mieli tekis uus koppasta passattia...mitäs mieltä ootte onko hyvä auto?? Rengasmelua, vikoja yms??? tällähetkellä alla on volvon s60, mutta tars vaihtaa dieseliin ja yks vaihtoehto olis passatti...mitäs mieltä niittrn dieseleistä??? Kiitokset asiallisista vastauksista...
kannattaako ostaa..
26
1289
Vastaukset
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
... Volvolta löydy hyviä dieseleitä? Kun VW:n kanssa on vähän niinkuin pelaisi venäläistä rulettia...
- varmasti
VW:ltä on tällä hetkellä laatu totaalisen hukassa. Autoissa on vakavia tyyppivikoja ja lisäksi pikkuviat, kuten nitinät ja natinat, sekä kova sisämelu kiusaavat. VW:n dieselit voivat kuluttaa öljyä litroja vaihtovälillä.
Miksi edes harkita Passatia, kun markkinoilla on laatuautojakin, kuten Avensis. Passat on lisäksi vanha malli. Tietysti, jos haluaa mahdollisimman tylsän auton, kannattaa Passatia harkita. - Vai Anjovis
varmasti kirjoitti:
VW:ltä on tällä hetkellä laatu totaalisen hukassa. Autoissa on vakavia tyyppivikoja ja lisäksi pikkuviat, kuten nitinät ja natinat, sekä kova sisämelu kiusaavat. VW:n dieselit voivat kuluttaa öljyä litroja vaihtovälillä.
Miksi edes harkita Passatia, kun markkinoilla on laatuautojakin, kuten Avensis. Passat on lisäksi vanha malli. Tietysti, jos haluaa mahdollisimman tylsän auton, kannattaa Passatia harkita."Miksi edes harkita Passatia, kun markkinoilla on laatuautojakin, kuten Avensis. Passat on lisäksi vanha malli. Tietysti, jos haluaa mahdollisimman tylsän auton, kannattaa Passatia harkita."
Vähänkö repesin. Hehkutat Anjovista ja meinaat että Passat on tylsä :)
Anjovis se vasta tylsä auto onkin. Toki tilastollisesti Anjovis on viattomampi kuin Passat, mutta onko tuolla käytännön merkitystä muille kuin täällä provoileville Toyo-pelleille onkin sitten eri asia. - samalla
varmasti kirjoitti:
VW:ltä on tällä hetkellä laatu totaalisen hukassa. Autoissa on vakavia tyyppivikoja ja lisäksi pikkuviat, kuten nitinät ja natinat, sekä kova sisämelu kiusaavat. VW:n dieselit voivat kuluttaa öljyä litroja vaihtovälillä.
Miksi edes harkita Passatia, kun markkinoilla on laatuautojakin, kuten Avensis. Passat on lisäksi vanha malli. Tietysti, jos haluaa mahdollisimman tylsän auton, kannattaa Passatia harkita.tavalla ne tojotkin voi kuluttaa öljyä litrakaupalla vaihtovälillä, ei auton merkillä ole kulutuksen kanssa mitään tekemistä, moottorin/tiivisteiden kunto sen öljynkulutuksen aiheuttaa.
- ......
varmasti kirjoitti:
VW:ltä on tällä hetkellä laatu totaalisen hukassa. Autoissa on vakavia tyyppivikoja ja lisäksi pikkuviat, kuten nitinät ja natinat, sekä kova sisämelu kiusaavat. VW:n dieselit voivat kuluttaa öljyä litroja vaihtovälillä.
Miksi edes harkita Passatia, kun markkinoilla on laatuautojakin, kuten Avensis. Passat on lisäksi vanha malli. Tietysti, jos haluaa mahdollisimman tylsän auton, kannattaa Passatia harkita.Kertokaa nyt jo vihdoin totuus, miksi köyhät tulee saksalaisen VW:n sivuille?
- Passat -04
Omista edelliskoppasen Passatin ja olin sitä vaihtamassa tähän uutukaiseen, mutta totesin koeajolla ainakin auton ajettavuuden huonontuneen, eli kai sitä pitää vanhan kansanautoilijan merkkiä vaihtaa...
- Passat -04
...todellakaan koskaan!!!
- JSS09
Passat -04 kirjoitti:
...todellakaan koskaan!!!
Täytyy sanoa noin 20:n auton ja kolmannen passatin omistajana että kyllä TDI passatti on ollut mukava ajettava ja suuntavakaa eikä myöskään mikään tuuliherkkä.
Koneet on uuisa pehmeäkäyntisiä yhteispaineruiskutuskoneita, joiden kulutus on saatu ihanteeliselle tasolle.
Jos vertaan 2007 passattia ja 2010 mallia niin auto on entistäkin jämäkämpi ja suuntavakaampi ajettava.
Enkä pidä huonona asiana että pääosa aihiosta on suunniteltu jo vuoden 2005 autoon. Nyt on ainakin suurimmat lapsentaudit ohi eli hyvä ostettava käyttöautoa hakevalle.
Ihmetellä täytyy tuota öljynkulutus puhetta. Uudella olen ajellut n. 8000 km eikä havaittavaa öljynkulutusta vielä ole. Tosin öljyn kulutus riippuu myös ajotavasta. - xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
JSS09 kirjoitti:
Täytyy sanoa noin 20:n auton ja kolmannen passatin omistajana että kyllä TDI passatti on ollut mukava ajettava ja suuntavakaa eikä myöskään mikään tuuliherkkä.
Koneet on uuisa pehmeäkäyntisiä yhteispaineruiskutuskoneita, joiden kulutus on saatu ihanteeliselle tasolle.
Jos vertaan 2007 passattia ja 2010 mallia niin auto on entistäkin jämäkämpi ja suuntavakaampi ajettava.
Enkä pidä huonona asiana että pääosa aihiosta on suunniteltu jo vuoden 2005 autoon. Nyt on ainakin suurimmat lapsentaudit ohi eli hyvä ostettava käyttöautoa hakevalle.
Ihmetellä täytyy tuota öljynkulutus puhetta. Uudella olen ajellut n. 8000 km eikä havaittavaa öljynkulutusta vielä ole. Tosin öljyn kulutus riippuu myös ajotavasta....passatillakin ajaa kun kahden vuoden välein vaihtaa uuteen! Varmaan on sen aikaa hyvä ja suuntavakaa ajaa - ei ennätä vielä alatukivarsien puslat liikaa väljistyä, luultavasti kestää kaksoismassakytkinkin ja saattaa vaihdelaatikkokin sen aikaa pelittää, moottorista puhumattakaan... Se seuraava reppana (joka sen sitten kalliilla ostaa kuvittellen saavansa vähän ajetun hyvän saksalaisen auton) kokoaa muutamaan vuoteen varaosista koko auton uudelleen...
- JSS09
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:
...passatillakin ajaa kun kahden vuoden välein vaihtaa uuteen! Varmaan on sen aikaa hyvä ja suuntavakaa ajaa - ei ennätä vielä alatukivarsien puslat liikaa väljistyä, luultavasti kestää kaksoismassakytkinkin ja saattaa vaihdelaatikkokin sen aikaa pelittää, moottorista puhumattakaan... Se seuraava reppana (joka sen sitten kalliilla ostaa kuvittellen saavansa vähän ajetun hyvän saksalaisen auton) kokoaa muutamaan vuoteen varaosista koko auton uudelleen...
Yksi noista kolmesta passatista oli n.4 vuotta sitten 2001 mallinen eikä siinä minun aikana ollut mitään laitettavaa tosin ajoin vain 2 vuotta sillä ja n. 50t km. Nykyään ajelen vuodessa 70 tkm joten kahdessa vuodessa tulee 140 tkm ja harkinnassa on ajaa tällä 400 tkm.
- Passat 2009
Alla 2009 2l TDI, ostettu heinäkuussa. Muutama tuhat takana ja erittäin tyytyväinen. Rengasmelu ei ole parhaimmasta päästä, esim kesälomareissulla vuokra-autona Toyota Avensis ja se oli huomattavasti hiljaisempi, mutta muuten mun mielestä huononpi ajaa, Toyota siis. Huolloista ja vioista ei (vielä) kokemusta. Mutta silti voin suositella autoa.
- TAROI
3C eli uusikorinen Passat on hyvä auto ajaa. Ärsyttävimmät piirteet ovat kovahko sisämelu ja erilaiset verhoilusta kuuluvat nitinät, natinat ja narinat (ominaisuuksia). Diesel-koneet ovat jo common rail-koneita, jotka ovat ilmeisesti kestävämpiä kuin aikaisemmat pumppusuutinkoneet. Passatin facelift esiteltäneen syksyllä 2010.
- JSS09
Kannattais käydä kokeilemassa myös tuota TDI bluemotion mallia. Siinä ei melua juuri ole.
Epäilen että noi koneesta tulevat äänet on suuremmat pumppusuutinkoneissa.
Ajelen moottoritiellä 130 km/h ja kierrokset on koneessa karvan alle 2500 eikä muuta kuulu kuin kevyt tuulen suhina. Ilmeisesti noi vanhemmat pumppusuutin koneet on äänekkäämpiä.
Eikä noita verhoilusta tulevia ääniäkään ole ollut nykyisessä eikä vanhoissa passateissani - xyz105
En allekirjoita tuota sisätilan natina/nitinä asiaa. Uusikoppainen on ollut alla reilut 2,5 vuotta eikä missään vaiheessa ole kuulunut mitään nitinöitä eikä natinoita. Ajomelusta sen verran, että varmaan samassa luokassa löytyy nykyään hiljaisempiakin autoja, mutta en pitäisi passattia tuossa mielessä lainkaan meluisana autona.
Jotenkin tuntuu siltä, että kun autosta ei juuri mitään muuta moitteen sijaa löydy, on tuo "melu" nostettu aivan liian korostetusti esille. - varmasti
xyz105 kirjoitti:
En allekirjoita tuota sisätilan natina/nitinä asiaa. Uusikoppainen on ollut alla reilut 2,5 vuotta eikä missään vaiheessa ole kuulunut mitään nitinöitä eikä natinoita. Ajomelusta sen verran, että varmaan samassa luokassa löytyy nykyään hiljaisempiakin autoja, mutta en pitäisi passattia tuossa mielessä lainkaan meluisana autona.
Jotenkin tuntuu siltä, että kun autosta ei juuri mitään muuta moitteen sijaa löydy, on tuo "melu" nostettu aivan liian korostetusti esille."Jotenkin tuntuu siltä, että kun autosta ei juuri mitään muuta moitteen sijaa löydy, on tuo "melu" nostettu aivan liian korostetusti esille."
Tätä palstaa ja ultimateVW:tä lukiessa saa kyllä ihan eri käsityksen. Moitteita autoa kohtaa löytyy ja tuo melu taitaa olla niistä pienimpiä. VW on halvalla tehty, siksi se on meluisa ja laaduton. Pikkuviat ja nitinät eivät tunnu suomalaista häiritsevän. - Gulf
varmasti kirjoitti:
"Jotenkin tuntuu siltä, että kun autosta ei juuri mitään muuta moitteen sijaa löydy, on tuo "melu" nostettu aivan liian korostetusti esille."
Tätä palstaa ja ultimateVW:tä lukiessa saa kyllä ihan eri käsityksen. Moitteita autoa kohtaa löytyy ja tuo melu taitaa olla niistä pienimpiä. VW on halvalla tehty, siksi se on meluisa ja laaduton. Pikkuviat ja nitinät eivät tunnu suomalaista häiritsevän.Niin miten on - luetko pelkästään negatiiviset asiat vai luetko myös positiiviset?
Kuka aloittaa kirjoittelun vain siksi, että kaikki autossa/tavarassa/tuotteessa on kunnossa?
Eikö siis ole normaalia, että vain negatiiviset asiat loistavat keskusteluissa? Negatiiviset asiat jäävät helpommin mieleen ja negatiivisia asioita toistetaan helpommin eteenpäin. Ja kun katsot uusia keskusteluja niin usein kysytään vain mitä negatiivista jossain asiassa on mistä halutaan keskustelu. Miten siis moiseen keskusteluun tulisi paljoakaan positiivisia kun pyydetään niitä negatiivisia asioita. Tämä siis yleisesti keskusteluissa - oli sitten kyseessä lähes mikä tahansa tavara tai laite, autot eivät siitä juuri tee poikkeusta.
Jos jokin paljon myyvä tuote olisi niin huono kun sitä omistamattomat usein väittävät niin miksi sitä sitten ostettaisiin niin paljon? Usein tuotteen laadusta 'kertovat' eniten ne jotka eivät moista tuotetta omista, joten miten voit luottaa moisiin kertomuksiin?
Sitten tullaan siihen, että jos tuote ei olekaan oma, vaan esim. firman 'työkalu' jota et ole koskaan halunnut käyttöösi, mutta firma nyt sattuu moisia ostamaan työntekijöille 'työkaluiksi'. Hehkutatko moisesta kaikki hyvät asiat keskusteluissa vai pelkät huonot asiat? Otetaan vaikka esimerkiksi Hiace - harva joka sitä työkseen käyttää pitää sitä hyvänä autona. Sen omistavat toki pitävät sitä riittävänä heille, mutta yleisin syy sen omistamiseen on sen huolettomuus. En ole kovin montaa omistajaa tavannut joka sanoisi Hiacen olevan hyvä auto, se vain on hyvin arvonsa säilyttävä ja viaton työkalu, joten se on Suomessa todella suosittu auto. Hyvää siitä ei silti saa millään :)
Useamman volkkarin olen itsekin vuosien saatossa omistanut, mutta mitään kitinöitä tai nitinöitä en ole niissä koskaan huomannut, vaikka se kuulemma on todella suuri ongelma nykyisissä volsuissa täällä kirjoitettujen viestien mukaan. Pikkuviat? No toki kuluvia osia vaihdetaan ja vikojakin on enemmän kuin vähemmän viattomissa automerkeissä. Silti en koe vikoja yleisesti omistamissani volsuissa olleen paljoa. Pari yksilö on ollut huonompia kuin muut, mutta yleistäen vikoja ei ole ollut sen enempää kuin 40tkm/v ajaessa voisi missä tahansa autossa olettaa olevan.
Kevään ja kesän aikana kun vaihdoin taas autoa niin etsin yhtenä vaihtoehtona paljon ajettua dieseliä ja kävin läpi japseja ja eurooppalaisia autoja. Jännä huomio oli, että kun mennään yli 250tkm niin Toyotat ovat kuin haulikolla ammuttuja keulasta (ja ruosteessa) ellei niitä ole maalattu uusiksi. Auton sisustakin oli selvästi kärsineempi kuin jos vertasi BMW, VW/Audi tai Opelin malleihin. Toki otanta oli vain kymmeniä autoja, joten tietenkin voi olla, ettei Toyotan omistajia kiinnosta autonsa kunnossa pito niin kuin noiden muiden mallien. Niin kaikilla autoilla oli ikää alle 4v. Ja toinen mielenkiintoinen seikka oli, että lähes jokaiseen Toyotaan oli tehty jotain moottoriremppaa, kun euro-biileissä ei ollut vielä moottoreihin kajottu normaaleja huoltoja lukuunottamatta. Missä siis on se Toyotan kuuluisa huolettomuus kun ajetaan vähän enemmän?
Kannattaa käydä katsomassa noita paljon ajettuja yksilöitä jos epäilyttää miten kestää auto jota mahdollisesti miettii ostavansa. Niistä saa hyvää kuvaa miten auto kestää kovassa käytössä ja se jos mikä kertoo laadusta. - - Luxline -
varmasti kirjoitti:
"Jotenkin tuntuu siltä, että kun autosta ei juuri mitään muuta moitteen sijaa löydy, on tuo "melu" nostettu aivan liian korostetusti esille."
Tätä palstaa ja ultimateVW:tä lukiessa saa kyllä ihan eri käsityksen. Moitteita autoa kohtaa löytyy ja tuo melu taitaa olla niistä pienimpiä. VW on halvalla tehty, siksi se on meluisa ja laaduton. Pikkuviat ja nitinät eivät tunnu suomalaista häiritsevän.Minä olen tuossa miettinyt, että mistä minäkin saisin passatin, joka kulkee kaikilla keleillä kuin juna, on hiljainen, ei nitise eikä natise mistään eikä siinä olisi teknisiä murheita...
- Ninät ja räminät saa pois
- Luxline - kirjoitti:
Minä olen tuossa miettinyt, että mistä minäkin saisin passatin, joka kulkee kaikilla keleillä kuin juna, on hiljainen, ei nitise eikä natise mistään eikä siinä olisi teknisiä murheita...
Mulla on Variant ja Golf kylläkin mutta itsekin kärsin siinä nitinöistä ja räminöistä. Osasyy saattoi olla kova Sportlinen madallettu alusta V nopeusluokan kovat renkaat että resointejä ja räminöitä kuului, mutta muutakin löytyi. Esim. lasinnostaja oli oikealla puolella rikki, se piti ääntä joskus. Kojelaudan päätyruuvit ja kaikki muutkin ruuvit kojelaudassa kiristeltiin ja kojelaudan sisään laitettiin kitinänestoteippiä, johonkin tiettyihin kohtiin: jo loppui resonanssit kojelaudasta. lisäksi takanotin suojamuovia risteltiin ja alle pistettiin kitänänestoteippiä: ei rämise sekään enää. Takaoven ovipahvia kiristeltiin ja myös kitinänestoteippiä väliin ja sekään ei rämise. Nyt ajettu tuahnsia kilometrejä noiden toimenpiteiden jälkeen ja ei mitään resonointia kuulu enää. Takuuseen korjasivat ja tutkivat.
- JSS09
Gulf kirjoitti:
Niin miten on - luetko pelkästään negatiiviset asiat vai luetko myös positiiviset?
Kuka aloittaa kirjoittelun vain siksi, että kaikki autossa/tavarassa/tuotteessa on kunnossa?
Eikö siis ole normaalia, että vain negatiiviset asiat loistavat keskusteluissa? Negatiiviset asiat jäävät helpommin mieleen ja negatiivisia asioita toistetaan helpommin eteenpäin. Ja kun katsot uusia keskusteluja niin usein kysytään vain mitä negatiivista jossain asiassa on mistä halutaan keskustelu. Miten siis moiseen keskusteluun tulisi paljoakaan positiivisia kun pyydetään niitä negatiivisia asioita. Tämä siis yleisesti keskusteluissa - oli sitten kyseessä lähes mikä tahansa tavara tai laite, autot eivät siitä juuri tee poikkeusta.
Jos jokin paljon myyvä tuote olisi niin huono kun sitä omistamattomat usein väittävät niin miksi sitä sitten ostettaisiin niin paljon? Usein tuotteen laadusta 'kertovat' eniten ne jotka eivät moista tuotetta omista, joten miten voit luottaa moisiin kertomuksiin?
Sitten tullaan siihen, että jos tuote ei olekaan oma, vaan esim. firman 'työkalu' jota et ole koskaan halunnut käyttöösi, mutta firma nyt sattuu moisia ostamaan työntekijöille 'työkaluiksi'. Hehkutatko moisesta kaikki hyvät asiat keskusteluissa vai pelkät huonot asiat? Otetaan vaikka esimerkiksi Hiace - harva joka sitä työkseen käyttää pitää sitä hyvänä autona. Sen omistavat toki pitävät sitä riittävänä heille, mutta yleisin syy sen omistamiseen on sen huolettomuus. En ole kovin montaa omistajaa tavannut joka sanoisi Hiacen olevan hyvä auto, se vain on hyvin arvonsa säilyttävä ja viaton työkalu, joten se on Suomessa todella suosittu auto. Hyvää siitä ei silti saa millään :)
Useamman volkkarin olen itsekin vuosien saatossa omistanut, mutta mitään kitinöitä tai nitinöitä en ole niissä koskaan huomannut, vaikka se kuulemma on todella suuri ongelma nykyisissä volsuissa täällä kirjoitettujen viestien mukaan. Pikkuviat? No toki kuluvia osia vaihdetaan ja vikojakin on enemmän kuin vähemmän viattomissa automerkeissä. Silti en koe vikoja yleisesti omistamissani volsuissa olleen paljoa. Pari yksilö on ollut huonompia kuin muut, mutta yleistäen vikoja ei ole ollut sen enempää kuin 40tkm/v ajaessa voisi missä tahansa autossa olettaa olevan.
Kevään ja kesän aikana kun vaihdoin taas autoa niin etsin yhtenä vaihtoehtona paljon ajettua dieseliä ja kävin läpi japseja ja eurooppalaisia autoja. Jännä huomio oli, että kun mennään yli 250tkm niin Toyotat ovat kuin haulikolla ammuttuja keulasta (ja ruosteessa) ellei niitä ole maalattu uusiksi. Auton sisustakin oli selvästi kärsineempi kuin jos vertasi BMW, VW/Audi tai Opelin malleihin. Toki otanta oli vain kymmeniä autoja, joten tietenkin voi olla, ettei Toyotan omistajia kiinnosta autonsa kunnossa pito niin kuin noiden muiden mallien. Niin kaikilla autoilla oli ikää alle 4v. Ja toinen mielenkiintoinen seikka oli, että lähes jokaiseen Toyotaan oli tehty jotain moottoriremppaa, kun euro-biileissä ei ollut vielä moottoreihin kajottu normaaleja huoltoja lukuunottamatta. Missä siis on se Toyotan kuuluisa huolettomuus kun ajetaan vähän enemmän?
Kannattaa käydä katsomassa noita paljon ajettuja yksilöitä jos epäilyttää miten kestää auto jota mahdollisesti miettii ostavansa. Niistä saa hyvää kuvaa miten auto kestää kovassa käytössä ja se jos mikä kertoo laadusta.Itsekkin kävin kesän aikana läpi BMW, MB, Audi ja VW Diesel tarjonnan ja päädyin volkkariin.
- varmasti
Gulf kirjoitti:
Niin miten on - luetko pelkästään negatiiviset asiat vai luetko myös positiiviset?
Kuka aloittaa kirjoittelun vain siksi, että kaikki autossa/tavarassa/tuotteessa on kunnossa?
Eikö siis ole normaalia, että vain negatiiviset asiat loistavat keskusteluissa? Negatiiviset asiat jäävät helpommin mieleen ja negatiivisia asioita toistetaan helpommin eteenpäin. Ja kun katsot uusia keskusteluja niin usein kysytään vain mitä negatiivista jossain asiassa on mistä halutaan keskustelu. Miten siis moiseen keskusteluun tulisi paljoakaan positiivisia kun pyydetään niitä negatiivisia asioita. Tämä siis yleisesti keskusteluissa - oli sitten kyseessä lähes mikä tahansa tavara tai laite, autot eivät siitä juuri tee poikkeusta.
Jos jokin paljon myyvä tuote olisi niin huono kun sitä omistamattomat usein väittävät niin miksi sitä sitten ostettaisiin niin paljon? Usein tuotteen laadusta 'kertovat' eniten ne jotka eivät moista tuotetta omista, joten miten voit luottaa moisiin kertomuksiin?
Sitten tullaan siihen, että jos tuote ei olekaan oma, vaan esim. firman 'työkalu' jota et ole koskaan halunnut käyttöösi, mutta firma nyt sattuu moisia ostamaan työntekijöille 'työkaluiksi'. Hehkutatko moisesta kaikki hyvät asiat keskusteluissa vai pelkät huonot asiat? Otetaan vaikka esimerkiksi Hiace - harva joka sitä työkseen käyttää pitää sitä hyvänä autona. Sen omistavat toki pitävät sitä riittävänä heille, mutta yleisin syy sen omistamiseen on sen huolettomuus. En ole kovin montaa omistajaa tavannut joka sanoisi Hiacen olevan hyvä auto, se vain on hyvin arvonsa säilyttävä ja viaton työkalu, joten se on Suomessa todella suosittu auto. Hyvää siitä ei silti saa millään :)
Useamman volkkarin olen itsekin vuosien saatossa omistanut, mutta mitään kitinöitä tai nitinöitä en ole niissä koskaan huomannut, vaikka se kuulemma on todella suuri ongelma nykyisissä volsuissa täällä kirjoitettujen viestien mukaan. Pikkuviat? No toki kuluvia osia vaihdetaan ja vikojakin on enemmän kuin vähemmän viattomissa automerkeissä. Silti en koe vikoja yleisesti omistamissani volsuissa olleen paljoa. Pari yksilö on ollut huonompia kuin muut, mutta yleistäen vikoja ei ole ollut sen enempää kuin 40tkm/v ajaessa voisi missä tahansa autossa olettaa olevan.
Kevään ja kesän aikana kun vaihdoin taas autoa niin etsin yhtenä vaihtoehtona paljon ajettua dieseliä ja kävin läpi japseja ja eurooppalaisia autoja. Jännä huomio oli, että kun mennään yli 250tkm niin Toyotat ovat kuin haulikolla ammuttuja keulasta (ja ruosteessa) ellei niitä ole maalattu uusiksi. Auton sisustakin oli selvästi kärsineempi kuin jos vertasi BMW, VW/Audi tai Opelin malleihin. Toki otanta oli vain kymmeniä autoja, joten tietenkin voi olla, ettei Toyotan omistajia kiinnosta autonsa kunnossa pito niin kuin noiden muiden mallien. Niin kaikilla autoilla oli ikää alle 4v. Ja toinen mielenkiintoinen seikka oli, että lähes jokaiseen Toyotaan oli tehty jotain moottoriremppaa, kun euro-biileissä ei ollut vielä moottoreihin kajottu normaaleja huoltoja lukuunottamatta. Missä siis on se Toyotan kuuluisa huolettomuus kun ajetaan vähän enemmän?
Kannattaa käydä katsomassa noita paljon ajettuja yksilöitä jos epäilyttää miten kestää auto jota mahdollisesti miettii ostavansa. Niistä saa hyvää kuvaa miten auto kestää kovassa käytössä ja se jos mikä kertoo laadusta."Eikö siis ole normaalia, että vain negatiiviset asiat loistavat keskusteluissa?"
Kyllä, se on normaalia. Toisilla merkeillä ei vaan taida palstat olla täynnä uusien autojensa vikoja ihmetteleviä. Aika moni on huomannut uuden Passattinsa nitisevän ja olevan meluisa. Vaikkapa Toyota palstalla ei ihmetellä, miksi DSG nykii, kojelauta narisee ja melu sisällä on korkea.
VW on laaduton auto, eikä vastaa hintaansa. VW:n ostaneen on tätä vaikea niellä ja selityksiä löytyy. Itselläni on vuoden vanha Fiat, joka ei natise, eikä siinä ole ollut yhtäkään vikaa 14kk/ 31tkm aikana. Myöskään Fiat palstalla ei ole kirjoituksia, joissa useat ihmettelisivät uuden autonsa vikoja. Voisiko tästä kenties päätellä jotain? - varmasti
Ninät ja räminät saa pois kirjoitti:
Mulla on Variant ja Golf kylläkin mutta itsekin kärsin siinä nitinöistä ja räminöistä. Osasyy saattoi olla kova Sportlinen madallettu alusta V nopeusluokan kovat renkaat että resointejä ja räminöitä kuului, mutta muutakin löytyi. Esim. lasinnostaja oli oikealla puolella rikki, se piti ääntä joskus. Kojelaudan päätyruuvit ja kaikki muutkin ruuvit kojelaudassa kiristeltiin ja kojelaudan sisään laitettiin kitinänestoteippiä, johonkin tiettyihin kohtiin: jo loppui resonanssit kojelaudasta. lisäksi takanotin suojamuovia risteltiin ja alle pistettiin kitänänestoteippiä: ei rämise sekään enää. Takaoven ovipahvia kiristeltiin ja myös kitinänestoteippiä väliin ja sekään ei rämise. Nyt ajettu tuahnsia kilometrejä noiden toimenpiteiden jälkeen ja ei mitään resonointia kuulu enää. Takuuseen korjasivat ja tutkivat.
"Kojelaudan päätyruuvit ja kaikki muutkin ruuvit kojelaudassa kiristeltiin ja kojelaudan sisään laitettiin kitinänestoteippiä"
Kuulostaa Konela-auto meiningiltä. VW taitaa olla nykyään samaa lujaa laatua, kuin Lada aikanaan. - Gulf
varmasti kirjoitti:
"Eikö siis ole normaalia, että vain negatiiviset asiat loistavat keskusteluissa?"
Kyllä, se on normaalia. Toisilla merkeillä ei vaan taida palstat olla täynnä uusien autojensa vikoja ihmetteleviä. Aika moni on huomannut uuden Passattinsa nitisevän ja olevan meluisa. Vaikkapa Toyota palstalla ei ihmetellä, miksi DSG nykii, kojelauta narisee ja melu sisällä on korkea.
VW on laaduton auto, eikä vastaa hintaansa. VW:n ostaneen on tätä vaikea niellä ja selityksiä löytyy. Itselläni on vuoden vanha Fiat, joka ei natise, eikä siinä ole ollut yhtäkään vikaa 14kk/ 31tkm aikana. Myöskään Fiat palstalla ei ole kirjoituksia, joissa useat ihmettelisivät uuden autonsa vikoja. Voisiko tästä kenties päätellä jotain?"Toisilla merkeillä ei vaan taida palstat olla täynnä uusien autojensa vikoja ihmetteleviä."
Niin esim. Toyota-palstalta moiset sheriffi poistaa kun ovat kuulemma vain provoja - Toyotassahan ei voi olla vikoja sheriffin kirjoittelun mukaan ;)
Toyota palstalta on pariin otteeseen hävinnyt keskusteluja joissa on kyselty vikojen perään yms.
Muutamaa vikakeskustelua seuranneena moisen olen huomannut. Viimeksi kesän alussa seurasin paria Avensis keskustelua (jotka myöhemmin hävisivät) kun oli harkinnassa moisen käytettynä ostaminen.
"Aika moni on huomannut uuden Passattinsa nitisevän ja olevan meluisa."
Kumma ettei moista ole missään koeajossa huomattu. Kestotesteissäkin moiset ongelmat loistavat poissaolollaan. Itsekään en ole Passatissani moisia ongelmia huomannut, vaikka menossa on jo toinen tätä uudempaa koria oleva.
"Vaikkapa Toyota palstalla ei ihmetellä, miksi DSG nykii, kojelauta narisee ja melu sisällä on korkea."
No ei varmaan ihmetellä Toyota palstalla miksei DSG toimi kun ei Toyotassa ole DSG:tä käytössä.
Melu-ongelmakin on yleisimmin hoidettavissa sillä, että ostaa hiljaisemmat renkaat. Volsuissa kun on saksalaiseen tapaan kovat korkean nopeusluokan renkaat vakiona (saksalainen tapa kun Autobahneilla ei ole nopeusrajoituksia). Sitäpaitsi melu ei ole mikään oikea ongelma yhdessäkään Volsussa, se vain pomppaa usein suurimmaksi ongelmaksi kun ei ole mitään muuta valitettavaa.
"VW on laaduton auto, eikä vastaa hintaansa. VW:n ostaneen on tätä vaikea niellä ja selityksiä löytyy."
Miksi olisi vaikea niellä? Kaikissa merkeissä on huonojakin yksilöitä ja niihin olen itsekin kahdesti Volsujen kohdalla törmännyt. Ongelma sinunkin kirjoituksessasi on se, että koitat yleistää kuin joka ikinen VW olisi huono yksilö.
"Itselläni on vuoden vanha Fiat, joka ei natise, eikä siinä ole ollut yhtäkään vikaa 14kk/ 31tkm aikana. Myöskään Fiat palstalla ei ole kirjoituksia, joissa useat ihmettelisivät uuden autonsa vikoja. Voisiko tästä kenties päätellä jotain?"
Siitä voi päätellä mitä haluaa - esimerkkejä:
- Fiuden omistajat eivät osaa kirjoittaa ko. palstalle
- Fiuden omistajat eivät uskalla kirjoitella ko. palstalle - Fiude ei menisi kaupaksi myöhemmin
- Jatka listaa miten haluat - todellisuudessa kun tuosta ei voi päätellä mitään varmaa, arvailla toki voi.
Miksi muuten täällä kirjoittelet jos omistat Fiuden? Eihän vain kaltaisiasi 'kateellisia' olisi täällä muutama muukin ja sattumalta kommentoi joka välissä miten ovat tietoisia Passatin vioista - vaikkei itsellä ole ollut tai tule olemaankaan Passattia. Tätähän koitin tuossa jo aiemminkin mainita, mutta tulipahan hyvin taas esille :) - - Luxline -
varmasti kirjoitti:
"Eikö siis ole normaalia, että vain negatiiviset asiat loistavat keskusteluissa?"
Kyllä, se on normaalia. Toisilla merkeillä ei vaan taida palstat olla täynnä uusien autojensa vikoja ihmetteleviä. Aika moni on huomannut uuden Passattinsa nitisevän ja olevan meluisa. Vaikkapa Toyota palstalla ei ihmetellä, miksi DSG nykii, kojelauta narisee ja melu sisällä on korkea.
VW on laaduton auto, eikä vastaa hintaansa. VW:n ostaneen on tätä vaikea niellä ja selityksiä löytyy. Itselläni on vuoden vanha Fiat, joka ei natise, eikä siinä ole ollut yhtäkään vikaa 14kk/ 31tkm aikana. Myöskään Fiat palstalla ei ole kirjoituksia, joissa useat ihmettelisivät uuden autonsa vikoja. Voisiko tästä kenties päätellä jotain?Niitä Fiatteja on niin vähän (volkkariinkin verrattuna), että sen vuoksi ei Fiat-palstalla olla valittelemassa vioista.
- gdshdfjdfjjdf
Gulf kirjoitti:
"Toisilla merkeillä ei vaan taida palstat olla täynnä uusien autojensa vikoja ihmetteleviä."
Niin esim. Toyota-palstalta moiset sheriffi poistaa kun ovat kuulemma vain provoja - Toyotassahan ei voi olla vikoja sheriffin kirjoittelun mukaan ;)
Toyota palstalta on pariin otteeseen hävinnyt keskusteluja joissa on kyselty vikojen perään yms.
Muutamaa vikakeskustelua seuranneena moisen olen huomannut. Viimeksi kesän alussa seurasin paria Avensis keskustelua (jotka myöhemmin hävisivät) kun oli harkinnassa moisen käytettynä ostaminen.
"Aika moni on huomannut uuden Passattinsa nitisevän ja olevan meluisa."
Kumma ettei moista ole missään koeajossa huomattu. Kestotesteissäkin moiset ongelmat loistavat poissaolollaan. Itsekään en ole Passatissani moisia ongelmia huomannut, vaikka menossa on jo toinen tätä uudempaa koria oleva.
"Vaikkapa Toyota palstalla ei ihmetellä, miksi DSG nykii, kojelauta narisee ja melu sisällä on korkea."
No ei varmaan ihmetellä Toyota palstalla miksei DSG toimi kun ei Toyotassa ole DSG:tä käytössä.
Melu-ongelmakin on yleisimmin hoidettavissa sillä, että ostaa hiljaisemmat renkaat. Volsuissa kun on saksalaiseen tapaan kovat korkean nopeusluokan renkaat vakiona (saksalainen tapa kun Autobahneilla ei ole nopeusrajoituksia). Sitäpaitsi melu ei ole mikään oikea ongelma yhdessäkään Volsussa, se vain pomppaa usein suurimmaksi ongelmaksi kun ei ole mitään muuta valitettavaa.
"VW on laaduton auto, eikä vastaa hintaansa. VW:n ostaneen on tätä vaikea niellä ja selityksiä löytyy."
Miksi olisi vaikea niellä? Kaikissa merkeissä on huonojakin yksilöitä ja niihin olen itsekin kahdesti Volsujen kohdalla törmännyt. Ongelma sinunkin kirjoituksessasi on se, että koitat yleistää kuin joka ikinen VW olisi huono yksilö.
"Itselläni on vuoden vanha Fiat, joka ei natise, eikä siinä ole ollut yhtäkään vikaa 14kk/ 31tkm aikana. Myöskään Fiat palstalla ei ole kirjoituksia, joissa useat ihmettelisivät uuden autonsa vikoja. Voisiko tästä kenties päätellä jotain?"
Siitä voi päätellä mitä haluaa - esimerkkejä:
- Fiuden omistajat eivät osaa kirjoittaa ko. palstalle
- Fiuden omistajat eivät uskalla kirjoitella ko. palstalle - Fiude ei menisi kaupaksi myöhemmin
- Jatka listaa miten haluat - todellisuudessa kun tuosta ei voi päätellä mitään varmaa, arvailla toki voi.
Miksi muuten täällä kirjoittelet jos omistat Fiuden? Eihän vain kaltaisiasi 'kateellisia' olisi täällä muutama muukin ja sattumalta kommentoi joka välissä miten ovat tietoisia Passatin vioista - vaikkei itsellä ole ollut tai tule olemaankaan Passattia. Tätähän koitin tuossa jo aiemminkin mainita, mutta tulipahan hyvin taas esille :)No ei varmaan ihmetellä Toyota palstalla miksei DSG toimi kun ei Toyotassa ole DSG:tä käytössä.
Toyotalla on olemassa vastaavan tyylinen ns. robovaihteisto kuin mitä Volkkarin DSG ja se se vasta nykii ja arpookin ja sekoilee mutta se onkin sen ominaisuus eikä vika kuten joidenkin DSG:ssä jossa mahdolliset ongelmat on korjattavissa koko laatikon tai mekatroniikan vaihdolla....
Melusta sen verran että Volkkarien ensiasennusrenkaat ovat yleensä mallissa kuin mallissa ja moottorilla kuin moottorilla varustuissa versioissa vähintää V tai W/Y nopeusluokkaa. Mitä isompi nopeusluokka sitä äänekkäämpi. Monet ensiasennusrenkaat ovat myös aika kovaa mallia kuten Volkkareissa usein ensiksi alla olevat GoodYearit ja ne on meluisat.
Toki TSI-teknologian ja tehokkaiden dieseleidenkin vuoksi melkein kaikki Volkkarit kulkee yli 200km/h monet niistä jopa 210-240km/h ja täällä kun on sellainen laki että autossa pitää olla ns. sen huippunopeuden kestävät renkaat.
Renkaan merkkiä muuttamalla ja nopeusluokkaa pienentämällä saa hieman ääntä pienemmäksi mutta ihmeisiin ei pystytä silläkään. Ääni kantautuu akselistorakenteista ja alusta sekä jousitus on monia muita autoja jämäkämpi ja kovempi. Saksalaisissa on hiljaisiakin autoja kuten Bemarit mutta niissä on sellainen akselistorakenne että ne on saatu hiljaisiksi ja takaveto auttaa myös varmastia asiaan. - Pera110
- Luxline - kirjoitti:
Niitä Fiatteja on niin vähän (volkkariinkin verrattuna), että sen vuoksi ei Fiat-palstalla olla valittelemassa vioista.
Moi
Kävin juuri "istumassa" passatin ja totesin että miksi vaihtaa hirmukalliiseen jossa ei ole mitään erikoista eli totesin tylyn tosi asian että FIAT on laatu auto ja kysymyksessä on Stilo -03 hinta arvoltaan n 3000€, mutta tuntuu yhtähyvältä kuin esim tälläinen huomattavasti kalliimpi passatti. Uskokaa tai älkää varustetasossakaan ei paljoo eroja löydy. Ekä ulkomuidosta ja ehä pikkuisen ajattavuudesta voi mennä pisteet passatille, mutte missää nimessä 20000€ edestä. Menkääpä koikeilemaan stiloa niin huomaatte.
- x3x
ota volvon diesel ennemin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851