TET

tethakija

Hei! Olisko mitään kokemuksia jaettavaksi TET-paikoista?
Kohta oma TET edessä eikä oikeen ideoita paikkaa varten. Onko kukaan ollut missään hotellissa esim. respassa ym.? Pääseekö niihin?

2

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemiä sulle

      Moikka tethakija!

      Tulipa ihan omat TET-ajat mieleen ku luin sun viestin. Ootko nyt kasilla vai ysillä? Mä ite olin TETissä kaupassa ja vanhainkodissa. Tosi kivoja paikkoja ne kyllä oli. En tiiä oliko sit tuo TET vai joku muu mikä vaikutti, mut lähin sit opiskelemaan tuota kaupan alaa myöhemmin.

      Eli paikan valintaan on hyvä käyttää aikaa. Valintaan toki vaikuttaa sekin, et mihin on mahdollista päästä. Ensisijaisesti suosittelen kuitenki miettimään et millaiseen työhön ja ammatteihin sä haluisit tutustua ja mistä voisit olla kiinnostunut. Yllättävistäkin paikoista voi tärpätä kun vain rohkeesti käy kysymässä tai soittaa. Vain kysymällä voi oikeesti saada varman vastauksen.

      Ootko miettiny, et mikä ala sinua vois kiinnostaa sit ysin jälkeen? TET on ihan loistomahdollisuus lähteä tutustumaan johonkin alaan, jolla vois kiinnostaa opiskellakin. Jos jokin ala kiinnostaa, niin voit lähteä nyt testaamaan voisko kyseinen ala olla sua varten ja voisitko innostua siitä. Toisaalta voit lähteä tutustumaan johonkin sulle vieraaseen alaan tai ammattiin, joka jostain syystä sua kiehtoo. TET-paikan valinnassa voit tietty kysellä kavereiden ja muiden kokemuksia. Mutta muista et tää on sun TET eli tee oma päätös siitä et mikä paikka sua kiinnostais.

      Kyselit myös hotellipaikoista. Miten päädyit miettimään hotelleja yhtenä TET-mahollisuutena? Uskoisin kyllä, että monet hotellit ottaa TETtiläisiä. Jos tuon alan työt kiinnostaa sua, niin soittele tai käy kysymässä jossakin hotellissa rohkeesti!

      Kun haet TET-paikkaa niin saattaa tietty käydä, et joitaki pettymyksiäkin voi tulla, mutta se kuuluu työnhakuun. Se voi kirpasta ja harmittaa, mutta pohdi sen jälkeen miten paikan hakeminen meni ja olisko jotain mitä voisit tehdä ehkä toisin. Usein on kyse kuitenki ihan vaan siitä, et joissaki paikoissa ei ole mahdollisuuksia ottaa ketään tai sit sinne oli ehditty ottaa joku muu. Sit vaan pää pystyyn ja seuraavaa paikkaa kohti!

      TET-paikkaa hakiessa voi oppia ihan hirveesti yleensäkin töiden hakemisesta. Tsemppiä sulle tosi paljon! Uskon, että sinnikkyydellä, tsempillä ja hyvällä tuulella jokin sua kiinnostava paikka on sun =)

      P.S. Ootko muuten jutellut TET-paikan hakemisesta oman koulun opon kans? Uskoisin, että hän vois auttaa sua eteenpäin ja voisitte yhdessä jutella sun suunnitelmista ja ajatuksista.

    • melkein merkonomi

      mistäpäin paikkaa etsit? Ja kyllä ainakin opon pitäisi tällaisissa asioissa auttaa? Toki johonkin respaan voi päästä, mutta tehtävät ovat sitten jotain järjestelyä tai mapitusta, ei siihen tiskille oikein voi lasta laittaa, maksavista asiakkaista on kuitenkin kysymys, ja ohjelmat pitäisi hallita. Kehoitan tekemään hyvän hakemuksen( aikuisen kanssa) ja sitä sitten viemään mielenkiintoisiin paikkoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe