Ylikuorma

Viisastunut

Mitenkäs se sakon suuruus määräytykään jos max. 31tn kuormurilla tulee muutama tonni ylikuormaa(esim. 35tn)moraalisia saarnoja en etsi vaan oikein sakon määräytymis taulukkoa tms. Olis kiva tietää toi sakon määrä ja sen jälkeen katsoa kuka enää ajaa...ite lopetin ylikuormilla ajamisen.

36

11577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vissiin ihan virallista

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820051 eli jos oikein tulkitsin, akseli ja teli massasta saa 10% ja kokonaismassasta 5% anteeksi ja lopuista taulukon mukaan eli esimerkilläsi tulisi ylikuormamaksua 350€ ja lisäksi kuljettajalle sakko joka voi tulla pienemmästäkin yli kuormasta mutta käytännössä sakottavat vain jos ylikuormamaksuakin määrätään.

    • Ei se sittenkannata

      Se on sen 5. § mukaan 800 eeroa plus kuljettajakohtainen päiväsakko min. 20 ps- on sitten mitä on!

      • + - 0

        Siellä on hauskan näköinen lista ahneista yrittäjistä: (keksityt nimet) esim. Kuljetusliike pylkkönen: 4000kg yli ----ajokielto tehtaalle 2 viikkoa / kuljetusliike Katajisto 10000kg ylikuormaa ----ajokielto 1kuukausi jne. (kaikki sai vaakakopissa vapaasti hymyillä shindlerin listaa lukiessa)

        Tämmöiset mallit kun kaikki firmat ottais käyttöön,ettei tehtaalle tulla eikä lähdetä ylikuormilla niin kummasti tasoittaisi kilpailua?
        Kemiraltakin lähti parin yrittäjän toimesta sellaisia vaarallisten aineiden ylikuormia säiliöajoneuvoilla joissa oli aina 5000kg ylimääräistä,kuulemma nyt on vasta isommassa portaassa kemiralla alettu sieläkin hieman hieromaan silmiä?!


      • löytyy
        + - 0 kirjoitti:

        Siellä on hauskan näköinen lista ahneista yrittäjistä: (keksityt nimet) esim. Kuljetusliike pylkkönen: 4000kg yli ----ajokielto tehtaalle 2 viikkoa / kuljetusliike Katajisto 10000kg ylikuormaa ----ajokielto 1kuukausi jne. (kaikki sai vaakakopissa vapaasti hymyillä shindlerin listaa lukiessa)

        Tämmöiset mallit kun kaikki firmat ottais käyttöön,ettei tehtaalle tulla eikä lähdetä ylikuormilla niin kummasti tasoittaisi kilpailua?
        Kemiraltakin lähti parin yrittäjän toimesta sellaisia vaarallisten aineiden ylikuormia säiliöajoneuvoilla joissa oli aina 5000kg ylimääräistä,kuulemma nyt on vasta isommassa portaassa kemiralla alettu sieläkin hieman hieromaan silmiä?!

        Mistä tehtaalta löytyy nuin kiva lista.


      • viilaillen

        4§ mukaiset "armorajat" kun ottaa huomioon,tulee maksullista ylikuormaa 2450kg (3100kg 5%=32550)joka taas tekee 20*10€ 4*30€=320€ joten jos painoa oli 4000 liikaa tekee se 80€tonni. pitää olla hinnoittelu kunnossa jos meinaa yli kuormilla rikastua


      • jdhjfhkdjhkj
        löytyy kirjoitti:

        Mistä tehtaalta löytyy nuin kiva lista.

        systeemi kuin ruotsissa puunkuljetuksissa, tehtaat ei maksa kuin sen 60t kokonaispainon mukaan. Niin loppuis ylikuormat kuka sitä nyt lahjaks ajaa.


      • Ei se sittenkannata
        viilaillen kirjoitti:

        4§ mukaiset "armorajat" kun ottaa huomioon,tulee maksullista ylikuormaa 2450kg (3100kg 5%=32550)joka taas tekee 20*10€ 4*30€=320€ joten jos painoa oli 4000 liikaa tekee se 80€tonni. pitää olla hinnoittelu kunnossa jos meinaa yli kuormilla rikastua

        Totta! Pilkku heitti. Laskin sen 5.§ mukaan päässäni, joka on parempi kaava. Kun menee ylipainomittaamiseksi, niin yleensä se kalustokin on moitittavaa ja kuskin päiväsakko on sitten laajemmin liikennöitsijänkin sakko.
        Ellen väärin muista, niin ylikuorman löytyessä alkaa se kohtuuton kuorman seisottaminen. Kaluston tutkiminen katsastajan toimesta ja työaikaläpuyköiden kuljettaminen TE-keskukseen. Vielä voi poliisikin viedä verikokeeseen vain piruuttaan. Siinä onkin sitten jo seuraavaa vuorokautta käsillä. Se vasta kaikki maksaakin!


      • tiedoksi,,,
        Ei se sittenkannata kirjoitti:

        Totta! Pilkku heitti. Laskin sen 5.§ mukaan päässäni, joka on parempi kaava. Kun menee ylipainomittaamiseksi, niin yleensä se kalustokin on moitittavaa ja kuskin päiväsakko on sitten laajemmin liikennöitsijänkin sakko.
        Ellen väärin muista, niin ylikuorman löytyessä alkaa se kohtuuton kuorman seisottaminen. Kaluston tutkiminen katsastajan toimesta ja työaikaläpuyköiden kuljettaminen TE-keskukseen. Vielä voi poliisikin viedä verikokeeseen vain piruuttaan. Siinä onkin sitten jo seuraavaa vuorokautta käsillä. Se vasta kaikki maksaakin!

        ei se nyt ihan noi mene, jos ylikuormaa alle viisitonnia, niin sakko tulee ja ylikuormamaksu tietty, mutta ei se aiheuta enempä syyniä, jos et itse turhaa soita suutas. poliisit käskee ensikerralla pienentämään kuormaa ja toivottaa hyvää matkaa. kaksi kolme kertaa vuoteen ylikuormamaksu, käy kortin päälle, muttei muuten horjuta yrityksen taloutta. ps. älkää vaivautuko viisastelemaan, miten edesvastuutonta jne, tämä on vain elämää.


      • ja sitten ha haa ha haa
        tiedoksi,,, kirjoitti:

        ei se nyt ihan noi mene, jos ylikuormaa alle viisitonnia, niin sakko tulee ja ylikuormamaksu tietty, mutta ei se aiheuta enempä syyniä, jos et itse turhaa soita suutas. poliisit käskee ensikerralla pienentämään kuormaa ja toivottaa hyvää matkaa. kaksi kolme kertaa vuoteen ylikuormamaksu, käy kortin päälle, muttei muuten horjuta yrityksen taloutta. ps. älkää vaivautuko viisastelemaan, miten edesvastuutonta jne, tämä on vain elämää.

        esikoulupojulle
        Silloin kun on koko ratsia (Te, tulli, poliisi ja katsastaja) paikalla ja sinne ajaa ylikuormatyyppi, niin siinä a i n a tehdään TE-keskuksen työaikatarkastajan vaatimuksesta kaikki tutkinnat. sinä et sitä tiedä, kun pörräät mankillasi.

        Katsastaja katsoo todella tyynni ohjauslaitteet, jarrut dynamolla, renkaat, kiinnitykset, pressut, valot...jne... Moni niistä pitää velvollisuutenaan kirjoittaa näyttö ainakin kuorman kiinnityksistä ja niiden puutteista.

        Tulli syynää polttoaineen ja te ukot penkoo auton sielun ja samalla kuskinkin 30 vrk:n elämän.

        Poliisi ei voi antaa lupaa ylikuormalla ajoon. Sen kieltää lakikin. Lue finlexistä mitä täytäntöönpanosta ja kuorman purkamisesta, sekä siirtämisestä väliaikaisvarastoon siellä lukee.

        Älä poju nalkuta tietämättömyyksissäsi!


      • tai ei
        jdhjfhkdjhkj kirjoitti:

        systeemi kuin ruotsissa puunkuljetuksissa, tehtaat ei maksa kuin sen 60t kokonaispainon mukaan. Niin loppuis ylikuormat kuka sitä nyt lahjaks ajaa.

        kyllä ne ruotsissa maksaa 63tonniin asti ja loput menee rahastoon jolla ostetaan vaakoja,vaaattomiin paikkoihin.


      • päiväsakko

        ainakin minulle polliisi näytti että ylikuorma min 6 ps ,mutta kun oli muutama ranka yli 4,2 metriä ,niin ps minimi on 8.


      • hellanlettas,,
        ja sitten ha haa ha haa kirjoitti:

        esikoulupojulle
        Silloin kun on koko ratsia (Te, tulli, poliisi ja katsastaja) paikalla ja sinne ajaa ylikuormatyyppi, niin siinä a i n a tehdään TE-keskuksen työaikatarkastajan vaatimuksesta kaikki tutkinnat. sinä et sitä tiedä, kun pörräät mankillasi.

        Katsastaja katsoo todella tyynni ohjauslaitteet, jarrut dynamolla, renkaat, kiinnitykset, pressut, valot...jne... Moni niistä pitää velvollisuutenaan kirjoittaa näyttö ainakin kuorman kiinnityksistä ja niiden puutteista.

        Tulli syynää polttoaineen ja te ukot penkoo auton sielun ja samalla kuskinkin 30 vrk:n elämän.

        Poliisi ei voi antaa lupaa ylikuormalla ajoon. Sen kieltää lakikin. Lue finlexistä mitä täytäntöönpanosta ja kuorman purkamisesta, sekä siirtämisestä väliaikaisvarastoon siellä lukee.

        Älä poju nalkuta tietämättömyyksissäsi!

        kun minun ei tarvii lukea mistän kirjoista saako vai eikö saa ajaa ylikuormaa perille, tosi on että poliisit voi kieltää kuorman viennin perille, mutta ku ei ole vielä kielletty. tiedän muutaman kaverin jotka on joutunut purkamaan tien varteen ylikuorman, mutta se suun soitto ja todella räikeä ylikuorma 70- 80 tonnin väliin kokonaispaino, 28vuotta tien päällä raskailla vehkeillä, joten manki aika on aika kaukana takana päin, miksei myös edessäpäin.


      • oo..
        päiväsakko kirjoitti:

        ainakin minulle polliisi näytti että ylikuorma min 6 ps ,mutta kun oli muutama ranka yli 4,2 metriä ,niin ps minimi on 8.

        viimeisen vuoden aikana muuttunut, niin kaksiensimmäistä ylikuomatonnia 60e per/tonni seuraavat kaksitonnia 120eper/tonni, siitä eteenpäin 240eper/tonni.


      • karjalainen jäkättäjä!
        hellanlettas,, kirjoitti:

        kun minun ei tarvii lukea mistän kirjoista saako vai eikö saa ajaa ylikuormaa perille, tosi on että poliisit voi kieltää kuorman viennin perille, mutta ku ei ole vielä kielletty. tiedän muutaman kaverin jotka on joutunut purkamaan tien varteen ylikuorman, mutta se suun soitto ja todella räikeä ylikuorma 70- 80 tonnin väliin kokonaispaino, 28vuotta tien päällä raskailla vehkeillä, joten manki aika on aika kaukana takana päin, miksei myös edessäpäin.

        Tunnusta pois, ettet tiedä mitä tässä lukee. Toinen vaihtoehto on ettet ymmärrä, vaan olet vittumainen karjalainen jäkättäjä!

        "Silloin kun on koko ratsia (Te, tulli, poliisi ja katsastaja) paikalla ja sinne ajaa ylikuormatyyppi, niin siinä a i n a tehdään TE-keskuksen työaikatarkastajan vaatimuksesta kaikki tutkinnat. sinä et sitä tiedä, kun pörräät mankillasi.

        Katsastaja katsoo todella tyynni ohjauslaitteet, jarrut dynamolla, renkaat, kiinnitykset, pressut, valot...jne... Moni niistä pitää velvollisuutenaan kirjoittaa näyttö ainakin kuorman kiinnityksistä ja niiden puutteista.

        Tulli syynää polttoaineen ja te ukot penkoo auton sielun ja samalla kuskinkin 30 vrk:n elämän.

        Poliisi ei voi antaa lupaa ylikuormalla ajoon. Sen kieltää lakikin. Lue finlexistä mitä täytäntöönpanosta ja kuorman purkamisesta, sekä siirtämisestä väliaikaisvarastoon siellä lukee."


      • se..
        karjalainen jäkättäjä! kirjoitti:

        Tunnusta pois, ettet tiedä mitä tässä lukee. Toinen vaihtoehto on ettet ymmärrä, vaan olet vittumainen karjalainen jäkättäjä!

        "Silloin kun on koko ratsia (Te, tulli, poliisi ja katsastaja) paikalla ja sinne ajaa ylikuormatyyppi, niin siinä a i n a tehdään TE-keskuksen työaikatarkastajan vaatimuksesta kaikki tutkinnat. sinä et sitä tiedä, kun pörräät mankillasi.

        Katsastaja katsoo todella tyynni ohjauslaitteet, jarrut dynamolla, renkaat, kiinnitykset, pressut, valot...jne... Moni niistä pitää velvollisuutenaan kirjoittaa näyttö ainakin kuorman kiinnityksistä ja niiden puutteista.

        Tulli syynää polttoaineen ja te ukot penkoo auton sielun ja samalla kuskinkin 30 vrk:n elämän.

        Poliisi ei voi antaa lupaa ylikuormalla ajoon. Sen kieltää lakikin. Lue finlexistä mitä täytäntöönpanosta ja kuorman purkamisesta, sekä siirtämisestä väliaikaisvarastoon siellä lukee."

        jaksat toistaa itseäs, vai eikö mamma ala kirjoittamaan sun puolestas muuta, kun tuon yhden kommentin, ei ne poliisit ole tosiaankaankoskaan vaatineet purkamaan ylikuormaa tien poskeen vain pari kertaa maininneet, että heidän pitäisi niin tehdä, vai monestikko olet nähnyt tienposkessa nyyttikuormaa purettuna.


      • kirkkumaralla karjalast
        se.. kirjoitti:

        jaksat toistaa itseäs, vai eikö mamma ala kirjoittamaan sun puolestas muuta, kun tuon yhden kommentin, ei ne poliisit ole tosiaankaankoskaan vaatineet purkamaan ylikuormaa tien poskeen vain pari kertaa maininneet, että heidän pitäisi niin tehdä, vai monestikko olet nähnyt tienposkessa nyyttikuormaa purettuna.

        Olet stalinisti!
        Olet bolsu!
        Olet Tehtaankadun agentti!
        Olet pohjalainen!
        Olet karjalaisia huonompi!
        Olet homo!
        Olet Akmo!


      • valitsen,,
        kirkkumaralla karjalast kirjoitti:

        Olet stalinisti!
        Olet bolsu!
        Olet Tehtaankadun agentti!
        Olet pohjalainen!
        Olet karjalaisia huonompi!
        Olet homo!
        Olet Akmo!

        olen pohjalainen.


      • mitä kirjoitat
        karjalainen jäkättäjä! kirjoitti:

        Tunnusta pois, ettet tiedä mitä tässä lukee. Toinen vaihtoehto on ettet ymmärrä, vaan olet vittumainen karjalainen jäkättäjä!

        "Silloin kun on koko ratsia (Te, tulli, poliisi ja katsastaja) paikalla ja sinne ajaa ylikuormatyyppi, niin siinä a i n a tehdään TE-keskuksen työaikatarkastajan vaatimuksesta kaikki tutkinnat. sinä et sitä tiedä, kun pörräät mankillasi.

        Katsastaja katsoo todella tyynni ohjauslaitteet, jarrut dynamolla, renkaat, kiinnitykset, pressut, valot...jne... Moni niistä pitää velvollisuutenaan kirjoittaa näyttö ainakin kuorman kiinnityksistä ja niiden puutteista.

        Tulli syynää polttoaineen ja te ukot penkoo auton sielun ja samalla kuskinkin 30 vrk:n elämän.

        Poliisi ei voi antaa lupaa ylikuormalla ajoon. Sen kieltää lakikin. Lue finlexistä mitä täytäntöönpanosta ja kuorman purkamisesta, sekä siirtämisestä väliaikaisvarastoon siellä lukee."

        "Silloin kun on koko ratsia (Te, tulli, poliisi ja katsastaja) paikalla ja sinne ajaa ylikuormatyyppi, niin siinä a i n a tehdään TE-keskuksen työaikatarkastajan vaatimuksesta kaikki tutkinnat. sinä et sitä tiedä, kun pörräät mankillasi."
        Mitä ovat TE-keskuksen työaikatarkastajat? TE-keskuksethan ovat työministeriön alaisuudessa toimivia yksiköitä, jotka ovat keskittyvinään työllistämistoimenpiteisiin. Eipä heille kyllä tietääkseni kuulu valvonta ratsioissa.

        Sosiaali- ja terveysministeriön alaisuudessa toimivien työsuojelupiirien tarkastajat kyllä ratsioissa ajoittain kyttäävät poliisien kanssa kuljettajien työaikoja. Usein menevät tekemään vielä työsuojelutarkastuksen firmaan, jos ratsioissa löytyy räikeitä ylityksiä.


      • c<h r
        mitä kirjoitat kirjoitti:

        "Silloin kun on koko ratsia (Te, tulli, poliisi ja katsastaja) paikalla ja sinne ajaa ylikuormatyyppi, niin siinä a i n a tehdään TE-keskuksen työaikatarkastajan vaatimuksesta kaikki tutkinnat. sinä et sitä tiedä, kun pörräät mankillasi."
        Mitä ovat TE-keskuksen työaikatarkastajat? TE-keskuksethan ovat työministeriön alaisuudessa toimivia yksiköitä, jotka ovat keskittyvinään työllistämistoimenpiteisiin. Eipä heille kyllä tietääkseni kuulu valvonta ratsioissa.

        Sosiaali- ja terveysministeriön alaisuudessa toimivien työsuojelupiirien tarkastajat kyllä ratsioissa ajoittain kyttäävät poliisien kanssa kuljettajien työaikoja. Usein menevät tekemään vielä työsuojelutarkastuksen firmaan, jos ratsioissa löytyy räikeitä ylityksiä.

        Ovat nämä tarkastajat muuten Pekkarisen ministeriön TE-keskusten alaisuudessa.


    • Viisastunut

      Eli uudelleen laskettuna ite sain sakkoja maksimi ylilatauksella(37tn) 1000€ menikö toi edes sinnepäinkään? Ja miksi ylikuorman otaminen aina kuljettajatutkinnossa määritellään kuskin vastuuksi, jos tolla yllämainitussa on sanottu että vastuu voi olla myös jonkun muun???

      • kuormakoon..

        aina silloin kuin poliisi ilmoittaa lätkäratsioista... eli reilusti puolimetriä alle pankkojen tukkirekassa. Nyt näkee rekkoja jotka ajaa muualle kuin tehtaalle jopa yli pankon joka on yli 70 tonnia ja yli. Tälläisiä tieosuukksia ovat Inari-Kittilä jossa olen arvioinut jopa 80 tonnin kuorman, Nuupas-Simo,, ja rovaniemellä kaikki tiet jotka vievät VR:n lastausalueeelle. On kumma kun kansa tietää mutta poliisi ei.


      • ei,,,
        kuormakoon.. kirjoitti:

        aina silloin kuin poliisi ilmoittaa lätkäratsioista... eli reilusti puolimetriä alle pankkojen tukkirekassa. Nyt näkee rekkoja jotka ajaa muualle kuin tehtaalle jopa yli pankon joka on yli 70 tonnia ja yli. Tälläisiä tieosuukksia ovat Inari-Kittilä jossa olen arvioinut jopa 80 tonnin kuorman, Nuupas-Simo,, ja rovaniemellä kaikki tiet jotka vievät VR:n lastausalueeelle. On kumma kun kansa tietää mutta poliisi ei.

        aina näe koko totuutta, puun paino vaihtelee ja nostureissa alkaa olemaan kaikissa puntarit, koivukepit kevyitä saa lastata enempi havuranka voi olla täyttä viisimetristä tai lyhyttä pätkää paljon seassa jolloin korkeampi kuorma, viime talvena kaadettu puu kevyttä saa olla tapit täynnä eikä mene painot yli, jopa tukit voi olla niin lyhyitä, että saa olla tapit täynnä.


      • taulukoita on jossain?
        ei,,, kirjoitti:

        aina näe koko totuutta, puun paino vaihtelee ja nostureissa alkaa olemaan kaikissa puntarit, koivukepit kevyitä saa lastata enempi havuranka voi olla täyttä viisimetristä tai lyhyttä pätkää paljon seassa jolloin korkeampi kuorma, viime talvena kaadettu puu kevyttä saa olla tapit täynnä eikä mene painot yli, jopa tukit voi olla niin lyhyitä, että saa olla tapit täynnä.

        ainakin 80 luvulla kun opiskelin metsätaloutta oli jossain oppikirjan loppusivuilla taulukot puunpainosta kuukausittain ja keskiläpimitta ja puulaji ainakin tais olla muuttujina. nyt kun olen joitain sorakuormia ajanut ,tulee vaakalappu pyöräkoneesta jolloin on vähän huono selitellä ettei tiennyt ylikuormasta! eli ei kai se vittuilua poliisin taholta ole jos tahallaan on liikaa kuormaa ottanut ja päiväsakkojen lukumäärä ei alarajalla olekkaan?


      • Muuten
        taulukoita on jossain? kirjoitti:

        ainakin 80 luvulla kun opiskelin metsätaloutta oli jossain oppikirjan loppusivuilla taulukot puunpainosta kuukausittain ja keskiläpimitta ja puulaji ainakin tais olla muuttujina. nyt kun olen joitain sorakuormia ajanut ,tulee vaakalappu pyöräkoneesta jolloin on vähän huono selitellä ettei tiennyt ylikuormasta! eli ei kai se vittuilua poliisin taholta ole jos tahallaan on liikaa kuormaa ottanut ja päiväsakkojen lukumäärä ei alarajalla olekkaan?

        Koskaan kuullut, että 600kg kantavalla autolla on viety 2500kg painavaa kuormaa:)?


      • Viisastunut
        kuormakoon.. kirjoitti:

        aina silloin kuin poliisi ilmoittaa lätkäratsioista... eli reilusti puolimetriä alle pankkojen tukkirekassa. Nyt näkee rekkoja jotka ajaa muualle kuin tehtaalle jopa yli pankon joka on yli 70 tonnia ja yli. Tälläisiä tieosuukksia ovat Inari-Kittilä jossa olen arvioinut jopa 80 tonnin kuorman, Nuupas-Simo,, ja rovaniemellä kaikki tiet jotka vievät VR:n lastausalueeelle. On kumma kun kansa tietää mutta poliisi ei.

        Joo noi painot on mitä on, MUTTA kun todellinen paino sen homman ratkaisee. Ja onhan nostimissa puntari ja nykyään kuorma-autoissa on omat puntarit ja kapiinissa näkee heti auton kuorman painon. Kaiketi puntarillisia kärryjäkin on olemassa jo.

        Mielestäni aika suuri ylipaino 4-aks. kuorma-autoon jos jo 6tn ylipainoa. Mulle on useat kuskit kertoneet että firma ei joudu maksamaan ylipainosakkoja, eikä muitakaan kuluja kuormasta vaan kuski vastaa aina kuormasta ja siitä kuinka paljon sitä kuormaa tulee. Yksikään elementti kuski ei ota ylikuormaa yhdistelmään, vaan aina tonnin/pari alle sallitun.

        Olen nähnyt kun hiaceen on tuupattu 3100kg, eikä se ollut enää milläänlailla hyväksyttyä, edes huumorimielessä.


    • saatte itsekkin

      .................."Kirjoittanut: hellanlettas,, / 28.8.09 / klo 18:45
      kun minun ei tarvii lukea mistän kirjoista saako vai eikö saa ajaa ylikuormaa perille, tosi on että poliisit voi kieltää kuorman viennin perille, mutta ku ei ole vielä kielletty."

      Voi vi*t'u kun muka ammattilaiset kirjoittaa tällä tasolla, niin mitä sitten onkaan ratin takana ne, jotka ei täällä osaa kirjoittaa tai nettiä käyttää?

      • hiukan,,

        mitä tarkoitit, vai onko vielä sen verran kossua veressä, ettei tule järkevää ajatusta, se on muuten toden totta, että poliisi voi keskeyttää ajon ylikuormalla, mutta vielä niilläkin kai liikkuu päässä huomattavasti enempi, kun sinulla.


      • ja hyvin menee????
        hiukan,, kirjoitti:

        mitä tarkoitit, vai onko vielä sen verran kossua veressä, ettei tule järkevää ajatusta, se on muuten toden totta, että poliisi voi keskeyttää ajon ylikuormalla, mutta vielä niilläkin kai liikkuu päässä huomattavasti enempi, kun sinulla.

        He heee hee joo kyllä uskotaan he heee he
        "Ei sakkoja Aja vaan ja riko lakia!" sanoo sulle poliisi he heee


      • niin,,
        ja hyvin menee???? kirjoitti:

        He heee hee joo kyllä uskotaan he heee he
        "Ei sakkoja Aja vaan ja riko lakia!" sanoo sulle poliisi he heee

        ei sakkoja, tulihan sakko ja ylikuormamaksu, mutta kuorma on viety aina perille kokonaisuudessaan, oletko nähnyt rahtimiesten purkavan ylikuorman pysäkille?


      • se nyt paljastui
        niin,, kirjoitti:

        ei sakkoja, tulihan sakko ja ylikuormamaksu, mutta kuorma on viety aina perille kokonaisuudessaan, oletko nähnyt rahtimiesten purkavan ylikuorman pysäkille?

        Kyllä niitä puretaan. Minä purin aikoinaan ysitiellä Loimaalla kuormasta eläinten rehua paikalle tuotuun kuormurinlavalle 2,5 tonnia. Olen ollut ratsiassa, jossa on purettu tukkeja, väkilantajättiläissäkkejä ja romukuormaa.


      • tukkirekka
        se nyt paljastui kirjoitti:

        Kyllä niitä puretaan. Minä purin aikoinaan ysitiellä Loimaalla kuormasta eläinten rehua paikalle tuotuun kuormurinlavalle 2,5 tonnia. Olen ollut ratsiassa, jossa on purettu tukkeja, väkilantajättiläissäkkejä ja romukuormaa.

        taisin todeta, että pari kaveria on joutunut purkamaan tukkeja tien poskeen, kun kokonaispaino oli 70-80 tonnin välissä, jopa toinen joutui jättämään auton siihen paikkaan kun kortti lähti samalla hetkellä taisi olla likempänä 85tonnia silloin, muttei nykyajan poliisit purata ihan huvikseen tienposkeen, mits auoit turpaasi. poliisit on tien päällä töissä ja jos on ylikuormaa tai muuta vastaavaa, niin se on oma moka, eikä poliisin joka sakottaa.


      • 5t80rpido
        tukkirekka kirjoitti:

        taisin todeta, että pari kaveria on joutunut purkamaan tukkeja tien poskeen, kun kokonaispaino oli 70-80 tonnin välissä, jopa toinen joutui jättämään auton siihen paikkaan kun kortti lähti samalla hetkellä taisi olla likempänä 85tonnia silloin, muttei nykyajan poliisit purata ihan huvikseen tienposkeen, mits auoit turpaasi. poliisit on tien päällä töissä ja jos on ylikuormaa tai muuta vastaavaa, niin se on oma moka, eikä poliisin joka sakottaa.

        Päätä nyt sakottaako poliisi vai ei! Ylempänä niin tarkaan tiedät, että ei sakota!


      • tukkirekka
        5t80rpido kirjoitti:

        Päätä nyt sakottaako poliisi vai ei! Ylempänä niin tarkaan tiedät, että ei sakota!

        vähän, missä kommentissa olen sanonut, ettei sakota, kannattas lukea ja miettiä ja lukea ja miettiä, jos ei vielä ymmärrä, niin menee vaikka maate.


    • varma tieto

      5 prosenttia saa ylittää kokonaispainosta.Sit tarkkana täydeltä 100 kilolta ylikuorma maksu 10 e 100 kiloa.
      jokaiselta 2000 kg kiloa ylittävältä sadalta kilolta 30 euroa.jokaiselta 4000kg kiloa ylittävältä sadalta kilolta 40 euroa. näin se menee .elikkäs taulikko on progressiivinen.

      • Anonyymi

        Tuo 5% kokonaispainon (tai 10% teli- tai akselipainon) ylitys koskee sitten ainoastaan kuljetusliikkeelle määrättävää ylikuormamaksua.

        Auton kuljettajalle voi poliisi harkintansa mukaan määrätä rangaistusvaatimuksen jo pienestäkin ylikuormasta.


    • Vittu terve

      Siis mitä vittua neidit minä olen ammattikoulussa ja yritän etsiä vastausta täältä, mutta ei kun täällä kaks vitun läski rekkamiestä kinastelee jostain makkaraperunoista

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      88
      2871
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1666
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1364
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1027
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe