noitien suku

*dragonfly*

Onkos täällä noitia joiden kyvyt ovat periytyneet sukupolvelta toiselle, ja jos on ni mistäs päin ootte lähtösin ja yms.?

Oma suku äitin puolelta on Lapista, jossa itekki oon ison osan elämääni viettäny. Äitin ja äitin äitin tiiä ainakin olleen/olevan selvännäkijöitä ja ennustajia yms..(eivät siis harjoita asiaa mitenkään, vaan tietävät vain asioita ennalta ja muuta. Elikkäs voikohan niin noidaksi kutsua..?)

Mutta joka tapauksessa. Sukututkimuksen mukaan suvustamme löytyy myös shamaani tai ns.lapin noita. Asiasta en kummemmin tiiä, ku että hän on elänyt luultavasti 1600-luvulla. Tarkkaa vuosilukua en sillon älynnyt katsoa.

Itelleni on nuo kyvyt myös periytynyt. Saan etiäisiä, selvänäkemistä on sillon tällön, telepatia toimi hyvin erityisesti äidin ja minun välillä. Ajateltiin monesti samaa asiaa yhtä aikaa :) ja jotain muuta pientä, jota en tässä jaksa alkaa sepustaa.

Mietinkin vain miten tässä kannattaisi edetä, vai pitäskö vaan antaa olla. Noita enteitähän tulee joka tapauksessa jos on tullakseen. Mutta lähinnä mietin miten nämä voisi ns. ottaa hyöty käyttöön. Jos ymmärrätte. Vaatii harjoitusta ja paljon, sen tiiän, mutta neuvot olisivat tarpeen.

Äitini väitti myös että osaa parantaa käsillään. Jotenkin uskoin siihen silloin, vaikka ei saanutkaan tilaisuutta todistaa sitä kovin usein. Sanoi tuntevansa kuinka energia virtaa käteen. Olen itelläki saman ilmiön huomannut, mutta sillä energialla saan ainoastaan sähkölaitteet sekoamaan. Mitään parantamista en ole koskaan edes kokeillut.

Kiitos jos jaksoitte lukea/vastata :)

11

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä Periytyy

      Kyllä kulkee usein suvussa myös itsellä, tosin vaan etiäisiä ja jotain näkyjä tosin aika harvoin. Ns etiäiset ovat vahvistuneet aika paljon iän myötä. Meillä samankaltaista sukutaustaa omani tulee keskisuomesta.

    • ...mutta ainakin mielenkiinto noituuteen ym. mystiikkaan on ehkäpä tullut verenperintönä. Isoisän isän tai isoisän (en koskaan muista kumpi) väitettiin olevan noita ja noituneen jonkun sadon tai karjan. Itse olen aina ollut kiinnostunut mystiikasta (varsinkin ennustamisesta), liekö sitten verenperintönä vai ihan muuten vaan...

    • kirjis

      Jos tiesi on taakan tie, taakkaa ei voi kuitenkaan väistää vaan sen joutuu kantamaan, jokainen tavallaan. Eikä kukaan voi toiselle toisen tapaa ja tietä kertoa, määrätä. Yksinäinen ja raskas tie, silloinkin kun on ympärillä samankaltaisia ihmisiä, joiden kanssa voi jakaa kokemuksia. Mutta toisaalta tie suurempaan ja syvempään yhteyteen kaiken kanssa.

      Nuo oireesi eivät sinänsä ole erityisen harvinaisia vaan kohtuullisen yleisiä ja luonnollisia, eivätkä todista erityisestä "vahvaverisyydestä", sellaisesta joka "noidaksi" jossain muodossa pakottaa. Hieman tai ehkä enemmänkin on semmoinen tuntu, että moiset oireet ovat koko ajan yleistymässä, jonkinmoinen laajempi herääminen meneillään. Mikä ei ois ollenkaan huonompi juttu.

      "Tunne itsesi" on vanha hyvä ohje. Se ei tarkoita pelkästään (jos ollenkaan) psykologista itseanalyysiä ja omakuvien kehittelyä ja pyörittelyä, vaan yksinkertaisesti vain tuntemista niin kuin on ja ollaan, ruhonsa tuntemista (energiavirtauksineen, kerroksineen, voimapisteineen jne. jos niikseen tulee).

      Tarkoituksista ei tarvitse eikä kannata olla huolissaan (vaikka kaikki pölhöthän myö niitä mietitään ja niistä hirmuisesti huolehditaan), ne kyllä paljastavat itsensä aikanaan.

      Hyödyllisten käden taitojen opettelu ei ole koskaan pahitteeksi vaan päinvastoin, oli sitten kyse hieronnasta, shiatsusta, aikidosta, käsilläparantamisesta, polkupyörän korjaamisesta, puutarhahommista, kaivon katsomisesta, kutomisesta, neulomisesta, puutöistä, jousipyssyn tekemisestä, nahan parkitsemisesta jne. jne. jne. Pysytellään avoimina ja opetellaan kun oppia on tarjolla. :)

    • Hanni

      Uskovaisena ymärrän tämän kyvyn olevan jotakin, mitä Raamattu nimittää tietäjähenkien antamaksi kyvyksi. Ramatussa on joitakin esimerkkejä tällaisista tapauksiss
      ta, jossa ennustettin tulevia tai muuten yliluonnollisella tavalla saatiin tietoa. on selvä ero raamatullisen profetian ja epämäräisen ennustelun välillä. Jumalan sana ankarasti varoittaa tällaisesta pimeydetä tulevien yliluonnollisten kykyjen käytöstä. Sielunvihollinen, Saatana on kaiken yliluonnllisen taustalla, jos ei ole elvästi uskovaisen saamasta armoituksesta Jumalalta. Nämä Lapin noidat ovat yleensä uskomattomia tai eivät ainakaan tunnustaudu kristityiksi.

      • Kyllä Periytyy

        Kerroppa minulle miten "moinen jätetään" tämä, olkoon se sitten vaikka tietäjähenkien antama kyky vaan tulee päälle yhtäkkiä pyytämättä ja minulle ainakin niin vahvana tunteena ettei siinä ole mitään epäselvää.
        Sinulla itselläsi kirjoituksestasi päätellen ei tätä lahjaa ole, en ole sitä keltään pyytänyt se vain tulee käsitätkö ei sitä voi mitenkään yhtäkkiä lopettaa se on ja pysyy.(on muuten ainakin kolmannessa polvessa taaksepäin)
        Omalta kohdallani tämä tunne mikä minulle tulee olkoon se sitten jostakin ihmisestä tai asista on ollut aina oikeassa, asiat ovat aina menneet juuri sillä tavalla kun olen ennalta tuntenut. Minä en pysty kohdistamaan tätä johonkin ihmiseen tai asiaan, tunne saattaa tulla ihan mistä asiasta vaan ja milloin vaan se ei katso aikaa eikä paikkaa. Tämän tunteen ansiosta olen muuten vielä hengissä joten kiitos siitä.
        Jatketaanko keskustelua myös niistä "kuvista" asioista joita joskus näkyy välähdyksinä silmissä vai puhutaanko niistä mustista hahmoista joita myöskin joskus näkyilen.


    • LaplandRocks

      No on se yks juttu ku yks mun sukua oleva kauon aikaa sitte ollu Korteheikka jos ootte kuullu,ennen ku se kuoli se uhkas tulla sutena ja tappaa sata poroa. Ja niinhän siinä sitte kävi. Vähän niinku shamaaninoita. Ei oo kyllä mulla mitään kykyjä mutta mitä siitä.

    • Noitien sukua

      Olenpa suoraa sukua kuuluisalle Rusi Korhoselle, Ko henkilö eleli 1600 luvulla Utajärven Naaman kylällä. Oli melkonen äijä aikanaan. Parantaja ja riitapukari sekä talollinen. Kyllä niitä taitoja on siirtyny jälkipolvillekin..

      • Varsinais-suomi

        Rusin peruja olen myöskin .. 1500-1600 Norjasta .. Viikingin aikoihin .. suku Kuoleman järveltä.


    • öpoliyujgtrevfcdxsz

      Itselläni on myös "noitasuku" niin äidin kuin isänkin puolelta ja meistä viidestä lapsesta minä olen ainoa jolla on myös näitä samoja taitoja. Isänäidinisä osasi ennustaa kuoleman. Monet ovat kertoneet kuinka hän oli sanonut nähneensä unen jossa vanha mies on tullut hänelle kertomaan että hänen serkkunsa tulee jäämään puun alle kanadassa ja kuolemaan. Ja näin tapahtui.

      Äidilläni on myös tämä uni taito. Hän sanoo synnyttävänsä unessaan,kun joku lähisukulainen on raskaana. ja työntävänsä lastenrattaita jos joku ystävä on. Emme itsekkään aluksi uskoneet tähän,mutta kokeilimme sitten,ja kirjasimme nämä unet ylös,ja n viikon sisään saatiin selville että että ne pitivät paikkaansa. siskoni oli raskaana ja ystävistä kaksi.

      Äitini myös tuntee käsillään jos joku on raskaana. Hän ei ole käyttänyt tätä taitoa kuin eläimiin,kun kotona on maatila. Hän sanoo tuntevansa paljon energiaa,kahden eläimen energiat kun lehmä on tiineenä.

    • Miesnoita

      Olen noitien sukua todistetusti ! Rusi Korhonen on esi-isiäni. Olen perinyt monet taitoni parantaa hänen kauttaan !!

    • periytyyvarmasti

      Se on tunne jostakin, mutta ei mitään konkreettista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe