Tietääkö kukaan mistä saisi imuroitua viivakoodiohjelman tai -makron Exceliin? Pitäisi saada tulostettua viivakoodi laskun alalaitaan. Kaupalliset firmat pitävät turhan kovaa hintaa pienellä koodinpätkällä.
Viivakoodi exceliin?
8
24006
Vastaukset
- joonas
joonas kirjoitti:
barcodefonts in excel Googlen hakusanoiksi, niin löytyy kaikenlaista. hintojakin.
- SwanFly
Mikset itse tee moista ?
Helpointahan se on itse tehdä, jos vain tiedät, että minkä viivakoodin tarvitset. ja hiukan aikaa moinen vie, tarkistuksineen. (Itse olen juuri moista firmani laskutukseen vääntämässä, ja kun saan valmiiksi, niin hyväksytän sen pankkiyhdistyksellä)
Aika epävarmaa on ottaa joku tuntematon viivakoodi scripti, jos et ole varma mitä
viivakoodi-standardia se tulostaa. Esim suomalainen pankkiviivakoodi on muistaakseni code128 ja siitä c versio. Tarkemmat tiedot voit tarkistaa pankkiyhdistyksen sivuilta.
Mutta eipä ne kaikki kaupalliset viivakoodi kaavat/ vast. ole kalliita. Esim itse myyn omaa koodiani pilkkahintaan yrtyksille (huomattavasti halvempi kuin joku laskutus ohjelma)kunhan sen saan valmiiksi nyt viikonloppuna- Nero! Nero!
Tarvitsen auton. Siispä teen sellaisen itse!
- Kiinnostunut
Hei.
Minulla on yritys ja olisin kiinnostunut viivakoodiohjelmastasi. Toimiiko se esim. laskujen alalaidassa olevan viivakoodin tavalla. Eli asiakas voi laskun maksaa lukijalla, näppäilemättä viitenumeroa.
Vastaa [email protected]
- jarmo_m
Etsin myös viivakoodeja firmani Excel-taulukoihin, ja törmäsin tähän ketjuun. Kun homma näytti turhan vaikealta selvittää itse, tilasin lopulta homman täältä:
http://www.lgm.fi/viivakoodit-exceliin - ..oooOOOooo...
Katsoin tuolta sivulta ja huomasin että tekevät makrojen avulla sen viiva koodin.
Jos mahdollista niin älä vaan sorru makrojen käyttöön kun niitä on "mahdotonta" muokata jos et ole ikinä tehnyt makroja.
Viivakoodin tekeminen onnistuu ilman makrojakin ja niitä pystyy muokkaamaan helpommin kuin makroja.
Itse tein pankkiviivakoodin ilman makroja joten suosittelisin tekemään niin.
Makrojen avulla tulee vähemmän ohjelma koodia kuin taulukkoon tekemällä.
Mutta taas pankkiviiva koodin tarvitsema taulukkoon tehty lisäys ei vaadi kuin yhden lisä välilehden.
Siitä saa silloin paljon selvemmän ja helposti muokattavan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1953934Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t532799Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per831380Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181276Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101199Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20201001- 46974
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt226914- 48911
Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä107706