Ahdistaako?

Vaimo nalkuttaa, sudet vaanivat metsässä, lapset märisevät, karhun voimat ovat hirvittävät, pitäisi olla mies, alkoholi tuo vain hetkellistä turvaa, rapula on sietämätöntä, sivistys on saamatta ja läksyt tekemättä, tieto vaimon ylivertaisuudesta hävettää jne jne....

Tämä on arkipäivää nykyajan Suomessa joittenkin keskuudessa. Jotkut hakevat turvaa saman kohtalon saaneista liittymällä joihinkin sorsaporukoihin taikka petojen metsästystalkoisiin, joissa yritetään olla mies.

Nyt tähän ahdistukseen pitäisi saada jotain muuta lääkettä kuin alkoholi. Tarvitaan psykoanalyysia, joka toivottavasti helpottaa. Se on kivuliasta, mutta varmasti kannattaa. Ainakin, jos ajatellaan perhettä, eikä vain pyssyllä dominoivaa reppanaa.

16

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeaa elämää

      Mutta tule minulle analyysiin, niin se varmaan helpottaa. Ota pari diapamia ensin ja tule vastaanotolle vaikka yhdeksän aikaan. Sopiiko ?

      • ratkaisu?

        http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/tappoiko-83-vuotias-mies-91-vuotiaan-vaimonsa/153531


      • ehkäpä sopisi

      • sanopas
        ehkäpä sopisi kirjoitti:

        elinkautinen linnaa ???

        se humaltuneelle ja tiedottomalle aseenkantajalle, ei tai ihan ymmärtää mistä kysymys.


      • 83 vuotias
        sanopas kirjoitti:

        se humaltuneelle ja tiedottomalle aseenkantajalle, ei tai ihan ymmärtää mistä kysymys.

        oli humaltunut ja tiedoton aseenkantaja ?


    • Treehugger

      Ei ole vaimoa (koska olen hetero), ei lapsia, ei alkoholiongelmaa, saati krapulaa.
      Tutkintoja on yliopistolta parikin. En edes haluaisi olla mies, saati metsästää.

      Torvisieniä on kuivumassa kuutisen litraa. Lisäksi sain seurata saukon touhuiluja, kerätä luonnosta voimaa ja kokemuksia. Nyt jaksaa taas pakertaa hetken...

      • "Torvisieniä on kuivumassa kuutisen litraa"

        Torvi olet itse sepittämäsi mussutuksen kanssa. Pitää ihan lainata naureskelijaa:

        "ei voi muuta kuin naureskella"


      • "Ei ole vaimoa (koska olen hetero)"

        heh heh heh... harvoin kirjoitan kolmea heheä.


      • pienriistametsästäjä

        ...lataa akkuja mukavasti, ja tosiaankaan ei sen jälkeen ahdista.

        Sienistä saa hyvää kastiketta kerman ja sipulin kanssa.
        Suppilovahverot eivät ole vielä mitassa, mutta kanttarelleja on, joskin kuivia.

        Niillä ja puolukkahillolla kun höystää vaikkapa sorsapaistin, niin nam nam!


      • pienriistametsästäjä kirjoitti:

        ...lataa akkuja mukavasti, ja tosiaankaan ei sen jälkeen ahdista.

        Sienistä saa hyvää kastiketta kerman ja sipulin kanssa.
        Suppilovahverot eivät ole vielä mitassa, mutta kanttarelleja on, joskin kuivia.

        Niillä ja puolukkahillolla kun höystää vaikkapa sorsapaistin, niin nam nam!

        ladannut akkujasi jo pitemmän aikaa:

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/08/etela-suomessa_sienimyrkytysten_aalto_955009.html


      • ja tunnen

      • ja tunnen kirjoitti:

        kanttarellin ja suppilovahveron.
        Opettele sinäkin tuntemaan syötäviä sieniä, niin pääset tuosta sienipelosta eroon.

        koska en ole hysteerikko, erotan esim. suden muista eläimistä. Hysteerikothan näkevät susia joka puolella. Olisitpa sinäkin ja kaltaisesi yhtä päteviä näissä petoasioissa kuin minä, niin voisin tässä sivistystoiminnassani keskittyä vähän muihinkin asioihin.

        Tiedätkö muuten, mikä on persesieni? Olen tästä sienestä joskus kirjoittanut tälle palstalle mielenkiintoisen artikkelin, jossa on erään tutkijakollegani näkemyksiä persesienen leviämisen syistä. Kannattaa tutustua, jos sienet sinua kiinnostavat.


      • reppuryhmäkin
        Susianalyytikko kirjoitti:

        koska en ole hysteerikko, erotan esim. suden muista eläimistä. Hysteerikothan näkevät susia joka puolella. Olisitpa sinäkin ja kaltaisesi yhtä päteviä näissä petoasioissa kuin minä, niin voisin tässä sivistystoiminnassani keskittyä vähän muihinkin asioihin.

        Tiedätkö muuten, mikä on persesieni? Olen tästä sienestä joskus kirjoittanut tälle palstalle mielenkiintoisen artikkelin, jossa on erään tutkijakollegani näkemyksiä persesienen leviämisen syistä. Kannattaa tutustua, jos sienet sinua kiinnostavat.

        hanurin rassaaja sienetkin poimii toistensa hanurista.


      • levitä vain
        Susianalyytikko kirjoitti:

        koska en ole hysteerikko, erotan esim. suden muista eläimistä. Hysteerikothan näkevät susia joka puolella. Olisitpa sinäkin ja kaltaisesi yhtä päteviä näissä petoasioissa kuin minä, niin voisin tässä sivistystoiminnassani keskittyä vähän muihinkin asioihin.

        Tiedätkö muuten, mikä on persesieni? Olen tästä sienestä joskus kirjoittanut tälle palstalle mielenkiintoisen artikkelin, jossa on erään tutkijakollegani näkemyksiä persesienen leviämisen syistä. Kannattaa tutustua, jos sienet sinua kiinnostavat.

        ihmiskontaktissa.


    • luonnontuntija...
      • Eikös aina

        sienestysoppaissa sanota jotenkin, että:

        "Poimi ainoastaan sieniä, jotka tunnet"

        Jos sitten näin tekee, niin mikä meni pieleen?
        Vika olikin epäpätevässä ohjeistuksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe