Että tällaista soopaa. Feng Shui kuuluu samaan sarjaan kuin horoskoopit ja uskomushoidot eli täyttä humpuukia.
Vastaukset 6
- Kiinalainenko
En minäkään kaikkea usko enkä jaksa orjallisesti noudattaa, mutta se jo pelkästään että liiasta rojusta kehotetaan hankkiutumaan eroon on mun mielestä "todiste" siitä ettei FS ole ihan täyttä humpuukia!! Ja mun mielestä "feng shuiatuissa" taloissa on kivempaa ku ns. tavallisissa. Että tämmöstä.
- toinen puoli
Fs oli aikoinaan kokoelma kansanviisauksia sekä yleisiä arkitehtuuri. yms. sääntöjä kuten
- Ei makuutilaa ulko-ovea vasten, tulee kylmä sisään
- Rakenna korkealle, ettei tulva vie
- älä täytä pöytää, huonetta liialla tavaralla
- jne
Vuosisatojen saatossa ne ovat saaneet mystisen laavun, kuten idässä on muunkin kanssa tapana.
Vaikka se onkin suurelta osalta humpuukia, niin fengsuilla voi tehdä viihtyisän asunnon, kuten myös läntisillä opeilla. - -----.---
En ole perehtynyt erityisemmin asiaan, mutta ihan perusjuttuja tässäkin hommassa on.
Ilmansuunnat on ain olleet tärkeitä asumisessa. Siis missä päin on aurinko ja minne tulee valoa mihinkin aikaan. Nykyään kun on "tonttipula" saattaa olla taloja, joissa sauna ja vaatehuone on päiväaurinkoon ja olohuoneeseen ei koskaan paista aurinko, Heikkoa arkkitehtuuria. Rakennusten suuntaa kun tutkailee, vanhat maatalot ovat järkiään samansuuntaisia. Kaupungeissa kerrostaloissa sitten on ollut pakko rakennella asuntoja sen mukaan, mitä tontille on saatu mahtumaan.
Itellä on taipunus ollut aina roudata uudessa asunnossa sänky tietyllä tavalla ja muutenkin mööpeleille pitää löytää asialliset paikat jo funktionaaalisuudenkin kannalta. Fengshuissa noista on näytänyt olevan kaikenlaista. Ai niin, totta on, että sänkyn paikka ei miuluusti saa olla vesisuonen päällä, ja radonista on puhuttu vasta mutamia vuosikymmeniä....- kytkijä
etteivät muinaiset kiinalaiset viisaat ole tienneet radonista mitään ja tuskin ovat kuulleet vieläkään.
Mitenkä merimiehet laativat baguan niin, että punkka ei ole vesisuonen päällä? Olisiko sukellusvene parempi vaihtoehto, kun nuo vesisuonet on tasaisesti alla ja päällä? - tpi
Mitään "vesisuonia" ei ole edes olemassa.
- hohhoijaa...
eipä kyllä ole humpuukia vaan maalaisjärkeä. Kaikki joilla on aivot osaa ymmärtää että ympäristö vaikuttaa ihmiseen. Esim. valkoinen huone missä on vain muovisia tai teräksisiä materiaaleja on varmasti epämukavampi kuin lämpimät värit, puiset materiaalit yms. Ei mitään humpuukia vaan totuus ihmisen ja ympäristön suhteesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta
Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on161265Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran1041040Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?1661024- 65775
Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.51731Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y27719Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47704Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.51696- 51649
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30607Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee529607Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä32592Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20563- 31551
- 74525
- 43523
- 6516
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14505- 44501
Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭81499