Eli olen kolmikymppinen mies ja noin puolitoista vuotta sitten silmäni alkoivat punoittaa (jo tätä ennen silmäni olivat tuntuneet vuosia kuivilta ja olin käyttänyt kosteustustippoja päivittäin). Ensin silmien sisäosaan ilmestyi muutamia yksittäisiä verisuonia joita on sitten koko ajan tullut lisää jokapuolelle silmiä. Silmissä on myös kevyempi tasainen punoitus koko silmän pinnalla sekä luomien sisäosissa koko ajan. Etenkin aamuisin silmät ovat todella punaiset. Silmäni myös tulehtuvat muutaman kerran vuodessa. Tällöin silmä muuttuu aivan punaiseksi ja siinä on voimakas roskan tunne.
Olen käynyt jo useammallakin silmälääkärillä. He ovat aina tehneet samat testit ja sanovat että silmissä ei ole mitään vikaa. Näkökin on ok. Minulta on otettu myös verikokeet sekä olen käynyt allergiatesteissä. Verikokeesta ei löytynyt mitään. Allergiaa on vähän vaikka mille (esim. pölypunkki, koira ja useammat puut sekä heinät). Allergiasta oireet kuitenkaan tuskin johtuvat koska oireet ovat samanlaiset sekä kesällä että talvella, minulla ei ole eläimiä ja pidän kodin siistinä. Kärsin myös lievästä ihon kuivamisesta ja lääkärit sanoivatkin että ehkä kyseessä on atopiasta johtuvat oireet (eivät kuitenkaan sitä mitenkään tutkineet!). Hoitona lääkärit ovat käskeneet käyttämään kosteutustippoja, allegiatippoja ja allergialääkkeitä, mutta niillä ei ole ollut mitään vaikutusta.
Ainut minkä olen havainnut vähentävän punoitusta on silmätulehduksen aikana käyttämäni antibioottitippa (esim. oftan cc). Mutta näitähän ei voi jatkuvasti käyttää.
Joten, jos jollain on neuvoja/keinoja kuinka päästä tästä kiusallisesta punoituksesta eroon, please kerro minulle.
Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisista vastauksista
Apu silmien punoitukseen?
11
4871
Vastaukset
- voi pahus vieköön
kun valmistuksen lopettivat, tarkoitan, että aikoinaan sain avun Antisitin-Privin silmätipoista, joiden tarkoitus oli supistaa verisuonia. Ja todella tehokkaasti tämän homman hoitivatkin. Sisälsivät nafatsoliinia ja antatsoliinia. Kun olin vuosikaudet tottunut punaisiin silmiini oli vaalentava ja valkaiseva vaikutus alkuun hiukka outo. Jossain vaiheessa oli urheilijoilta kielletty dopingaine.
- voisi olla
hyvä ratkaisu lyhytaikaiseen silmien punoitukseen. Mutta kuivista silmistä kärsivä ei saa käyttää verisuonia supistavia silmätippoja. Tekee vain lisää tuhoa. Näin silmälääkäri väitti.
- kuivat silmät?
Kuulostaa vähän siltä, että silmäsi ovat hieman kuivat? Käytätkö jotain lääkkeitä, jotka kuivattavat? juotko tarpeeksi? Kysypäs optikoltasi tätä asiaa. ei tuo ole normaalia, että silmät ovat koko ajan punaiset. ja ihmettelen lääkäreiden asennetta, eikö ne voi määrätä jotain kosteuttavaa silmägeeliä tms? JOSTAKIN kuivuminen johtuu.
- seus
sama homma.keväästä asti punottanu ja verestäny.mitkään tipat ei auta.ja korvissa tuntuu hiukka painetta..huomena tohtorille taas kerran.saa nähä mitä tällä kertaa..
- silmätippoja
sekä geelejä olen käyttänyt jo muutaman vuoden ajan päivittäin. Niistä ei ole mitään hyötyä. Mitään lääkkeitä en syö ja vettä juon paljon.
- mitätehdä?
silmätippoja kirjoitti:
sekä geelejä olen käyttänyt jo muutaman vuoden ajan päivittäin. Niistä ei ole mitään hyötyä. Mitään lääkkeitä en syö ja vettä juon paljon.
täysin samat vaivat eivätkä lääkärit välitä tai usko, olen laittanut tavallisia silmätippoja, tulehdukseen tarkoitettuja silmätippoja ja silmägeeliä eikä mikään auta! joka päivä silmät on punaiset kuten aloittajalla ja usein toisessa silmässä roskan tunne ja painetta korvissa,
mitä tehdä??? - frrrr
mitätehdä? kirjoitti:
täysin samat vaivat eivätkä lääkärit välitä tai usko, olen laittanut tavallisia silmätippoja, tulehdukseen tarkoitettuja silmätippoja ja silmägeeliä eikä mikään auta! joka päivä silmät on punaiset kuten aloittajalla ja usein toisessa silmässä roskan tunne ja painetta korvissa,
mitä tehdä???tuo tunne se on itselläki.ALAKAA TOSISSAAN TYMPIMÄÄN..Mistähä tuo vois johtua??
- Dryeye81
Itse kärsin monta vuotta punaisista ja kuivista silmistä. Lääkärit määräs useita antibiootteja, mutta alkuun mikään ei tehonnu. Sitten yks lääkäri määräsi Oftan Dexa Chlora tippoja ja viikossa punotus ja kuivat silmät oli historiaa. Eli joku krooninen tulehdus oli mihin ei muut antibiootit auttanu. Simmerin testin mukaan kärsin pahasta kuivasilmäisyydestä, mutta tänä päivänä ei ole mitään oireita. Myös hyvien rasvojen lisääminen ruokavaliossa saattoi olla yks tekijä mikä vaikutti kuivien silmien oireettomuuteen, kenties.
- bvgdfrtf
Onko sokeri tutkittu?
- PL
Oletko kokeillut Klarin Perfekt. Tämä on luontaistuote joka ainakin auttoi ystäväni jolla oli samat ongelmat, kuivat silmät. Hänellä ongelmat loppui kokonaan Klarin Perfektillä.
Tuote saa ostaa ainakin täällä:
www.clarinella.com - Punaisetsimmut
Hei minulla on äärimmäisen punakat silmät lähestulkoon aina joka on äärimmäisen häiritsevä kosmeettinen oire minulle. Olen myös käynyt paljon lääkäreillä ei muuta vikaa kuin kuivat ..suorastaan kerro , jos vielä luet haluat jutella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804073Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303139- 1502524
- 141825
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281472Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39953Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852