YLÄ-ASTE !?!

joojaaa...

Aloitin just kasiluokan. Vihaan ylä-astetta ja kouluani yli kaiken! Kysymykset siis kuuluukin:
Meneekö ylä-aste nopeasti mielestäsi?
Ja antaisitteko jotain neuvoja'ohjeita' miten ylä-asteen sais tuntumaan et se menisi nopeammin.

Suuuper kiitos vastaajille.

13

4731

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni

      jo!

    • ....

      Yläaste kirjoitetaan ilman väliviivaa.

      • sgjsttjust

        Minäkään en viihdy yläasteella... kaipaan melkein joka päivä "huolettomia" ala-aste aikoja. :(


      • Upeope

        Yläastetta ei enää nykyisin ole. Käytetään termiä yläkoulu. Ylä- ja alakoulun raja on häälyvä veteen piirretty viiva. Joissakin kunnissa alakoululaiset saattavat käydä esimerikiksi kemian tunneilla yläkoulun tiloissa. Joissakin kunnissa yläkoulun tiloissa työskentelevät luokat 6-9.


    • Upeope

      Kysyt neuvoja, miten kouluajan saisi kulumaan nopeammin.

      Pitkästymistä voi yläkoulussakin välttää esimerkiksi tekemällä työtä, sinun tapauksessasi koulutyötä. Se on ihan hyvää ajankulua.

      Jonain päivänä tulet katumaan sitä, että halusit huolettoman ja vastuuttoman yläkouluajan kuluvan nopeasti. Sano mun sanoneen!

      Ennen kaikkea minua ihmetyttää ja huolestuttaa lauseesi, että vihaat (!) kouluasi yli kaiken (!). Minkä vuoksi?

      • ALOITTAJALTA

        En nyt varsinaisesti vihaa. Ei siihen ole oikeastaan mitään syytä. Mulla vaan nyt on semmonen tunne etten jaksa yläastetta enään. Tykkään kuitenkin koulusta... Haluaisin jo lukioon.


    • aloittajalta

      Saisko vielä joltain vastauksia, kiitos

      • 16v

        Ja välillä kyllä on ikävä takas sinne. Okei, varmaa ihan normii, ku alotin amiksen vasta 3 vkoo sit, mut siel oli kyllä kivaa, paljo kivempaa ku ala-asteella. Ala-aste tuntuu niin tylsältä pakkopullalta, yläasteella taas kolme vuotta meni hujauksessa, varsinki niin ihanien luokkalaisten kanssa. Eli musta ainaki meni yläaste nopee, en sitte muista tiiä


      • antihikke
        16v kirjoitti:

        Ja välillä kyllä on ikävä takas sinne. Okei, varmaa ihan normii, ku alotin amiksen vasta 3 vkoo sit, mut siel oli kyllä kivaa, paljo kivempaa ku ala-asteella. Ala-aste tuntuu niin tylsältä pakkopullalta, yläasteella taas kolme vuotta meni hujauksessa, varsinki niin ihanien luokkalaisten kanssa. Eli musta ainaki meni yläaste nopee, en sitte muista tiiä

        Tee ittelle joku kalenteri väritä kaikki lomat ja viikonloput kirkkailla väreillä. rastita aina menneet päivät.
        ja yläaste kuluu muutenkin kumman nopeesti... aika kuluu myös kun et ota ihan joka tunnilla vakavasti, lepää välillä ja lintsaa pari kertaa (esitä kipeetä/hankkiudu kipeeks)

        oon itte kasilla nytte ja aika on kulunut aika nopeesti noilla tavoilla...


      • romeoåkedborg95
        16v kirjoitti:

        Ja välillä kyllä on ikävä takas sinne. Okei, varmaa ihan normii, ku alotin amiksen vasta 3 vkoo sit, mut siel oli kyllä kivaa, paljo kivempaa ku ala-asteella. Ala-aste tuntuu niin tylsältä pakkopullalta, yläasteella taas kolme vuotta meni hujauksessa, varsinki niin ihanien luokkalaisten kanssa. Eli musta ainaki meni yläaste nopee, en sitte muista tiiä

        mä oon vasta seskalla.ja 14v täytän marraskuussa.mun kuulus olla kasilla.onneks kumminkin sitä saatanan nuhkaisesta pikku puukoulusta pääsi vittuun.


    • afafaf

      Ylä-aste on hauskaa. Koulu ruoka on ihan helvetin hyvää (nyt kaikki pissikset ja anorektiikot valittaa mulle), ja se on ilmaista. 7 luokkalaisii saa töniä. Aamut alkaa hyvin kun saa kupin mustaa kahvia sekä jos pitää oppiaineista niin kaikki on hienosti. Omat suosikit on liikunta, tekninen, englanti, kemia ja matikka

      • romeoåkedborg95

        no tuuppas mua tönimään niin katotaan onko nenäs sen jälkeen musta.


    • ä'äölkjhg

      Asutko kouvolassa? Käytkö kenties urheilupuiston yläastetta?
      Saatanan paska koulu ja kaupunki.
      Kyllä musta kuitenkin tuntuu että yläaste on mennyt melko nopeasti, kohta lukion puolelle näiden mulkkujen joukosta jotka tekevät jokaisesta päivästä helvettiä.
      Jos haluat saada ajan kulumaan nopeammin, älä ajattele miten paskaa yläaste on. Käy vain koulua äläkä jää stressaamaan sen enempää. Kyllä se siitä kuluu nopsaan. Ole onnellinen ettet asu Kouvolassa. Paskanpuhujien ihmemaa jossa kaikki on kusipäitä. En malta odottaa että pääsen muuttamaan kauas täältä. En enää koskaan sen jälkeen pistä nokkaani tähän tuppukylään.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe