kertokaa kaksoistutkinnosta!

tyttelii

voisitteko kertoa mulle kaksoistutkinnoista? lähinnä sosiaali ja terveysala sekä lukio jutuista.. paljonko lukion kursseja pitää käydä, soveltavia, syventäviä ja pakollisia?
onko rankka? pitääkö olla työharjottelussa? vaatiiko opiskelua myös kesällä'?
onko vanhojen tanssit, penkkarit yms. jutut samanlaiset kuin muillakin? jne. jne.
kiitos jos viitsitte vastata :)

6

8094

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zolena

ite en oo kaksoistutkintoa suorittamassa, mutta jonkin verran tiedän ku samalla luokalla niitä jotka käy lukioo ja ammattikoulua samalla. elikkäs ammattiinvalmistavat jaksot ollaan amiksessa, muut lukiossa. on ehdottomasti rankempaa ku yks koulu, mut tuskinpa sitä katuu myöhemmin. vanhojen tanssit on normaalisti (tosin liikunnanopettajalta voi tulla hiukka palautetta, koska ei välttämättä laske sitä liikunnaksi) kesällä ei oo pakko opiskella mut iltalukioon on mentävä jos kaikki kurssit tahtoo saada suoritettuu. yhdellä tutulla ei oo mahdollisuutta iltalukioon pitkän matkan takia ja kursseja rästissä aika paljon.työharjottelut on normaalisti. kesätyölläkin voi saada korvattua ainakin osan työharjottelusta ja sillon on mahdollisuus suorittaa taas lukiossa kursseja. toivottavasti vähän autto...

• hoitsu

Suoritan ite Kuopiossa kaksoistutkintoa lähihoitaja lukio. Lukion kursseja pitää käyä 25, jos tähtää vaan kirjoituksiin ja 55 kurssia, jos haluu päättötodistuksen. Ainakin noista 55:stä pakollisia on 45 ja loput 10 syventäviä.

Työharjoitteluja on perusopinnoissa kolme: päiväkodissa, sairaalassa ja kotihoidossa. Sitten, kun suuntaudut( esim.lapset ja nuoret-koulutusohjelmaan), niin tulee lisää harjoitteluja. Työharjoittelut on aivan mahtavia!!!

Olen ite käynyt iltalukiota nyt 2.vuotena ja aattelin käyä pari kurssia ensi kesänä. Eka vuosi oli aika helppo! Iltalukion käyminen ei ole aivan välttämätöntä, mutta yritän varata lukuaikaa kirjoituksiin. Tämä toinen vuosi on ollut aika rankka, pakko myöntää, mut se johtuu siitä iltalukiosta.

Vanhojen tanssit on normaalisti ja siitä saa kurssimerkinnän. Myöskin penkkarit on, joita odotan jo innolla! Yleenä kaikki suorittaa kaksoistutkinnon neljässä vuodessa. Kaksi ekaa vuotta käydään molempia kouluja, 3 vuosi kokonaan lukiota ja neljäntenä vuonna koulutusohjelmaan.

Aiotsä suorittaa koulun missä päin suomee?
      Kuopiossa ainakin on jaksosysteemi eli ollaan esim. eka jakso kokonaan lukiolla, sitten taas hoitsu-koulussa tai sitten voi olla myös puolitusta eli käydään aamupäivä lukiolla ja iltapäivä taas toisella koululla. Tää puolitusjuttu on aivan mahtava, sillä koeviikot on iisimpiä! Muilla saattaa sillo olla 6 koetta ja meillä vaan 3.

Jos haluut jotai vielä tietää, kysy vain!

• -angel-

olisi kysymys, koska hain yhteishaussa kuopioon kaksoistutkintoon ensisiaisesti, ja olisi kiva tietää siitä mahd. paljon..Eli jos vain jaksat, olisi kiva mailailla, [email protected]

Mm.soveltuvuuskokeet, millaiset oli?

• tytteliii

kuopiossahan minäkin tätä koulua käyn. siis olen nyt käynyt yhden vuoden lukiota ja ensi syksynä vaihdan kaksoistutkintoon. kumpi on sitten "arvokkaampi" pelkkä päättötodistus vai kirjotusten arvosanat? miten kirjotuksissa pärjää noin vähällä kurssimäärällä.. oon kyllä ihan ulkona näistä jutuista :D tosi kiva kun autatte tietämätöntä :)

• hoitsu
        tytteliii kirjoitti:

kuopiossahan minäkin tätä koulua käyn. siis olen nyt käynyt yhden vuoden lukiota ja ensi syksynä vaihdan kaksoistutkintoon. kumpi on sitten "arvokkaampi" pelkkä päättötodistus vai kirjotusten arvosanat? miten kirjotuksissa pärjää noin vähällä kurssimäärällä.. oon kyllä ihan ulkona näistä jutuista :D tosi kiva kun autatte tietämätöntä :)

Sulla on kyllä tosi hyvä tilanne, kun olet jo käynyt lukioota vuoden, se helpottaa urakkaa todella paljon! Saat ottaa rennommin! Montako kurssia oot jo käynyt?

En mä oikein osaa sanoa kumpi ois arvokkaampi! Ne molemmat on hyödyllisiä! Tosin aika paljon kirjoituksilla on merkitystä, jos hakee jatkossa opiskelemaan.

Kai se on niin, että jos käy vaan 25 kurssia, niin ne o vaan niitä aineita, mitä sä kirjotat. Ei mitään esim. liikkaa tai kuvista.Suosittelen kyllä sulle sekä päättötodistusta että kirjoituksia, kun sulla on noin hyvät lähtökohdat!

• tyttelii
        hoitsu kirjoitti:

Sulla on kyllä tosi hyvä tilanne, kun olet jo käynyt lukioota vuoden, se helpottaa urakkaa todella paljon! Saat ottaa rennommin! Montako kurssia oot jo käynyt?

En mä oikein osaa sanoa kumpi ois arvokkaampi! Ne molemmat on hyödyllisiä! Tosin aika paljon kirjoituksilla on merkitystä, jos hakee jatkossa opiskelemaan.

Kai se on niin, että jos käy vaan 25 kurssia, niin ne o vaan niitä aineita, mitä sä kirjotat. Ei mitään esim. liikkaa tai kuvista.Suosittelen kyllä sulle sekä päättötodistusta että kirjoituksia, kun sulla on noin hyvät lähtökohdat!

vuoden loppuun mennessä pitäs olla taskussa arvosanat 29:sta kurssista. :) kiitoksia todella paljon kun olette neuvoneet minua...!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3407
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2171
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2117
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1998
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      409
      1114
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      47
      903
    Aihe