Tilanne on tämä:
Keväällä 2007 aloin odottamaan esikoista. Työsuhde oli 06.12.06 - 30.05.08. Lapsi syntyi 28.11.07. Tällöin sain paremman vanhempainpäivärahan, kuin että olisin ollut työtön. Kotona olin työttömänä lapsen täytettyä 9kk:tta vuoden 2008 loppuun.
Sain esikoisen ollessa 1v. sijaisuuden, joka kesti 07.01.09 - 29.05.09. Tämän jälkeen ollut jälleen työttömänä.
Odotan nyt toista lasta mitä todennäköisimmin, jolloin laskettu aika olisi 03.05.2010. Mikäli käy niin kurjasti, ettei sijaisuuksia ole tarjolla, niin minkä mukaan minulle maksetaan äitiyspäivä- ja vanhempainpäivärahaa?
Esikoinen olisi vauvan syntyessä 2v5kk, joten olen kuullut että jos kaksi lasta syntyy 3vuoden sisällä, määräytyisi ensimmäisen päivärahapäätöksen mukaan? Mutta päteekö tämä silti, vaikka en ole vakituisessa työssä?
Uutta päivärahapäätöstä tuskin pystyy tekemään tämän kevään sijaisuuden perusteella, vaikkakin siinä jo paremmat tulot suhteessa kuin ennen esikoisen syntymää (yleiskorotukset).
Vanhempainpäiväraha
Ninnaliinuska
2
399
Vastaukset
- Ninnaliinuska
En ole hakenut kodinhoidontukea ja lapsella ollut tammikuusta päivähoitopaikka, josta luonnollisesti ollut nyt toukokuun jälkeen kanssani kotona, minun ollessa työtön.
- hmm...
Mikäli ensimmäisestä lapsestasi tehdyssä äitiyspäivärahapäätöksessä, päätös on tehty työtulojen mukaan saat saman äitiyspäivärahan tulevasta lapsestasi, kuin sait ensimmäisestäkin. Sillä oletko ennen äippärahan alkua töissä vai et, ei ole vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882