Fergu 30 vm.64 nostolaite ei toimi

penak

Nostolaite lakkasi tomimasta,,perän kansi oettu auki,,vivustot ja venttiilit toimivat,,, varoventtiili puhallustestillä..ei ainakaan auki,,,Voiko hyd.pumppu lakata toimista yks'kaks' ?,,,ja jos se on rikki niin mistä voisi kysellä uusia tai käyttettyjä ? Isojoen konehallista ei saa !! Kiitokset etukäteen vastauksista !!

7

2015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorrkkii

Pitäs tulla etes pientä painetta, kyseessähän on mäntäpumppu. Miten vika ilmeni? Vähitellen, yhtäkkiä entä onko seisonut pitkään? Minkälaiset öljyt oli, oliko suodatin tukossa?

Korjauskelvoton se tuskin on. Uusi tiivisteet siihen pumppuun samoin yhdysputkeen joka tulee kanteen.

• MF-korjaajakin

MF-hydrauliikka on hyvä ja toimiva kun se on kunnossa. Korjaaminen vaatiikin sitten jo tietoa ja taitoa. Jo purkamisessa pitää tietää mitä irroittaa ennen nostolaitteen kannen irroittamista, sillä pelkkä raaka nosto särkee kallisarvoisia osia.

Jos vika ilmenee äkkiä, on usein vikana vivuston toimimattomuus. Myös imupuolen suodatin/sihti voi tukkeutua yllättävän nopeasti. Vivusto on aika monimutkainen, kun siihen on yhdistetty paineensäätö/vetovastustunnistelu. Säätömittojen tietäminen on perusteltua kun vivustoa alkaa korjaamaan.

Mäntäpumppu ei tee yhtäkkistä toimimattomuutta, etenkin kun sillä ei ole suurta korkeuseroa öljynpintaan, kuten Fergusonissa on laita.

Eiköhän tuohon Ranskan Ferguunkin saa hydrauliikkapumpun osia ihan mukavasti, kun niitäkin on valmistettu melko paljon, tosin Suomeen ei ole niitä tuotu läheskään niin paljon kuin alkuperäisferguja.

Oletko kysynyt pumpun osia/korjaussarjaa Kesko Oy:n varaosamyynnistä ?

• jumissa

ennen aukaisua. Likaa öljyssä.

25:ssa usein raotettiin kantta ja sorkittiin venttiiliä, että saatiin nostolaite toimimaan, silloin aikanaan.

• massikkaeetu

on ilmennyt samoja vikoja imuputken tiiviste vuotaa tarkista että kun lasket yläkannen paikalleen nousuputken tiiviste jää kunnolla laippojen väliin että imuputki on tiivis jos tiiviste vuotaa pumppu ei saa öljyä

• Anonyymi

Hei,
        Oston äskein m25 62v. Vaihdoin hydayllikan öljut ja suodattimen. Nostaa huonosti, vaan jos vauhti päällä. Öljy kin vaahto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei,
        Oston äskein m25 62v. Vaihdoin hydayllikan öljut ja suodattimen. Nostaa huonosti, vaan jos vauhti päällä. Öljy kin vaahto.

Vikatila on normaalitila ranskanverguille. Pysy erossa.

• miesmuisti

Meillä ilmeni tuo sama vika muinoin.Isoja kiviä hinattiin talikolla,minä seisoin nokalla ja veli ajoi. Pääsylinteri siinä sitten oli haljennut,kun nostot ei yks' kaks' toiminut. Kallis osa ja kallis remppa. Huoltomiehen kasaamana n.900mk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe