Micronokialta miniläppäri

exergy

No nyt teki Nokia temput ;D ;D Tuovat miniläppärin Windowsilla hohhoijaa, äly älä jätä. Mahtaako tulla myyntimenestys tuostakaan, miksihän ne eivät kehitelleet linuxpohjaista miniläppäriä kun kuitenkin tiedetään että linux on ainoa oikea alusta miniin. Olisi ollut omaa osaamistakin, ainakin hieman Maemon kautta.

Vai onko tämä nyt Noksun todellisuutta Microsoftin aviopuolisona? Micronokia on syntynyt.

35

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noksulle

>Tuovat miniläppärin Windowsilla...

Johan sitä e90-kommunikaattorilla harjoiteltiin. Jos siitä aikoo päästä heikommaksi niin se vaatii kyllä windowsin. ;)

• vastata.

>...niin muille jää?

Olisko toimiva PC mitään? ;)

• vastata. kirjoitti:

>...niin muille jää?

Olisko toimiva PC mitään? ;)

Aika hyvä vastaus tuo (-; Mutta kilpailevassa markkinoinnissa voidaan kuitenkin suurelle yleisölle kertoa, että "toimivasta pc:stä" puuttuu sekä ikkunat että ovi. Ja arvaas vain, miten se ahdistaa monta tavallista tallaajaa sellainen puutos?

Toisekseen, jos aiemmin antamaani linkkiin on uskomista, on Nokian miniläppärissä ainakin akun kesto kohdallaan, päinvastoin kuin n. 99% nyt käytössä olevista kannettavista. Onhan se eräs toimivan kannettavan edellytys, ellei käytä sitä seinäsähköllä.

• without

walls doesn't need doors and windows.

• Pentti Nelonen

Miksi Windowsilla? No, onhan Nokia seurannut miniläppärimarkkinoita ja huomannut linuxin soveltumattomuuden ja sen, ettei ihmiset halua ostaa linuxläppäreitä. Linux on jo lähes hävinnyt miniläppäreistä ja Windows 7 tulee sopivasti markkinoille. Nokia tekee viisaasti, ei heti lähtenyt miniläppäreihin ja siten säästyi linuxkatastrofilta ja tappioilta.

• ei tuossa

ole takana mikään linuxin muka soveltumattomuus eikä ettei ihmiset muka haluais ostaa linuxläppäreitä! Kyllä ihmiset haluaa linuxläppäreitä, kyllä linux myös sopii niihin!

Tuossa on takana vain SELKEE KAHDEN KUOLEVAN FIRMAN TOISTENSA PERSEIDEN NUOLEMINEN!

Ja kuka hullu maksaa Win7-miniläppäristä 500-800 euroa???

• Linux sopii miniläppäreihin erinomaisesti, syy miksi esim. Asusin linux-läppärit olivat monille pettymys oli se saamarin surkea, Microsoftin tyyliin rampautettu Xandros joka siihen oli ympätty. Linux soveltuisi oikein hyvin juuri miniläppäreihin tekniikkansa puolesta kunhan joku viitsisi hioa laitteeseen saumattomasti istuvan jakeluversion.

Itse asiassa odotin että Nokia olisi ollut juuri se tekijä, loksauttanut kaikkien leuat tuomalla viimeistellyn linuxversion omassa laitteessaan joten ällistyin kyllä että Nokia retkahti noin kehnoon konseptiin. Ei siis mitään luovuutta, ei mitään uskallusta, ei mitään uutta. Jos hinta on vielä yli 500 euron niin veikkaan ettei menestys ole mitään kummoista.

Kaiken huipuksi formaatit tukeutuvat säälittäviin windowsmuotoihin, todella heikko esitys Nokialta.

Veikataanko? Minä veikkaan että vuoden päästä Nokia ei ole päässyt myyntitavoitteeseensa.

• olen kanssasi
        exergy kirjoitti:

Linux sopii miniläppäreihin erinomaisesti, syy miksi esim. Asusin linux-läppärit olivat monille pettymys oli se saamarin surkea, Microsoftin tyyliin rampautettu Xandros joka siihen oli ympätty. Linux soveltuisi oikein hyvin juuri miniläppäreihin tekniikkansa puolesta kunhan joku viitsisi hioa laitteeseen saumattomasti istuvan jakeluversion.

Itse asiassa odotin että Nokia olisi ollut juuri se tekijä, loksauttanut kaikkien leuat tuomalla viimeistellyn linuxversion omassa laitteessaan joten ällistyin kyllä että Nokia retkahti noin kehnoon konseptiin. Ei siis mitään luovuutta, ei mitään uskallusta, ei mitään uutta. Jos hinta on vielä yli 500 euron niin veikkaan ettei menestys ole mitään kummoista.

Kaiken huipuksi formaatit tukeutuvat säälittäviin windowsmuotoihin, todella heikko esitys Nokialta.

Veikataanko? Minä veikkaan että vuoden päästä Nokia ei ole päässyt myyntitavoitteeseensa.

asiasta.

"Veikataanko? Minä veikkaan että vuoden päästä Nokia ei ole päässyt myyntitavoitteeseensa."

Näin käy. Mutta kun vuoden päästä Nokia..siis Mokia, ei noita myyntitavoitteita ole saavuttanut niin asiasta toki vaietaan eikä mitään puheita mediassa tyyliin "Nokian Windows7-miniläppäri floppasi", toisinkuin mitä linux-mineistä on nyt puhuttu pahan suopaisesti.

Itselläni on jopa 3 miniläppäriä, niistä kahdessa tehdasasennuksena on valmiiksi linux-jakelu, yhdessä XP mutta siihenkin saan linuxin kunhan sen otan aikanaan käyttöön.

• uudessa omassa 1000HE:ssa oli UNR ennen kuin ensimmäinen ilta oli ohi!
        Ja wörkkii aivan kybällä... Vaikka tämänhän me jo tiesimmekin! ;-)
        Ja btw. tämä tulee mulle duuni käyttöön...

• djmosse kirjoitti:

uudessa omassa 1000HE:ssa oli UNR ennen kuin ensimmäinen ilta oli ohi!
        Ja wörkkii aivan kybällä... Vaikka tämänhän me jo tiesimmekin! ;-)
        Ja btw. tämä tulee mulle duuni käyttöön...

UNR on ihan ok, mulla on se usb-tikulla joskin jouduin tekemään paneeliin kytkimen jolla saa ume-launcherin pois tai päälle koska ellei koneen näytönohjainajuriin saa kiihdytystä päälle niin ume hyydyttää konetta pahasti, mulla on työmailla pari sellaista konetta. En ihan tarkkaan ottaen tiedä missä vaiheessa tuo projekti juuri nyt menee koska olen vain käyttänyt tikkuani puolentoista vuotta mutta alkuperäisessä se extravalikko oli nimeltään ume-launcher.

Joissakin mineissä oli muistaakseni ja ellen nyt tosiaan ihan väärin muista niin joitakin ongelmia ettei minin oma webbikamera tai mikki suostunut toimimaan tai ainakin niiden käyttöönotossa oli paljon vaikeuksia jopa siinä Asusin ihan ekassa minisarjassa. Tarkoitin tuolla "saumattomasti" istuvalla juuri sitä että joka hiton nippeli siinä koneessa sitten toimiii ja on yksinkertaisesti käyttöönotettavissa.

Minun puolestani Linux saakin jäädä marginaaliksi mutta ehkä pari prosenttia pc-käyttäjistä sopisi vielä porukkaan että ajurien ja softan kehitys työpöytälinuxille on turvattu ja onhan se vähän ikäänkuin kunniakysymys että linuxlaitteet toimivat ;D mutta siitä on kysymys koko avoimen koodin yhteisössäkin. Porukka haluaa tehdä laadukasta jälkeä itsensä, ei rahan tähden. Että semmoinen kone kun tulisi joltain laitevalmistajalta jossa on järkevä distro, laajennetavissa siis omista pakettilähteistä ja hiottu ulkonäkö sekä jokaisen nippelin toimivuus oletuksena niin kyllähän se jo kelpaa porukalle. Jos joku sitten sössii järjestelmänsä rikki niin se on oma häpeä, samalla tavallahan ne sössivät kaiki windowsitkin uudelleenasennuskuntoon ;D

Minulla ei ole miniä mutta kieltämättä itsekin tekisi mieli hankkia moinen kapistus. Nyt on vaan rahalle reikiä tuolla kellarissa kun uusin vähän lämmitysjärjestelmää (vähän? kaikki meni uusiksi ;D) ja rahaa uppoaa sinne helposti useammankin minin verran ;d joten jätän tässä vaiheessa tietotekniset hankinnat väliin.

• exergy kirjoitti:

UNR on ihan ok, mulla on se usb-tikulla joskin jouduin tekemään paneeliin kytkimen jolla saa ume-launcherin pois tai päälle koska ellei koneen näytönohjainajuriin saa kiihdytystä päälle niin ume hyydyttää konetta pahasti, mulla on työmailla pari sellaista konetta. En ihan tarkkaan ottaen tiedä missä vaiheessa tuo projekti juuri nyt menee koska olen vain käyttänyt tikkuani puolentoista vuotta mutta alkuperäisessä se extravalikko oli nimeltään ume-launcher.

Joissakin mineissä oli muistaakseni ja ellen nyt tosiaan ihan väärin muista niin joitakin ongelmia ettei minin oma webbikamera tai mikki suostunut toimimaan tai ainakin niiden käyttöönotossa oli paljon vaikeuksia jopa siinä Asusin ihan ekassa minisarjassa. Tarkoitin tuolla "saumattomasti" istuvalla juuri sitä että joka hiton nippeli siinä koneessa sitten toimiii ja on yksinkertaisesti käyttöönotettavissa.

Minun puolestani Linux saakin jäädä marginaaliksi mutta ehkä pari prosenttia pc-käyttäjistä sopisi vielä porukkaan että ajurien ja softan kehitys työpöytälinuxille on turvattu ja onhan se vähän ikäänkuin kunniakysymys että linuxlaitteet toimivat ;D mutta siitä on kysymys koko avoimen koodin yhteisössäkin. Porukka haluaa tehdä laadukasta jälkeä itsensä, ei rahan tähden. Että semmoinen kone kun tulisi joltain laitevalmistajalta jossa on järkevä distro, laajennetavissa siis omista pakettilähteistä ja hiottu ulkonäkö sekä jokaisen nippelin toimivuus oletuksena niin kyllähän se jo kelpaa porukalle. Jos joku sitten sössii järjestelmänsä rikki niin se on oma häpeä, samalla tavallahan ne sössivät kaiki windowsitkin uudelleenasennuskuntoon ;D

Minulla ei ole miniä mutta kieltämättä itsekin tekisi mieli hankkia moinen kapistus. Nyt on vaan rahalle reikiä tuolla kellarissa kun uusin vähän lämmitysjärjestelmää (vähän? kaikki meni uusiksi ;D) ja rahaa uppoaa sinne helposti useammankin minin verran ;d joten jätän tässä vaiheessa tietotekniset hankinnat väliin.

vähän "pakko" hankinta, kun HP:sta jysähti verkkokortti ja milläs sen läppäriin vaihdat ja koska tuo mini läpytin sopii parempi kokonsa puolesta, niin EN edes harkinnut täysikokoista läppäriä (no joku 12" näytöllä olis ollut, mut niiden hinta!!!)....
        Ja se UNR oletus näkymä sai just saman tien myös kenkää ja tilalle istui KDE 3.5! ;-)
        Ja hyvin tuntuu tehot riittävän...

• että.......
        exergy kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein tämän sun tekstisi. Etkö ole löytänyt vielä Linux-distroista sopivaa läppärille/miniläppärille. Että haaveilet vielä jostakin, jota ei ole.

• että....... kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein tämän sun tekstisi. Etkö ole löytänyt vielä Linux-distroista sopivaa läppärille/miniläppärille. Että haaveilet vielä jostakin, jota ei ole.

Miniläppäriä minulla ei ole mutta mitä silloin hypen aikaan luin foorumeita niin jonkin verran oli porukalla ongelmia saada laitteet toimimaan tai ainakin käyttöön. Itse kyllä korjasin verkkoyhteyden sellaisesta asusin pienimmästä kahvitunnilla eräässä kahvipaikassa, omistaja oli kadottanut nettiyhteyden kun oli kotona säätänyt sen kanssa. Siinä oli se Xandros joka ei ole minulle kovin tuttu mutta sain kuitenkin nettiyhteyden toimimaan kahvilasta maailmaan, ei se ollut edes kovin kummoinen temppu, ihan kävi siitä graafisesti hetken käpistelemällä. Mielestäni joissakin malleissa oli ongelmia ainakin kameroiden suhteen, en nyt tiedä oliko vika käyttäjässä vai puuttuiko ajuri vai mikä siinä oli. Voisiko joku kertoa mikä siinä mätti?

Itse käytän omassa läppärissä Debiania eikä ongelmia ole ja olen siihen oikein tyytyväinen, se on melkein yötäpäivää päällä kun ajan Boincia täyttä häkää sillä.

Mutta tarkoitin siis sitä että jos joku laitevalmistaja tosiaan alkaa panostamaan linuxiin niin kannattaisi se konsepti niinkuin hioa sellaiseksi että peruskäyttäjän on helppo saada kaikki oheislaitteet toimimaan OOB eikä niin ettei joku laite toimi oikein vaikka tulee mukana. Lisäksi sellainen jakelu johon saa ohjelmia normaalilla linux-tavalla, tuo Xandros on lopun ajan viritys ja kun viimeistään jengi rupesi tuhtaamaan siihen KDE-työpöytää ja Etchin pakettilähteitä ilman tietotaitoa niin seuraukset on helppo arvata, solmu-jumi ja vika on tietenkin linuxissa koska käyttäjässä se ei 99,9% ole ainakaan käyttäjien mielestä, joku harva sentään tunnustaa suoraan että meni käteen koko homma ja ihan omasta syystä.

• Näin!

Linux on liian tehoton eikä se tue palveluita, missä linux siellä ongelma!

“Markkinoille tulleiden Linux-pohjaisten netbookien suorituskyky on jäänyt vähän pettymykseksi. Toiseksi Microsoft Windowsilla on vahva brändi, joka voi hyödyttää Nokian lanseerausta."

"Nokian web-palvelut on kehitetty pääasiassa vain Microsoft Windowsille. Esimerkiks musiikkikauppa vaatii Windowsin ja Internet Explorer -selaimen. Tiedostoformaattikin on Microsoftin Windows Media. Myös tämä perustelee juuri Windows-pohjaista konetta."

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38606&tyyppi=1

• selvästi huomaa sen

>"Linux on liian tehoton eikä se tue palveluita, missä linux siellä ongelma!"
        “Markkinoille tulleiden Linux-pohjaisten netbookien suorituskyky on jäänyt vähän pettymykseksi."<

Vitun pöljä! Eihän se ole linuxin vika vaan RAUDAN TEHOTTOMUUS! Windows ei edes suostuis kunnolla käynnistymään tuollaisissa koneissa joissa linux sentään pystyi pyörittämään muutamaa ohjelmaakin sujuvasti!

Selvästi huomaa tehottomuutta, nimittäin SUN KYVYSSÄSI AJATELLA! Tosin sehän johtuu vain siitä että sulle ei ole annettu kuin pipetillä kun meillä muilla on sitä järkeä kahmalokaupalla!

• solaris solaris
        selvästi huomaa sen kirjoitti:

>"Linux on liian tehoton eikä se tue palveluita, missä linux siellä ongelma!"
        “Markkinoille tulleiden Linux-pohjaisten netbookien suorituskyky on jäänyt vähän pettymykseksi."<

Vitun pöljä! Eihän se ole linuxin vika vaan RAUDAN TEHOTTOMUUS! Windows ei edes suostuis kunnolla käynnistymään tuollaisissa koneissa joissa linux sentään pystyi pyörittämään muutamaa ohjelmaakin sujuvasti!

Selvästi huomaa tehottomuutta, nimittäin SUN KYVYSSÄSI AJATELLA! Tosin sehän johtuu vain siitä että sulle ei ole annettu kuin pipetillä kun meillä muilla on sitä järkeä kahmalokaupalla!

ei linux välitä vaikka se jäisikin huomiotta. tai vaikka asentamatta.

• olla niin

että ovat lipsuneet ja nyt tulee sitten FUDiakin, noilta Gartnereilta nimittäin:

"“Markkinoille tulleiden Linux-pohjaisten netbookien suorituskyky on jäänyt vähän pettymykseksi. ", se ämmä tuossa Tietokonelehden uutisessa sanoo noin.

Siis mitä vittua? Jos ne on valmistajalla päättäneet laittaa SELVÄSTI alitehoista rautaa ja sitä myydään VAIN linuxilla, niin totta hitossa saadaan asiat näyttämään huonolta linuxin kannalta. Miettikää itse, jos eka Asus EeePC oli nopeudeltaan 633 MHz ja uudemmat XP-minit on luokkaa 1,6 GHz niin eikö tossa ole selvä vääristymä? Tosin en sano etteikö linux pyörisi hyvin tuollakin 633 MHz mutta kun vertaa koneiden tehoja ja markkinointia niin ihan tuntuu kuin tarkoituksella koitettaisiin loata linuxin mainetta.

Tosin linuxit kyllä pärjäisi hitaammallakin raudalla kun taas windows vaatii enemmän. Mutta jos kone on vuosimallia 2000 raudaltaan niin mitä voi odottaa?

Mut sitten sen hinta, jos hinnaksi tulee 500-800 euroa niin kuka hullu sellasen ostaisi? En ostaisi edes 400 euron hintaan kun minejä on saanut 200-300 eurollakin ja nyt saa 300 eurolla ihan normaalejakin läppiksiä, ainakin HP:ta Verkkokauppa.comista (on joku tarjous siellä). 300 euroa on kuitenkin jotenkin siedettävä hinta windows-läppäristä eikä niin paljoa harmita joutua maksamaan wintoosasta kun se raivataan pois linuxin tieltä.

• tässä on

• --NoLinux--

"Nokian web-palvelut on kehitetty pääasiassa vain Microsoft Windowsille. Esimerkiks musiikkikauppa vaatii Windowsin ja Internet Explorer -selaimen. Tiedostoformaattikin on Microsoftin Windows Media. Myös tämä perustelee juuri Windows-pohjaista konetta."

• mutta tuo
        --NoLinux-- kirjoitti:

nyt johtuu vain siitä että jos palvelun tarjoaja itse laittaa palvelunsa toimimaan vain yhdellä käyttiksellä, ei se ole linuxin vika! JA HUOM! eihän nuo toimi tuon mukaan Macillakaan eli myös Mac-käyttäjät on unohdettu. Eli lyhyesti: Nokian oma moka jos porttaa käyttisriippuvaisen palvelun! Muut pyrkii sellaisesta eroon ja saamaan mahdollisimman laajaa asiakaskuntaa, mitä tekee Mokia? Mokia ottaa käyttöön vanhanaikaisesti "windows-only" palveluita! Osaamattomuutta vai tarkoituksellista Mikkiksen perseen nuolemista?

• solaris solaris

on oikein hyvä asia että nokialla on otettu windows vakavasti. näin saamme marginaalikäyttöjärjestelmän pysymään sellaisena ja pöpöt pysyvät windowsin ongelmana.
      mikä lienee sitten alitehoisen miniläppärin todellinen suorituskyky kun mukana on palomuurit ja tutkat ja tauhkanpoistajat?
      eipä silti. ei linuxikaan ihmeisiin pysty.

• ovat molemmat

kuolevia, auringonlaskun firmoja. Samoin Yahoo. Vai miten muuten selitätte sen että Yahoo suostui liittoon Micro$oftin kanssa tässä vaiheessa? Olihan Yahoon ongelmat tiedossa, esim. aiemmin suosittu Geocities-kotisivupalvelu lakkautetaan vuoden loppuun mennessä kannattamatomana ja tappiollisena ja tuskinpa noi muutkaan sen palvelut kauheesti enää tuottaa. Myöntäkää pois, Yahoon kultakausi on lopullisesti ohi. Samoin Nokian...vai pitäisikö sanoa Mokian, sekä myös etenkin Micro$oftin...jonka pellet tuntuu paasaavan täällä paskaa ja valhelta kuin maailmanlopun edellä. Tokihan se onkin maailmanloppu, ei meille mutta näille Micro$oft -sankareille. :D

• verner.o

Osakkeen omistajana totean että hyvä kun valitsivat windowsin se tietää rahaa meikäläiselle. Itse käytän opensusea ja fedoraa koneilla, mutta linuxin asentaminen läppäriin on liian suuri riski omistajan kannalta. Nokian puhelimmin toivottavasti linux tulee kuten uutisissa on kerrottu, puhelimissa käyttäjälle ei ole niin väliä mikä siellä taustalla pyörii, mutta tietokoneissa on vielä liian suuri kynnys linuxille.

• vetoa?
        verner.o kirjoitti:

Osakkeen omistajana totean että hyvä kun valitsivat windowsin se tietää rahaa meikäläiselle. Itse käytän opensusea ja fedoraa koneilla, mutta linuxin asentaminen läppäriin on liian suuri riski omistajan kannalta. Nokian puhelimmin toivottavasti linux tulee kuten uutisissa on kerrottu, puhelimissa käyttäjälle ei ole niin väliä mikä siellä taustalla pyörii, mutta tietokoneissa on vielä liian suuri kynnys linuxille.

>...se tietää rahaa meikäläiselle.

Nokian kantava voima on ollut siinä että se on aikaisemmin aina jyrkkäsanaisesti kieltäytynyt yhteistyöstä mikkiksen kanssa mutta nyt tulee noutaja. :(

• vetoa? kirjoitti:

>...se tietää rahaa meikäläiselle.

Nokian kantava voima on ollut siinä että se on aikaisemmin aina jyrkkäsanaisesti kieltäytynyt yhteistyöstä mikkiksen kanssa mutta nyt tulee noutaja. :(

Kyllä tuo Nokian ratkaisu vaikuttaa ihan pelastusrenkaaseen takertumiselta, siinä ei ole mitään rohkeutta eikä omaperäisyyttä vaan siirrytään Microsoftiin turvautuen tavanomaiselle linjalle jolla ovat Asus ja kumppanit polkeneet jo hyvän tovin. Ei tuolla tavalla mitään ennätyksiä tulla lyömään että jatketaan harmaana muiden kopiointia ja nojataan johonkin Oviin ja gps:ään, hyvin vaikea uskoa. Ja tuolle paketille kun pistetään hintalppu yli 500 eukkua niin kuka senkin ostaa, Nelosen Pentti ja sen mummo jonka Pena ylipuhuu ostamaan. Jotenkin olen äärimmäisen skeptinen tuon ratkaisun menestykseen eikä sen puoleen, kun siellä on Microsoft mukana niin minun puolestani saisivat molemmat kaatua saappaat jalassa ojan pohjalle, ei tule surku.. paitsi jos verotus nousee Nokian tähden, kansahan senkin lopulta maksaa. Sitte voi **tuttaa.

• VoiVoi....
        exergy kirjoitti:

Kyllä tuo Nokian ratkaisu vaikuttaa ihan pelastusrenkaaseen takertumiselta, siinä ei ole mitään rohkeutta eikä omaperäisyyttä vaan siirrytään Microsoftiin turvautuen tavanomaiselle linjalle jolla ovat Asus ja kumppanit polkeneet jo hyvän tovin. Ei tuolla tavalla mitään ennätyksiä tulla lyömään että jatketaan harmaana muiden kopiointia ja nojataan johonkin Oviin ja gps:ään, hyvin vaikea uskoa. Ja tuolle paketille kun pistetään hintalppu yli 500 eukkua niin kuka senkin ostaa, Nelosen Pentti ja sen mummo jonka Pena ylipuhuu ostamaan. Jotenkin olen äärimmäisen skeptinen tuon ratkaisun menestykseen eikä sen puoleen, kun siellä on Microsoft mukana niin minun puolestani saisivat molemmat kaatua saappaat jalassa ojan pohjalle, ei tule surku.. paitsi jos verotus nousee Nokian tähden, kansahan senkin lopulta maksaa. Sitte voi **tuttaa.

Suomalaisten duunareiden töitä on ulkoistettu aasiaan. Mutta näyttää siltä, että johtajat olisi pitänyt ulkoistaa ensimmäisenä. Suomalainen duunari osaa hommansa, mutta jostajat eivät.

• VoiVoi.... kirjoitti:

Suomalaisten duunareiden töitä on ulkoistettu aasiaan. Mutta näyttää siltä, että johtajat olisi pitänyt ulkoistaa ensimmäisenä. Suomalainen duunari osaa hommansa, mutta jostajat eivät.

Johtajia on nykyään ihan liikaakin eivät osaa edes johtaa, kaiken maailman johtamiskursseja käydään mutta opetusta ei sisäistetä vaan heti työpaikalle palattua ollaan tsaarin ajassa, henkilöjohtamisesta ei tietoakaan. Eli taidottomia tumpeloita ovat suomalaisjohtajat muutamia harvoja lukuunottamatta ja se mikä taidossa hävitään niin brutaalilla korvataan.

Kuulin sellaisen tosijutun Kotkan Sultzerin irtisanomisista että siellä piti yksi esimies kantaa ulos portista kun ei ottanut uskoakseen saaneensa kenkää. Vähän tuollainen P. Nelonen -tyyppinen ilmeisesti joka kuvitteli olevansa alansa huippu, maailman napa ja täysin korvaamaton eikä voinut käsittää että oli irtisanottu ja työtön ja poistuttava välittömästi työnantajan alueelta. Ja se oli otettava kantoon ja heitettävä aitauksen ulkopuolelle. Tämä on sitten tosijuttu, oikeasti.

• se lähtee
        verner.o kirjoitti:

"Osakkeen omistajana..."

Nousupiikki kesti vain päivän. Ehditkö myydä? ;)

http://www.taloussanomat.fi/talous/2009/08/25/nokialle-tulossa-potkuja/200918782/133

• niin pahasti

takkiin tuosta ja helvetin moinen häpeä päälle että vähin äänin pakkaavat kimpsunsa ja kampsunsa ja lähtevät muualle Suomesta häpeänpakoreissulle.

• Wellington Brown

Tätä kai moni on viime aikoina alkanut kysellä. Toisaalta - esim. IT-VIIKKO kommentoi Nokian uutta avausta seuraavalla otsikolla:

"Minikannettavasta tuskin merkittävää bisnestä Nokialle"

Nordean analyytikko Martti Larjo ei usko, että Nokian tänään julkistamasta Booklet 3G -kannettavasta tulee kovin merkittävää liiketoiminta-aluetta matkapuhelinvalmistajalle.

Kännykkäpuolella Nokian katetuotto on romahtanut jopa vielä pahemmin kuin Microsoftilla softapuolella.

• ainakin.

Kannettavilla on Nokian liikevaihdosta samanlainen osuus kuin hyttysen kusella Itämeressä.

Silti koko yhtiön maine vaarannetaan sillä. Ei jaksa ymmärtää. :(

• mikkis?

Onko Kallasvuolla jokin luuranko kaapissa millä Nokia on saatu näinkin järjettömän päätöksen taakse?

Moniko uskoo että Ollilan, joka teki Nokiasta sen mitä se on tänäpäivänä, aikana tällainen olisi mennyt läpi?

• pieni palkka

Jos Kallasvuolla ei oikein riitä rahat omaan kulutukseensa ja Ballmer lappaa sitä sontatalikolla reppuun kehottaen että: "Sano stop sitten kun riittää".

Ei siinä paljon yksi Nokia paina kun pannaan asiat "järjestykseen".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7969
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe