läppärin Vistan etusivulla on ilmoitus: lataa IE8. Onko tarpeellista ladata?. Olen aika hämmentynyt koneen kanssa. Aina kun avaan ja tarkastan päivityksen niin siellä on aina joku päivitettävissä joten päivitän sen heti, sillä luulen että koneeni jumittui koska en päivittänyt sitä tarpeeksi usein, kun en käytä konetta tuntia enemmän päivässä, eikä virta ole muuten päällä.
Entinen 8 vuotta vanha Dell pöytäkone vielä käytössä enkä koskaan sitä päivittänyt. Nykyään siinä ei kyllä ole internet yhteyttä.
Vasta nyt huomaan
4
195
Vastaukset
- ja päivitä
Vistaan tulee päivityksiä yhtenään.
Ei se kone jumitu, vaikket päivitäkään, mutta päivittämällä saat paikkoja muun muassa Vistan turva-aukkoihin. - Kuitenkin
Vaikkei käyttäis IE:tä niin silti. Koska sitten ei tule ehkä joskus enää siihen IE 7 skaan enää päivityksiä. Ja se kun hoitaa monia muitakin juttuja kuine plekän selaamisen.
mieltymystensä mukaan, eli jos käytät yleensäkin ottaen Windows Exploreria, niin silloin se varmaankin on suotavaa päivittää, juu.
Mutta, jos vakiokäytössä on jokin muu selain, niin silloin ei niin välttämätön, tuo päivitys.
Itse olen tykästynyt tuohon Firefox - selaimeen. Nopea ja turvallinen. Siitäkin on mielipidettä yhtä monta, kuin kuin on netin käyttäjää, mutta olkoon he sitten mitä mieltä tähansa, tämä on minun mielipiteeni. :-)Jos tietokone on Internetissä kiinni niin sitä pitäisi päivittää tietoturva-aukoista ainakin kuukausittain. Muuten koneen käyttö ei ole turvallista verkkokaupoissa, verkkopankissa yms. ja kone menee hyvin helposti toimimaan etanavauhdilla kun haittaohjelmat tulee koneelle.
Jos käyttää Windows merkkistä käyttöjärjestelmää, pitää siihen asentaa välillä service pack päivitykset Windowsin päivitysten jatkumiseksi. Uusi service pack kun julkaistaan niin vanhaan tulee päivityksiä 1-2v.
Tämän lisäksi Windowsin käyttäjän pitää itse huolehtia muista tietoturvan kannalta kriittisten ohjelmistojen ajantasaisuudesta koska Windows ei osaa niitä päivittää. Kerran kuukaudessa uusi Java, Flash Player, tietoturvapaikat selaimeen, PDF-lukija, pikaviestimet, videokodekit/videosoitin ja officepaketti mikäli näissä ei automaattipäivitys toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211229
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283909- 43815
- 33611
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html140589- 38547
- 52541
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528508Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44491Kuolonkolari
Onko menehtynyt rekan ja henkilöauton kolarissa lähestymiskiellon saanut henkilö.9456