Kirjoja poikarakkaudesta?

shouqe

Niin, eli voisko joku suositella mulle otsikon mukaisia kirjoja? oon 15-vuotias poika ja tunnistan itseni homoksi.
Tähän mennessä oon löytänyt Uma Karman Kaiken se kestää ja Wileniuksen Saranapuolelta... Suosittelen molempia!

27

5474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Kirjasto on pullollaan niitä, jos vain eksyt ulkomaisen kaunokirjallisuuden pariin. Jätän kotitehtäväksi googlettamisen.

• Micke880
    • .........

Yön kuuntelijat on ainakin yks kirja missä on...

• ..............

Siis tuon tekijä on Armistead Maupin. Hänen kaikki tuotantonsa on homoteemaista, esim. Tales of the City -sarja, suomeksi Kertomuksia kaupungista. Suosittelen lukemaan englanniksi.

• Elis90

Sitä Uma Karman kirjaa Kaiken se kestää. Mul tuli siitä niin hyvä olo ettei ehkä ikinä oo ollut sellasta fiilistä.

• Anonyymi

hyvä. rakastan sua.

• policedog

Onko manga tuttua? Lue yaoita.

• Gayboy92

Thomas Mannin "Kuolema Venetsiassa" ja Oscar Wilden "Teleny".

• 2hqq§

Kallen inttivuosi (2001) on hyvä! Kirjailija on onnistunut hyvin kuvaamaan kahden pojan rakkautta.

• shouqe
        2hqq§ kirjoitti:

Kallen inttivuosi (2001) on hyvä! Kirjailija on onnistunut hyvin kuvaamaan kahden pojan rakkautta.

Lähden tässä joku päivä kirjastoon metsästämään noita teoksia.
        Googletuksien perusteella tuo yaoi-manga vaikuttaa tosi mielenkiintoselta. Voiks vinkata vielä että mistä tota genree vois hankkia? Löytyykö suomenkielisenä? Enkuksi lukeminen ehkä vielä onnistuisi mutta japani ei taitu multa :)
        Niin, ja jos vielä vielä nimetä ihan joitain teoksia... Kiitos :)

• parasta proosaa
        shouqe kirjoitti:

Googletuksien perusteella tuo yaoi-manga vaikuttaa tosi mielenkiintoselta. Voiks vinkata vielä että mistä tota genree vois hankkia? Löytyykö suomenkielisenä? Enkuksi lukeminen ehkä vielä onnistuisi mutta japani ei taitu multa :)

Pentti Holappa: Ystävän muotokuva

• -..-
        shouqe kirjoitti:

Yaoi mangaa löytyy englanniksi todella paljon, kannattaa vaikka ihan googlettamalla etsiä Yaoi Doujinshi.
        Ja jos sarjoja haluat katsoa, niin tässä on pieni lista:
        Junjou romantica (kuvaa homoseksuaalisia suhteita, ikäerot ovat kyllä aikas suuret.)
        Kirepapa (kertoo isän ja tämän lapsen kaverin suhteesta suurimmaksi osaksi)
        Yami no matsuei (Oikeastaan todella vähän pientä "hempeilyä")
        Papa to kiss in the dark (insestiä, kertoo isän ja pojan suhteesta)

Suurin osa noista löytyy sivulta www.animefuel.com

• Tyttönen-93

Heips! Pyytelen heti anteeksi, jos ärsyttää että tyttönä tukin keskusteluun mukaan, mutta tämän tyylistä palstaa hain... Kiitän noista kirjavinkeistä, sillä olen itse ajatellut kirjoittaa kirjan kahden pojan suhteesta. Jo mainittuja kirjoja en ole valitettavasti mistään löytänyt, mutta jos jollakulla olisi kertoa erittäin realistista kertomusta homosuhteesta, lukisin mielelläni, että saisin hieman pohjaa omalle tarinalleni. Tai jos joku haluaa kertoa lyhyesti oman tarinassa, sekin käy :)
      Mutta kiinnostus kirjoittaa hieman pohdinnallisempi teos homoudesta lähi siitä kun veli tunnusti homoutensa kotona joitakin vuosia sitten. Tämän jälkeen äidin ja isän mukaan heillä ei ole enää poikaa eikä minulla kuulemma veljeä. Veljeeni en ole saanut sitten pitää yhteyttä. Jos se ikinä olisi mitenkään mahdollista, haluaisin kyetä muuttamaan edes muutaman ihmisen negatiivisen käsityksen homoista, kuten vanhempieni. Asiassa tietysti vaikuttaa myös se, että olen itse lesbo, mutta kaapissa on pakko elää, sillä ei vielä 16 vuotiaana halua tulla potkituksi kotoa. Syy siihen, miksi kirjoittaisin mieluumin homoista lesbojen sijaan, on että minusta lesboihin suhtaudutaan "helpommin", ainakin nuorten keskuudessa. Koulussa tytöt voivat halailla ja pussailla ilman kummempia katseita, mutta pojat tuntuvat leimautuvan helpommin.
      Pyydän anteeksi, jos olen jotain typerää kirjoittanut viestiini, ensimmäisiä kertoja nettipalstalle kirjoittelen...

Ja voisin joutessani vastata tuohon yaoi kysymykseen. Itse lueskelen yaoita täältä: www.mangafox.com
      Pelkästään yaoita sivusto ei sisällä, mutta etusivulta klikkaa vaan "manga directory" ja sieltä pientä laatikkoa option, voi etsiskellä minkälaista mangaa tahansa mielensä mukaan. Pelkkään yaoihin en kuitenkaan halua tietoisuuttani miesten välisistä suhteista jättää, sillä helposti yaoi menee yli-imeläksi fanipalveluksi (genrehän on alunperin suunnattu hetero tytöille) tai pelkäksi pervoiluksi. Mutta helmiäkin löytyy :)

• Elis90

Voin kaapissa olevana homona suositella sitä Uma Karman kirjaa mikä täällä onkin jo mainittu. Löytyi ainakin meillä päin kirjastosta ja hankin sen hiljattain omaan hyllyyn bookplussasta. Aloin lukemaan tota Ristiä ja sateenkaarta, mut muhun se ei oikein oo iskenyt... Toi Kallen inttivuosikii oli aika tylsä.

Mä todella kaipaisin lisää suomalaisia kirjoja suomalaisista homoista ja niiden arjesta. Olis todella jees jos edes muutaman ihmisen mielipiteet mun lähipiirissäkin muuttuis... Onnea sun kirjoitusprojektiin!

• allyellow
        Elis90 kirjoitti:

Voin kaapissa olevana homona suositella sitä Uma Karman kirjaa mikä täällä onkin jo mainittu. Löytyi ainakin meillä päin kirjastosta ja hankin sen hiljattain omaan hyllyyn bookplussasta. Aloin lukemaan tota Ristiä ja sateenkaarta, mut muhun se ei oikein oo iskenyt... Toi Kallen inttivuosikii oli aika tylsä.

Mä todella kaipaisin lisää suomalaisia kirjoja suomalaisista homoista ja niiden arjesta. Olis todella jees jos edes muutaman ihmisen mielipiteet mun lähipiirissäkin muuttuis... Onnea sun kirjoitusprojektiin!

Luen parhaillaan Uma Karman Kaiken se kestää ja on todella hyvä kirja! Voin suositella kaikille, erityisesti niille, joilla on yhtään ennakkoluuloja homoja kohtaan.

• Anonyymi

Oot fiksu. Ois kiva tavata sut. oot älykäs

• yaoi222

Fantasiapeleistä yaoita saa ostettua.
      Ja netistä luettua englanniksi, esim. www.mangafox.com

• Kristian.

Oikein hieno ja herkkä romaani ja asiallinen kuvaus kahden pojan ystävyydestä (joista toinen on homo) on:

Hennariikka Romu: Elämänviiva.

• jessemaannn
        Kristian. kirjoitti:

Oikein hieno ja herkkä romaani ja asiallinen kuvaus kahden pojan ystävyydestä (joista toinen on homo) on:

Hennariikka Romu: Elämänviiva.

toistan vaan, mutta uma karman kirja on aivan loistava

• granaattiomena.

Tämä ei ole kirja poikarakkaudesta vaan osittain homoteemainen: Anu Kaipainen, Granaattiomena. Kirja on depressiota sairastavan homopojan äidin itsetilitystä ja elämäkertaa.

• kirja

Michal Witkowskin Hutsula suorastaan tulvii poikarakkautta...

• Anonyymi

oot ihana. Ois kiva tavata.

• Anonyymi

Andre Aciman: Kutsu minua nimelläsi
      Siitä on myös elokuva tehty.

• Anonyymi

Jonas Gardell: Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin
      Kyseessä on trilogia, sekä tarina että henkilöt ovat totta.

• Anonyymi

Poika rakkaus on kukoistanut ja rajusti muhinoitu taiteilija piireissä!!😜

• Anonyymi

Kallion kurjastossa ainakin on sateenkaari hylly.

• Anonyymi

Siis kirjastossa. Hitto tätä näppäimistöä…

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe