Todellinen Irlanti

åäerkvnbq

Jos haluaa nähdä kunnon irlantilaista maaseutua eikä kaupunkielämää, mihin kannattaisi suunnata?

5

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissus

Dublinista sitä ei löydä. Se on kuin mikä tahansa suurikaupunki missä päin eurooppaa hyvänsä. Jos etsit todellista irlantia, suuntaa matkasi itärannikolle tai aivan etelärannikolle. Kummastakin suuntaa löytyy mukavia pikkukyliä joissa jokainen vastaantuleva tervehtii ja kaikki tuntee kaikki. Juttuseuraa löytyy aina kylän pubista ja ennen kuin huomaatkaan, muutaman päivän päästä sinut lasketaan jo "kanta-asukkaisiin" ja tiedät kylän ihmisten elämäntarinat sekä tulevaisuudensuunnitelmat :)

• äerihpw

Kiitoksia oikein hyvästä vinkistä. Sinulla taitaa olla kokemusta? :o) Kunpa mä vielä joku päivä pääsisin.. Kun vain saisi rahat kokoon. :o)

• Kissus
        äerihpw kirjoitti:

Kiitoksia oikein hyvästä vinkistä. Sinulla taitaa olla kokemusta? :o) Kunpa mä vielä joku päivä pääsisin.. Kun vain saisi rahat kokoon. :o)

Joo. On tuolla tullut muutamat kerrat oleiltua. Itse en pidä Dublinista juurikaan ja hakeudun aina niin pian kuin mahdollista sieltä jonnekin muualle. Kokemus on, että etelässä on kaikkein mukavimmat ihmiset kun taas itärannikolla ne perinteisimmät irkkumaisemat kivimökkeineen ja lähes vaakatasoon kasvavine puunkäppyröineen. Jos kuitenkin etsit enempi nummimaisemia läheltä Dublinia, niitä löytyy n. 50km. Dublinista etelään, Wiclowin alueelta. Sinne pääsee vaikka bussilla päiväretkelle jos ei halua lähteä koko maata koluamaan.

• lllllllllllllll

Eikö Helsingissä siis ole todellista Suomea? Löytyykö se VAIN jostain Leppävirralta tai Kuhmosta?

Minun mielestäni Dublinissa kyllä on oikeaa Irlantia, mutta se on Dublin. Jos haluaa erilaista kuin Dublin, niin sitten lähtee vaikka Donegaliin. On erilaista - ja oikeaa Irlantia sekin.

• riccadonna

näitten mielestä synonyymi "alkukantaiselle"....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      77
      8882
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      314
      6728
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      100
      5950
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3850
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      30
      3241
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      65
      3169
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      164
      2155
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1806
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1468
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1256
    Aihe