Aattelin täältä kysyä, kun olen jo kauan haaveilut dobermannista ja nyt olen suunnitellut toteuttavani sen unelman. Mutta minulla niin mietityttää, että osaanko varmasti kouluttaa sen? Ku onhan se varmasti haastavampi kouluttaa ku cockerspanieli.
Eli nyt haluaisin dobermannien omistajilta kuulla minkälaista se oli kasvattaa ja mitä vinkkejä antaisitta minulle?
Vaikea kouluttaa?
3
528
Vastaukset
- pitää kieltää jo
pentuna.
Kun osaa ei-sanan koiralle opettaa niin elämä on paljon helpompaa.
Pertti Vilanderin tyylillä kasvatin koiran ja eipä ole rähinäroope vaan äitin pikku mussukka.
Dobberi täytyy peruskasvattaa. Se on myös äärettömän vilkas koira, joka tulee monille täytenä yllätyksenä.
Oletko varma, että jaksat sitä räjähtävää intoa ja voimaa katsella?
Itselläni jalat mustelmilla kun koira on nuori ja koheltaa.- koirien kanssa
että mikä on aikuisena kielettyä niin se kieltää jo pentuna.
Ei minä ole minun jaksamisesta huolissaan, vaan siitä että osaanko kouluttaa. Voi olla että odotan vielä useamman vuoden, ennekuin hankin sen. Mutta tottakai hankin silloin kun olen aivan varma että pystyn kouluttamaan sen koiran ym.
Koska minä en ala koiraa laittamaan kiertoon tai lopettamaan sen takia että minun takia koira on pilalla ym.
- kannata kysyä
http://www.kriegerhof-dobermanns.com/forum/index.php
tuolta saat varmasti vastaukset kysymyksiisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1432841Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2782548Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?341502Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.381484- 1211212
- 1081163
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151075Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041053Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.317935Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La60922