AI,AI,

ai!!. =(

9

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ilmeisesti on verrattu lokakuussa myyntiin tulevaa Windows 7:ää markkinoilta poistuvaan OS X Leopardiin. Yhtä hyvin voisi verrata perjantaina kauppoihin tulevaa Snow Leopardia Vistaan, jolloin ero etenkin nopeudessa olisi aika kauhea OS X:n hyväksi.

      Se että Win 7 ilmeisesti on Vistaa parempi johtuu muuten Mikkikseen kohdistuneista kilpailupaineista, kun Windowsin markkinaosuus on kääntynyt laskuun. Mikkis-puudelit eivät sokeudessaan tietenkään tajua, että Mikkiksen töihin pakottaneet Mac- ja Linux-käyttäjät ovat Win-käyttäjien parhaita ystäviä, eivät suinkaan toiset Win-käyttäjät.

    • 1stMacFinn

      En ole Win7:kaa nähnyt, joten vaikea sanoa.

      1) No, helppokäyttöisyydestä riittänee yksi sana: rekisteri
      2) Vai kaatuu useammin, mun ei oo vielä kaatunut kertaakaan tämä, jonka ostin lokakuussa 2008. Eikä ne edellisetkään.
      3) hintavertailu on sama kuin Lada vs BMV. Molemmat on autoja, mutta eivät samanlaisa autoja. Samanlainen PC ja Mac ovat saman hintaisia, ellei Mac ole halvempi. Ja OS X:n uusin versio maksaa 49 € viiden käyttäjän lisenssi, Win7:n kolmen käyttäjän lisenssi 149 € (paitsi ettei sitä edes saa Suomessa).
      4) Vai on Win7 nopeampi kuin Vista, siihen nyt ei paljoa tarvita, mutta Lumileopardi on nopeampi kuin Leopardi ja siihen tarvitaan.
      5) Tietoturva, tätä ne jaksaa toitottaa, mutta missä ne Mac OS X haitat on? Miksei Maccejä ole pilvin pimein bottiverkoissa? Miksi niissä on vain Windows-koneita? Etsikää edes yksi itsekseen netissä leviävä OS X virus, edes yksi.

      • konehyyty

        Ilmainen lumileopardi on kuin Troijan puuhevonen

        27.8.2009 15:10 Perjantaina myyntiin tuleva Applen Snow Leopard -käyttöjärjestelmä on innostanut myös virusten tekijöitä. Applen omistajia houkutellaan verkossa ilmaisilla Snow Leopard -päivityksillä, joista koneelle latautuukin troijalaisvirus.


      • 1stMacFinn
        konehyyty kirjoitti:

        Ilmainen lumileopardi on kuin Troijan puuhevonen

        27.8.2009 15:10 Perjantaina myyntiin tuleva Applen Snow Leopard -käyttöjärjestelmä on innostanut myös virusten tekijöitä. Applen omistajia houkutellaan verkossa ilmaisilla Snow Leopard -päivityksillä, joista koneelle latautuukin troijalaisvirus.

        Tässäkin on hyvä oppi, älä wareta.

        Aito Snow Leopard torppa tämänkin troijalaisen automaattisesti.


      • M-Kar

        "En ole Win7:kaa nähnyt, joten vaikea sanoa."

        Minä olen.

        "1) No, helppokäyttöisyydestä riittänee yksi sana: rekisteri"

        Ei näy loppukäyttäjälle mitenkään.

        "2) Vai kaatuu useammin, mun ei oo vielä kaatunut kertaakaan tämä, jonka ostin lokakuussa 2008. Eikä ne edellisetkään."

        SP1 päivitetyt Windowsit ei myöskään kaadu ikinä Windowsin puolesta. Aina on tarvinut jotain virustutkaa tai paskaa ajuria, viallista konetta yms.

        http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article322057.ece?s=r&wtm=mikropc/-27082009

        -Mac kaatuu useammin. ”On fakta, että minun Windows 7 -koneeni ei kaadu…juuri koskaan. Sen jälkeen kun olen asentanut Windows 7 RC -version (release candidate), Windows Explorerin kaatumiset jäivät käytännössä pois. Tällä hetkellä Mac-koneeni kaatuu windowsia useammin (noin kerran kuukaudessa). Eikä Mac-koneelleni ole asennettuna mitään roskaa.”

        "3) hintavertailu on sama kuin Lada vs BMV. Molemmat on autoja, mutta eivät samanlaisa autoja. Samanlainen PC ja Mac ovat saman hintaisia, ellei Mac ole halvempi. Ja OS X:n uusin versio maksaa 49 € viiden käyttäjän lisenssi, Win7:n kolmen käyttäjän lisenssi 149 € (paitsi ettei sitä edes saa Suomessa)."

        Mac OS X:n julkaisujen elinkaari on puolta lyhyempi kuin Windowsin. Tämä pitää huomioida myös hinnassa.

        "5) Tietoturva, tätä ne jaksaa toitottaa, mutta missä ne Mac OS X haitat on?"

        Tietoturvallisuus ei tarkoita aina jotain haittaohjelmia vaan vaikka sitä, kuinka helpisti koneeseen mennään sisään. Mac OS X on hävinnyt surkeasti PWN2OWN kisoissa jopa Windowsille.


    • Kaveri parkaa
    • joku tietää

      Eihän tuo kaveri mikään idiootti ole.

      "Jos ostat Macin, se tapahtuu siksi, että olet tietoisesti päättänyt haluta Macin pc:n sijasta, vihaat Microsoftia, pidät Macin käyttöliittymää parempana jne.”

      Jos sinulla on ongelmia Windowsin kanssa, niin syy on sinussa. Et vain osaa.

      Tästä on muuten toinenkin keskustelu auki.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8425515

    • mac..

      "Ohjauspaneeli on suunniteltu uusiksi tarjoamaan vain ne asiat, joita peruskäyttäjät tarvitsevat Windows 7:n hallintaan."

      Meinasi ihan kusi tulla housuun, kun tämän kommentin luin. Windows 7 ohjauspaneeli on kyllä yksi katastroofi, miljoona linkkiä! Molempia käyttäneenä kyllä on tullut tutuksi.

    • ...

      ...kumpikaan käyttöjärjestelmä ei pysty edelleenkään haastamaan Ubuntu linuxia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2230
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1741
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1596
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      292
      1233
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1099
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      928
    Aihe