Tietääkö kukaan mistä saisi imuroitua viivakoodiohjelman tai -makron Exceliin? Pitäisi saada tulostettua viivakoodi laskun alalaitaan. Kaupalliset firmat pitävät turhan kovaa hintaa pienellä koodinpätkällä.
Viivakoodi exceliin?
8
23171
Vastaukset
- joonas
joonas kirjoitti:
barcodefonts in excel Googlen hakusanoiksi, niin löytyy kaikenlaista. hintojakin.
- SwanFly
Mikset itse tee moista ?
Helpointahan se on itse tehdä, jos vain tiedät, että minkä viivakoodin tarvitset. ja hiukan aikaa moinen vie, tarkistuksineen. (Itse olen juuri moista firmani laskutukseen vääntämässä, ja kun saan valmiiksi, niin hyväksytän sen pankkiyhdistyksellä)
Aika epävarmaa on ottaa joku tuntematon viivakoodi scripti, jos et ole varma mitä
viivakoodi-standardia se tulostaa. Esim suomalainen pankkiviivakoodi on muistaakseni code128 ja siitä c versio. Tarkemmat tiedot voit tarkistaa pankkiyhdistyksen sivuilta.
Mutta eipä ne kaikki kaupalliset viivakoodi kaavat/ vast. ole kalliita. Esim itse myyn omaa koodiani pilkkahintaan yrtyksille (huomattavasti halvempi kuin joku laskutus ohjelma)kunhan sen saan valmiiksi nyt viikonloppuna- Nero! Nero!
Tarvitsen auton. Siispä teen sellaisen itse!
- Kiinnostunut
Hei.
Minulla on yritys ja olisin kiinnostunut viivakoodiohjelmastasi. Toimiiko se esim. laskujen alalaidassa olevan viivakoodin tavalla. Eli asiakas voi laskun maksaa lukijalla, näppäilemättä viitenumeroa.
Vastaa [email protected]
- jarmo_m
Etsin myös viivakoodeja firmani Excel-taulukoihin, ja törmäsin tähän ketjuun. Kun homma näytti turhan vaikealta selvittää itse, tilasin lopulta homman täältä:
http://www.lgm.fi/viivakoodit-exceliin - ..oooOOOooo...
Katsoin tuolta sivulta ja huomasin että tekevät makrojen avulla sen viiva koodin.
Jos mahdollista niin älä vaan sorru makrojen käyttöön kun niitä on "mahdotonta" muokata jos et ole ikinä tehnyt makroja.
Viivakoodin tekeminen onnistuu ilman makrojakin ja niitä pystyy muokkaamaan helpommin kuin makroja.
Itse tein pankkiviivakoodin ilman makroja joten suosittelisin tekemään niin.
Makrojen avulla tulee vähemmän ohjelma koodia kuin taulukkoon tekemällä.
Mutta taas pankkiviiva koodin tarvitsema taulukkoon tehty lisäys ei vaadi kuin yhden lisä välilehden.
Siitä saa silloin paljon selvemmän ja helposti muokattavan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268