sain morsiamen äidiltä ilmoituksen, että M. ja H. häät olivat tänään, mutta kellään ei ollut aikaa mennä vihkiäisiin, " kun on työ(äidillä) ja koulu(siskolla).
Varmaan olisivat menneet häntä suorana, jos vihkipari olisi luvannut 100 € per nokka. Mankumaan ovat hyviä nimittäin, siihen on aikaa:
"Nyt oli tullut avustusrahat perille, kiitos Niin Paljon, oikeesti.
Koulu käynnistyi ja 200e mulla meni jo ja seuraavaksi pitää mennä ompelukauppaan ja hankkia erilaisia saksia, kangasliitua, mittanauhaa, neulatyyny, magneettiohjain, erilaisia neuloja ompeluun, kaavan piirtotarvikkeita yms.
Huomenna sitten ostoksille.
M. rekisteröi parisuhteensa ensi maanantaina. Maistraatissa vihitään H:n kanssa. M. on sen jälkeen M. K.. se tilaisuus on klo 13, joten ei sinne pääse kukaan meistä,kun ollaan töissä ja koulussa. "
Eikö Suomessa saa vapaata oman lapsen häihin työstä?
Tai koulusta siskon häihin?
Vihkiminen, vierailla ei aikaa!
5
939
Vastaukset
- tekosyitä,,,,
Aika sekava juttu. Oliko äiti ja sisko kutsuttu maistraattiin ? Ja "tilaisuuteen" ? Töistä kun töistä saa yksityisasioihin palkatonta vapaata. Ja koulusta mihin kissan ristijäisiin tahansa mm. "matka perheen kanssa", viikonloppuvanhemman luo matkustus, parturi , kissan vienti eläinlääkäriin...
Äiti ja sisko eivät oikeasti halunneet tilaisuuteen.- surullinen mummi
ja minä olen 2000 km päässä. Tänään on ollut surullinen päivä, vaikka toivonkin kaikkea hyvää ja onnea M:lle ja H:lle. Olisin tullut, jos tuo äiti olisi ilmoittanut aikaisemmin. Nuoret olisivat tarvinneet tukea, jotta heidän tärkeä päivänsä olisi ollut ihana.
- surullinen mummi
surullinen mummi kirjoitti:
ja minä olen 2000 km päässä. Tänään on ollut surullinen päivä, vaikka toivonkin kaikkea hyvää ja onnea M:lle ja H:lle. Olisin tullut, jos tuo äiti olisi ilmoittanut aikaisemmin. Nuoret olisivat tarvinneet tukea, jotta heidän tärkeä päivänsä olisi ollut ihana.
tässä perheessä ja se on juuri tämä M., joka nyt meni naimisiin päästäkseen pois kotoa. On se julmaa tämä perheenjäsenten, äidin ja siskon, rakkaus toisinaan.
Viime viikolla äiti sai vapaata töistä ja meni ostoksille. - kysymyksiä---
surullinen mummi kirjoitti:
tässä perheessä ja se on juuri tämä M., joka nyt meni naimisiin päästäkseen pois kotoa. On se julmaa tämä perheenjäsenten, äidin ja siskon, rakkaus toisinaan.
Viime viikolla äiti sai vapaata töistä ja meni ostoksille.Moi mummi !
Oliko sinut kutsuttu häihin ? Jos nuoret olisivat sinun halunneet paikalle olisivat varmaan kutsuneet. Hienoa että ajattelet heitä lämpimästi. Lähetä vaikka onnittelukortti ja ehkä joku pieni lahja. Asutko ulkomailla, 2000 km ? Kutsu vaikka nuoret käymään luonasi ja osallistu matkakuluihin.
Onko kyse homoliitosta, kun mainitsit rekisteröidystä parisuhteesta ? Vai mikä syy on M:n syrjimiseen ?
Toivottavasti M meni naimisiin rakkaudesta, eikä "päästäkseen pois kotoa", täysi-ikäinen pääsee muutenkin pois kotoa ... - surullinen mummi
kysymyksiä--- kirjoitti:
Moi mummi !
Oliko sinut kutsuttu häihin ? Jos nuoret olisivat sinun halunneet paikalle olisivat varmaan kutsuneet. Hienoa että ajattelet heitä lämpimästi. Lähetä vaikka onnittelukortti ja ehkä joku pieni lahja. Asutko ulkomailla, 2000 km ? Kutsu vaikka nuoret käymään luonasi ja osallistu matkakuluihin.
Onko kyse homoliitosta, kun mainitsit rekisteröidystä parisuhteesta ? Vai mikä syy on M:n syrjimiseen ?
Toivottavasti M meni naimisiin rakkaudesta, eikä "päästäkseen pois kotoa", täysi-ikäinen pääsee muutenkin pois kotoa ...ja siksi olisi ollut hyvä tietää esim. viikkoa aikaisemmin. Ei tässä hyvin tavallisessa perheessä lähetellä mitään erillisiä kutsuja, M:n äiti vain ilmoitti lauantaina, että vihkiminen tapahtuu maanantaina.
Eihän se nuoripari ole mitään homoja. (Vaikka ei kai se homous mikään syrjimissyy pitäisi enään nykyään olla.)
Joissakin perheissä tuetaan esim. nuorinta ja jätetään yksi lapsi ilman tukea, kuten M:n tapauksessa. Nuorin kiljuu kuin pieni porsas, jos ei aina saa kaikkea mitä haluaa. Vanhin on myös hyvin vaativainen.
M. on aina ollut arka, ja vaatimaton.
Mutta kyllähän se nuoripari toisiaan rakastaa. Kunhan nyt saisivat edes asunnon, kun on vauvakin tulossa. On monta ongelmaa, niinkuin nuorilla voi olla, kun ei vielä mikään ole kunnossa.
Kyllähän minä heitä autan, jos saavat asunnon, vaikka lastenvaunuhankinnalla yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569