koska kannattaa ostaa pyörä?

ekapyörä

olen aikeissa ostaa ensikesäksi ensimmäistä pyörää,luultavasti joku kyykkypyörä.Kannattaako pyörä ostaa nyt syksyllä vai odotella talveen,eli laskeeko pyörien hinnat talveksi?Hakusessa olisi n.3000€ pyörä.

6

685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silläperusteella

että nyt pystyy kokeilla kunnolla, talvella vähän liukasta.
      Ja tuon hintaluokan pyörien hinnat tuskin heittää kovin paljoa ostit sitten syksyllä, talvella taikka keväällä, mutta tosin kun seuraa ja vertaa varustuksia ym. mitä saa mukaan niin niillä on kans suuri merkitys hintaan, tarkoitan että jos kaksi vastaavaa pyörää toinen pelkkä pyörä esim2800 e ja toinen samanlainen 2950 e mutta mukaan tulee 3 laukkua teline, tai vaikka on uudet renkaat, niin silloin periaatteessa se kalliimpi onkin halvempi..

• Mikäli ostat tuon hintaluokan pyörän, aloita metsästys heti ja pidä huolta, että sulla on tuo rahasumma valmiina. Nopea käteiskauppa on joissain tapauksissa valttia, mutta tällöin on varmistettava erityisellä huolella pyörän omistussuhteet. Kuten yllä jo todettiin halvin ei välttämättä ole halvin.
      Käy markkinat läpi nettimotossa ja kaikkialla muuallakin, mitä keksit. Kaksi silmäparia näkee aina enemmän luin yksi, eli ota siis kaveri mukaan. Käy vertailemassa pyöriä, äläkä usko suoraan myyntipuheisiin. Tyypillinen lause on se, että "itse olen tuon huolella huoltanut". Todellisuus on se, että keväällä on suihkautettu rasvaa ketjuihin ja niillä eväillä survottu koko kausi.
      Onnea ja menestystä ;>)

• otek

on budjettisi niin silloin ei vuodenajat vaikuta sen hankintaan. Tuonhintainen voi olla varsinainen helmi ja vähän ajettu tai sitten loppuunajettu huonosti hoidettu yksilö.
      Sinulla on aika hyvin aikaa ensi kaudelle tehdä se hankinta joten aloita metsästys heti. Voi olla että löydät pyöräillyn kokeilleen mutta kiinnostuksen lopahtaneen omistajan pyörän. Kilometrit voi olla murto osan kuin aktiivisen harrastajan jäljiltä. Ja silti hintataso sama ellei halvempi kun on halu päästä eroon pyörästä jolla ei ole käyttöä. Tämmöinen pyörä löytyy 10 metriä talostani. Naapuri yksin asuva hyvin toimeentuleva sinkkunainen joka muutti samaan aikaan kuin me uuteen riivitaloyhtiöön toi mukanaan Japanilaisen customin. Huomasin jo toisenä kesänä että pyörä vain seisoi pihalla. Yritin sen ostaa pois. Nainen ei suostunut myymän kokeilumielessä hankkimansa pyörän. Arveli että ehkä jossain vaiheessa kiinnostus herää uudelleen. Oli ajanut 3 vuoden aikana 4 tkm. ja sitten kiinnostus lopahtanut. Tänä keväänä monta vuotta myöhemmin tarjosi pyötän 1000 eurolla minulle ettei tarvitsisi enää katsella sitä. Olin jo ostanut uuden oman ja olin jo pari vuotta sitten tullut siihen tulokseen 7 vuoden seisomisen ulkosalla tehnyt pahaa pyörälle joten en edes sillä rahalla ostanut pois. No ehkä muita vastaavia löytyy joita ei ole kohdeltu näin kaltoin.

• TulevaMotoristi

Ensimmäistä pyörää olen minäkin hankkimassa, lähinnä ensi kesää silmällä pitäen. Olen nainen ja vasta opettelemassa tätä taitoa, mutta pyörän tarvisin. Hankalaa on se, kun itellä ei mitään kokemusta niin kaikilla kokeneilla on mielipide ekasta pyörästä, mutta ketä uskoa? Oisko se joku custom vai matkapyörä? Helppo käsitellä eikä kovin korkea. Olen kuin Liisa Ihmemaassa, mutta jospa asia syksyn ja talven aikana kirkastuisi ja saisin omani ;)

• nimmimmerrkki

Se oman pyörän hankinta riippuu useammasta seikasta. Oletko miettinyt esim., että aijotko rajoittaa ajelusi mahdollisesti pääosin kaupunki/taajama-ajoon vai maantielle tai vaikkapa moottoriteille? En nyt kerro, että mitä mielestäni sinun tulisi hankkia, mutta sen sanon että kyykkypyörä (eli tämmönen katupyörä/kilpuri/nopea/ripeä/kierroskone...) ei kovin hyvin sovi pienen taajama-alueen ajorinkiin. Etenkin jos pyörä on iso ja todella tehokas.

Nää customit taas sopii miltein teille kuin teille paitsi moottoritielle. Muuten ne ovatkin täysiä paskoja.

Sitten on erikseen matkapyörät, nakut (eli katteettomat) jotka sopivat parhaiten kaupunki-/taajamakruisailuun ja nää supermotot eli enduromalliset. Enduromallisissa on kylläkin aika kovat vakuutukset, sillä ne lähtevät helposti lapasesta ja niiden kanssa moottoritiellä ajamisesta ei tule yhtään mitään.

Ja mikä tärkeintä; Käy koeajamassa mahdollisimman erilaisia moottoripyöriä ja eri merkkisiä.

• Rahaa myös

Tarpeeksi myös ajovarusteiden, ja VILKKUJEN ostoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      24
      3531
    2. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3138
    3. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      50
      2947
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      58
      2928
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2569
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2136
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2109
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      1922
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1819
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      49