaikutustakin.
- Kuningasmuuli
Kiinteistöveron mininimitasot %-muodossa nousevat. Riippuen missä kiinteistö on, niin vero nousee tai ei nouse. Valtio määrittää vain minimitason. Kuntahan voi halutessaan toki korottaa veroja kahta kautta: Kiinteistöverovero% tappiin JA kiinteistöjen vertailuhinnat tappiin.
Yksi mikä teiltä vuokraläävissä asuvilta on jäänyt huomaamatta, koska ette maksa itse kiinteistöverojanne vaan VVO/VAV/kunta, on se, että joka kiinteistössä taloon tulee käyttöikävähennys joka vuosi. Se laskee rakennuksen kiinteistöveroa osaltaan niin hyvinä kuin huonoina vuosina.
Monessa vanhassa talossa pitäisi saada valtiolta oikeasti käänteistä kiinteistöveroa kun talon arvo on negatiivinen ts. purkukustannukset isommat kuin myyntitulot. Tämä erityisesti vanhoissa rintamamiestaloissa olisi ihan hyvä juttu eläkemummoille.
Mainittakoon nyt vielä se, että kiinteistövero ON omaisuusvero. Yksi niitä harvoja mitä on jäänyt jäljelle. Kyllä Nalle Walhroos maksaa kiinteistöveroa kartanostaan siinä missä muutkin. Jos ei maksa nin vouti ulosmittaa omaisuutta verojen määrän verran. Ei rikkaat tässä suhteessa saa mitään suffelia, päinvastoin, heillähän yleensä on isommat ja arvokkaammat kiinteistöt kuin vuokrakaksiossa asuvilla. - lasss.keeko
Täytyy avaukseen todeta vain se, että porrvarikin hallitsee sosialisoinnin taidot. Ja ne tottavie toteuttivat sen.
Tänään, tuo sosialisointi vain taitaa käydä aika raskaaksi, rivarille.......
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15163345/as-hinnat-romahtaa-miten-kay-kiinteistoveron-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse574408Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky953675Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1023292Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.171869Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801108- 81783
- 44781
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.103780Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä22754