LAILLINEN TAKASPOILERI?

mist tietääpi??-

Eli mistä tiedän mikä spoileri saa olla autossani kiinni, että se hyväksytään katsastuksessa?
eräillä nettisivuilla myydään takaspoilereita, mutta tuotetiedoissa lukee seuraavanlainen teksti:

EI hyväksytty liikenteessä käytettäviin henkilöautoihin.
Tarkoitettu asennettavaksi vain näyttely- tai kilpa-autoihin sekä hitaisiin ajoneuvoihin, kuten EPA-traktoreihin.

8

5277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tollasta

      et kai vaan oo ostamas bilteman spoileria. se on tarkotettu epa traktoriin joka kulkee max 40kmh. lähtee kovas vauhdis irti sellaset

      • Edelliselle..

        Esim. Toi bilteman siipi on kylläkin laillinen joissakin autoissa. Ja kiinnitys on kyllä aivan samaa kun esim tommis billeteissä

        Siiven leveys ei saanu olla autoa tai kattoa??? leveämpi. Mahdollisten pääty paloissa ei saa olla teräviä kulmia ja tais olla joku korkeus rajakin


      • mie.-.-.-.
        Edelliselle.. kirjoitti:

        Esim. Toi bilteman siipi on kylläkin laillinen joissakin autoissa. Ja kiinnitys on kyllä aivan samaa kun esim tommis billeteissä

        Siiven leveys ei saanu olla autoa tai kattoa??? leveämpi. Mahdollisten pääty paloissa ei saa olla teräviä kulmia ja tais olla joku korkeus rajakin

        juu biltemassa oli ihan siistin mallin siipi, mikä olisi hyvin sopinut. en sitten sen kiinnityksestä tiedä... ajattelin vaan kysyä, että onko muissa siivissä jotain leimalle vaadittavia ehtoja. varmaan ainoat nuo terävät kulmat, sekä se että ei saa ylittää auton korin reunoja. nettivaraosasta olen hyviä löytänyt.


      • tuunaaminen älytöntä
        mie.-.-.-. kirjoitti:

        juu biltemassa oli ihan siistin mallin siipi, mikä olisi hyvin sopinut. en sitten sen kiinnityksestä tiedä... ajattelin vaan kysyä, että onko muissa siivissä jotain leimalle vaadittavia ehtoja. varmaan ainoat nuo terävät kulmat, sekä se että ei saa ylittää auton korin reunoja. nettivaraosasta olen hyviä löytänyt.

        Autossa saa olla kiinni tehtaan spoileri, joka on fiksun näköinen eikä Bilteman tms. myymä lintulauta. Esim. Porsche 911 Turbossa tulee ihan tehtaalta semmoinen fiksu spoileri, jota oikeesti tarviikin. Almerassa, Taunuksessa, Corollassa, Civicissä tai muissa peruskiikuissa EI TARVITSE MISSÄÄN MALLISSA spoileria. Tietysti jos haluaa kertoa kaikille olevansa amispelle, niin sitten siitä vaan. Ja saahan siinä menemään enemmän bensaakin ja auton jälleenmyyntiarvon nollille. Onnea, torvelot.


      • spolle.-.
        tuunaaminen älytöntä kirjoitti:

        Autossa saa olla kiinni tehtaan spoileri, joka on fiksun näköinen eikä Bilteman tms. myymä lintulauta. Esim. Porsche 911 Turbossa tulee ihan tehtaalta semmoinen fiksu spoileri, jota oikeesti tarviikin. Almerassa, Taunuksessa, Corollassa, Civicissä tai muissa peruskiikuissa EI TARVITSE MISSÄÄN MALLISSA spoileria. Tietysti jos haluaa kertoa kaikille olevansa amispelle, niin sitten siitä vaan. Ja saahan siinä menemään enemmän bensaakin ja auton jälleenmyyntiarvon nollille. Onnea, torvelot.

        Joo se porschen lintulauta on tosi fiksun näkönen, ainakin se vanhanmallinen näyttää takaapäin ihan aku-ankalle. Sen verran hyvä auto kuitenkin on että en ole sitä myymässä ja on noita kontteja hallilla niin voin sen vaihtaa sitten jos tarve vaatii. Harmi vaan jos tuollainen takaspoileri käy kukkarollesi liian kalliiksi, varmaan sammutat autosi alamäessä bensansäästön toivossa


    • varmasti

      Melkein jokaiseen merkkiin ja malliin saa maahantuojan varaosatiskiltä hyväksytyn spoilerin.

      Sinne ei saa laittaa mitään härpakettä tai lintulautaa, joka ei pysy varmasti kiinni tai on vaaraksi muuten muille tienkäyttäjille.

      Senhän varmaan tiedätkin, ettei siitä yleensä ole mitään muuta iloa kuin ulkonäkö varauksin ja kohonnut polttoaineen kulutus.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näköjään sama mitö Temussa myydään puolet halvemmalla tuo spoikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe