Viivakoodi exceliin?

Artsi

Tietääkö kukaan mistä saisi imuroitua viivakoodiohjelman tai -makron Exceliin? Pitäisi saada tulostettua viivakoodi laskun alalaitaan. Kaupalliset firmat pitävät turhan kovaa hintaa pienellä koodinpätkällä.

8

23693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SwanFly

Mikset itse tee moista ?

Helpointahan se on itse tehdä, jos vain tiedät, että minkä viivakoodin tarvitset. ja hiukan aikaa moinen vie, tarkistuksineen. (Itse olen juuri moista firmani laskutukseen vääntämässä, ja kun saan valmiiksi, niin hyväksytän sen pankkiyhdistyksellä)

Aika epävarmaa on ottaa joku tuntematon viivakoodi scripti, jos et ole varma mitä
      viivakoodi-standardia se tulostaa. Esim suomalainen pankkiviivakoodi on muistaakseni code128 ja siitä c versio. Tarkemmat tiedot voit tarkistaa pankkiyhdistyksen sivuilta.

Mutta eipä ne kaikki kaupalliset viivakoodi kaavat/ vast. ole kalliita. Esim itse myyn omaa koodiani pilkkahintaan yrtyksille (huomattavasti halvempi kuin joku laskutus ohjelma)kunhan sen saan valmiiksi nyt viikonloppuna

• Nero! Nero!

Tarvitsen auton. Siispä teen sellaisen itse!

• Kiinnostunut

Hei.
        Minulla on yritys ja olisin kiinnostunut viivakoodiohjelmastasi. Toimiiko se esim. laskujen alalaidassa olevan viivakoodin tavalla. Eli asiakas voi laskun maksaa lukijalla, näppäilemättä viitenumeroa.

Vastaa [email protected]

• jarmo_m

Etsin myös viivakoodeja firmani Excel-taulukoihin, ja törmäsin tähän ketjuun. Kun homma näytti turhan vaikealta selvittää itse, tilasin lopulta homman täältä:
      http://www.lgm.fi/viivakoodit-exceliin

• ..oooOOOooo...

Katsoin tuolta sivulta ja huomasin että tekevät makrojen avulla sen viiva koodin.
      Jos mahdollista niin älä vaan sorru makrojen käyttöön kun niitä on "mahdotonta" muokata jos et ole ikinä tehnyt makroja.

Viivakoodin tekeminen onnistuu ilman makrojakin ja niitä pystyy muokkaamaan helpommin kuin makroja.

Itse tein pankkiviivakoodin ilman makroja joten suosittelisin tekemään niin.

Makrojen avulla tulee vähemmän ohjelma koodia kuin taulukkoon tekemällä.
      Mutta taas pankkiviiva koodin tarvitsema taulukkoon tehty lisäys ei vaadi kuin yhden lisä välilehden.
      Siitä saa silloin paljon selvemmän ja helposti muokattavan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      79
      5385
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      126
      3867
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      41
      3616
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3294
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2828
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2349
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2121
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      202
      2045
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      437
      1695
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1598
    Aihe