Hei. Tämä ei kuulu tänne mutta täällä luultavimmin saan parhaan vastauksen. Eli nyt olisi tarkoitus hommata uutta modeemia/reititintä.
Reitittimen taakse tulisivat:
-serveri kone
-pari läppäriä langattomasti
-normaalikäytössä oleva pöytäkone
Nykyisellä zyxelillä ei onnistu: Ohjaan portit aivan oikein ja pääsen ulkomaailmasta yhdistettyä koneelleni ehkä 50% mahdollisuudella. Joskus pääsee läpi ja joskus ei. Zyxelli saattaa ihan yhtäkkiä päättää että empä ohjaakkaan tuota porttia ja jonkun 10min päästä se toimii taas. Ja tätä ei saa korjattua! Kokeiltu on kaikkea mahdollista eikä auta!
Joten kysynkin nyt kahta asiaa:
Onko mahdollista yhdistää uusi reititin pohelinrasiaan, josta rj45 vetää vanhaan zyxelliin jossa on wlan, siten että wlaniin pääsisi yhdistämään ja sieltä pääsisi vielä nettiin uuden reitittimen kautta? Tässä nopea paint-sotku-selvennys: http://xs942.xs.to/xs942/09351/reititin414.jpg
Entä mikä kannattaisi ostaa uudeksi reittimeksi? Noitakin on montaa sorttia. Ehdotelkaa. Ja vielä parempi jos jollain olisi ihan omiakin kokemuksia serveri käytössä.
Reititintä serverille
pytloor
2
405
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Onko laitteen palomuuri/NAT päällä, avasitko portit molemmissa?
Kysymäsi ratkaisu onnistuu, kytke silloin Zyxelin DHCP, NAT ja palomuuri pois päältä, että liikenne kulkee. Uusi reititin kytketään Zyxelin lan-porttiin ja ip-osoitteet tulevat tällöin uudelta reitittimeltä. Toinen vaihtoehto on hankkia uusi yhdistelmälaite ja korvata sillä nykyinen reititin.- -88,.,.
NAT päällä, palomuuri ei. Eikä tuota romua saa millään toimimaan kunnolla. Toki vihjeitä otetaan vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742