Kokemuksia tänne kiitos

Honda mies

Olisi kiva kuulla oletteko olleet tyytyväisiä uuteen fiestaan, myynti ollut kova.

2

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lefa

      Olen ajellut nelisen kuukautta 60-heppaisella Trendillä ja pääosin olen ollut tyytyväinen. Parasta Fiestassa on hyvä ajettavuus, ohjaus on sopivasti kevyt mutta kuitenkin tuntoakin on, ja alusta hoitaa hommansa tosi hyvin. Hallintalaitteet toimii kuten pitääkin eli kaupunkiajo on helppoa. Toinen vahvuus on ulkonäkö joka on kerännyt monia positiivisia kommentteja. Itsekin pidän Fiestaa tämän hetken tyylikkäimpänä pikkuautona. Parhaat värisävyt ovat mielestäni tumman- ja vaaleansiniset sekä tiilenpunainen.

      60-heppainen kone on yllättävän sitkeä mutta ei noilla tehoilla voi ihmeitä tehdä. Jos ajelee enemmän kaupunkien ulkopuolella ja/tai suuremmalla kuormalla, kannattaa ottaa vähintään saman moottorin tehokkaampi 82-hv versio. 90-hv diesel voisi olla aika ideaali moottori, Econetic-versiona ilmoitettu kulutus 3.7l/100km.

      Tilaihme Fiesta ei ole. Kuljettajan paikalla on kuitenkin riittävästi tilaa ja penkit ovat ihan asialliset. Sisustan design ja käytettävyys on toimiva, ehkä jossain kohti muotoilussa on vähän liikaa yritystä (esim. mittarikupu). Peltinen takapenkin taustaosa antaa halvan vaikutelman. Ainakin Trend-malli on odotuksiani hiljaisempi. Ghia-mallista on mitattu korkeammat desibelit, ilmeisesti matalampien ja leveämpien renkaiden ansiosta. Trendin valot ovat myös mittausten mukaan hiukan paremmat.

      Vararengasta ei ole vaan kompressori ja paikka-aine. Rengasavainta ja tunkkiakaan ei siis ole, mikä on tosi ärsyttävää. Öljyä ei ole kulunut reilun 3000km matkalla. Bensan kulutus on ollut vajaasta kuudesta reiluun seitsemään litraan, eli luvatusta 5.4:stä turhan kaukana.

      Autossani on ollut yksi pikkuvika, mutta merkkiliikkeen ammattitaidon puutteen vuoksi sen korjaaminen vaati kolme käyntiä huollossa. Tällaisen toiminnan takia pienestäkin viasta tulee paljon harmia ja vaivaa.

      Fiestan perushinta on edullinen, mutta kannattaa huomioida että perusmoottori on kilpailijoita tehottomampi, eikä vakiovarustukseen ainakaan keväällä kuuluneet ilmastointi ja ESC. Silmämääräisesti arvioiden suurin osa liikenteessä olevista Fiestoista on Ghia-malleja, joten se varmaan tarjoaa parhaan hinta-varustelu -suhteen.

      • Eetu.

        Olipa kiva lukea , aika paljon tuli tietoa kuin tm:lehteä olisi lukenut. Mutta semmoinen kiinostaa minua, ajoitko autollo niin sanotun siisään ajon, ja toinen fiesta on kieroskone, niin millä kieroksilla yleensä vaihdat ylöspäin, itselläni ei paljon alle kolmentuhannenkierosta:mt kannata vaihtaa siis voima loppuu. Mitä tulee autoon niin kyllä sillä mielikseen ajelee ruuhkaisessa kaupunkissa, itselläni on vasta 1100 mittarissa, niin en ole paljon maantiellä ehtinyt ajaa, että silleen nautitaan ajamisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe