LAILLINEN TAKASPOILERI?

mist tietääpi??-

Eli mistä tiedän mikä spoileri saa olla autossani kiinni, että se hyväksytään katsastuksessa?
eräillä nettisivuilla myydään takaspoilereita, mutta tuotetiedoissa lukee seuraavanlainen teksti:

EI hyväksytty liikenteessä käytettäviin henkilöautoihin.
Tarkoitettu asennettavaksi vain näyttely- tai kilpa-autoihin sekä hitaisiin ajoneuvoihin, kuten EPA-traktoreihin.

8

5277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tollasta

      et kai vaan oo ostamas bilteman spoileria. se on tarkotettu epa traktoriin joka kulkee max 40kmh. lähtee kovas vauhdis irti sellaset

      • Edelliselle..

        Esim. Toi bilteman siipi on kylläkin laillinen joissakin autoissa. Ja kiinnitys on kyllä aivan samaa kun esim tommis billeteissä

        Siiven leveys ei saanu olla autoa tai kattoa??? leveämpi. Mahdollisten pääty paloissa ei saa olla teräviä kulmia ja tais olla joku korkeus rajakin


      • mie.-.-.-.
        Edelliselle.. kirjoitti:

        Esim. Toi bilteman siipi on kylläkin laillinen joissakin autoissa. Ja kiinnitys on kyllä aivan samaa kun esim tommis billeteissä

        Siiven leveys ei saanu olla autoa tai kattoa??? leveämpi. Mahdollisten pääty paloissa ei saa olla teräviä kulmia ja tais olla joku korkeus rajakin

        juu biltemassa oli ihan siistin mallin siipi, mikä olisi hyvin sopinut. en sitten sen kiinnityksestä tiedä... ajattelin vaan kysyä, että onko muissa siivissä jotain leimalle vaadittavia ehtoja. varmaan ainoat nuo terävät kulmat, sekä se että ei saa ylittää auton korin reunoja. nettivaraosasta olen hyviä löytänyt.


      • tuunaaminen älytöntä
        mie.-.-.-. kirjoitti:

        juu biltemassa oli ihan siistin mallin siipi, mikä olisi hyvin sopinut. en sitten sen kiinnityksestä tiedä... ajattelin vaan kysyä, että onko muissa siivissä jotain leimalle vaadittavia ehtoja. varmaan ainoat nuo terävät kulmat, sekä se että ei saa ylittää auton korin reunoja. nettivaraosasta olen hyviä löytänyt.

        Autossa saa olla kiinni tehtaan spoileri, joka on fiksun näköinen eikä Bilteman tms. myymä lintulauta. Esim. Porsche 911 Turbossa tulee ihan tehtaalta semmoinen fiksu spoileri, jota oikeesti tarviikin. Almerassa, Taunuksessa, Corollassa, Civicissä tai muissa peruskiikuissa EI TARVITSE MISSÄÄN MALLISSA spoileria. Tietysti jos haluaa kertoa kaikille olevansa amispelle, niin sitten siitä vaan. Ja saahan siinä menemään enemmän bensaakin ja auton jälleenmyyntiarvon nollille. Onnea, torvelot.


      • spolle.-.
        tuunaaminen älytöntä kirjoitti:

        Autossa saa olla kiinni tehtaan spoileri, joka on fiksun näköinen eikä Bilteman tms. myymä lintulauta. Esim. Porsche 911 Turbossa tulee ihan tehtaalta semmoinen fiksu spoileri, jota oikeesti tarviikin. Almerassa, Taunuksessa, Corollassa, Civicissä tai muissa peruskiikuissa EI TARVITSE MISSÄÄN MALLISSA spoileria. Tietysti jos haluaa kertoa kaikille olevansa amispelle, niin sitten siitä vaan. Ja saahan siinä menemään enemmän bensaakin ja auton jälleenmyyntiarvon nollille. Onnea, torvelot.

        Joo se porschen lintulauta on tosi fiksun näkönen, ainakin se vanhanmallinen näyttää takaapäin ihan aku-ankalle. Sen verran hyvä auto kuitenkin on että en ole sitä myymässä ja on noita kontteja hallilla niin voin sen vaihtaa sitten jos tarve vaatii. Harmi vaan jos tuollainen takaspoileri käy kukkarollesi liian kalliiksi, varmaan sammutat autosi alamäessä bensansäästön toivossa


    • varmasti

      Melkein jokaiseen merkkiin ja malliin saa maahantuojan varaosatiskiltä hyväksytyn spoilerin.

      Sinne ei saa laittaa mitään härpakettä tai lintulautaa, joka ei pysy varmasti kiinni tai on vaaraksi muuten muille tienkäyttäjille.

      Senhän varmaan tiedätkin, ettei siitä yleensä ole mitään muuta iloa kuin ulkonäkö varauksin ja kohonnut polttoaineen kulutus.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näköjään sama mitö Temussa myydään puolet halvemmalla tuo spoikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe