onko roska-auto hommissa hyvä liksa?
oon ainakin kuullu että jorkiin maksaa hyvin paremmin kuin normaali tessi jotain urakkalisiä että vois päästä 2500-2800e/kk ???
roskakuskin palkka
67
28417
Vastaukset
- Usko se jo
Ei ole olemasskaan "kuukauspalkkaa" se riippuu ihan siitä miten pitkää päivää tekee 6 tunnin päviällä tulee vähemmän kuin 10 tunnin päivällä.
Ja aloittelijalle palkka on 11,57€/h ja siihen päälle 5% lisä sekä mahdollit yö ja ylityöt, pääset jopa viiteen tonniin kuussa, kun tarpeeksi teet töitä.
No ei sen sijaan, roskakuskin hommahan on HELPON homma kuljetusalalla, joten siihen nähden pirun hyvä palkka, mene vaan jos on paikka vapaana.- ei ole helppoa.
Sulla ei ole tietoakaan montako spaakia siinä on enemmän kun rekassa. On pidettävä pää kylmänä koko ajan ettei vedä väärästä. Rekassa ei ole kun yksi keppi ja pari viiksiä.
- on se...
ei ole helppoa. kirjoitti:
Sulla ei ole tietoakaan montako spaakia siinä on enemmän kun rekassa. On pidettävä pää kylmänä koko ajan ettei vedä väärästä. Rekassa ei ole kun yksi keppi ja pari viiksiä.
Pittkö roskuksin miettiä päivän alussa/päivän aikana missä järjestyksessä pitää pakata auto, jotta ei tarvitisi joka paikassa kaivaa kymmeniä minutteja? entä pitääkö roskakuskin miettiä kurmaa tehdessä mistä sitoo, ja miten, ja mihin laittaa tyhjät yksiköt, ja mihin täydet, ei täydy.
Mutta sen kyllä näkee roskakuskin ajotavasta ja asenteesta ettei noita tartte miettiä yhtään.
Huomaa, sana helppo, ja kevyt työ ei ole synonyymeja, helppo työ voi olla hyvinkin raskasta, ja todella kevyt työ erittäin vaikeaa :) - pulla kuksija
on se... kirjoitti:
Pittkö roskuksin miettiä päivän alussa/päivän aikana missä järjestyksessä pitää pakata auto, jotta ei tarvitisi joka paikassa kaivaa kymmeniä minutteja? entä pitääkö roskakuskin miettiä kurmaa tehdessä mistä sitoo, ja miten, ja mihin laittaa tyhjät yksiköt, ja mihin täydet, ei täydy.
Mutta sen kyllä näkee roskakuskin ajotavasta ja asenteesta ettei noita tartte miettiä yhtään.
Huomaa, sana helppo, ja kevyt työ ei ole synonyymeja, helppo työ voi olla hyvinkin raskasta, ja todella kevyt työ erittäin vaikeaa :)poliisin poika
- paavali23
joo ja kyllä sellainen kuukausipalkka on usko jo!
- rew5w5
on se... kirjoitti:
Pittkö roskuksin miettiä päivän alussa/päivän aikana missä järjestyksessä pitää pakata auto, jotta ei tarvitisi joka paikassa kaivaa kymmeniä minutteja? entä pitääkö roskakuskin miettiä kurmaa tehdessä mistä sitoo, ja miten, ja mihin laittaa tyhjät yksiköt, ja mihin täydet, ei täydy.
Mutta sen kyllä näkee roskakuskin ajotavasta ja asenteesta ettei noita tartte miettiä yhtään.
Huomaa, sana helppo, ja kevyt työ ei ole synonyymeja, helppo työ voi olla hyvinkin raskasta, ja todella kevyt työ erittäin vaikeaa :)Roskakuskit saa aina aamuisin listat, jotka täytetään omassa hauluamassaan järjestyksessään ja tarvittaessa käydä aina välillä tyhjentämässä lasti jos on paljon roskia. Työt loppuun sillonkun on listan kaikki paikat käyty, eli voisit vaikka päästä kotiin tunnissa (mikä on mahdotonta)
- uskonnot erikseen
Siis tota, ethän siä voi tehdä miten paljon vaan duunia jatkuvasti
että paskapuhetta tuokin. Tarkoitan että jos teet paljon työtä
niin se työ loppuu ja sitten on vähemmän roskien keräämistä.
En tiedä tosin miten joka paikassa homma toimii mutta keräysalueethan
on kiinteät että miten sä voit tehdä vaikka normaalin 8h sijaan vaikka
12h työtä muuta kuin että istut sen 4h jossain kahvilla :)
Eri asia sitten jos kuskeja on saikulla tai lähtenyt pois kokonaan
ja on alimiehitys mutta eihän se ole pysyvää kuitenkaan.
- se on
Monilla firmoilla käytössä urakkapalkka, jolla ripeästi töitä tekemällä tienaa tunnille paremmin kuin tessillä. Ts. kun saat lenkkisi ajettua niin saat lähteä himaan. Riippuu kai vähän lenkin pituudesta ja vaativuudesta mitä siitä maksetaan, mutta kyllä yli 2000e/kk pitäs mennä helposti missä vaan.
- kannattaa sitten
hankkia jonkinlainen peruskunto ennen roskanajoon lähtöä, tai voi tulla itku ekana työpäivänä.
- Pullakuski.
Töihin tullaan klo 3:00 ja kun on työt tehtyä saa lähteä kotiin, ja leimaan itseni ulos usein välillä 7:00-16:00.
Mutta turha kuvitella että 4 tunnin päivästi saisi enempää palkkaa kuin neljältä tunnilta :) - kusetetaan
Pullakuski. kirjoitti:
Töihin tullaan klo 3:00 ja kun on työt tehtyä saa lähteä kotiin, ja leimaan itseni ulos usein välillä 7:00-16:00.
Mutta turha kuvitella että 4 tunnin päivästi saisi enempää palkkaa kuin neljältä tunnilta :)TESsin mukaan minimityöaika on 4 tuntia 15 minuuttia. Roskahommissa käsittääkseni yleisesti maksetaan palkka koko työvuorolistaan merkityltä ajalta, vaikka saisi hommat tehtyä nopeammin.
- olet muuten
kusetetaan kirjoitti:
TESsin mukaan minimityöaika on 4 tuntia 15 minuuttia. Roskahommissa käsittääkseni yleisesti maksetaan palkka koko työvuorolistaan merkityltä ajalta, vaikka saisi hommat tehtyä nopeammin.
asian ytimessä.
- tosiaan että
kusetetaan kirjoitti:
TESsin mukaan minimityöaika on 4 tuntia 15 minuuttia. Roskahommissa käsittääkseni yleisesti maksetaan palkka koko työvuorolistaan merkityltä ajalta, vaikka saisi hommat tehtyä nopeammin.
Joskus tulisi alle 4 tuntia ja 15 minuttia?
Koska alussa menee alkusähkäykseen vähintään tunti-puoltoista, eli leimataan ittensä sisään leipomoon, vaihdetaan työvaatteet, haetaan auto, odotetaan että omat tavarat tulee hihnalta, pakataan auto oikein, ja sitten vasta lähdetään liikkeelle.
Ja sama takastullessa, puretaan auto, laitetaan laatikot pesukoneeseen, tankataan auto, viedään auto säilöön, vaihdetaan siviilit yms. - meinaan
tosiaan että kirjoitti:
Joskus tulisi alle 4 tuntia ja 15 minuttia?
Koska alussa menee alkusähkäykseen vähintään tunti-puoltoista, eli leimataan ittensä sisään leipomoon, vaihdetaan työvaatteet, haetaan auto, odotetaan että omat tavarat tulee hihnalta, pakataan auto oikein, ja sitten vasta lähdetään liikkeelle.
Ja sama takastullessa, puretaan auto, laitetaan laatikot pesukoneeseen, tankataan auto, viedään auto säilöön, vaihdetaan siviilit yms.Itsehän sinä niin kirjoitit. Aloitat klo 03.00 ja leimaat itsesi ulos 07.00. Onko se yli 4h 15 min?
Sitäpaitsi jos palkkausmuotona on urakka niin saat saman palkan meni sulla työsi tekoon 5 tuntia tai 10 tuntia. Sulla on tuntipalkka jos saat palkan tehtyjen tuntien mukaan. - kuntontöissä
kannattaa sitten kirjoitti:
hankkia jonkinlainen peruskunto ennen roskanajoon lähtöä, tai voi tulla itku ekana työpäivänä.
peruskunnon saa hyvin hankittua viikonloppuisin kun vetää ensin pullollisen kossua ja sitten sen jälkeen käy vittuilemassa vuokratalo asunto naapureilleen miten kova hemmo on.
- paska kuski
kusetetaan kirjoitti:
TESsin mukaan minimityöaika on 4 tuntia 15 minuuttia. Roskahommissa käsittääkseni yleisesti maksetaan palkka koko työvuorolistaan merkityltä ajalta, vaikka saisi hommat tehtyä nopeammin.
ei meillä ainakaan makseta... kun tehyistä tunneista ja niistäkin ollaan helposti vähentämassä jos et piä puolijas ja oikase asiaa...
- ammatti mies.
eihän ton roskakuskin työ vaadi mitään ammattitaitoa.
- RoskaReiska
Tule kokeilemaan vaan 3€ susta ei ole edes siihen amis pelle!
- kokenut kaiken tietää
Ota se huomioon. Saat syödä niin paljon kuin jaksat.
- m
no sinähän olet vain ajanut sohvalta älä puhu kun et tiedä asiasta mitään
- etelän herra 10v alalla
oletkos sä parempi sit kuin roskakuski? jos olet perustele taitaa sinuakin vituttaa asua siellä autossa yöt ja päivät kun minä teen sen 8h pvä ja tienaan sen 16e noin KTA ja tilelle rapsahtaa se 1090e ( kahdessa viikossa ) verotus 26% muut vähenykset huom urakka ja tuntipalkka
- Ex-jätekuski
Kyllä tuolle liksalle pääsee helposti ja hommahan on hyvä.Itse tein monta vuotta ajaen ensin pakkaavaa sitten vaihtolavaa ja lopuksi ajoin edestä lastaavaa ns(front-loader) jenkkipakkaaja jonka ajaminen on hiton hyvä homma.Työajat monessa piirissä jos et vuorossa aja niin melko vapaat ,kunhan hoidat ajot päivän aikana,jos oma piiri niin voi vähän "tintrata"listaa kun tuntee paikat miten tavaraa tulee se helpottaa kummasti.Itse en välillä nähny pomoja kuukausiin sillä listat kulkevat sähköisesti ja autoa pidin "omalla "varikolla ja kun ei valituksia tule niin hyvin..hyvin vapaata ja itsenäistä hommaa harvassa hommassa saat näin vapaasti häärätä ja kohtalaisen hyvällä liksalla!!!Miinuspuolia on talviliukkaat ja etenkin ikuisuusongelmana pihojen hiekoitus/auraus samoin ihmeelliset jäteastioiden sijoituspaikat???
Kun ajoin etulastaajaa oli monet kontit ihmeellisissä paaikoissa suoraan piuhojen tai parvekkeiden alla jolloin joutui kontti sorkissa vekslailemaan ja varomaan kipatessa ettei osu mihinkään samoin puita tuli "harvennettua "tehokkaasti kun kippaili kontteja puiden alla.muuten kevyttä ja mukavaa hommaa varsinkin itselläni oli mielekäs maasetukierros jossa ainoastaan kilometrejä tuli päivän mittaan runsaasti ja monta kuormaa pitkällä kippimatkalla!!!mutta maisemat ne oli hienot....
Vaihtolavahommissa mukavan leppoisaa ajelua,ainoastaan ylitäytetyt raksalavat jotka melkoisia "häkkyröitä"ja pressuttaminen joskus konstikasta,tosin lavan päälle ei työturvallisuuden takia pidä kiipeillä ja asiakkaalle välillä vihjasin oikeanlaisesta lavan täyttämisestä"ei yli laidan".
Ja jotkin jätepuristimet on ahtaissa kellareissa kauppakeskuksen tai toimiston kellareissa jossa tila kortilla ja ahtaat välit jos varsinkin vaijerivehkeellä ajelee on ajamisessa haastetta siltä osin ja ainaskin auton käsittely tulee hanskaan kun ahtaissa paikoissa pyörittelee,itselläni piiriin kuului myös erikoispaikkoja mm ruotsinlaivan jätekontin vaihtorumba jossa omat niksit,Missä lasket jouset,miten vedät kontin auton päälle ettei erikoisalusta lähde irti kiskoilta jossa kontti ajetaan laivan autokannelle, melkoista hommaa välillä mutta mielenkiintoista!!!
Joten suosittelen lämpimästi ja jos joku väittää ettei noissa hommissa tarvii ajatella niin tulokset näkyy äkkiä ja potkut tulee,mutta kun keskittyy hommiinsa niin melkoisen vapaata työtä saa tehdä ja ei kukaan käki selkäs takana se on hyvä pointti että eikus hommiin vaan!!!!- exroskakuski
Palkka on keskimäärin 15-20e/t, tuo siis urakkapalkka. 2viikon välein noin 900e käteen.
Paljon helpommalla pääsee muissa ammateissa.
Hyviä puolia on itsenäinen työ, pienin varauksin.
Miinuspuolia on se että roskat pitää ajaa, jos vaikka pyhäpäiviä viikolla niin teet 5päivän työn 4:ssä.
Jos olet sairaana/lomalla eikä tuurajia löydy niin roskat jää ajamatta.
Palkka hämää siinä mielessä, että työ on niin raskasta, ettei sitä överiä paljon jaksa tehdä.
- lappalainenlprk
Oma liksa ilman ylitöitä on hitusen päälle 3000€/kk. KTA tällä hetkellä 18,20€/h. Nyt tän hitusen vaikeamman talven takia alkuvuosi on painettu aika railakkaasti duunia ja se on näkynyt liksassa. Tammikuusta 5700€ ja helmikuusta 5500€. Töitäkin tosin tuli molempiin kuukausiin se 220-250h.
- RoskaTykinKuski
Eteläsuomessa viitisen vuotta ajellu ja vuositasolla palkka on siinä 47 000 - 50 000 ja urakkaluontosta hommaa, pelkkää aamuvuoroa... äärimmäisen tyytyväinen oon työpaikkaani ja työhöni vaikka äärimmäisen raskasta onkin, kesä tietysi helpompaa aikaa... ...itsekin alkuun sain vain sen tessin 5% mutta ekan vuoden jälkeen on ollu suunta vain ylöspäin :) ...mutta siitä pitää pitää itse huoli että kilpailuttaa itseään aktiivisesti ja ENSIN tekee pitkään tulosta eikä valita asioista tai ruikuta liksaa lisää ennenkuin on näyttöä että jätkähän tekee! ;)
- Alanvaihtaja
Entäpä minkälaisille palkoille on TODELLISUUDESSA mahdollisuus täällä Itä-suomessa?
- roikuli
riippuu työnantajasta, maksaako urakkalisää palkanpäälle ja bonuksia.. jne,,
itse saan 12v-> tes ja urakkalisän bonukset ja iltalisät alkaa heti klo 13:00-21:00
tosin en asu itä-suomessa urakkalisät on meillä niinku astia ja säkitys lisät ja säkkilisät - pk-seutu
tes 30% urakka bonukset... duunia 6-9/6-13.30 välillä. puoliväli kuuta tulee se 1000-1200 käteen ja kuun lopussa 1200-1600
- Duunari
Roskakuskit Rulez
- AShfoiasfs
ROSKAKUSKIT RULEZZ!!!!!!!!
- jätteentuottaja
Miksi roskiskuskit on aina lihavia plösöjä?
Syökö ne kuormasta? - RoskaTykinKuski
:D Ei ne kyllä AINA ole lihavia plösöjä, ne kuskit ketä ite tunnen noin 30 kaveria niin ei siihen mahdu kun 3 vähän runsaampi painoista kaveria, kyllä aika sporttisessa kunnossa on yleensä kaverit, ehkä ne "plösöt" ketä oot nähny niin on sitten niitä tessillä ajavia tuntiukkoja niin eihän sillä tahdilla paljon kaloreita poltella....
- 87k
Ihan perus matematiikkaa:
Kuorma-auton kuljettajan minimipalkka (kaikki jäteautot ovat kuorma-autoja) on 12,49€/h
Roska-auton kuljettajan lisä on 5%
Näin ollen saadaan tuntipalkaksi 13,12€
Ja kun tuo summa kerrotaan 80:llä (jokainen kunnon firma käyttää tuota kahden viikon "takuupalkkaa") saadaan palkaksi kahta vikkoa kohden
1049,6€
Eli ei muutakuin mene ihmeessä ajamaan jos paikka löytyy, meinaan noita roskakuskin paikkojan (kuten ei juuri muitakaan kuljetusalan hommia) ole juurikaan avoinna, koska kukapa roskakuskin hommasta pois haluaisi, helpompaa hommaa tuskin löytyy- urakkaa pukkaa
kuka noin paskalla palkalla tätä hommaa enää tekee? monissa pikkufirmoissa ja isoissa maksetaan enempi... aikuisten palkkaa eikä lasten...
vai ootteko firma joka käyttää virolaisia hyväksi???
- 21
30 % urakka.Karso liite tessistä....
- shitdriver
Olen itse paskakuski pääkaupunkiseudulta ja minulla on kiinteä kuukausipalkka.. että toi yks apina voi vaikka vetää vitun päähän :D jos on energinen viikko niin vedän alle kuudessa tunnissa joka päivän ja meen kotiin kaljalle ja joka kuukausi sama palkka mikä on suunillee tota luokkaa
- Voiluoja!
Heissan kaikille!!!! shitdriver on oikeassa.. Se riippuu ihan siitä ootko piirikuski vai tuntipalkalla! jos vedät urakalla yksin niin sun kuukaus palkka voi olla jopa 4000e itse ajoin ja toi oli mun palkka ja ei menny yksikään päivä yli 10h mutta siinä piti jo juosta ja riippuu jätteestä ! Ja harvoin kyllä näkee plösöjä roskakuskeja :D itse en ainakaan ole montaa tavannut ja jos nyt jotain sellasia löytyy niin ne on sata varmasi tuntipalkalla nii ei tartte hikihatussa juosta! ja toi ammattimies vois tulla kokeilee nii huomaa ettei tää ole mikään hiirulaisten ammatti.. tämä vaatii helvetin hyvää ajotaitoa ja kuntoa ja hyvät hermot!
- Opiskelija
Voisiko tämä työ sopia jopa opiskelijallekin?
- james pondi
Saatana hiliaa vitun hikke. Ei tommosia töihin hualita!!!äläkä tu enää valittaa!!!
- Styrkka Pate
2500 euroo/kk brutto pystyy tienaamaan, mutta siinä saa vetää kovaa ja olla kondista kans ja saa ajaa Scanialla, että ihan hyvä homma silleen.
- Yhdistelmällä.
Kärryn kanssa ajan roskia eli täysperävaunu perässä, vien siirtokuormia, 2 kuormaa päivässä, sivu 60 kilometriä eli 240 kilometriä päivä. Alla on uuden karhea Scanikka ja hyvä ajo, tienaan tästä 2700/kk brutto ja työvuoro 6-15, keräilyajoon jätepakkaajaan en lähtis, se on ryskätyötä ja tosi raskasta.
- pilkkuunyhtyjä
Roskia? Kai nyt jätettä sentään. Se on jäteauto, ei roska-auto.
- tyäukkelisuomensuvesta
Roskakuskit RULEZZZZZZZZZZ!!!!!!!
- kjlkdfjksjlfjlj
Tuomaksen unelmatyö. 10,-/ niin Tuomas ajaa.
- RoskaPatez
Roskakuskit RULEZZZZZZ
Totta! Taitaa olla yksi kuljetusalan helpoimmista hommista (Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)
Ei tarvitse sitoa kuormaa
Ei tarvitse pelätä kuorman rikkoontumista
Ei rahtikirjoja
Ajojärjestystä helppo muuttaa päivän aikana
Yllä olen vuoksi ei tarvitse miettiä pakkausjärjesystä
Ei tule useinkaan yllätyksenä että olisikin tosi isot määrät tai paljon paikkoja
Ei ole vaaraa että tavarat menisi sekaisin jonkun muun asiakkaan kanssa
Yleensä ei ajeta lauantaisin joten nössömmänkin pomon palveluksessa joka ei uskalla palkata kuskeja jää viikonlopout vapaaksi
- Työ on raskasta
- Vapaat työpaikat kiven alla, ei paljoa mollissa niihin törmää
- Työtä tehdään vain päivisin joten palkka on kokemuskesta riippuen 13,34-14,22 ja höystettynä jätelisällä se on siis 14,00-14,93€ joten palkka jää kauaksi kuljettjein 17€ mediaanituntipalkasta, mut toisaalta onhan tämä kuljetusalan helpoin työ
Joten mikä ongelma? Noh tämän viestin kopiointi ja spämmääminen muihin ketjuihin vuosien ajan :)- HeavyFuelOil
Bussissa kirjoitti:
Totta! Taitaa olla yksi kuljetusalan helpoimmista hommista (Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)
Ei tarvitse sitoa kuormaa
Ei tarvitse pelätä kuorman rikkoontumista
Ei rahtikirjoja
Ajojärjestystä helppo muuttaa päivän aikana
Yllä olen vuoksi ei tarvitse miettiä pakkausjärjesystä
Ei tule useinkaan yllätyksenä että olisikin tosi isot määrät tai paljon paikkoja
Ei ole vaaraa että tavarat menisi sekaisin jonkun muun asiakkaan kanssa
Yleensä ei ajeta lauantaisin joten nössömmänkin pomon palveluksessa joka ei uskalla palkata kuskeja jää viikonlopout vapaaksi
- Työ on raskasta
- Vapaat työpaikat kiven alla, ei paljoa mollissa niihin törmää
- Työtä tehdään vain päivisin joten palkka on kokemuskesta riippuen 13,34-14,22 ja höystettynä jätelisällä se on siis 14,00-14,93€ joten palkka jää kauaksi kuljettjein 17€ mediaanituntipalkasta, mut toisaalta onhan tämä kuljetusalan helpoin työ
Joten mikä ongelma? Noh tämän viestin kopiointi ja spämmääminen muihin ketjuihin vuosien ajan :)" mut toisaalta onhan tämä kuljetusalan helpoin työ ".
Voi poju miten väärässä oletkaan. Esimerkiksi raskasöljyn kuljettaminen on monta kertaa helpompaa kuin roskien kuljettaminen. Täysperäsäiliöyhdistelmässä kaksi säiliöosastoa, vetäjässä ja kärryssä molemmissa yksi. Lastaus: Letkut kiinni säiliöön, odottelua 20 minuuttia. Säliöt täynnä. Letkut irti ja eikun liikenteeseen. Purut 95 prosenttisesti koko kuorma samaan paikkaan. Puoli tuntia, 43000 kg/45000 litraa, ja kuorma on purettu. Taas tien päälle ja aina tyhjänä takaisin. Ei säiliöiden pesuja, uusi kuorma päälle ja sama uusiksi. Laivojen "tankkauksessa", oikelta nimeltään bunkraus, ei kuljettajan tarvitse kiinnittää purkuletkuakaan laivaan vaan letkut kiinnitetään " bunkkerimestarin" toimesta. Oman auton pumppuun tosin pitää itse letku kiinnittää. Tessin palkalla pääsee helposti ja kokoajan yli 17 Euron tuntipalkan. Helppoa eikä kovin fyysistä. Pesee helposti jätekuskin homman helppoudessa. - MaansiirtoRuless
HeavyFuelOil kirjoitti:
" mut toisaalta onhan tämä kuljetusalan helpoin työ ".
Voi poju miten väärässä oletkaan. Esimerkiksi raskasöljyn kuljettaminen on monta kertaa helpompaa kuin roskien kuljettaminen. Täysperäsäiliöyhdistelmässä kaksi säiliöosastoa, vetäjässä ja kärryssä molemmissa yksi. Lastaus: Letkut kiinni säiliöön, odottelua 20 minuuttia. Säliöt täynnä. Letkut irti ja eikun liikenteeseen. Purut 95 prosenttisesti koko kuorma samaan paikkaan. Puoli tuntia, 43000 kg/45000 litraa, ja kuorma on purettu. Taas tien päälle ja aina tyhjänä takaisin. Ei säiliöiden pesuja, uusi kuorma päälle ja sama uusiksi. Laivojen "tankkauksessa", oikelta nimeltään bunkraus, ei kuljettajan tarvitse kiinnittää purkuletkuakaan laivaan vaan letkut kiinnitetään " bunkkerimestarin" toimesta. Oman auton pumppuun tosin pitää itse letku kiinnittää. Tessin palkalla pääsee helposti ja kokoajan yli 17 Euron tuntipalkan. Helppoa eikä kovin fyysistä. Pesee helposti jätekuskin homman helppoudessa.Eipä ole maansiirtohommissakaan paljon vikaa. 8 tuntia päivässä, viisi päivää viikossa. Koneet tekevät kuormat, kippi purkaa sen. Periaatteessa ei tarvitse poistua hyyistä kertaakaan työvuoron aikana jos on eväät mukana. Esimerkiksi jätekuskit hyppivät autostaan ja sinne takaisin kymmeniä kertoa päivässä. Repivät jäteastioita. Hikoilevat kesällä, liukastelevat talvikeleillä. Nimimerkki Bussissa on kovasti ruusuinen ja väärä kuva roskakuskin työstä. Roskakuskit kyllä tienaavat koska useimmiten työnsä on urakoitu. Ahkera kuski pääsee jopa 25 euron tuntipalkoille tutulla reitillä ja hyvillä keleillä.
HeavyFuelOil kirjoitti:
" mut toisaalta onhan tämä kuljetusalan helpoin työ ".
Voi poju miten väärässä oletkaan. Esimerkiksi raskasöljyn kuljettaminen on monta kertaa helpompaa kuin roskien kuljettaminen. Täysperäsäiliöyhdistelmässä kaksi säiliöosastoa, vetäjässä ja kärryssä molemmissa yksi. Lastaus: Letkut kiinni säiliöön, odottelua 20 minuuttia. Säliöt täynnä. Letkut irti ja eikun liikenteeseen. Purut 95 prosenttisesti koko kuorma samaan paikkaan. Puoli tuntia, 43000 kg/45000 litraa, ja kuorma on purettu. Taas tien päälle ja aina tyhjänä takaisin. Ei säiliöiden pesuja, uusi kuorma päälle ja sama uusiksi. Laivojen "tankkauksessa", oikelta nimeltään bunkraus, ei kuljettajan tarvitse kiinnittää purkuletkuakaan laivaan vaan letkut kiinnitetään " bunkkerimestarin" toimesta. Oman auton pumppuun tosin pitää itse letku kiinnittää. Tessin palkalla pääsee helposti ja kokoajan yli 17 Euron tuntipalkan. Helppoa eikä kovin fyysistä. Pesee helposti jätekuskin homman helppoudessa."Taitaa olla yksi kuljetusalan helpoimmista hommista (Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)"
Etkö osaa sulkuja lukea?
Sakothan siitä tulee jos pelkällä C-kortilla öljyä meet ajamaan. Puhumattakaan että olisi vielä se vaunukin perässä.
Joten kyllä se roskakuskin homma on auttamatta helpoin homma kuljetusalalla (pelkkä C-kortti) joskin palkka ei ole kovin kummoinen työn raskauteen nähden- HeavyFuelOil
Bussissa kirjoitti:
"Taitaa olla yksi kuljetusalan helpoimmista hommista (Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)"
Etkö osaa sulkuja lukea?
Sakothan siitä tulee jos pelkällä C-kortilla öljyä meet ajamaan. Puhumattakaan että olisi vielä se vaunukin perässä.
Joten kyllä se roskakuskin homma on auttamatta helpoin homma kuljetusalalla (pelkkä C-kortti) joskin palkka ei ole kovin kummoinen työn raskauteen nähdenKuules nyt idiootti. Vaikka raskasöljyautossa kärrykin on useimmiten perässä se on silti helpompaa kuin jäteauton kanssa pyöriminen. Ja ihan tiedoksesi polttoaineen kuljettamiseen sisältyy myös pelkällä nupilla ajamista vai meinaatko että kevytpolttoöljy toimitetaan omakotitaloihin peräkärryn kanssa. Kuvittelet tietäväsi kaiken ammatista jota koskaan et ole tuntiakaan tehnyt.
Olkoon vaikka kuinka helppoa mutta "Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)" tota kohtaa se ei vaan täytä senkin idiootti!!!!
Ja ei edes pelkällä nupilla senkin pelle et saa ajaa polttoöljyä että täyttisi ehto "Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)"
Jtoen älä jumalauta auo päätäsi HeavyFuelOil joka olet täällä ekaa kertaa...- MaansiirtoRuless
Bussissa kirjoitti:
Olkoon vaikka kuinka helppoa mutta "Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)" tota kohtaa se ei vaan täytä senkin idiootti!!!!
Ja ei edes pelkällä nupilla senkin pelle et saa ajaa polttoöljyä että täyttisi ehto "Pelkällä C-kortilla tehtävistä töistä siis)"
Jtoen älä jumalauta auo päätäsi HeavyFuelOil joka olet täällä ekaa kertaa...Sinun mielestäsi on fyysisesti helpompaa ja työtä maukavampaa hyppiä jäteauton hyttiin ja sieltä pois kymmeniä kertoja repimään jäteastioita kuin istua maansiirtoauton hytissä ja odottaa kun kuormaaja tai kaivinkone tekee kuorman ja sitten vain vie kuorman pois määränpäähän ja pienestä vivusta vääntämällä antaa hydrauliikan kipata kuorma lavalta pois? 07.00 aikaan aamulla käynnistää kuorma-auton ja poistuu sieltä vai ehkä taukojen ajaksi ja taas 15.30 sammuttaa auton ja lähtee kotiin. Kumpihan on siis helpompaa ja mukavampaa työtä jätteiden kuljetus vai maansiirtoajo?
Olen kokoajan puhunut HELPOSTA. Se on aivan eri asia kuin RASKAS.
Roskakuskin homma on raskasta mutta alan helpoin homma
- Roskissa
En sanoisi roskakuskin työtä kuljetusalan helpoimmaksi, koska se vaatii ehkäpä eniten ajotaitoa, varsinkin talvella.
Peruutusta tulee lähes yhtä paljon kuin eteenpäin ajamista. Täytyy ajaa erittäin pienille pihoille ja jalkakäytäville, paikkoihin johon raskasta liikennettä ei ole edes suunniteltu. Keskustassa henkilöautot vetävät aivan perään kiinni ja ihmiset on raivona kun tukit heidän tien.
Roskakuskit saavat lähes poikkeuksetta urakkalisää vielä tes palkan päälle ja hyvät kuskit saavat helposti parempaa peruspalkkaa kuin tes. Varmasti tekevät parasta liksaa kuorma-auto hommista.
On paljon muita kuorma-autonkuljettajan töitä joissa olet ammattilainen yhden päivän perehdytyksen jälkeen, sitten ei tarvitsekkaan muuta kuin ajella suoraa tietä ja kuunnella radiota. - Anonyymi
15.17 e/h minulla siihen lisät päälle, kohta nousee kun 8v kokemuslisä. Helposti saa 3k bruttona kuukaudessa kun vähän ylitöitä tekee, mutta liikaa kun hommia tekee niin vapaa-aika tärkiämpää. Keskikuukaus ansio varmaan jtn. 3000/kk
- Anonyymi
Herrajumala VAIN 15eh ja 8v jo alalla :C
Joko asut landella tai sitten on työnantaja joka vetää välistä
- Anonyymi
T: Raaka-aineen kerääjä 💪
- Anonyymi
4600 kk työaika 6-14 ja urakkatyö,tauot pidän,kuljetusalan raskain työ,lyhyet ajomatkat ja paljon fyysistä työtä.
- Anonyymi
Siirtolava ajo 6 lavaa päivässä yksi sivu ajomatkaa 30 km eli 360 km päivä auto uusi 18 tonnin Scania.
Joskus lavanvienti tampereelta vaasaan ja joka viikko poriin.
Tämä ei siis varsinainen jäteajo vaan muunlainen vaihtolava ajo.
Palkka 3200 /kk brutto ja ruokaraha.
Jäteprässiin en vaihda lavojen ajo o helpompaa ja siistiä.- Anonyymi
Pönttöajo jäteprässillä fm volvo,urakkaajo ja apumies mukana kun vedetään tahdilla niin duuni alkaa klo 6.00 aamukahvit ja sämpylät ja hommiin,hyvänä päivänä klo 11.00 kotiin,kovempana päivänä menee kello 13.00 mut siihen on käyty syömässäkin.palkka 16 euroa tunti ja 8 tuntia päivä maksetaan.
Kova kunto hommassa saa olla ja se on kivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pönttöajo jäteprässillä fm volvo,urakkaajo ja apumies mukana kun vedetään tahdilla niin duuni alkaa klo 6.00 aamukahvit ja sämpylät ja hommiin,hyvänä päivänä klo 11.00 kotiin,kovempana päivänä menee kello 13.00 mut siihen on käyty syömässäkin.palkka 16 euroa tunti ja 8 tuntia päivä maksetaan.
Kova kunto hommassa saa olla ja se on kivaa.Huono palkka
- Anonyymi
Kovasta hommasta maksetaan hyvin,ajan kahdessa vuorossa jätepakkaajaa palkka n.3 tonnia /kk brutto.
Saunaan pääsee vuoron jälkeen hallilla ja kerran vuodessa satasen bonus ja pikkujoulut.
Kovin duuni on jätekuskin työ vaatii kuntoa mutta työ ja palkka palkitsee.- Anonyymi
Kovin homma on maidon jakoajo.kaljan jako ja leivän jako.
Vähän yli 2500 saa kk.
- Anonyymi
Palkka 2900 kk ajan teollisuuden jätteitä vaihtolavoja kymppipyörä volvolla koukkuauto.
Ajot porvoo-loviisa välillä ja myös porvoo helsinki väli.
Päivätyö ja siisti homma.- Anonyymi
Roskakuskin työ olis unelma amatti, vaatiiko piiitkän koulutuksen`?
- Anonyymi
Roska keskustelu!
- Anonyymi
Tienasin jätteenkeräkyksessä 6 tunnin urakkapäivä 30 paikkaa päivä ja kilometrejä tuli n.100 km päivä ja palkka oli kk 3800 euroa.
Sitten urakat kustiin ja otin loparit,raskas homma oli mutta tykkäsin työstä mutta en alentunut huonompaan sopimukseen.
Ajan nyt kaupan ajoja täysperävaunulla 10 tunnin päivä ja uudenmaan lääni alueena palkka 3 tonnia ja lisät päälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855