Kuinkahan yleistä mahtaa olla, että vaihdevuosioireisiin kuuluu täydellinen hiusten lähtö eli kaljuuntuminen? Ainakin lisääntynyttä hiustenlähtöä ja osittaista ohenemista esiintyy vaihdevuosina monilla naisilla.
Vaihdevuodet ja kaljuuntuminen
25
2112
Vastaukset
- Karvaturri
Aiheutuisiko se samasta syystä kuin miehillä, eli mieshormoni yhdistettynä tietynlaiseen geeniperimään, en tiedä. Mieshormonin määrä voi lisääntyä vaihdevuosissa. Geeniperimälleen ei tietenkään voi mitään, mutta taustalla vaikuttaa monia muitakin tekijöitä. Kasviestrogeeneilla on tutkimusten mukaan jossain määrin solunjakautumista edistävä vaikutus, eli se voi edistää hiusten kasvua ja ihon uudistumista. Eräs nuori kampaaja kertoi, että hän sai ohimoillaan lapsesta asti olleen harvan tukan vahvistumaan hieromalla päänahkaansa ja ohimoitaan päivittäin. Hiuspohjan verenkiertoa kannattaa edistää, jos päänahassa on jotain ongelmia.
- ??????
väitti et shampoo vei hiukset,mutta ei tässä maassa sellaista shampoota saa myydä.
Kaiken päälle haukku henkilön ja syyllisti,oli saanut lahjaksi.
Eli vaihdevuotinen voi tehdä toisen elämästä painajaisen. - Karvaturri
?????? kirjoitti:
väitti et shampoo vei hiukset,mutta ei tässä maassa sellaista shampoota saa myydä.
Kaiken päälle haukku henkilön ja syyllisti,oli saanut lahjaksi.
Eli vaihdevuotinen voi tehdä toisen elämästä painajaisen.Itse kokeilen useita edullisia samppoita, ja hyväksi havaitsemiani ostan jatkossakin. Olen käyttänyt useita, ja yksikään ei ole tukkaa päästä vienyt. Minulla on hiusten kasvun suhteen hyvät geenit. Isoäidillä oli kuollessaan hiukset pakaroihin asti, ja itsellänikin on vahva tukka. Hyvistä geeneistäni huolimatta syön tietoisesti hiuksille ja iholle hyvää tekevää ruokaa.
Joillakin ihmisillä on sellainen omahyväinen tyyli, että heidän ei tarvitse tehdä mitään minkään asian eteen, ei piitata elämäntavoistaan tai miettiä omia valintojaan. Jos sitten tulee ongelmia terveyden, ihon tai hiusten suhteen, niin syyllinen pitää löytää kaikista muista paitsi itsestä.
"Eli vaihdevuotinen voi tehdä toisen elämästä painajaisen."
Itsekeskeinen kiukuttelija voi pilata vaihdevuosissa oman ja lähipiirinsä elämän. Lapset ovat sellaisessa tilanteessa alakynnessä, mutta aikuisilla ihmisillä on oikeus ja jopa velvollisuus vaatia aikuista käytöstä vaihdevuosissa oleviltakin. - tukka lähtee
Karvaturri kirjoitti:
Itse kokeilen useita edullisia samppoita, ja hyväksi havaitsemiani ostan jatkossakin. Olen käyttänyt useita, ja yksikään ei ole tukkaa päästä vienyt. Minulla on hiusten kasvun suhteen hyvät geenit. Isoäidillä oli kuollessaan hiukset pakaroihin asti, ja itsellänikin on vahva tukka. Hyvistä geeneistäni huolimatta syön tietoisesti hiuksille ja iholle hyvää tekevää ruokaa.
Joillakin ihmisillä on sellainen omahyväinen tyyli, että heidän ei tarvitse tehdä mitään minkään asian eteen, ei piitata elämäntavoistaan tai miettiä omia valintojaan. Jos sitten tulee ongelmia terveyden, ihon tai hiusten suhteen, niin syyllinen pitää löytää kaikista muista paitsi itsestä.
Itsekeskeinen kiukuttelija voi pilata vaihdevuosissa oman ja lähipiirinsä elämän. Lapset ovat sellaisessa tilanteessa alakynnessä, mutta aikuisilla ihmisillä on oikeus ja jopa velvollisuus vaatia aikuista käytöstä vaihdevuosissa oleviltakin.Olen surullinen, koska ennestäänkin ohuet hiukseni lähtevät. Päälaella on jo selvä ruma kalju. Kuukautiset tulevat vielä säännöllisesti, vaikka luopuisin mokomasta riesasta jo mielelläni. Hiusongelma on kuitenkin inhottava. En tiedä mitä tehdä. Peruukit eivät ole muotia ja ainahan sen näkee, kun jollain on peruukki. Onko kanssasisarilla kokemuksia tai neuvojja. Olisin kiitollinen niistä. On noloa työpalavereissa esiintyä selvästi kaljuuntuvana. Ulkona on helppoa olla liippis päässä.
- Karvaturri
tukka lähtee kirjoitti:
Olen surullinen, koska ennestäänkin ohuet hiukseni lähtevät. Päälaella on jo selvä ruma kalju. Kuukautiset tulevat vielä säännöllisesti, vaikka luopuisin mokomasta riesasta jo mielelläni. Hiusongelma on kuitenkin inhottava. En tiedä mitä tehdä. Peruukit eivät ole muotia ja ainahan sen näkee, kun jollain on peruukki. Onko kanssasisarilla kokemuksia tai neuvojja. Olisin kiitollinen niistä. On noloa työpalavereissa esiintyä selvästi kaljuuntuvana. Ulkona on helppoa olla liippis päässä.
vitamiinilisät, piin ja päänahan hieronnan. Tuskin hiusten lähdön ehkäisyyn mitään oikotietä löytyy. Jos löytyisi, niin miljoonabisnestähän sillä jo tehtäisiin. Peruukit ovat nykyään todella hienoja. Jos joutuisin tinkimään paljon nykyisestä hiusvahvuudestani, niin ajaisin pääni kaljuksi, ja ostaisin hyvännnäköisen peruukin, ehkä kaksikin. Sehän olisi helppohoitoista, raikasta ja kätevää. Harvapa voi pestä hiuksiaan päivittäin, mutta kaljun voi pestä vaikka kaksi kertaa päivässä.
- niitä
Karvaturri kirjoitti:
Itse kokeilen useita edullisia samppoita, ja hyväksi havaitsemiani ostan jatkossakin. Olen käyttänyt useita, ja yksikään ei ole tukkaa päästä vienyt. Minulla on hiusten kasvun suhteen hyvät geenit. Isoäidillä oli kuollessaan hiukset pakaroihin asti, ja itsellänikin on vahva tukka. Hyvistä geeneistäni huolimatta syön tietoisesti hiuksille ja iholle hyvää tekevää ruokaa.
Itsekeskeinen kiukuttelija voi pilata vaihdevuosissa oman ja lähipiirinsä elämän. Lapset ovat sellaisessa tilanteessa alakynnessä, mutta aikuisilla ihmisillä on oikeus ja jopa velvollisuus vaatia aikuista käytöstä vaihdevuosissa oleviltakin.tälläkin palstalla,niitä helvetin pilkun viilaajia.
- 44vee ja harveneva
tukka lähtee kirjoitti:
Olen surullinen, koska ennestäänkin ohuet hiukseni lähtevät. Päälaella on jo selvä ruma kalju. Kuukautiset tulevat vielä säännöllisesti, vaikka luopuisin mokomasta riesasta jo mielelläni. Hiusongelma on kuitenkin inhottava. En tiedä mitä tehdä. Peruukit eivät ole muotia ja ainahan sen näkee, kun jollain on peruukki. Onko kanssasisarilla kokemuksia tai neuvojja. Olisin kiitollinen niistä. On noloa työpalavereissa esiintyä selvästi kaljuuntuvana. Ulkona on helppoa olla liippis päässä.
Ostin pari kolme halvempaa peruukkia ihan vain kokeillakseni miltä tuntuisi peruukkien käyttäminen. Kesähelteellä ne olivat liian tukalia, ennemmin pitäisin vaikka ohutta puuvillahuivia pään peittona kuin peruukkeja. Kylminä vuodenaikoina varmaan ihan OK. Onhan niissä etuna se ettei tarvitse käyttää lainkaan aikaa hiuksien laittamiseen. Vetää vain peruukkisukan päähänsä ja peruukin sen päälle ja valmista tuli. Yksi peruukeistani oli pitkähiusperuukki ja huomasin ettei kovakaan tuuli kiskonut sitä päästäni eivätkä myöskään peruukin pitkät suortuvat menneet tuulen vaikutuksesta niin sekaisin kuin oikeat hiukset menisivät.
- lyhyen tukan
44vee ja harveneva kirjoitti:
Ostin pari kolme halvempaa peruukkia ihan vain kokeillakseni miltä tuntuisi peruukkien käyttäminen. Kesähelteellä ne olivat liian tukalia, ennemmin pitäisin vaikka ohutta puuvillahuivia pään peittona kuin peruukkeja. Kylminä vuodenaikoina varmaan ihan OK. Onhan niissä etuna se ettei tarvitse käyttää lainkaan aikaa hiuksien laittamiseen. Vetää vain peruukkisukan päähänsä ja peruukin sen päälle ja valmista tuli. Yksi peruukeistani oli pitkähiusperuukki ja huomasin ettei kovakaan tuuli kiskonut sitä päästäni eivätkä myöskään peruukin pitkät suortuvat menneet tuulen vaikutuksesta niin sekaisin kuin oikeat hiukset menisivät.
malliesimerkki on varmaan Suvi Anne Siimes, hänelle se sopii erittäin hyvin. Voisikohan kokeilla hänen lookiaan?
- mitä leikata
lyhyen tukan kirjoitti:
malliesimerkki on varmaan Suvi Anne Siimes, hänelle se sopii erittäin hyvin. Voisikohan kokeilla hänen lookiaan?
lyhyemmäksi niin mikäs siinä. Kaljuuntunut ei voi enää leikata minkäänlaista hiusmallia.
- Tärkeäkin huomio?
Karvaturri kirjoitti:
vitamiinilisät, piin ja päänahan hieronnan. Tuskin hiusten lähdön ehkäisyyn mitään oikotietä löytyy. Jos löytyisi, niin miljoonabisnestähän sillä jo tehtäisiin. Peruukit ovat nykyään todella hienoja. Jos joutuisin tinkimään paljon nykyisestä hiusvahvuudestani, niin ajaisin pääni kaljuksi, ja ostaisin hyvännnäköisen peruukin, ehkä kaksikin. Sehän olisi helppohoitoista, raikasta ja kätevää. Harvapa voi pestä hiuksiaan päivittäin, mutta kaljun voi pestä vaikka kaksi kertaa päivässä.
ihotaudit palstalle ja kirjoitan myös tänne samasta asiasta, jonka olen havainnut. Uskon, että ravinnolla on suuri merkitys siihen miten hiukset voivat. Ja koko karvoitus.
Suurin osa huonohiuksisista ja useimmiten ikääntyneistä ovat selvästi ylipainoisia jos eivät suorastaan lihavia. Mitä olette te toiset huomioineet? Tunnen tosi paljon naisia, joilla on niin harvat hiukset, että osaksi jo kaljuutta ja kaikki ovat lihavia.
Kun taas useat ikääntyneet laihat ihmiset omaavat erittäin tuuhean tukan ja uimahalli ym reissulla havainnut että ikääntyneillä laihoilla on myös kunnon alapään karvoitus.
Itselläkin oli ylipainoa n 15 kg ja hiukset alkoivat harveta. Aloin syömään vitamiineja, kivennäisaineta ja jätin makeat ym ja nyt ylipainoa jäljellä n 8 kg. Hiukset ovat alkaneet vahvistua ja sen huomannut ulkopuoliset myös. Jotain merkitystä siis ravinnolla ja elämäntavoilla täytyy olla. - ei kaljuuntunut
Tärkeäkin huomio? kirjoitti:
ihotaudit palstalle ja kirjoitan myös tänne samasta asiasta, jonka olen havainnut. Uskon, että ravinnolla on suuri merkitys siihen miten hiukset voivat. Ja koko karvoitus.
Suurin osa huonohiuksisista ja useimmiten ikääntyneistä ovat selvästi ylipainoisia jos eivät suorastaan lihavia. Mitä olette te toiset huomioineet? Tunnen tosi paljon naisia, joilla on niin harvat hiukset, että osaksi jo kaljuutta ja kaikki ovat lihavia.
Kun taas useat ikääntyneet laihat ihmiset omaavat erittäin tuuhean tukan ja uimahalli ym reissulla havainnut että ikääntyneillä laihoilla on myös kunnon alapään karvoitus.
Itselläkin oli ylipainoa n 15 kg ja hiukset alkoivat harveta. Aloin syömään vitamiineja, kivennäisaineta ja jätin makeat ym ja nyt ylipainoa jäljellä n 8 kg. Hiukset ovat alkaneet vahvistua ja sen huomannut ulkopuoliset myös. Jotain merkitystä siis ravinnolla ja elämäntavoilla täytyy olla.Osa jutustasi on varmaan aika oikeatakin tietoa, mutta se ei välttämättä pidä paikkaansa, että laihoilla olisi paremmat hiukset. Tiedän monia laihoja joilla on tosi harvat hiukset olleen koko ikänsä ja päälaki paistaa. Perintönä se useimmiten kulkee. Kyllähän oikealla ruokavaliolla on tietenkin merkityksensä, että saa kaikki vitamiinit, kivennäiset ja hivenaineet. Mulla itselläni on koko ikäni olleet ohuet pehmeät hiukset(olen aina ollut normipainoinen) Kampaajani on sanonut, että huonon laatuiset hiukseni johtuvat kireästä päänahastani, eli se ei liiku kunnolla, eivätkä hiukset saa tarpeeksi ravintoa. Päänahan säännöllinen hieronta auttaa siihen ja tänä päivänä, vaikka olen yli 5kymppinen, niin hiukseni ovat tuuhentuneet ja kiiltävät. Olen aina syönyt terveellisesti ja tarpeen vaatiessa olen ottanut vitamiinilisiä.
Oiskohan se niin, että vanhemmat naiset, eivät niinkään karvojaan ajele, niin näyttää siltä, että olisi tuuhea pehko..?(uimahallissa nähtyjä) - Tärkeäkin huomio?
ei kaljuuntunut kirjoitti:
Osa jutustasi on varmaan aika oikeatakin tietoa, mutta se ei välttämättä pidä paikkaansa, että laihoilla olisi paremmat hiukset. Tiedän monia laihoja joilla on tosi harvat hiukset olleen koko ikänsä ja päälaki paistaa. Perintönä se useimmiten kulkee. Kyllähän oikealla ruokavaliolla on tietenkin merkityksensä, että saa kaikki vitamiinit, kivennäiset ja hivenaineet. Mulla itselläni on koko ikäni olleet ohuet pehmeät hiukset(olen aina ollut normipainoinen) Kampaajani on sanonut, että huonon laatuiset hiukseni johtuvat kireästä päänahastani, eli se ei liiku kunnolla, eivätkä hiukset saa tarpeeksi ravintoa. Päänahan säännöllinen hieronta auttaa siihen ja tänä päivänä, vaikka olen yli 5kymppinen, niin hiukseni ovat tuuhentuneet ja kiiltävät. Olen aina syönyt terveellisesti ja tarpeen vaatiessa olen ottanut vitamiinilisiä.
Oiskohan se niin, että vanhemmat naiset, eivät niinkään karvojaan ajele, niin näyttää siltä, että olisi tuuhea pehko..?(uimahallissa nähtyjä)siihen olennaiseen, että jos on kyse perinnöllisestä ominaisuudesta, niin ikänsä harvat ja ohuet hiukset pysyvät sellaisina tai lähtevät vanhemmiten kokonaan pois. Myös naisilla.
Mutta jotain yhteyttä täytyy olla ikääntyvien kohdalla. Ravinnolla ja elintavoilla. Olen sitä pähkäillyt jo vuosia ja en aiemmin kiinnittänyt huomiota,en ennen kuin omat hiukset alkoivat ohentua. Sama tapahtui alapäässä.
Sitten näin ikäiseni naisen ( ulkonäkö ym) saunareissulla , hiukset liki harmaat tosi tuuheat, alapää karvoitus kuin nuoren tytön, niin aloin päätellä ja seurata lisää. Nainen oli laiha, jopa alipainoinen.
Itselläni on myös kilpirauhase vajaatoiminta jota lääkitty pian 9v ja en aivan sitäkään voi syyttää hiusten lähdöstä. Tauti on kunnossa lääkittynä ja 9v sitten hiukseni olivat paljon tuuheammat.
Aion jatkaa kivennäis/hivenaine linjaa, samoin vältän sokeria ja ym haitallisia aineita. Pitänee jatkaa myös "epävirallista tutkimustani", havaintojani...vaikka sitten leikillään vaan... - Keskikokoinen
Tärkeäkin huomio? kirjoitti:
siihen olennaiseen, että jos on kyse perinnöllisestä ominaisuudesta, niin ikänsä harvat ja ohuet hiukset pysyvät sellaisina tai lähtevät vanhemmiten kokonaan pois. Myös naisilla.
Mutta jotain yhteyttä täytyy olla ikääntyvien kohdalla. Ravinnolla ja elintavoilla. Olen sitä pähkäillyt jo vuosia ja en aiemmin kiinnittänyt huomiota,en ennen kuin omat hiukset alkoivat ohentua. Sama tapahtui alapäässä.
Sitten näin ikäiseni naisen ( ulkonäkö ym) saunareissulla , hiukset liki harmaat tosi tuuheat, alapää karvoitus kuin nuoren tytön, niin aloin päätellä ja seurata lisää. Nainen oli laiha, jopa alipainoinen.
Itselläni on myös kilpirauhase vajaatoiminta jota lääkitty pian 9v ja en aivan sitäkään voi syyttää hiusten lähdöstä. Tauti on kunnossa lääkittynä ja 9v sitten hiukseni olivat paljon tuuheammat.
Aion jatkaa kivennäis/hivenaine linjaa, samoin vältän sokeria ja ym haitallisia aineita. Pitänee jatkaa myös "epävirallista tutkimustani", havaintojani...vaikka sitten leikillään vaan...ja estrogeeni kasvattaa rasvakudosta. Se on ihan tosiasia. Keskivartalon rasva ei tietenkään ole terveellistä, ja se on perin rumaakin, mutta tasainen sopivan vahvuinen silavamatto ihonalaisrasvaa pitää ihon kireänä ja hormonitason korkeampana. Ihmisellä, jolla ei ole rasvakudosta oikeastaan lainkaan, ei ole tätä lisähormonin lähdettä. Ihonalaisrasva on todettu uusimmissa tutkimuksissa jopa terveelliseksi. Siitä oli juttua jossain tiedelehdessä. Sopivasti pyöreillä vaihdevuodetkin alkavat usein myöhemmin kuin kuivankesän oravilla.
- Mene ja tiedä
ei kaljuuntunut kirjoitti:
Osa jutustasi on varmaan aika oikeatakin tietoa, mutta se ei välttämättä pidä paikkaansa, että laihoilla olisi paremmat hiukset. Tiedän monia laihoja joilla on tosi harvat hiukset olleen koko ikänsä ja päälaki paistaa. Perintönä se useimmiten kulkee. Kyllähän oikealla ruokavaliolla on tietenkin merkityksensä, että saa kaikki vitamiinit, kivennäiset ja hivenaineet. Mulla itselläni on koko ikäni olleet ohuet pehmeät hiukset(olen aina ollut normipainoinen) Kampaajani on sanonut, että huonon laatuiset hiukseni johtuvat kireästä päänahastani, eli se ei liiku kunnolla, eivätkä hiukset saa tarpeeksi ravintoa. Päänahan säännöllinen hieronta auttaa siihen ja tänä päivänä, vaikka olen yli 5kymppinen, niin hiukseni ovat tuuhentuneet ja kiiltävät. Olen aina syönyt terveellisesti ja tarpeen vaatiessa olen ottanut vitamiinilisiä.
Oiskohan se niin, että vanhemmat naiset, eivät niinkään karvojaan ajele, niin näyttää siltä, että olisi tuuhea pehko..?(uimahallissa nähtyjä)painolla olla merkitystä hiusten lähtemiseen. Joillakin hiukset jopa tuuheutuvat uudelleen vaihdevuosien jälkeen. Äidilläni on tuuhea pehko vieläkin huolimatta korkeasta iästä, eivätkä paikat muutenkaan roiku, hiukset ovat vain ohuet. Minulla taas on puolitoista karvaa jäljellä alapäässä, vaihdevuodet iskivät siihen kohtaan ankarasti, hiukset eivät ole harventuneet tai ohentuneet ja olen saanut viime vuosina reippaasti painoa lisää. Hyvä puoli on se, että kainalokarvatkin ovat hävinneet kokonaan. Sisareltani ovat taas hiukset harventuneet. Tunnen lisäksi monia nimenomaan erittäin laihoja naisia, joilla ovat harventuneet hiukset päälaelta. Hoitamaton keliakia ainakin vähentää karvoitusta päässä.
- p.l.h.
Mene ja tiedä kirjoitti:
painolla olla merkitystä hiusten lähtemiseen. Joillakin hiukset jopa tuuheutuvat uudelleen vaihdevuosien jälkeen. Äidilläni on tuuhea pehko vieläkin huolimatta korkeasta iästä, eivätkä paikat muutenkaan roiku, hiukset ovat vain ohuet. Minulla taas on puolitoista karvaa jäljellä alapäässä, vaihdevuodet iskivät siihen kohtaan ankarasti, hiukset eivät ole harventuneet tai ohentuneet ja olen saanut viime vuosina reippaasti painoa lisää. Hyvä puoli on se, että kainalokarvatkin ovat hävinneet kokonaan. Sisareltani ovat taas hiukset harventuneet. Tunnen lisäksi monia nimenomaan erittäin laihoja naisia, joilla ovat harventuneet hiukset päälaelta. Hoitamaton keliakia ainakin vähentää karvoitusta päässä.
Minullakin on alaosastosta karvat lähteneet viimeisen vuoden aikana lähes kokonaan. Säärikarvoja ei ole tarvinnut ajella aikoihin, eivätkä kainalokarvatkaan kovin hyvin kasva.
Hiukset onneksi sentään eivät ole vielä harventuneet yhtään.
Olen nyt viimeisen 4 kuukauden aikana laihduttanut 10 kg, mutta en usko että se vaikuttaa suuntaan taikka toiseen. - meitä on monenlaista
p.l.h. kirjoitti:
Minullakin on alaosastosta karvat lähteneet viimeisen vuoden aikana lähes kokonaan. Säärikarvoja ei ole tarvinnut ajella aikoihin, eivätkä kainalokarvatkaan kovin hyvin kasva.
Olen nyt viimeisen 4 kuukauden aikana laihduttanut 10 kg, mutta en usko että se vaikuttaa suuntaan taikka toiseen.sääsrikarvat kasvavat edelleen hyvin. Ovat jopa vahvemmat kuin ennen ja viimeksi tänään poistin veetillä. Kainalokarvojen kasvu on miltei loppu. Vain heikkoa nukkaa. Hiukset ohentuneet, mutta ei paljoa. Alapään karvojen on kasvu heikentynyt.Olisiko puolet parhaista ajoista jäljellä...
Ikää on pian 64 ja painoa muutama lisäkilo liikaa, mutta olen ollut pyöreämpikin.
Kävin naapurin kanssa hiljattain saunassa ja hänellä on diabetes ja ylipainoa ainakin 25 kg. Hiuksista jäljellä kuulema kolmannes ja se näkyi. Päälaki oli miltei paljas. Alapäässä ei juuri karvan karvaa. - Viiskyt ja risat
p.l.h. kirjoitti:
Olen nyt viimeisen 4 kuukauden aikana laihduttanut 10 kg, mutta en usko että se vaikuttaa suuntaan taikka toiseen.Mun pitää ajaa säärikarvat miltei päivittäin. Vahalla ottaen ne pysyy poissa vajaan kuukauden. Täysimittaisena ne ovat pari senttiset mustat ja vahvat karvat. Ne ovat olleet riesa ihan nuoresta asti. Kainalokarvatkin tietysti rehottavat, jos en ajele niitä. Käsivarsien karva ovat vähän hennompaa ja aurinko haalistaa ne nopeasti. Niiden kanssa voin elää. Onneksi viiksiä ei ole kasvanut. Äidillä ei ollut koskaan kainalo-, sääri-tai käsivarsikarvoja, mutta isä oli kuin neanderthalin ihminen. Harmikseni perin isäni karvapeitteen.
Ai niin, ne pimpsvillat. Kesällä ei voi kulkea uikkareissa ennen kuin on poistanut reisien puolelta 3 sentin kaistaleelta mustat karvat. Sänki on on ruma ja hiertää, joten ne pitää ottaa vahalla kolme kertaa kesässä. Mun karvapaksuudella se sattuu ihan hirveesti. Mä juon aina ensin vähintään pari lasia viiniä, ja vasta sen jälkeen kerään rohkeutta ja aloitan repimisen. Mun pitää muistaa myös reiden takana oleva muutama musta erakkokarva. Nuorempana mulla oli nännienkin ympärillä muutama karva, mutta ne hävisivät joskus 30-40 ikävuoden välissä. Se on hyvä, että tukkakin rehottaa. On vahva ja kasvaa noin 2 cm kuukaudessa. Se on kai villavuuden positiivisia puolia.
- dolfina
Toivotaan, että peruukit tulee taas muotiin! Muistan, että äidillä ja hänen ystävättärellään oli peruukit 60-luvulla, vaikka molemmilla oli silloin vielä paksut omatkin hiukset, mutta monilla oli silloin peruukit, koska ne oli muotia. Jos ne olis muotia nytkin, niin ei olis kynnystä kokeilla peruukkia.
- suortuvat
lähteä muistakin syistä ja jopa suhteelisen nuorena. Keliakia on yksi syy. Hiustuppitulehdus toinen. Olen nähnyt parin naisen menettävän paksun tukkansa jo alle nelikymmenvuotiaana. Eikä mitään syytä ole löytynyt. Entisellä anopillani (84 v.) on edelleen ihanan paksut hiukset, eikä hänellä ole ollut pahoja vaihdevuosioireitakaan koskaan. Äitini on melkein kalju, tosin olen huomannut hiustensa hieman vahvistuneen viime aikoina, hänelle kasvaa myöskin partaa, ihan ajettavaksi asti. Itselläni on ollut aina hento hiuslaatu, mutta viime vuosina se on vahvistunut yllättävästi. Taitavat olla "henkimaailman asioita" nuo hiusjutut.
- tuuheat hiukset
Mulla on koko ikäni olleet hiukset ohuet ja helposti rasvoittuvat. Ikää on nyt 54 ja tänä päivänä hiukseni paremmassa kunnossa, kuin koskaan. Osittain voi johtua siitä, kun olen kiinnittänyt ruokapuoleni terveellisyyteen enemmän huomiota. Kalkki ja kivennäiset ovat tärkeitä. Olen myöskin käyttänyt puoli vuotta luontaisvalmisteita, jotka myös ovat vahvistaneet hiuksiani, sekä ihoani=D
- toinen harveneva 44v
Ehkä meidänikäisten pitäisi vain alkaa rohkeasti pitämään peruukkia jos siltä tuntuu.
Monet nuoret, julkkikset,ym. vaihtavat lookkia peruukilla ja onhan sekin ihan ok.
Jos on vara satsata kunnolliseen perukkiin niin saa tosi luonnollisen ja itsensä näköisen,sellaisessa on varmaan luontevampaa kulkea.
Isonnetaanhan rintojakin ja tehdään muita kauneusleikkauksia(turhiakin)
Mitä se kellekkään kuuluu onks jollain peruukki vai ei...
Itse ole kyllä miettinyt tuota peruukkia,mutta ainakin vielä pärjään ilman.- toisaalta ok
Tuolla jo useita mainitoja oli laihduttamisen yhteydessä hiuksien ja karvojen kadosta? Siis sekö vaikuttaa?
Olen 51v. ja alkuvuodesta olen laihduttanut 9kg. ja nyt paino on pysynyt 65 paikkeilla. Samalla on hiuksia lähtenyt normaalia enempi. Eniten kuitenkin huomaa ihokarvoista. Sääriä eikä kainaloita ole tarvinnu epiloida oikeastaan yhtään tänä vuonna. Ja alapäänkarvat myös on pysyneet poissa. Kävin ne vahauttamassa maalisk. lähtiessämme etelään. Sen jälkeen eivät ole juuri ollenkaan kasvaneet. - tällä tavalla
toisaalta ok kirjoitti:
Tuolla jo useita mainitoja oli laihduttamisen yhteydessä hiuksien ja karvojen kadosta? Siis sekö vaikuttaa?
Olen 51v. ja alkuvuodesta olen laihduttanut 9kg. ja nyt paino on pysynyt 65 paikkeilla. Samalla on hiuksia lähtenyt normaalia enempi. Eniten kuitenkin huomaa ihokarvoista. Sääriä eikä kainaloita ole tarvinnu epiloida oikeastaan yhtään tänä vuonna. Ja alapäänkarvat myös on pysyneet poissa. Kävin ne vahauttamassa maalisk. lähtiessämme etelään. Sen jälkeen eivät ole juuri ollenkaan kasvaneet.Mites on sun vitamiinien/hivenaineiden ja kivennäisten saanti ollut laihdutuskuurisi aikana? D-vit ja calcium ovat aika tärkeitä juuri hiuksille. Itse laihdutin seitsemän kiloa pelkällä ruokavalion muutosella, sekä jätin kaikki makeat pois. Liikuntaa tietenkin luonnollisesti lisäsin. Hiukset ovat vahvistuneet entisestään. Ikää on 54v.
- ei tää kivaa ole
Olen 53v, vaihdevuodet alkoivat vajaa vuosi sitten. Hiukset ovat ohentuneet niin että päänahka paistaa hiusten alta. Ainoa hyvä puoli on se, että hiukseni eivät enää takkuunnu, kun ei ole mitään takuuntuvaa. Aion ottaa hiusten tuuhennuksen ja pidennyksen. Lainahiuksissa sitten, kun omat eivät riitä. Ainoo vaan, että pitää kasvattaa omat hiukset tarpeeksi pitkiksi pidennystä varten. Ja harvennut tukka näyttäisi lyhyenä paremmalta. Kasvatusvaiheessa kampaaja neuvoi että vaalean-päänahan värisen- tukan läpi päänahka ei paistaisi niin pahasti eli ilmeisesti täytyy alkaa blondiksi. Kampaaja myös sanoi, että hiukset saattavat vielä tuuhentua kun hormoonitoiminta rauhoittuu. Omaa äitiäni katsoessani uskallan epäillä. Hänellä on erittäin harvat hiukset. Olivat jo minua nuorempana. Olen huomannut että monilla blondeilla on usein jo nuorempanakin vähemmän hiuksia kuin itselläni, ruskeatukkaisella. Ja myös, ettei vaalea puolikalju näytä yhtä pahalta kuin tumma puolikalju. Hieno ja pehmeä hiuslaatu minullakin on.
Olen hoikka, omasta mielestäni normaalivartaloinen, mutta hentorakenteinen. Nytkö siitäkin tehdään "synti". Olen ollut ikäni myös terve. Syön kaikenlaisia vitamiineja. Kalkkia ja d-vitamiinia. Magnesiumia. Pellavaa ja kalaöljykaopseleita. Nyt lisäsin dieettiin vielä Evolus-piimää ja soijajuomaa. Jo on kumma, jos dieetissäni ei ole kaikkea tarpeellista hiustenkasvuun... - nimim. dolfina
Olen joskus leikkinyt ajatuksella, että silloin, jos vaihdevuosien tuoma hiusten selvä väheneminen ei johdu lihavuudesta tai sairaudesta, niin se saattaakin olla ennuste jostain hyvästä asiasta, esim. vähäisemmästä riskistä saada rinta- tai muu gynekologinen syöpä tai jopa vähäisemmästä riskistä saada joku muu hormoniriippuvainen naistentauti kuten jotkut reumataudit. En tiedä, onko näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa563444Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202302Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1371944Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus131458Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631197- 551092
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501042- 59863
- 73804
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33803