Pelokas

peloookas

Mitä pitäis tehdä, kun pelkää boksereita? Mulla on kaksivuotias labbis, ja yksi päivä kun olin koirapuistossa, jonkun miehen bokseri tuli nuuskimaan sitä. No, koirat siinä tutki toisiaan hetken mutta samassa boksu puraisi labbistani kaulan sivulta/kyljestä. Verta vuoti, lähdimme saman tien kotiin. Puhdistin haavan, mutta jälki ei ollut kummoinen, pieni naarmu vain.
Miten voin päästä yli boksujen pelosta? Myös labbikseni pelkää boksereita, aina kun tulee ryppykuonoinen koira vastaan se vinkuu... =(

6

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      joskus bokserit käyttäytyvät röyhkeästi nössömpiä yksilöitä kohtaan, vaistoavat
      toisen pelon, arkuuden ja mielistelyn. Bokserithan ei yleensä itse mielistele muita koiria. Joskus huomasin kun meidän nuorta uros bokseria ärsytti suunnattomasti jos joku maailman kiltein kultsupoika kierähti nokan eteen alistuvasti pyörimään, Minä ainakin opin ennakoimaan nuo tilanteet, siinä voi tulla rähinää.

      Bokserin omistajan täytyisi huolehtia ITSE ettei noita tilanteita pääse syntymään koirapuistossa, jos siellä nyt välttämättä haluaa käydä.

      • eikä se lähde....

        Itse pelkään rotikoita varmasti hautaan asti. Enkä tiedä miksi. Todella hieno rotu oikeissa käsissä. Enkä ota siitä pelosta isompaa ongelmaa vaan väistän nätisti aina kun voin. Kaikkihan me täällä jotain pelätään, eikö?


    • Koirakuiskuri

      Ruttukasvoiset rodut usein kärsivät muiden koirien taholta väärintulkinnasta - ruttunaama vaikuttaa uhkaavalta joillekin koirille.

      Nyt kun toiselle koirallesi vielä kävi noin puistossa (bokseri joka on noin arvaamaton saisi olla käymättä siellä), niin...

      Ovatko koirasi narttuja vai uroksia, sen mukaan koeta etsiä vastakkaisesta sukupuolesta tunnetusti kilttiluonteinen bokseri ja tutustuta koirat toisen omistajan kanssa omaasi kannustaen ja itse mennen koirien väliin kyykkyyn ja taputtamalla/silittämällä bokseria ja samalla omallesi puhellen rauhoittavan kannustavasti, kuinka mukava koira se toinen koira on.

      Jos sinulla on koiratuttavia esim. puistoilun kautta, saat vinkkiä siitä, missä on tunetusti mukava bokseri liikkeellä.

      Pelkotilaan ja traumakokemukseen vastineeksi positiivista kokemusta.

    • 2 Sheppards

      Tämä ei ainutlaatuinen tapaus boksujen kohdalla. Kouluttamattomat boksut ovat melko arvaamattomia. Ja kuolaaminen on toinen ongelma, ravistelevat "räkäänsä" muiden koirien päälle, usein koiranomistajatkin saavat osuutensa. Ei kovin mukavaa kun flenssuaallon takia pitäisi muutenkin välttää ihmis- ja eläinkosketuksia.

      Mutta boksun omistajaa voi hyvin jatkossa pyytää pitämään bokserinsa kytkettynä, jos koira käyttäytyy agressiiivisesti. Voit myös antaa vinkin koirakoulusta.
      Ja jos ei auta, kannattaa vastaavista tapauksista tehdä ilmoitus viranomaisille.

      MJ

      • ASIAA!!

        Ei terve mistä näitä kommentteja tulee??!! :DD

        "Ja kuolaaminen on toinen ongelma, ravistelevat "räkäänsä" muiden koirien päälle, usein koiranomistajatkin saavat osuutensa."

        Toivottavasti et oo tosissas...


    • tittt

      vaikka moni on sinulle varmasti sanonut tämän niin bokserit ovat yleensä todella ystävälläsiä mutta toki on aina noita tuollaisia tapauksia, mutta nyt sinuna etsisin lähistöltä oikeasti ystävällisen bokserin sillä niitä kyllä löytyy! :) ja totuttaisit koirasi siihen pikkuhiljaa, sillä muuten sinä ja koirasi kärsitte lopun elämänne tuollaisista peloista boksereita kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe