Tänään vaihdoin corollasta meganeen

renault -96

Eikä paluuta japseihin enää ole. Näin on marjat.

9

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välitä

      Moni meistä on nykyään työtön ja joutuu vaihtamaan autonsa huonompaan. Pääasia ettei leipä lopu.

      • päivää tule

        meinaan olisi aika ikävä ajaa jollain japsilla, sakemannilla tai jenkkiromulla kun on Auton makuun päässyt.

        Toisaalta, tietyt typerät ennakkoasenteet pitävät huolen että hyväkuntoisa, vähävikaisia, ajettavia, luotettavia, ruostumattomia, turvallisia, käytännöllisiä laatuautoja (Citroen, Peugeot ja Renault) saa käytettynä edullisesti, joten edellä mainittu päivä on kaukana.


      • neljäs menossa
        päivää tule kirjoitti:

        meinaan olisi aika ikävä ajaa jollain japsilla, sakemannilla tai jenkkiromulla kun on Auton makuun päässyt.

        Toisaalta, tietyt typerät ennakkoasenteet pitävät huolen että hyväkuntoisa, vähävikaisia, ajettavia, luotettavia, ruostumattomia, turvallisia, käytännöllisiä laatuautoja (Citroen, Peugeot ja Renault) saa käytettynä edullisesti, joten edellä mainittu päivä on kaukana.

        "typerät ennakkoasenteet pitävät huolen että hyväkuntoisa, vähävikaisia, ajettavia, luotettavia, ruostumattomia, turvallisia, käytännöllisiä laatuautoja saa käytettynä edullisesti"

        Naulan kantaan. Juuri näin. Oli minullakin paljon ennakkoluuloja ranskalaisia kohtaan, mutta kun töihin ostettiin Renaulteja ja huomasin miten hyvä niillä on ajaa, vaihtui saksalaismerkki Relluun ja nyt on jo neljäs pihassa ja paluuta sakemanneihin ei ole.

        Vikoja on ollut vähemmän kuin saksalaisissa. Okei, jotain pientä on ollut mutta ne on saatu korjattua osia vaihtamalla. Ei ole ollut isoja ongelmia kuten kansipahvin vuotamista tai ruostumisongelmia.

        Ajettavuudeltaan Rellut ovat olleet hyviä - nykyinen jopa erinomainen. Ja tuo turvallisuus on iso pointti - Rellulla on peräti 11 autoa jotka ovat saaneet viisi tähteä NCAP:n kolarikokeissa. ADAC:in tilastoissa Rellu pärjää jo hyvin ja ruotsalaisessa ruostumistutkimuksessa Megane II oli toinen kahdesta autosta joka sai viisi tähteä.

        Hyvä vaan että jengi LUULEE että Renault olisi huono auto - tuo uskomus pitää hinnat alhaalla. Täytyy vaan toivoa että edes joku ostaisi niitä uusia relluja niin että meille fiksuille riittäisi käytettyjä jatkossakin.


      • monamuuri
        neljäs menossa kirjoitti:

        "typerät ennakkoasenteet pitävät huolen että hyväkuntoisa, vähävikaisia, ajettavia, luotettavia, ruostumattomia, turvallisia, käytännöllisiä laatuautoja saa käytettynä edullisesti"

        Naulan kantaan. Juuri näin. Oli minullakin paljon ennakkoluuloja ranskalaisia kohtaan, mutta kun töihin ostettiin Renaulteja ja huomasin miten hyvä niillä on ajaa, vaihtui saksalaismerkki Relluun ja nyt on jo neljäs pihassa ja paluuta sakemanneihin ei ole.

        Vikoja on ollut vähemmän kuin saksalaisissa. Okei, jotain pientä on ollut mutta ne on saatu korjattua osia vaihtamalla. Ei ole ollut isoja ongelmia kuten kansipahvin vuotamista tai ruostumisongelmia.

        Ajettavuudeltaan Rellut ovat olleet hyviä - nykyinen jopa erinomainen. Ja tuo turvallisuus on iso pointti - Rellulla on peräti 11 autoa jotka ovat saaneet viisi tähteä NCAP:n kolarikokeissa. ADAC:in tilastoissa Rellu pärjää jo hyvin ja ruotsalaisessa ruostumistutkimuksessa Megane II oli toinen kahdesta autosta joka sai viisi tähteä.

        Hyvä vaan että jengi LUULEE että Renault olisi huono auto - tuo uskomus pitää hinnat alhaalla. Täytyy vaan toivoa että edes joku ostaisi niitä uusia relluja niin että meille fiksuille riittäisi käytettyjä jatkossakin.

        Omassa -00 megsussa reilun parin vuoden aikana: takaluukun lukkolaite hajosi, muutama polttimo, antennireiästä vedet sisään, kuskin jalkatilaan vedet sisään, takavääntösauvajousi ja matka katkesi. Näistä huolimatta pidän kovasti autosta ja aion ajaa sillä vielä pitkään. Kun vaihdon aika koittaa, etsin taas sopivan rellun tai pösön tilalle.


    • kannattaa...

      vaihtaa parempaan. Itsekin omistin kaksi Corollaa mutta enää ei tulisi mieleenkään ostaa kun esim. Megane on paaaljon parempi.

      • Ja tällaista..

        3 japanilaista takana- ja päätin ihan kokeilla rellua kun pari tonnia halvemmalla sai vastaavan rellun kuin avensiksen. Hyvä on ajaa, parempi kuin tojota. Ja ei ruostu nii helposti. Mutta tekniikka.. ei pelitä vaan niin hyvin kuin japseilla. Pikkuvikoja joita en ole aiemmin tottunu korjailemaan. Ja vähän isompiakin. Toki kaikki viat ollu korjattavissa, mutta 2 kertaa jättäny tielle 3v aikana--- ja japsit ei koskaan 14vuoden aikana.
        Tuttavapiirissä on myös 4 meganee- näistä vain yksi on ollut viaton malli- ja sekin vaihtoi sen volkkariin, oli kyllä tyytyväinen autoon kun ei ollut ihmeempiä. Naapurilla ollut muutamia samoja vikoja kuin mulla, esim.
        apulaitehihna katkennut, laturi hajonnut.
        Mulla on takajousi katkennu- ja älyttömän vaikea vaihtaa tämä vääntöjousi-- antenni ruennu vuotamaan vettä sisälle- takaovi jäi jumiin pakkasella- jarrut jumittaa edessä- ja levyt kerran vaihdettu- pissapojan moottori meni- etupäähän vaihdettu pari niveltä- kierroslukumittari ei toimi- mittaristossa muutakin häikkää ollu- takavaloista maadoitus hapettunu niin että vilkutteli miten sattuu- ja pahin tietysti tämä jakohihnan katkeaminen ennen aikojaan. rahaa on palanu kummasti korjaukseen- ja harmittaa nyt se parin tonnin "säästö" verrattuna avensikseen. Mutta kokemus tämäkin, ja on oppinu remontoimaan rellua. Itsellä oli vähän ennakkoluuloja ranskalaisiin-- ja ne kävi kirjaimellisesti toteen. En tiedä sitten jos on ikänsä ajellu ranskalaisilla niin onko noi korjausten määrät normaaleja ja niihin tottunu?
        Mille laskee painoarvon-- megane hyvä tiellä, turvallinen- ja ennenkaikkea hyvä kori.
        Itsellä on kuitenkin päivänselvää että haluan jatkossa auton jossa ei ole vikoja näin paljoa. Josko jostain sais auton Japsien tekniikalla ja renaultin korilla? Ja toki renaultin hinnalla. Ostaisin heti!


      • Hopsu II
        Ja tällaista.. kirjoitti:

        3 japanilaista takana- ja päätin ihan kokeilla rellua kun pari tonnia halvemmalla sai vastaavan rellun kuin avensiksen. Hyvä on ajaa, parempi kuin tojota. Ja ei ruostu nii helposti. Mutta tekniikka.. ei pelitä vaan niin hyvin kuin japseilla. Pikkuvikoja joita en ole aiemmin tottunu korjailemaan. Ja vähän isompiakin. Toki kaikki viat ollu korjattavissa, mutta 2 kertaa jättäny tielle 3v aikana--- ja japsit ei koskaan 14vuoden aikana.
        Tuttavapiirissä on myös 4 meganee- näistä vain yksi on ollut viaton malli- ja sekin vaihtoi sen volkkariin, oli kyllä tyytyväinen autoon kun ei ollut ihmeempiä. Naapurilla ollut muutamia samoja vikoja kuin mulla, esim.
        apulaitehihna katkennut, laturi hajonnut.
        Mulla on takajousi katkennu- ja älyttömän vaikea vaihtaa tämä vääntöjousi-- antenni ruennu vuotamaan vettä sisälle- takaovi jäi jumiin pakkasella- jarrut jumittaa edessä- ja levyt kerran vaihdettu- pissapojan moottori meni- etupäähän vaihdettu pari niveltä- kierroslukumittari ei toimi- mittaristossa muutakin häikkää ollu- takavaloista maadoitus hapettunu niin että vilkutteli miten sattuu- ja pahin tietysti tämä jakohihnan katkeaminen ennen aikojaan. rahaa on palanu kummasti korjaukseen- ja harmittaa nyt se parin tonnin "säästö" verrattuna avensikseen. Mutta kokemus tämäkin, ja on oppinu remontoimaan rellua. Itsellä oli vähän ennakkoluuloja ranskalaisiin-- ja ne kävi kirjaimellisesti toteen. En tiedä sitten jos on ikänsä ajellu ranskalaisilla niin onko noi korjausten määrät normaaleja ja niihin tottunu?
        Mille laskee painoarvon-- megane hyvä tiellä, turvallinen- ja ennenkaikkea hyvä kori.
        Itsellä on kuitenkin päivänselvää että haluan jatkossa auton jossa ei ole vikoja näin paljoa. Josko jostain sais auton Japsien tekniikalla ja renaultin korilla? Ja toki renaultin hinnalla. Ostaisin heti!

        Itsellä oli aikaisemmin käytettynä hankittu 00- Megane jolla ajoin noin 65 000 km ja nyt käytettynä hankittu -01 Scenic, jolla olen ajanut 105 000 km sekä vaimolla käytettynä hankittu -03 Megane II, jolla ajettu itse noin 15 000 km.

        00- Meganessa vaihdettiin joskus etupään "koiran luut" tai oikeastaan vain tiivistettiin, kun sattu tulemaan väärät osat. Pikkurahalla. Kerran hihna alkoi ääntämään pahaenteisesti, joten vietiin varalta huoltoon ja vaihdettiin uuteen. Hihna oli vaihdettu toisessa renault -huollossa 10 000 km sitten, joten vähän ihmetytti. Takaluukun keskuslukitus piti korjata. Muuta ihmeellistä ei ollut normaalien huoltojen lisäksi. Kaiken kaikkiaan tykkäsin. Aikaisempaan Kadettiin verrattuna korjauksia paljon vähemmän. Moottori hyvä (1.6 16v).

        Sitten -01 Scenucissä normaali huoltojen lisäksi airbagin merkkivalo vilkkui välillä, mutta siihen riitti pieni puhdistus -operaatio. Ja sitten noi 160 000 km:n kohdalla autosta meni sytytyspuola. Kannattaa vaihtaa kerralla kaikki puolat. Ei muuta.

        Vaimon Meganen -03 :ssa oli jo alussa yön jälkeen käynnistysongelmia, mutta niistä päästy lähes eroon huoltotoimenpitein. Vielä keväällä sattui pari kertaa, nyt ei enää. Mutta katsotaan kun syksy tulee.

        Itselläkin on sellainen kuva, että esim. volkkareissa enemmän kaikkea pikkuista korjattavaa tuttavien yms. testien perusteella.

        Kaiken kaikkiaan olen tykännyt. Vaikka vaihtelun vuoksi tekee miele kokeilla jotain toistakin merkkiä, niin Relluun palaaminen varteenotettava vaihtoehto taas joskus. Tai ainakin toisena autona.


      • toyota vs.renault
        Hopsu II kirjoitti:

        Itsellä oli aikaisemmin käytettynä hankittu 00- Megane jolla ajoin noin 65 000 km ja nyt käytettynä hankittu -01 Scenic, jolla olen ajanut 105 000 km sekä vaimolla käytettynä hankittu -03 Megane II, jolla ajettu itse noin 15 000 km.

        00- Meganessa vaihdettiin joskus etupään "koiran luut" tai oikeastaan vain tiivistettiin, kun sattu tulemaan väärät osat. Pikkurahalla. Kerran hihna alkoi ääntämään pahaenteisesti, joten vietiin varalta huoltoon ja vaihdettiin uuteen. Hihna oli vaihdettu toisessa renault -huollossa 10 000 km sitten, joten vähän ihmetytti. Takaluukun keskuslukitus piti korjata. Muuta ihmeellistä ei ollut normaalien huoltojen lisäksi. Kaiken kaikkiaan tykkäsin. Aikaisempaan Kadettiin verrattuna korjauksia paljon vähemmän. Moottori hyvä (1.6 16v).

        Sitten -01 Scenucissä normaali huoltojen lisäksi airbagin merkkivalo vilkkui välillä, mutta siihen riitti pieni puhdistus -operaatio. Ja sitten noi 160 000 km:n kohdalla autosta meni sytytyspuola. Kannattaa vaihtaa kerralla kaikki puolat. Ei muuta.

        Vaimon Meganen -03 :ssa oli jo alussa yön jälkeen käynnistysongelmia, mutta niistä päästy lähes eroon huoltotoimenpitein. Vielä keväällä sattui pari kertaa, nyt ei enää. Mutta katsotaan kun syksy tulee.

        Itselläkin on sellainen kuva, että esim. volkkareissa enemmän kaikkea pikkuista korjattavaa tuttavien yms. testien perusteella.

        Kaiken kaikkiaan olen tykännyt. Vaikka vaihtelun vuoksi tekee miele kokeilla jotain toistakin merkkiä, niin Relluun palaaminen varteenotettava vaihtoehto taas joskus. Tai ainakin toisena autona.

        Pihasta löytyy 2000 mallin megane- ja 11 vuotta vanhempi toyota. Lyhyesti sanottuna toyota ruostuu käsiin- ei muuta ongelmaa, megane ei ruostu, siinä puolestaan muita ongelmia.
        Olen ajatellu että tein virheen, koska ostin paljon ajetun meganen. Toyotassa ei näytä haittaavan noi kilometrit mitään, mutta megane on 3 viimeisintä kertaa jääny vaille leimaa tekniikkamurheiden takia. Toyotalle ei ole juuri ihmeempiä huoltoja tehty, ja leima tulee tasaisesti kerran vuodessa. Rellussa on kaksi kertaa jääny etupään nivelistä kiinni, ja kerran seisontajarrusta. Toki kaikki olisivat olleet korjattavissa enne katsastusta, mutta huolto on jääny vähälle molemmissa autoissa. Renaut ei siis mene ainakaan enää näillä kilomereillä ilman huoltoa läpi..(molemmissa autoissa on yli 300tkm rullattu)


      • rollasta relluun?
        toyota vs.renault kirjoitti:

        Pihasta löytyy 2000 mallin megane- ja 11 vuotta vanhempi toyota. Lyhyesti sanottuna toyota ruostuu käsiin- ei muuta ongelmaa, megane ei ruostu, siinä puolestaan muita ongelmia.
        Olen ajatellu että tein virheen, koska ostin paljon ajetun meganen. Toyotassa ei näytä haittaavan noi kilometrit mitään, mutta megane on 3 viimeisintä kertaa jääny vaille leimaa tekniikkamurheiden takia. Toyotalle ei ole juuri ihmeempiä huoltoja tehty, ja leima tulee tasaisesti kerran vuodessa. Rellussa on kaksi kertaa jääny etupään nivelistä kiinni, ja kerran seisontajarrusta. Toki kaikki olisivat olleet korjattavissa enne katsastusta, mutta huolto on jääny vähälle molemmissa autoissa. Renaut ei siis mene ainakaan enää näillä kilomereillä ilman huoltoa läpi..(molemmissa autoissa on yli 300tkm rullattu)

        Nyt on ollut paljon relluja myynnissä (varsinki megane) ja olen alkanut käymän koeajaas niitä. Ikäni jaqseilla ajaneena huomasin heti jo 19:n kohdalla kuinka mukava sillä oli ajaa niin kaupunki kuin maantieajossakin. ja meganella myös. Ite ajan lähinnä maantieajoa ja pitkän aikaa ilimna pysähdyksiä joten ajomukavuus on nousemassa yhdeksi lähtökohdaksi autoa valittaessa, en silti ole valmis maksamaan siitä ylimääräistä esim. jälkitarkastusten, enempien korjauste yms. muodossa. -95 Corollani on uudesta asit mennyt aina läpi katastuksesta, ja omana aikanani vaihoin vaa öljyt sekä vetonivelen kumin. ajoin n. 20 000 vuodessa osasyynä matkustelu, nykyään koitan ajaa vähemmän, kun työkin on lähempänä. Koskaan ei jättänyt tielle, kuten ei sitä edeltävä läpimätä nissankaa vaikka öljynvaihot jäi välillä tekemättä ja muutenki sitä kohteli vähän huonosti. Silti sekin oli luotettava. Corollaa sitten pidinki jo kukkaa kämmenellä, kun niin oli tehnyt entinen omistajakin, ekat ruosteet ilmeni vasta vuosi sitten ja mitättömän pienet. Maalilla peittoon. Ei se -94 rellu 19 eikä -96 meganekaan ollu pahasti ruosteessa. yhtä vähän oikeastaan, mutta niillä oli ajettu 100 000 vähemmän. Eli ei se toyo, kuten ei mazdakaan ruostu jos se on suojattu.

        tiivistettynä:

        corolla on:
        - luotettava, halpa pitää, mutta persoonaton
        - ja ajo-ominaisuudet (nyt kun tietää paremmasta) ovat melko huonot.

        rellu on vähäisten kokemusten mukaa:
        - kohtalaisen luotettava
        - melko kestävä korinen
        - mukava ajaa!
        - ripeitä ja tehokkaita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe