Mitä pitäis tehdä, kun pelkää boksereita? Mulla on kaksivuotias labbis, ja yksi päivä kun olin koirapuistossa, jonkun miehen bokseri tuli nuuskimaan sitä. No, koirat siinä tutki toisiaan hetken mutta samassa boksu puraisi labbistani kaulan sivulta/kyljestä. Verta vuoti, lähdimme saman tien kotiin. Puhdistin haavan, mutta jälki ei ollut kummoinen, pieni naarmu vain.
Miten voin päästä yli boksujen pelosta? Myös labbikseni pelkää boksereita, aina kun tulee ryppykuonoinen koira vastaan se vinkuu... =(
Pelokas
6
493
Vastaukset
- ........
joskus bokserit käyttäytyvät röyhkeästi nössömpiä yksilöitä kohtaan, vaistoavat
toisen pelon, arkuuden ja mielistelyn. Bokserithan ei yleensä itse mielistele muita koiria. Joskus huomasin kun meidän nuorta uros bokseria ärsytti suunnattomasti jos joku maailman kiltein kultsupoika kierähti nokan eteen alistuvasti pyörimään, Minä ainakin opin ennakoimaan nuo tilanteet, siinä voi tulla rähinää.
Bokserin omistajan täytyisi huolehtia ITSE ettei noita tilanteita pääse syntymään koirapuistossa, jos siellä nyt välttämättä haluaa käydä.- eikä se lähde....
Itse pelkään rotikoita varmasti hautaan asti. Enkä tiedä miksi. Todella hieno rotu oikeissa käsissä. Enkä ota siitä pelosta isompaa ongelmaa vaan väistän nätisti aina kun voin. Kaikkihan me täällä jotain pelätään, eikö?
- Koirakuiskuri
Ruttukasvoiset rodut usein kärsivät muiden koirien taholta väärintulkinnasta - ruttunaama vaikuttaa uhkaavalta joillekin koirille.
Nyt kun toiselle koirallesi vielä kävi noin puistossa (bokseri joka on noin arvaamaton saisi olla käymättä siellä), niin...
Ovatko koirasi narttuja vai uroksia, sen mukaan koeta etsiä vastakkaisesta sukupuolesta tunnetusti kilttiluonteinen bokseri ja tutustuta koirat toisen omistajan kanssa omaasi kannustaen ja itse mennen koirien väliin kyykkyyn ja taputtamalla/silittämällä bokseria ja samalla omallesi puhellen rauhoittavan kannustavasti, kuinka mukava koira se toinen koira on.
Jos sinulla on koiratuttavia esim. puistoilun kautta, saat vinkkiä siitä, missä on tunetusti mukava bokseri liikkeellä.
Pelkotilaan ja traumakokemukseen vastineeksi positiivista kokemusta. - 2 Sheppards
Tämä ei ainutlaatuinen tapaus boksujen kohdalla. Kouluttamattomat boksut ovat melko arvaamattomia. Ja kuolaaminen on toinen ongelma, ravistelevat "räkäänsä" muiden koirien päälle, usein koiranomistajatkin saavat osuutensa. Ei kovin mukavaa kun flenssuaallon takia pitäisi muutenkin välttää ihmis- ja eläinkosketuksia.
Mutta boksun omistajaa voi hyvin jatkossa pyytää pitämään bokserinsa kytkettynä, jos koira käyttäytyy agressiiivisesti. Voit myös antaa vinkin koirakoulusta.
Ja jos ei auta, kannattaa vastaavista tapauksista tehdä ilmoitus viranomaisille.
MJ- ASIAA!!
Ei terve mistä näitä kommentteja tulee??!! :DD
"Ja kuolaaminen on toinen ongelma, ravistelevat "räkäänsä" muiden koirien päälle, usein koiranomistajatkin saavat osuutensa."
Toivottavasti et oo tosissas...
- tittt
vaikka moni on sinulle varmasti sanonut tämän niin bokserit ovat yleensä todella ystävälläsiä mutta toki on aina noita tuollaisia tapauksia, mutta nyt sinuna etsisin lähistöltä oikeasti ystävällisen bokserin sillä niitä kyllä löytyy! :) ja totuttaisit koirasi siihen pikkuhiljaa, sillä muuten sinä ja koirasi kärsitte lopun elämänne tuollaisista peloista boksereita kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812