Personal Antivirus

Maryna88

Tuon niminen virusohjelma alkoi yhtäkkiä tänä aamuna herjata, että kone on täynnä troijalaisia ym. Ja ei siis ole asennettuna koneelle tai mitään. Mutta kun F-Securella oon tarkistanut konetta niin se ei puolestaan löydä mitään viruksia! Nyt kun yritän joillekin sivuille mennä, niin se ohjautuu sellaiselle sivulle jossa varoitetaan että kone on vaarassa ja pitäisi ko. virusohjelma asentaa, mutta mitenpä asennan kun se on ulkomaalainen (hinta dollareina) enkä omista Visaa tai Mastercardia.. Eikä kyllä pitäisi mun mielestä tarvita montaa virusohjelmaa samanaikaisesti.

Osaisko joku jelppiä? :/

18

1675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ohjeet
    • Personal Antivirus

KYSEESSÄ TODENNÄKÖISESTI ROGUE ELI ROISTOHJELMA!

• anniisa5

Minulle ilmestyi eilen sama ilmoitus, hyvin taitava kopio my computer-sivustani, jossa oli kuvattuna ties kuinka monen troijalaisen ja viruksen saastuttamat levyasemat ja ohjelmat, ja ilmoitus antivirus-ohjelmasta, joka yritti saada heti minut asentamaan itsensä. Selvä huijarihan tämä, en vain ole tietoinen minkälainen kun en harrasta tietotekniikkaa. Minullahan on jo täysi virustorjunta, palomuuri jne. En vaan saanut popupeja pois ruudulta kuin tosi pitkän vaivan jälkeen, mutta lähtivät. Ajoin f-securen täyden tarkistuksen, etsin ohjelmat läpi, ei mitään. Varovaisena olin katkaissut heti nettiyhteyden. enkä ole sitä avannut ennen kuin etsin tietoa lisää. Ohjelman oveluus on alkanut arveluttaa. Tulikos sittenkin koko hässelin mukana troijalainen, joka jämähti koneelle minulta piiloon, vaikka en asentanut mitään tyrkytettyjä virusohjelmia? Mitä sinä teit, Maryna, sen jälkeen kun ilmoitukset tulivat? Miten sait ilmoitukset pois? Hyväksyitkö jotain, latasitko jotain?

En ole saanut aikaisemmin mitään vastaavaa koneelleni. Olen tavallisesti varovainen, en avaa epäilyttäviä linkkejä, mutta tämä pamahti eteen aika luotettavan nettilinkin mukana. Tulin vähän vainoharhaiseksi. Jos haluaa lisätarkastusta, mistä tavallinen koneenkäyttäjä tietää, mitä ylimääräisiä tarkistusohjelmia on netistä turvallista ladata omin päin koneelle? Kun tämäkin virustarkastaja näyttää olevan huijari. Vienkö aammattilaiselle syyniin? Antaakeepa tietoa te viisaammat!

(Kirjoitan tätä kaverin koneelta.)

• Jos vilkkuu

Jos jossain web sivulla vilkkuu jotain joka väittää koneen olevan saastunut niin ei kannata ladata. Myös turvallisien ohjelmien latausivustojen mainosbannereissa saattaa lukea jotain että lataa tai tarkista koneesi ensin tällä. Ja tämä siis englanniksi yleensä niin ei kannata painaa mitään siitä mainoksesta. Vaan sitä oikeaa latausnappia. Jos ei tiedä minkä niminen skanneri tms ohjelma on turvallinen niin kannattaa ensin ottaa selvää. Ja myös lataus sivu valita se oikea ja turvallinen. Yksi turvallinen suomalainen latausivu on dowload.fi

• Siispä.
        Jos vilkkuu kirjoitti:

Jos jossain web sivulla vilkkuu jotain joka väittää koneen olevan saastunut niin ei kannata ladata. Myös turvallisien ohjelmien latausivustojen mainosbannereissa saattaa lukea jotain että lataa tai tarkista koneesi ensin tällä. Ja tämä siis englanniksi yleensä niin ei kannata painaa mitään siitä mainoksesta. Vaan sitä oikeaa latausnappia. Jos ei tiedä minkä niminen skanneri tms ohjelma on turvallinen niin kannattaa ensin ottaa selvää. Ja myös lataus sivu valita se oikea ja turvallinen. Yksi turvallinen suomalainen latausivu on dowload.fi

Tältä sivulta on esim. turvallinen ladata.
        http://www.download.fi/

• Ohjeet

• haluaa tietää

• min'

KErtokaa miten sen saa poistettua???

• K. Uppa

Se hitom Malmwarebytes Antimalware tuosta ylempänä olevasta linkistä, ASENNA,PÄIVITÄ, SKANNAA!
        Varmasti lähtee kuin kuppa Töölöstä. Eli ei ole yhtään sen vaikeempi juttu.

• haluaa tietää
        K. Uppa kirjoitti:

Se hitom Malmwarebytes Antimalware tuosta ylempänä olevasta linkistä, ASENNA,PÄIVITÄ, SKANNAA!
        Varmasti lähtee kuin kuppa Töölöstä. Eli ei ole yhtään sen vaikeempi juttu.

latasin tuon ati malvaren togglen sivuilta. sitten täyden skannauksen ja tuo ohjelma löysi 9 saastunua:) ja nyt sitten tuo personal antivirus lähti!!!Aivan mahava tunne! en ole ennen kuullutkaan tuosta anti-malware ohjelmasta!!Saanko tuotan nyt sitten käyttää yhdessä avastin kanssa? noh nyt ainakin tuo personal antivirusohjelma lähti pois!se oli todella ärsyttävää,kun se kokoajan herjasi jotain.

• väsynyt munienrapsuttaja
        haluaa tietää kirjoitti:

latasin tuon ati malvaren togglen sivuilta. sitten täyden skannauksen ja tuo ohjelma löysi 9 saastunua:) ja nyt sitten tuo personal antivirus lähti!!!Aivan mahava tunne! en ole ennen kuullutkaan tuosta anti-malware ohjelmasta!!Saanko tuotan nyt sitten käyttää yhdessä avastin kanssa? noh nyt ainakin tuo personal antivirusohjelma lähti pois!se oli todella ärsyttävää,kun se kokoajan herjasi jotain.

Kyllä sitä voi käyttää yhdessä virustorjuntaohjelman kanssa.

Muistakaa pitää windowsin ohjelmien selaimen päivitykset jatkuvasti kunnossa
        (kannattaa myös harkita jotain muuta kuin Internet Exploreria selaimeksi, esim. Opera 10, kannattaa suodattaa mainokset pois, ja pitää Flashit, javat yms. päällä vain sellaisilla sivuilla, joihin "luottaa" ja joilla "välttämätöntä", Operassa saa säädöt tehtyä sivustokohtaisesti)

Älkää latailko mitään koodekkeja, haittaohjelman poistajia tms. sivuilta, jotka itsestään ehdottelevat latailujakun surffailette

Muistakaa päivittää se Malmwarebytes Antimalware -ohjelmannekin ennen skannausta (maksuttomassa versiossa päivitys ei tapahdu automaattisesti eikä taustasuoja ole päällä)

• kfdlljfldj
        haluaa tietää kirjoitti:

Mitähän sait sieltä ladattua? Luultavasti sait jonkun haittaohjelman. Toggle tarjoaa Malwarebytes Antimalwareksikin ladattavaksi versiota 1.35, joka on jo vanha ja sen saa ladattua (jos saa!) vain lataamalla ja asentamalla Togglen jonkun hemmetin selainpalkin (joka luultavasti itsessään on haittaohjelma)

http://www.siteadvisor.com/sites/toggle.com
        (lukekaapa käyttäjien kommentit myös)

• kaiken kokenut
        kfdlljfldj kirjoitti:

Mitähän sait sieltä ladattua? Luultavasti sait jonkun haittaohjelman. Toggle tarjoaa Malwarebytes Antimalwareksikin ladattavaksi versiota 1.35, joka on jo vanha ja sen saa ladattua (jos saa!) vain lataamalla ja asentamalla Togglen jonkun hemmetin selainpalkin (joka luultavasti itsessään on haittaohjelma)

http://www.siteadvisor.com/sites/toggle.com
        (lukekaapa käyttäjien kommentit myös)

Jep, Togglesta ei IKINÄ SAA LADATA YHTÄÄN MITÄÄN!!!

En edes tajua miksi kyseinen adwaren ja malwaren levittäjä-sivusto on vielä pystyssä?!?

• Perskutarallaa32
        haluaa tietää kirjoitti:

Älkää ihmeessä ladatko tuolta sivustolta mitään! Yllä on linkki cnet/download.com sivustolle, joka on aivan varmasti turvallinen. Käyttäkää ehdottomasti sitä!

• haluaa tietää
        Perskutarallaa32 kirjoitti:

Älkää ihmeessä ladatko tuolta sivustolta mitään! Yllä on linkki cnet/download.com sivustolle, joka on aivan varmasti turvallinen. Käyttäkää ehdottomasti sitä!

Mistäs tuollaisia sitten voi tietää..menin nyt sitten tosiaan lataamaan tuon togglen kautta! pitäisikö minun nyt poistaa se jotenkin? Onko nyt siis aivan varmaa että mun koneessa on joku vakoiluohjelma? Ja ihan sellainen kysymys vielä että pitäiskö kaikilla olla virustorjuntaohjelma ja tuollainen malware? eli onko tuo malware pakollinen/kannattava pitää? Oikeesti en ymmärrä mitään koneista tai suojauksista..Joten ois tosi kiva tietää et kannattaako mun ladata mun toiseen koneeseen kans toi malware,mutta tosta ylhäältä olevasta linkistä?kun siinä ei oo kun avast ja palomuuri päällä...

• mitähän tuo yhteenlasku nyt on
        haluaa tietää kirjoitti:

Mistäs tuollaisia sitten voi tietää..menin nyt sitten tosiaan lataamaan tuon togglen kautta! pitäisikö minun nyt poistaa se jotenkin? Onko nyt siis aivan varmaa että mun koneessa on joku vakoiluohjelma? Ja ihan sellainen kysymys vielä että pitäiskö kaikilla olla virustorjuntaohjelma ja tuollainen malware? eli onko tuo malware pakollinen/kannattava pitää? Oikeesti en ymmärrä mitään koneista tai suojauksista..Joten ois tosi kiva tietää et kannattaako mun ladata mun toiseen koneeseen kans toi malware,mutta tosta ylhäältä olevasta linkistä?kun siinä ei oo kun avast ja palomuuri päällä...

siis se on Malwarebytes ANTImalware,

malware = haittaohjelma
        Anti -etuliite = muuttaa alkuperäisentermin, johon se liitetään, merkityksen vastakkaiseksi.

eli antimalware = haittaohjelmia torjuva (torjumaan pyrkivä) ohjelma.

Siitä alkuperäisestä koneesta, jonne Togglesta latasit tuon Antimalware-ohjelman, niin kannattaa poistaa se, mikäli onnistuu ja ladata luotettavasta lähteestä tuo uusin ohjelma (v. 1.40 tätä kirjoitettaessa) ja ajaa sillä koneen täystarkastus läpi.

• Erkki Titteli

Olen itse saanut Personal Antiviruksen( se on se virus) 2 kertaa( sivu josta sain sen oli Modern firearms). Tein sitten sillä tavalla että latasin läppärille SUPERANTISPYWARE nimisen ohjelman ja siirsin sen tikulle, sitten asensin sen. http://www.superantispyware.com/

• suomi ukko

toglen sivut ja finish irfast mainostaa maksullisia ohjelmia,ilmaiseksi,itse en myöskään lataa sieltä,voi tulla vittumainen haittaohjelma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      82
      1645
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1279
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      87
      976
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      201
      936
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      863
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      862
    7. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      68
      862
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      840
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      784
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37