E.U.R

kaukana kaikesta vai ?

Muutaman kerran Roomassa käyty, pakolliset nähtävyydet nähty. Nyt lasten kanssa hiukan sivummalle keskustan äänistä majaa pitämään ja keskustaan luultavasti vain päiväsaikaan sompailemaan. Metro näyttää kulkevan mukavasti E.U.R.iin. Kenelläkään kokemuksia E.U.R.:sta alueena ja vaikkapa hotellista Adagio City Aparthotel Garden?

Kiinnostaa myös, jos kokemuksia:
- Luna Park
- Palalottomatica
- Museot
- Ruokakaupat
- Puistot
- Ruokapaikat
- jne

2

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...että toistan itseäni,

      ...kysyn eikö kunnollinen huoneisto olisi varsinkin lasten kanssa matkustettaessa miellyttävä vaihtoehto? Roomassa erinomaiseksi osittautuneella Rental In Rome -sivustolla löytyy erilaisia vaihtoehtoja esim. tuon mainitun hotellin hintaluokassa liki mielinmäärin ympäri kaupunkia.

      Eurin alue sinänsä on miellyttävää esikaupunkialuetta ja arkkitehtoonisesti tietysti mielenkiintoinen. Ja kuten olet havainnut metrolla pääsee helposti keskustaan, kesti muistaakseni n. 20 min. Terminiltä.

    • Rooman rouva

      Kyllä apartamento on hyvä valinta jos on lasten kassa matkalla.

      Jo aiotte tutustua juuri EUR:iin ja sen lähistöön niin onhan siinä paljonkin nähtävyyksiä. EUR on erikoinen kaikella tapaa. Ihan siisti alue ja hvyin moderni. EUR:sta löytyy kaikkea mitä tavitsee. EUR poikeeaa arkkitehturuiltaan täysin muusta Roomasta. Omasta mielestäni Garbatella, muutama metropysäkki kaupunkiin päin, on viihtyisämpi ja sekin on erikoinen arkitehtuuriltaan. Mutta tämähän on makuasia.

      Sitten seuraavalta metropysäkiltä Ostiense voi kävellä Aventinoon. Aventinoon minä olen aina halunnut muuttaa mutta ei ole vielä onnistuttu löytämään sopivaa asuntoa. Aivan ihana alue. Kaukana ( bussimatka) ei ole myöskään Caracallan termit ja Villa Gelimontanan puisto on aivan ihastuttava alue. Merolinjan varrella aivan lähellä EUR:ia sijaitsee San Paulo Fuori le Muran kirkko ja luostari. Todelllakin näkemisen arvoinen.

      Ostiensesta pääsee mukavasti bussilla Trasteveren puolelle.
      Ruokakaupoista ja ravintoloista ei kannata huolestua. Niitä on tiheään ja niihin törmää ihan etsimättäkin. Torimyyntiäkin esiintyy vähän siellä täällä, varsinkin aamupäivästä.

      Jos haluatte nähdä anarkistisen slummiutuneen kaupunginosan niin menette vaan EUR:sta sillan yli Tevere joen toiselle rannalla Maglianaan. EUR Maglianan metropysäkki on seuraava EUR-palasportista keskustaan päin. Elämä voi olla hyvin erinalaista Roomassakin.

      Tässä ainakin hieman alkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe