Olen jättänyt sanoja löytämättä
katseita käyttämättä
elänyt kaiken toisin
nyt seuraan sinua syksyyn
sen raukoille rajoille
ilman passia ja valuuttaa
Olet siirtänyt suudelmia
seuraavaan kevääseen
työntänyt sydäntäni sivuun
mutta minä en selviä
ilman muisteltavia silmiä
korkealle kaartuvaa ääntä
Haluan tavoitella hymysi pohjaa
suudella silmänkantamattomiin
rakastaa tunnit täyteen
Syksyn raukoille rajoille
12
244
Vastaukset
- Minanoita
Nyt mie todentotta olen tyrmistynyt, syystä että eilen kirjoitin runoa joka kasteessa nimen sai: Täydet tunnit! Pelottavalla tavalla se muistuttaa sinun runoasi, taidamme tosiaan pikapuoliin puolittaa ne royalit jos ajatuksenlukunopeus on tätä luokkaa!
Mutta Miekko niinkuin aina, tyrmistyksestäni huolimatta, (tokenen koko ajan tästä pökerryksestä) tuumailen että sie olet runonikkari minun makuuni!- Miekko
Tyrmistynyt olen minäkin. Kas, seilaamme runomeressä samalla telepaatilla. Vai täydet tunnit... Runo oli viimeistä lausetta vailla pitkään. Anteeksi vain, mutta halusin sinne jotakin todella pöhköä (sinun täydet tuntisi ovat varmasti järkeä pullollaan).
Joku humaus runotaivaasta se oli... "rakastaa tunnit täyteen".. mielestäni se oli hauska, tarpeeksi älytön kuvaamaan tiettyä tunnetilaa.. ja kuitenkin tarkemmin mietittyäni sitä siinä tuntuikin olevan järkeä,, ja se sopii muuhun kokonaisuuteen.
Tämän jälkeen vaihdoin vielä runon kapulakieltä syksyn raukkoihin rajoihin, osittain samoista syistä kuin täydet tunnitkin.
Niin... ja onnea vastasyntyneelle runolle! Tuopa joskus näytille :)
- ole työntänyt
sinua sivuun... tai ehkä joskus hädissäni, mutta tarkoittamatta. Hassua että ihminen toimii hätäpäissä ihan päinvastoin kuin pitäisi. Ei järki enää leikkaa. Tuli vaan mieleen, runostasi.
- Miekko
Kiitos. Mukavaa, että runo herätti ajatuksia. Ajattelin että tämä on aika selkeä (liiankin?), taustalla mieltymys tavallisiin lauseisiin. Olet työntänyt sydäntäni syrjään, siinähän ei juurikaan mitään kuvaannollista tunnu olevan.. vai onko sittenkin, kukinhan ymmärtää sen omalla tavallaan. Eipä tavallisella lauseellakaan ole vain yhtä lukkoonlyötyä merkitystä.
Hätäpäissään tulee kai sännättyä johonkin (suojaan) ajattelematta onko se järkevää vai ei.
Otsikko houkutteli lukemaan ja jotenkin
syksyyn niin sopivakin mitä suvelta jäi
kertomatta että mitä tulevaisuudelta
odottaa.
Hyvät ja tunnelmaisien sanojen kerronta
jää hyvin elämään... upea on runosi !- Miekko
Joo, minä tiedän. Otsikko on aika herkullinen. Sain idean syksyn raukoista rajoista aivan loppuvaiheessa. Mieleen tuli että otsikko vaatisi ehkä jonkun rempseän silirimpsis-runon..
Kuitenkin minusta on mielenkiintoista sisällyttää pari häiriötekijää muuten asiallisen pinnan alle. Oikeastaan eivät ne pari anomaliaa häiritse kokonaisuutta, ne sulautuvat aika hyvin maisemaan. Pistää miettimään, kuinka monta poikkeamaa kokonaisuudessa sallitaan, että se mielletään yhä tasapainoiseksi kokonaisuudeksi. Missä on se raja, että poikkeamia alkaa olla liikaa ja katsojan silmä reagoi huomaamaan, että jokin on hullusti. Mielenkiintoista pohdittavaa :)
- Kauris-62
Upea runo! Kerrassaan :)
- Miekko
Suhteellisen tyytyväinen täytyy itsekin olla. Tämä runo täytyi kirjoittaa. Juuri näillä sanoilla.
Kiitos palautteestasi :)
- kaaru
tämä kesä ei löytänyt
sydäntäni eikä huuliani
odotustani ei palkittu
kiihkeillä sanoilla
rakkaudesta
lupaan tarttua hetkeen
jos sen vielä kohtaa
riemuita siitä
oli kesä tai talvi
syksy tai kevät
niin sitä rakkautta
ja Sinua olen odottanut
Hieno runo sinulta Miekko, sait minut inspiroitua tällaiseen vastaukseen. Hyvää loppukesää:)- Miekko
kaikesta huolimatta
kesä on kesä
syksy on syksy
ja odotus jää
syysihmiset astuvat esiin
ihmiset jotka elävät pienestä hetkestä
iloitsevat valintansa vapaudesta
ihmiset jotka eivät tee eroa
jotka menevät mistä haluavat
jotka ottavat minut mukaansa
minä joudun ajattelemaan uudella tavalla
rakastamaan tämän syksyn tuntosarvien mukaan
ei tämä ole oma valinta
Kiitos vastineesta. Tuollainen tuli mieleen. Rakkaudesta. Hyvää kesänloppua sulle myös :)
- lindalinda1
Jos osaisin, olisin kirjoittanut nämä säkeet.
Mutta Sinä teit sen, meidän kaikkien silmien
iloksi ja nautinnoksi.
Kerrassaan ainutlaatuisia kuvauksia,
koko runo kuin jotain, jotain mitä en osaa
edes sanoin kertoa. - *MURUKULTA*
*kops*,,,,,,
Luin tämän jo kauan sitten, ammoisina aikoina ja pidin heti!
Tämä on murusteltavan hyyyyvää luettavaa..nammm.... :•)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu842139Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4262030Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771402Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101400- 671293
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071035Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811002Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut256990Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266987- 131888