Vihkiminen, vierailla ei aikaa!

surullinen mummi

sain morsiamen äidiltä ilmoituksen, että M. ja H. häät olivat tänään, mutta kellään ei ollut aikaa mennä vihkiäisiin, " kun on työ(äidillä) ja koulu(siskolla).

Varmaan olisivat menneet häntä suorana, jos vihkipari olisi luvannut 100 € per nokka. Mankumaan ovat hyviä nimittäin, siihen on aikaa:

"Nyt oli tullut avustusrahat perille, kiitos Niin Paljon, oikeesti.
Koulu käynnistyi ja 200e mulla meni jo ja seuraavaksi pitää mennä ompelukauppaan ja hankkia erilaisia saksia, kangasliitua, mittanauhaa, neulatyyny, magneettiohjain, erilaisia neuloja ompeluun, kaavan piirtotarvikkeita yms.
Huomenna sitten ostoksille.
M. rekisteröi parisuhteensa ensi maanantaina. Maistraatissa vihitään H:n kanssa. M. on sen jälkeen M. K.. se tilaisuus on klo 13, joten ei sinne pääse kukaan meistä,kun ollaan töissä ja koulussa. "

Eikö Suomessa saa vapaata oman lapsen häihin työstä?
Tai koulusta siskon häihin?

5

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekosyitä,,,,

      Aika sekava juttu. Oliko äiti ja sisko kutsuttu maistraattiin ? Ja "tilaisuuteen" ? Töistä kun töistä saa yksityisasioihin palkatonta vapaata. Ja koulusta mihin kissan ristijäisiin tahansa mm. "matka perheen kanssa", viikonloppuvanhemman luo matkustus, parturi , kissan vienti eläinlääkäriin...

      Äiti ja sisko eivät oikeasti halunneet tilaisuuteen.

      • surullinen mummi

        ja minä olen 2000 km päässä. Tänään on ollut surullinen päivä, vaikka toivonkin kaikkea hyvää ja onnea M:lle ja H:lle. Olisin tullut, jos tuo äiti olisi ilmoittanut aikaisemmin. Nuoret olisivat tarvinneet tukea, jotta heidän tärkeä päivänsä olisi ollut ihana.


      • surullinen mummi
        surullinen mummi kirjoitti:

        ja minä olen 2000 km päässä. Tänään on ollut surullinen päivä, vaikka toivonkin kaikkea hyvää ja onnea M:lle ja H:lle. Olisin tullut, jos tuo äiti olisi ilmoittanut aikaisemmin. Nuoret olisivat tarvinneet tukea, jotta heidän tärkeä päivänsä olisi ollut ihana.

        tässä perheessä ja se on juuri tämä M., joka nyt meni naimisiin päästäkseen pois kotoa. On se julmaa tämä perheenjäsenten, äidin ja siskon, rakkaus toisinaan.
        Viime viikolla äiti sai vapaata töistä ja meni ostoksille.


      • kysymyksiä---
        surullinen mummi kirjoitti:

        tässä perheessä ja se on juuri tämä M., joka nyt meni naimisiin päästäkseen pois kotoa. On se julmaa tämä perheenjäsenten, äidin ja siskon, rakkaus toisinaan.
        Viime viikolla äiti sai vapaata töistä ja meni ostoksille.

        Moi mummi !

        Oliko sinut kutsuttu häihin ? Jos nuoret olisivat sinun halunneet paikalle olisivat varmaan kutsuneet. Hienoa että ajattelet heitä lämpimästi. Lähetä vaikka onnittelukortti ja ehkä joku pieni lahja. Asutko ulkomailla, 2000 km ? Kutsu vaikka nuoret käymään luonasi ja osallistu matkakuluihin.

        Onko kyse homoliitosta, kun mainitsit rekisteröidystä parisuhteesta ? Vai mikä syy on M:n syrjimiseen ?

        Toivottavasti M meni naimisiin rakkaudesta, eikä "päästäkseen pois kotoa", täysi-ikäinen pääsee muutenkin pois kotoa ...


      • surullinen mummi
        kysymyksiä--- kirjoitti:

        Moi mummi !

        Oliko sinut kutsuttu häihin ? Jos nuoret olisivat sinun halunneet paikalle olisivat varmaan kutsuneet. Hienoa että ajattelet heitä lämpimästi. Lähetä vaikka onnittelukortti ja ehkä joku pieni lahja. Asutko ulkomailla, 2000 km ? Kutsu vaikka nuoret käymään luonasi ja osallistu matkakuluihin.

        Onko kyse homoliitosta, kun mainitsit rekisteröidystä parisuhteesta ? Vai mikä syy on M:n syrjimiseen ?

        Toivottavasti M meni naimisiin rakkaudesta, eikä "päästäkseen pois kotoa", täysi-ikäinen pääsee muutenkin pois kotoa ...

        ja siksi olisi ollut hyvä tietää esim. viikkoa aikaisemmin. Ei tässä hyvin tavallisessa perheessä lähetellä mitään erillisiä kutsuja, M:n äiti vain ilmoitti lauantaina, että vihkiminen tapahtuu maanantaina.
        Eihän se nuoripari ole mitään homoja. (Vaikka ei kai se homous mikään syrjimissyy pitäisi enään nykyään olla.)
        Joissakin perheissä tuetaan esim. nuorinta ja jätetään yksi lapsi ilman tukea, kuten M:n tapauksessa. Nuorin kiljuu kuin pieni porsas, jos ei aina saa kaikkea mitä haluaa. Vanhin on myös hyvin vaativainen.
        M. on aina ollut arka, ja vaatimaton.
        Mutta kyllähän se nuoripari toisiaan rakastaa. Kunhan nyt saisivat edes asunnon, kun on vauvakin tulossa. On monta ongelmaa, niinkuin nuorilla voi olla, kun ei vielä mikään ole kunnossa.
        Kyllähän minä heitä autan, jos saavat asunnon, vaikka lastenvaunuhankinnalla yms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe