Esikoisen saaneet

.....

Miten teitillä on synnytys käynnistynyt? Onko mennyt paljon la:n yli vai ali? Onko ollut jotain ennakoivia merkkejä synnytyksen alkamisesta?

9

287

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraan!

Synnytys käynnistyi supistuksilla aamulla viideltä. Yhdeksän jälkeen sairaalaan ja lapsi syntyi iltapäivällä viideltä. Ei ennakoivia merkkejä juurikaan, kalvotkin lääkäri puhkaisi salissa puolilta päivin, limatulpasta ei merkkiäkään.

• 42+0

Eli tosiaan oli sen koko 42 vkoa masussa, käynnistys olis ollu seuraavana päivänä.
        Ei mitään tietoa limatulpasta tai vedestä. Yliaikaisuuskontrollissa kun ottivat sydänkäyrää pieneltä 45min ajan niin oli tullut kaksi supistusta, joita en ollenkaan tuntenut. Olin tuolloin 3 cm auki. Sillä viikolla oli kyllä ollut aiemmin kuukautiskipumaisia kypsyttelyjä, muttei mitään muuta, eivätkä ne kypsyttelytkään kauaa kestäneet. Parina iltana vaan n. 2 min. Eli siis se viikko meni niin, että tiistaina oli kontrolli, antoivat käynnistysajan perjantaille ja ke-to välisenä yönä synnytys alkoi supisteluilla, kalvot puhkaistiin aamulla sairaalassa ja torstaiaamuna pienokainen syntyi klo 10.07.

• mamamammaaaammmamamamaa

Kipeitä supistuksia tuli monta päivää ennen synnytyksen käynnistymistä, ne vaan tuli harvoin eikä yhtään säännöllisesti. Mut kipeitä olivat. Siinä tietysti odottelin joka ilta että varmaan tänä yönä tulee lähtö, siivosin ja saunoin ku hullu ku halusin että syntys jo! ei auttanu. Sit yks ilta moneen viikkon onnistuin rentoutumaan jotenkin niin hyvin etten miettiny synnytystä koko iltana. Noh, sinä yönä sitten heräsin kello 2 pamahdukseen kun vedet meni. Supistukset alko heti säännöllisinä ja tasaseen koventuvina. vähän jälkeen kolmen lähettiin sairaalaan, tyttö syntyi puoli yhdeltä seuraavana päivänä.

• mamammmaaamamamaamamaaaa

niin että kyllä se sieltä tulee kun on valmis, ei siihen voi mitenkään vaikuttaa :) mut varmaan sillä rentoutumisella oli enemmän positiivista vaikutusta ku sillä kauheella siivousriehumisella, kehohan kuitenkin tarttee paljon voimia kun valmistautuu synnytykseen. Miun neuvo varsinkin esikoista odottaville on että vaikka kuinka turhauttas niin koittakaa nauttii niistä viimesistä "rauhanhetkistä". kattokaa leffoja, käykää kävelyllä, viettäkää laatuaikaa miehenne kaa. sitä yhteistä aikaa tulee kuitenkin ikävä sitten kun vaava on maailmassa. niin ja NUKKUKAA! siitä se puute vasta tuleekin kun lapsi tulee kotiin :D

• Ensimmäinen synnytykseni lähti käyntiin n.kolme viikkoa ennen laskettua aikaa,kun yöllä herätessäni huomasin lapsivettä tihkuvan.Olin sopinut aamuksi menon,ja niin meninkin..Kotiin palatessani mieheni oli ollut sairaalaan yhteydessä,ja sieltä pyydettiin tulemaan näytille.Ultrassa todettiin lapsiveden olevan vähissä,ja että synnytys käynnistettäisiin seuraavana päivänä.Jäin osastolle,mieheni ajeli kotiin.
      Mitään merkkejä synnytyksestä ei ollut,ennenkuin istuin kahviossa kahvittelemassa n.klo 18-19,alkoi hitusen olla tuntemuksia.Pyysin osastolla päästä käyrille,ja ihmettelivät kovin nopeaa tilannemuutosta..
      Mies ehti juuri mukaan synnytykseen,kun pikku-ukko näki päivänvalon..Tosi,tosi ihanaa touhua,ja mainio lopputulos :)

• niinunaanu2

Yöllä meni vedet omassa sängyssä rv33 ja siitä 4 tunnin kuluttua tyttö syntyi. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ollut aiemmin.

• odottava äityli rv 32

että kuinka kauan vauvasi piti olla keskoshoidossa ennen kuin pääsi kotiin? kun syntyi viikolla 33?ja paljon lapsesi painoi syntyessään.

• kirjoittaja
        odottava äityli rv 32 kirjoitti:

että kuinka kauan vauvasi piti olla keskoshoidossa ennen kuin pääsi kotiin? kun syntyi viikolla 33?ja paljon lapsesi painoi syntyessään.

Vauva painoi 2010g ja oli keskolassa pari päivää yli kuukauden eli niin kauan että raskaus olisi ollut täysiaikainen. Painoa ei ollut vielä sitä 2500g joka on myös yksi kotiutuskriteri, mutta lapsi pystyi säätelemään omaa kehonlämpöään, verenpainettaan ja söi kaiken ruuan itse ilman nenämahaletkua. Tehohoidossa oli lähes 3 viikkoa ja avokaapissa omassa huoneessa lopun ajasta.
        Nyt rv 30 1 menossa ja pelko persuuksissa miten nyt käy...

• odottava äityli rv 32
        kirjoittaja kirjoitti:

Vauva painoi 2010g ja oli keskolassa pari päivää yli kuukauden eli niin kauan että raskaus olisi ollut täysiaikainen. Painoa ei ollut vielä sitä 2500g joka on myös yksi kotiutuskriteri, mutta lapsi pystyi säätelemään omaa kehonlämpöään, verenpainettaan ja söi kaiken ruuan itse ilman nenämahaletkua. Tehohoidossa oli lähes 3 viikkoa ja avokaapissa omassa huoneessa lopun ajasta.
        Nyt rv 30 1 menossa ja pelko persuuksissa miten nyt käy...

toivottavasti kaikki menee hyvin ja että vauvelisi viihtyisi massussa loppuun asti! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe