viljaa polttoon

abc...

onko kellään tietoa lämpölaitoksista tai muista vastaavista,jotka olisivat kiinnostuneet ottamaan viljaa polttoon

5

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysellä

      lähimmistä laitoksista, ostavatko ja millä hinnalla. Ei niitä kannata kauaksi rahdata.

    • Waldemar5

      Jokaiselle on elämänsä aikana syntynyt kunnioitus viljaa kohtaan. Se on kuin ihmiseen sisäänrakennettu. Sen polttoa voi ajatella vain jos kalkulaattorin kalkatus vaimentaa omantunnon äänen.

      Eikä tuo tunteenomainen tietoisuus viljan arvoluonteesta ole tyhjästä. On peräti mahdollista, että maa johon laitetaan viljan poltosto syntynyttä tuhkaa, tuskin enää kasvaa viljaa. Ei ainakaan entisen lailla.

      Tehotuotanto pilasi maidon. On kosolti jo ihmisiä, jotka terveydellisistä syistä eivät voi enää juoda maitoa. Viljan (ja perunan) kohdalla on käymässä samoin, tehotuotanto on pilannut sen. Päivittäin aika moni ihminen lopettaa viljan (ja perunan) nauttimisen ihan terveydellisistä syistä. Viljan menekki pienenee pienenemistään. Aina joku silloin kyselee, mihin sen saisi menemään. Viljan poltto edustaa huippua, kun on kyse ymmärtämättömyydestä ruoan laatuun, sen vaikutuksesta terveyteen ja sen viljelymenetelmään ja arvoon nähden. Jos elämän menoon kuuluu kehityksessä pysymättömien karsiintuminen luonnollisista syistä, niin tässä on yksi ilmentymä sellaisesta.

      • Köhönäles

        Vaan tehojalostus. Perverssit terveysterroristit saivat tahtonsa läpi ja maidosta poistettiin rasva. Tällöin maito muuttui ihmisravinnoksi kelpaamattomaksi kurriksi. Maistuu pahalta. Saa ihmisen ja eläinten mahan sekaisin. Hyi!


      • Waldemar5
        Köhönäles kirjoitti:

        Vaan tehojalostus. Perverssit terveysterroristit saivat tahtonsa läpi ja maidosta poistettiin rasva. Tällöin maito muuttui ihmisravinnoksi kelpaamattomaksi kurriksi. Maistuu pahalta. Saa ihmisen ja eläinten mahan sekaisin. Hyi!

        Olen ihan samaa mieltä kanssasi rasvan suhteen. Maitorasva on parhaita rasvoja.

        Mutta ei maito enää tue terveyttä, jos sitä revitään lehmästä yli 30 kg päivittäin. Monen terveys ei suorastaan kestä juoda sitä.

        Mieluummin vähän, mutta hyvää, kuin pahaa, mutta paljon. Ja hinnoittelukin sen mukaiseksi. Nythän vesi ja maito kilpailevat hintansa halpuudella.


      • vuosi sitten
        Waldemar5 kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä kanssasi rasvan suhteen. Maitorasva on parhaita rasvoja.

        Mutta ei maito enää tue terveyttä, jos sitä revitään lehmästä yli 30 kg päivittäin. Monen terveys ei suorastaan kestä juoda sitä.

        Mieluummin vähän, mutta hyvää, kuin pahaa, mutta paljon. Ja hinnoittelukin sen mukaiseksi. Nythän vesi ja maito kilpailevat hintansa halpuudella.

        kotimaisten maitotuotteiden käytön.
        Taakse on jäänyt kaikki vuosia vaivanneet vatsavaivat ja närästykset.
        En olisi ennen uskonut että niin pieni muutos ruokavaliossa saa aikaan niin suuren parannuksen...
        Kokeillaas tänä jouluna Tanskan kinkkua ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2455
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      407
      2092
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      34
      1938
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1300
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      110
      1230
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1149
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1083
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1067
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      908
    Aihe