Olen kunnostanut vanhan ajan ikkunoita nyt talven (n. 100 kpl) ja kysymys koskisi niiden maalausta. Lasit ovat kiinni pellavaöljykitillä (ja tiftinauloilla). Olen maalannut millin verran pellavaöljymaalilla lasin päälle, kuten suositellaan ja olen käyttänyt rajauksessa maalarinteippiä. Eräs tuttu maalarimestari nyt sanoikin, että ei saisi käyttää maalarinteippiä, koska kun vetää teipin irti, se nostaa hieman maalin reunaa ylös ja vesi pääsee maalin alle. Pitäisi kuulemma vapaalla kädellä vetää. En ole maalari ja kovasti vaikealta kuulostaa vetää millin levyinen suora viiva lasin päälle. Ja ihan nätiltä se sauma ainakin päällisin puolin näyttää tuolla maalarinteipillä maalattaessa. Onko nyt jo kyseessä pilkun nussinta? En muuten kysyisi, mutta kun kyseinen tuttu on tunnettu paskan puhuja.
kittisaumaisten ikkunoiden maalaus
4
508
Vastaukset
- maalari
Ei kyllä jauha kakkaa tässä tapauksessa. Ei laseja teipata ikinä. Teippi voi tosiaan nostaa sen maalin irti lasista. Kauniiltakin se näyttää kun on taitavasti vapaalla vedetty.
- ammattimaalari
Voit käytttää teippiä ihan huoletta, kunhan otat teipin pois heti maalaamisen jälkeen vielä kun maali on märkää.
- tarpeeton
Kun sen ajan minkä käytät teippien levittämäseen käytät itse maalaamiseen niin tuloskin on erilainen. Ei niitä kaikia sataa tarvitse samana päivänä saada valmiiks. Ja hyvä sivellin on tarpeen. Unohdat ne anttiloiden ja k-rautojen tarjouskorit ja ostat kunnollisen.
- Marko
Harmi, että olen jo maalannut suurimman osan ikkunoista. Voisihan tuota maalata ensi kesänä vielä kolmannenkin kerroksen ja vetää puoli milliä leveämmälle lasin päälle kuin aiempi kerros. Taidan käyttää kuitenkin tuota maalarinteippikikkaa, että vedän teipin pois heti maalauksen jälkeen. Jäljestä ei kuitenkaan tule niin hienoa, jos rupean vapaalla vetelemään. Oli millainen pensseli sitten tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1009041Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156867Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005970- 1523880
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303261Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.773245- 1782520
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171836- 321488
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191286