hei kaikki dopperin

omistajat

Pitäisikö meidän alkaa keskustelemaan täälä doppereista ja olla piittaamatta vaikka se ehkä vaikeaa onkin nuiden kaikki tietäväisten kommenteista? minua ainakin dopperin omistajana pistää vihaksi lukea nuita ketjuja, mutta itse tiedän koirani joka ei todellakaan ole tappaja/verikoira mutta elokuvien ja lööppien perusteella ihmiset on tämän käsityksen doppereista saanut. Ja minulle se on ihan sama mitä mieltä "nämä koira asiantuntijat" ovat doppereista, eivät tunne rotua, tuskin ovat koskaan nähneet kun kuvasta/elokuvasta ja heti koira on leimattu tappajaksi =)

11

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasfdasf

      Mitäs jos mulla on lemmikkinä karhu ja sanon ettei se pure. Uskaltaisitko kävellä vastaan vaihtamatta kadun puolta? Ihan sama asia onko talutettava/vapaana pidettävä peto koira tai mikä tahansa eläin jos se on sen kokoinen ettei sitä pysty ihminen hyökkäystilanteessa taltuttamaan...

      • Shosanna

        Niin se vaan on että aina tulee olemaan rotuja joista on ennakkoluuloja. Kenen vika? ihmisen itsensä.. mikä tahansa koira tai eläin, kun tässä niin hauskasti dobberia kerta karhuun verrattiin on väärällä omistajalla vaarallinen. Myös kultainen noutaja on jo sen verta kookas jotta varmati hyökätessään on vaarallinen. Dobermanni ei edes ole iso koira, se luokitellaan keskikokoisiin.

        Dobermanni on vaativa koira joka vaatii oikeanlaisen ja määrätietoisen kasvatuksen, sen kanssa ei auta lepsuilla kuten kultsin.. ongelmia syntyy kun ihminen ottaa dobermannin tai minkä tahansa vaativan koiran eikä tiedä mihin on ryhtymässä. Se vaatii aikaa aikaa ja paljon aikaa ja kärsivällisyyttä omistajaltaan sekä tietämystä koiran kasvatuksesta ja kouluttamisesta. No näistä jutuista ei kuitenkaan piitata vaan otetaan koira siitä huolimatta, kun ongelmia alkaa syntyä ja söpö ihana pikkupentu kasvaa isoksi rohjoksi jota on vaikea käsitellä myydään koira edelleen "muuttuneiden olosuhteiden vuoksi". Koiran ostaa joku yhtä tietämätön kun halvalla saa.. siinä onkin sitten jo pommi valmiina.

        Osa vastuusta on kasvattajalla, hänen ei tulisi myydä pentujaan kelle vaan vaan varmistua ensin siitä että koira saa asianmukaisen kodin. Koirasta saa 100% uskollisen ystävän kun muistaa että se on koira, se ajattelee kun koira ja sillä on koiran tarpeet sekä koiran vaisto ja sitä tulee kohdella koirana. Valitettavasti moni koiranomistaja ei tiedä mitä tämä tarkoittaa.

        Jos kävelet lemmikkikarhusi kanssa vastaan, vaihdan varmasti kadun toiselle puolelle. Niin tekee moni joka kävelee meitä vastaan. Mutta heillä on siihen oikeus. Yhtä suuri oikeus kun minulla on kävellä kadulla dobberini kanssa. Jos joku pelkää koiraani, niin pelätköön, minkä minä itse sille voin jos joku median suoltaman kuran takia pelkää kuollakseen sitä olentoa joka aamuisin herättää lukuisilla pusuilla, jonka päivän paras hetki on se kun tulen töistä kotiin, joka nauttii siitä että saa tehdä minulle mieliksi, joka iltaisin jää sängyn viereen vahdiksi, jonka rakkaus ja uskollisuun on rajaton, mutta se ei ole täysin pyyteetöntä, se on ansaittu.


      • asdfasfdasdf
        Shosanna kirjoitti:

        Niin se vaan on että aina tulee olemaan rotuja joista on ennakkoluuloja. Kenen vika? ihmisen itsensä.. mikä tahansa koira tai eläin, kun tässä niin hauskasti dobberia kerta karhuun verrattiin on väärällä omistajalla vaarallinen. Myös kultainen noutaja on jo sen verta kookas jotta varmati hyökätessään on vaarallinen. Dobermanni ei edes ole iso koira, se luokitellaan keskikokoisiin.

        Dobermanni on vaativa koira joka vaatii oikeanlaisen ja määrätietoisen kasvatuksen, sen kanssa ei auta lepsuilla kuten kultsin.. ongelmia syntyy kun ihminen ottaa dobermannin tai minkä tahansa vaativan koiran eikä tiedä mihin on ryhtymässä. Se vaatii aikaa aikaa ja paljon aikaa ja kärsivällisyyttä omistajaltaan sekä tietämystä koiran kasvatuksesta ja kouluttamisesta. No näistä jutuista ei kuitenkaan piitata vaan otetaan koira siitä huolimatta, kun ongelmia alkaa syntyä ja söpö ihana pikkupentu kasvaa isoksi rohjoksi jota on vaikea käsitellä myydään koira edelleen "muuttuneiden olosuhteiden vuoksi". Koiran ostaa joku yhtä tietämätön kun halvalla saa.. siinä onkin sitten jo pommi valmiina.

        Osa vastuusta on kasvattajalla, hänen ei tulisi myydä pentujaan kelle vaan vaan varmistua ensin siitä että koira saa asianmukaisen kodin. Koirasta saa 100% uskollisen ystävän kun muistaa että se on koira, se ajattelee kun koira ja sillä on koiran tarpeet sekä koiran vaisto ja sitä tulee kohdella koirana. Valitettavasti moni koiranomistaja ei tiedä mitä tämä tarkoittaa.

        Jos kävelet lemmikkikarhusi kanssa vastaan, vaihdan varmasti kadun toiselle puolelle. Niin tekee moni joka kävelee meitä vastaan. Mutta heillä on siihen oikeus. Yhtä suuri oikeus kun minulla on kävellä kadulla dobberini kanssa. Jos joku pelkää koiraani, niin pelätköön, minkä minä itse sille voin jos joku median suoltaman kuran takia pelkää kuollakseen sitä olentoa joka aamuisin herättää lukuisilla pusuilla, jonka päivän paras hetki on se kun tulen töistä kotiin, joka nauttii siitä että saa tehdä minulle mieliksi, joka iltaisin jää sängyn viereen vahdiksi, jonka rakkaus ja uskollisuun on rajaton, mutta se ei ole täysin pyyteetöntä, se on ansaittu.

        Ymmärrätkö että vastaan tulevat ihmiset eivät voi tietää koirasi vaarallisuudesta mitään. Ei niitä kiinnosta vartioiko se sänkyäsi vai ei. Jos luulet tarvitsevasi jonkun vartioimaan nukkuessasi sänkyä niin ei taida olla kaikki ihan kohdallaan.. siksi suosittelen sulle jotain penempää ja vaarattomampaa koiraa. Yritä ymmärtää että koirat on eläimiä ja siksi aina arvaamattomia. Jos niiden käytös olisi ennalta arvattavissa niin emme näitä puremisjuttuja saisi lukea jatkuvasti lehdistä. Asia on vähän niinkuin ajaisit autolla ylinopeutta. Luulet tuntevasi auton ja että voit ajaa sillä vaikka kuinka kovaa eikä onnettomuuksia satu. Silti niitä aina välillä tulee..


      • asfdsfdasfd
        Shosanna kirjoitti:

        Niin se vaan on että aina tulee olemaan rotuja joista on ennakkoluuloja. Kenen vika? ihmisen itsensä.. mikä tahansa koira tai eläin, kun tässä niin hauskasti dobberia kerta karhuun verrattiin on väärällä omistajalla vaarallinen. Myös kultainen noutaja on jo sen verta kookas jotta varmati hyökätessään on vaarallinen. Dobermanni ei edes ole iso koira, se luokitellaan keskikokoisiin.

        Dobermanni on vaativa koira joka vaatii oikeanlaisen ja määrätietoisen kasvatuksen, sen kanssa ei auta lepsuilla kuten kultsin.. ongelmia syntyy kun ihminen ottaa dobermannin tai minkä tahansa vaativan koiran eikä tiedä mihin on ryhtymässä. Se vaatii aikaa aikaa ja paljon aikaa ja kärsivällisyyttä omistajaltaan sekä tietämystä koiran kasvatuksesta ja kouluttamisesta. No näistä jutuista ei kuitenkaan piitata vaan otetaan koira siitä huolimatta, kun ongelmia alkaa syntyä ja söpö ihana pikkupentu kasvaa isoksi rohjoksi jota on vaikea käsitellä myydään koira edelleen "muuttuneiden olosuhteiden vuoksi". Koiran ostaa joku yhtä tietämätön kun halvalla saa.. siinä onkin sitten jo pommi valmiina.

        Osa vastuusta on kasvattajalla, hänen ei tulisi myydä pentujaan kelle vaan vaan varmistua ensin siitä että koira saa asianmukaisen kodin. Koirasta saa 100% uskollisen ystävän kun muistaa että se on koira, se ajattelee kun koira ja sillä on koiran tarpeet sekä koiran vaisto ja sitä tulee kohdella koirana. Valitettavasti moni koiranomistaja ei tiedä mitä tämä tarkoittaa.

        Jos kävelet lemmikkikarhusi kanssa vastaan, vaihdan varmasti kadun toiselle puolelle. Niin tekee moni joka kävelee meitä vastaan. Mutta heillä on siihen oikeus. Yhtä suuri oikeus kun minulla on kävellä kadulla dobberini kanssa. Jos joku pelkää koiraani, niin pelätköön, minkä minä itse sille voin jos joku median suoltaman kuran takia pelkää kuollakseen sitä olentoa joka aamuisin herättää lukuisilla pusuilla, jonka päivän paras hetki on se kun tulen töistä kotiin, joka nauttii siitä että saa tehdä minulle mieliksi, joka iltaisin jää sängyn viereen vahdiksi, jonka rakkaus ja uskollisuun on rajaton, mutta se ei ole täysin pyyteetöntä, se on ansaittu.

        Ymmärrän kyllä hyvin kantasi asiassa.. mutta yrittäisitte tekin ajatella niitä joilla ei ole koiraa. Jos teillä mielestänne on oikeus pelotella ihmisiä kadulla koiranne kanssa niin kyllä olisi aika vähän alkaa ajatatella asioita vähän omaa napaa pidemmälle.


      • Koirakuiskuri
        asfdsfdasfd kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä hyvin kantasi asiassa.. mutta yrittäisitte tekin ajatella niitä joilla ei ole koiraa. Jos teillä mielestänne on oikeus pelotella ihmisiä kadulla koiranne kanssa niin kyllä olisi aika vähän alkaa ajatatella asioita vähän omaa napaa pidemmälle.

        Mutta mitä tarkoitat tällä "pelotella ihmisiä kadulla koiranne kanssa" lauseenpätkän kanssa? Tarkoitan että jos ihmiset normaalisti lenkkeilyttävät hihnassa isompaa koiraansa kadulla ja tulevat sinua vastaan, onko tässä asiassa jo sinällään tarpeeksi "uhkaa"...?

        Arvaas mikä saattaisi tepsiä tähän pelkopohjaiseen suhtautumiseen, joka purkautuu vihamielisyytenä. Se, että kohtaat pelkosi ja menet juttelemaan isompien koirien omistajien kanssa, jotka tulevat rauhallisen oloisen isomman koiran kanssa lenkillä vastaan. Ennen kuin lähennyt heitä, kysy mukavasti "Hei, voinko tulla moikkaamaan koiraa? Onko dobermannisi( schäferisi/mikä nyt onkaan ok? Koetan päästä pelostani irti, joskus minua lapsena puri tuollainen ja siitä on jäänyt huonoa fiilistä."

        Ja voit toki jättää kertomatta tuntemuksistasi ja vain sanoa alkulauseet"Hei, voinko... Onko....?" , jos et koe haluavasi kertoa sen kummempaa tuntemuksistasi. Mutta jos kerrot tuntemuksistasi, siitä on nimenomaan se hyöty, että koiranomistaja osaa mahdollisesti suhtautua sinuun vielä tukea vähän antaen ja symppiksesti, etenkin kun käsittää ettet ole niin "koiraihmisiä" ja silloin neuvookin koiran lähentymisasiassa.

        Parasta olisi että voitat sen mörön, anna itsellesi mahdollisuus muuttaa käsityksiä. Uutta energiaa ja huojentuneempaa mieltäkin saisit samalla. Älä tee isommista koirista "vihollisia" vaan käy "vaaraa" päin ja ole rauhallisesti luontoon suhtautuva mies. Oikeasti vaarallisia isoja koiria on vähemmistö koirista, suurin osa koirista on normaaleja, aivan kuten ihmistenkin kohdalla, suurin osa ihmisistä on suht normaaleja ja vähemmistö sekopäitä.

        Lempeää voimaa sinne!


      • Shosanna
        asfdsfdasfd kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä hyvin kantasi asiassa.. mutta yrittäisitte tekin ajatella niitä joilla ei ole koiraa. Jos teillä mielestänne on oikeus pelotella ihmisiä kadulla koiranne kanssa niin kyllä olisi aika vähän alkaa ajatatella asioita vähän omaa napaa pidemmälle.

        ja tämä onnistuu miten? en ulkoiluta koiraani jotta kukaan ei pelkäisi sitä..pidän sen sisällä? vien sen piikille jotta kukaan ei voisi pelätä sitä? ajattelen mielelläni muitakin, ketään en ole yrittänyt pelotella, en ole niin väittänytkään, muttakun siihen pelotteluun riittää se että kävelee kadulla. En valitse pientä rotua sen takia jotta muut pitäisivät siitä, sen verta omaan napaani katson että otan koiran josta itse tykkään.

        Ja totta, vastaantuleva ei voi tietää koirani vaarallisuudesta, siksi voikin vaihtaa vaikka tien toiselle puolelle jos pelottaa. Minä en myöskään voi tietää pelkääkö vastaantuleva, teitä pelkääjiä kun kuitenkin on silti se vähemmistö..ja sen vähemmistön takia minä en ala rotua vaihtamaan.

        "Yritä ymmärtää että koirat on eläimiä ja siksi aina arvaamattomia", mmm...kun kirjotin että "kun muistaa että koira se on koira, se ajattelee kun koira ja sillä on koiran tarpeet sekä koiran vaisto ja sitä tulee kohdella koirana. Valitettavasti moni koiranomistaja ei tiedä mitä tämä tarkoittaa."

        Ymmärrätköhän ollenkaan tuon tarkoitusta......?

        Ja jos nyt vielä tartutaan näihin lapsellisuuksiin niin jokainen koira, pieni tai iso, vartioi omistajaansa, enemmän tai vähemmän, mikäli nyt edes pitää omistajastaan..


      • asfdasfdasfdasfd
        Koirakuiskuri kirjoitti:

        Mutta mitä tarkoitat tällä "pelotella ihmisiä kadulla koiranne kanssa" lauseenpätkän kanssa? Tarkoitan että jos ihmiset normaalisti lenkkeilyttävät hihnassa isompaa koiraansa kadulla ja tulevat sinua vastaan, onko tässä asiassa jo sinällään tarpeeksi "uhkaa"...?

        Arvaas mikä saattaisi tepsiä tähän pelkopohjaiseen suhtautumiseen, joka purkautuu vihamielisyytenä. Se, että kohtaat pelkosi ja menet juttelemaan isompien koirien omistajien kanssa, jotka tulevat rauhallisen oloisen isomman koiran kanssa lenkillä vastaan. Ennen kuin lähennyt heitä, kysy mukavasti "Hei, voinko tulla moikkaamaan koiraa? Onko dobermannisi( schäferisi/mikä nyt onkaan ok? Koetan päästä pelostani irti, joskus minua lapsena puri tuollainen ja siitä on jäänyt huonoa fiilistä."

        Ja voit toki jättää kertomatta tuntemuksistasi ja vain sanoa alkulauseet"Hei, voinko... Onko....?" , jos et koe haluavasi kertoa sen kummempaa tuntemuksistasi. Mutta jos kerrot tuntemuksistasi, siitä on nimenomaan se hyöty, että koiranomistaja osaa mahdollisesti suhtautua sinuun vielä tukea vähän antaen ja symppiksesti, etenkin kun käsittää ettet ole niin "koiraihmisiä" ja silloin neuvookin koiran lähentymisasiassa.

        Parasta olisi että voitat sen mörön, anna itsellesi mahdollisuus muuttaa käsityksiä. Uutta energiaa ja huojentuneempaa mieltäkin saisit samalla. Älä tee isommista koirista "vihollisia" vaan käy "vaaraa" päin ja ole rauhallisesti luontoon suhtautuva mies. Oikeasti vaarallisia isoja koiria on vähemmistö koirista, suurin osa koirista on normaaleja, aivan kuten ihmistenkin kohdalla, suurin osa ihmisistä on suht normaaleja ja vähemmistö sekopäitä.

        Lempeää voimaa sinne!

        "Tarkoitan että jos ihmiset normaalisti lenkkeilyttävät hihnassa isompaa koiraansa kadulla ja tulevat sinua vastaan, onko tässä asiassa jo sinällään tarpeeksi "uhkaa"...?"

        On tarpeeksi uhkaa koska te ajattelette aina ettei koiranne ketään pure ja ette pidä sitä tarpeeksi lähellä itseänne. Kapealla jalkakäytävällä joutuu muutenkin melko läheltä koiraa kulkemaan.

        "Mutta jos kerrot tuntemuksistasi, siitä on nimenomaan se hyöty, että koiranomistaja osaa mahdollisesti suhtautua sinuun vielä tukea vähän antaen ja symppiksesti, etenkin kun käsittää ettet ole niin "koiraihmisiä" ja silloin neuvookin koiran lähentymisasiassa."

        Ei todellakaan kiinnosta alkaa varsinkaan mitään luonteeltaan aggressiivisia/isokokoisia koiria tervehtimään. Enkä kaipaa mitään neuvoja koiran lähentymisasiassa. Mieluummin teidän kannattaisi ottaa neuvoja vastaan ennen kuin rupeette neuvomaan muita (enemmistöä).

        "ole rauhallisesti luontoon suhtautuva mies. Oikeasti vaarallisia isoja koiria on vähemmistö koirista, suurin osa koirista on normaaleja"

        Niinhän minä olen. En vaan ole tottunut että luonnossa joutuu pelaamaan jatkuvasti jotain koiralottoa jossa voi hyvällä tuurilla voittaa matkan tikattavaksi.


      • Koirakuiskuri
        asfdasfdasfdasfd kirjoitti:

        "Tarkoitan että jos ihmiset normaalisti lenkkeilyttävät hihnassa isompaa koiraansa kadulla ja tulevat sinua vastaan, onko tässä asiassa jo sinällään tarpeeksi "uhkaa"...?"

        On tarpeeksi uhkaa koska te ajattelette aina ettei koiranne ketään pure ja ette pidä sitä tarpeeksi lähellä itseänne. Kapealla jalkakäytävällä joutuu muutenkin melko läheltä koiraa kulkemaan.

        "Mutta jos kerrot tuntemuksistasi, siitä on nimenomaan se hyöty, että koiranomistaja osaa mahdollisesti suhtautua sinuun vielä tukea vähän antaen ja symppiksesti, etenkin kun käsittää ettet ole niin "koiraihmisiä" ja silloin neuvookin koiran lähentymisasiassa."

        Ei todellakaan kiinnosta alkaa varsinkaan mitään luonteeltaan aggressiivisia/isokokoisia koiria tervehtimään. Enkä kaipaa mitään neuvoja koiran lähentymisasiassa. Mieluummin teidän kannattaisi ottaa neuvoja vastaan ennen kuin rupeette neuvomaan muita (enemmistöä).

        "ole rauhallisesti luontoon suhtautuva mies. Oikeasti vaarallisia isoja koiria on vähemmistö koirista, suurin osa koirista on normaaleja"

        Niinhän minä olen. En vaan ole tottunut että luonnossa joutuu pelaamaan jatkuvasti jotain koiralottoa jossa voi hyvällä tuurilla voittaa matkan tikattavaksi.

        Molemmat voivat tässä oppia toisiltaan, kyllä. Sinulla on siinä pointtia, että koiraihmiset voisivat katsoa tarkemmin, missä se koira kulkee, mitä tulee yleisissä tiloissa ja kapeissa tiloissa liikkumiseen.

        Mutta hyvä mies, koira ei ole lähtökohtaisesti ajateltuna mikään tikittävä aikapommi, ne yksilöt jotka ovat näitä tikittäjiä, ovat vähemmistöä ja sekin, että ns. vähemmistöön kuuluva vaarallinen koira tekisi jotain väkivaltaista ilman provosointia (kuten että joku potkaisee sitä tai alkaa huitoa käsiensä kanssa koiran edessä), kuuluu vielä vähemmistössä vähemmistöön.

        Loogisesti ajateltuna sen mahdollisuus, että kimppuusi äkisti kävisi jalkakulkukäytävällä hihnassa lenkillä oleva koira, on pieni. Vaarallisia koirahyökkäystapauksia uutisoidaan näyttävästi, mutta eivät ne ole enemmistökoirien tekosia. Paljon enemmän on ihmisten tekemiä väkivaltatapauksia. Yhtä hyvin voit ajatella, että kadulla takaapäin lähenevä ihminen voi olla sekopää, joka iskee puukolla päähän - tämän todennäköisyys on samaa kuin sekopäisen koiran hyökkäys yllättäen.

        Mieti etenkin jälkimmäistä esimerkkiä.... Ethän vaadi kaikkien ihmistenkään pitämistä lukittuina vankiloissa, samoin ei voi yleistää kaikkia koiria pidettäväksi lähtökohtaisesti vaarallisina.

        Toki koiranomistajan tulee tosiaan katsoa, miten koira liikkuu ihmisten keskellä ja jos tietää omistavansa uhkaavasti käyttäytyneen koiran, vastuullisesti pitää koiraa sitten vaikka kuonokopassa ja ottamalla yhteyttä ensisijassa ongelmakoirakouluttajaan.

        Sinun kimppuusi on yllättäen käynyt joku koira ja se tuli aika shokkina? Nyt kun näet ison koiran tulevan vastaan, tulee paniikkioireen tyyppistä juttua ja hermostut? Uskon että olet rauhan mies, mutta mieti asioita ja pyri olemaan voittaja tämän asian suhteen - mikä mies ei olisi supermiehekkäämpi kuin sellainen, joka handlaa koiratkin rauhallisesti.

        Minuakin puri koira aika pahasti lapsena, arpi jäi ja olihan se pelottava hetki ja sen jälkeenkin sydän jyskäsi. Mutta ko.koira oli sekopää, joka oli jo aiemmin käynyt useamman ihmisen kimppuun, minun oli vain päästävä vielä katsomaan koiraa, koska eläimillä ja minulla on ollut hyvää yhteyttä. Tosin bichon friseet ujostavat meikäläistä, mutta...

        Asian vierestä tuossa jo hieman. No mutta, näin.


    • juksujuu

      Mistä näitä raivopäisiä dobbereit oikein tulee....
      " Vapaana riehunut dobermanni tappoi valkohäntäpeuran
      Maanantai 21.9.2009 klo 22.43
      Vapaana juossut dobermanni tappoi valkohäntäpeuran maanantaina Helsingin Paloheinässä.

      Eläinpelastusvastaava Vesa Nurminen Helsingin pelastuslaitokselta kertoo, että koira oli jahdannut peuraa monta sataa metriä, purrut isoja paloja sen takapäästä ja raadellut sen kaulaa.

      Koiran omistaja ei ilmeisesti ollut lähettyvillä lainkaan. Koirien ulkoiluttaminen on alueella kielletty, sillä sen läpi kulkee lenkkeilijöiden pururata.

      Nurminen arvelee koiraan jääneen hyökkäyksestä niin paljon verijälkiä, että sen omistajan on täytynyt huomata eläimen käyneen saalistamassa.

      Silminnäkijöitä kaivataan

      Helsingin poliisi tutkii asiaa. Nurminen vetoaa tapauksen mahdollisiin silminnäkijöihin, jotta nämä ottaisivat yhteyttä poliisiin.

      Valkohäntäpeuraa kutsutaan nykyään myös valkohäntäkauriiksi.

      • mammaLaRosa

        Ai, kiltti suloinen ? Kaunis ? dobberi?
        Eihän se ole mahdollisa.
        Nehän ovat niin lutuisia, ihania, tottelevaisia ja mahtavia...
        eivät koskaan, ikinä, never-never tee pahaa kärpäsellekään...


      • nöioyiutulyf
        mammaLaRosa kirjoitti:

        Ai, kiltti suloinen ? Kaunis ? dobberi?
        Eihän se ole mahdollisa.
        Nehän ovat niin lutuisia, ihania, tottelevaisia ja mahtavia...
        eivät koskaan, ikinä, never-never tee pahaa kärpäsellekään...

        niinkun ei tietenkään mikään muukaan koira..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe