Kyseinen kirja on ehdottomasti lukemisen arvoinen! Lukijalta voi kysyä kärsivällisyyttä käydä läpi liki tuhatsivuinen järkäle, mutta se kärsivällisyys palkitaan.
Powersin kirja kertoo juutalaisen (valkoisen) miehen ja mustan naisen rakkaustarinan ja heidän lastensa tarinat. Kolmattakin polvea päästään kurkistamaan. Yhdysvaltojen kipeä rotuhistoria aina 40-luvulta näihin päiviin tuodaan esille. Kaksi kirjan teemaa ovat klassinen musiikki - kotimaa kodittomille - ja teoreettinen fysiikka, ajan tutkiminen.
Kiehtovaa lukea ihmisistä, jotka tuntuvat aina jäävän ulkopuolelle. Jonah ja Joseph Strom eivät ole tarpeeksi juutalaisia kuuluakseen isänsä viiteryhmään, mutta he eivät myöskään ole tarpeeksi mustia - he ovat muukalaisia.
Suosittelen kaikille, joita kiinnostaa perinteinen lukuromaani. Sellaiset alkavat olla harvinaista herkkua näinä päivinä!
Richard Powers: Laulut joita lauloimme
siivetonserafi
2
555
Vastaukset 2
- ...Päivi1
Odottelen hänen uusinta käännöstään, ensi kuussa pitäisi suomennos ilmestyä. Muistin kaiku.
- siivetonserafi
Varasin sen "Muistin kaiun" muuten kirjastosta!! Mutta enpä silloin tiennyt, että se tulee vasta ensi kuussa. :( No ei kai auta kuin odotella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3251414Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451326- 1061132
- 1081008
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 106940
- 111802
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22797- 102672
- 76669